Οι αρλούμπες του Βελόπουλου για τα F-35 έδωσαν την ευκαιρία να βγει στην επιφάνεια όλος ο μιλιταριστικός οχετός.
Αυτό που δεν θα ακούσετε να λένε για τα F-35 είναι ότι:
1️⃣Εχει σχεδόν διπλάσιο ωριαίο επιχειρησιακό κόστος από τα F-16 (~40.000$ ενάντια ~23.000$ στοιχεία GAO 2022).… pic.twitter.com/QIoK3Mqunb
— Μαριάνα Τσίχλη (@MarianaTsichli) June 4, 2023
ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
Το να μιλάει κάποιος για μιλιταριστικό οχετό, όταν δίπλα ο Ερντογάν βάζει ΥΠΕΞ τον διοικητή της ΜΙΤ, (γνωστός για τα "έργα" του σε Κούρδους, Συρία, Λιβύη κλπ) είναι μακράν το πιο άτοπο σχόλιο. Παρ' όλα αυτά τουλάχιστον κάποιος έγραψε για τις αδυναμίες του F-35.
Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι εάν πρέπει να επενδύσουμε και στην άμυνα, αλλά το σε ποια αμυντικά συστήματα πρέπει να επενδύσουμε και με ποιους όρους. Οι όροι κανονικά θα πρέπει να είναι τεχνοκρατικοί και όχι πολιτικοί. Στόχος δεν και η εξυπηρέτηση της κάθε εταιρίας, αλλά το να δημιουργηθεί εγχώρια αμυντική βιομηχανία, να γινόμαστε αυτάρκεις χρόνο με τον χρόνο και τα όπλα μας να είναι πλήρως ελεγχόμενα από εμάς, απ' τον φορολογούμενο και όχι από ένα κράτος - εταιρία - νταβατζή.
Επίσης, πρέπει να τονιστεί πως η Ελλάδα ΔΕΝ θα αγοράσει F-35 blk 4, σύμφωνα με τον Gregory Ulmer που είναι ο executive vise president της LM. O ίδιος είχε δηλώσει το εξής "“The configuration Greece will get is what’s called the TR-3 and that will host Block 4 content”. Η έκδοση TR-3 είναι αυτή πάνω στην οποία θα βασιστεί η Blk 4,αλλά δεν θα είναι η Blk4
Η Blk 4 θα φέρει αναβαθμισμένο κινητήρα F-135. Η αναβάθμιση θα στοχεύει στο να λυθεί το πρόβλημα με το σύστημα ψύξης του αεροπλάνου (PTMS), ώστε ούτε ο κινητήρας να φθείρεται πριν τις προδιαγεγραμμένες ώρες, ούτε το ραντάρ να μην μπορεί να δουλέψει στο 100% των δυνατοτήτων του.Με απλά λόγια το θέμα μας δεν είναι εάν θα συνεχιστούν οι εξοπλιστικές αγορές, αλλά εάν η Ελλάδα θα πρέπει να αγοράσει F-35 Blk 4 ή εάν θα πρέπει για την ώρα να προχωρήσει σε μία συντήρηση - αναβάθμιση και επαναφορά των υπαρχόντων μέσων.
Όταν δεν έχεις μεταγωγικά,όταν τα ΑΣΕΠΕ erieye απαξιώνονται λόγω μη αναβάθμισης, όταν τα αντιαεροπορικά μας είναι ξεπερασμένα (βλέπε Ουκρανία), όταν τα μισά επίγεια ραντάρ θέλουν αντικατάσταση από σύγχρονα δυτικά, όταν τα f16 δεν έχουν όπλα κρούσης (jassm, jsm) και pod σκόπευσης, τότε το f35 είναι μια "πολυτέλεια" που στοχεύει στο να βγάλει την πολιτική υποχρέωση.
Απ' την στιγμή που οι παραδόσεις και η ανάπτυξη του F-35 Blk 4 θα γίνει απ' το 2030+ με υπέρβαση κόστους, η ΠΑ και το πολιτικό σύστημα θα έπρεπε να εξετάσει σοβαρά, να παρακάμψει την αγορά F-35 και να πάμε απευθείας το 2035 σε 6ης γενιάς αεροσκάφη, όπως το NGAD ή το FCAS. Δύο προγράμματα που θα έχουν μάθει απ' τις αποτυχίες του F-35 και δεν θα γίνουν μια λογιστική τρύπα για όλους τους κλάδους.
2 σχόλια:
είδα ένα πολύ ωραίο σχόλιο "τι σημβαίνει εκεί στο Μέρα21,κάποιος σας κλέβει τα "ν" και έχετε μόνο ένα εσείς και ο Γιάνης ο αρχηγό σας;;"
ξενοδό χωφ
Όλοι γράφουν ότι οι Αμερικανοί ξεφορτώνονται τα προβληματικά αεροσκάφη μέχρι να βγάλουν μια έκδοση που να λειτουργεί !(και το ngad στο βάθος) Το θέμα είναι ότι εμάς όλοι οι πληροφορημένοι συντάκτες-βολευτές-επιτροπές δεν έχουν ακούσει τίποτα για προβληματικούς κινητήρες και τα υπόλοιπα 800 bugs συν την έγκριση από την πρεσβεία για να πετάξουν . Από αυτό μόνο καταλαβαίνει κανείς την σοβαρότητα τους σε αναλύσεις κτλ. (Ρώσοι και Κινέζοι καθυστερούν να αυξήσουν τους αριθμούς στα δικά τους νέα αεροσκάφη μέχρι να βγάλουν απροβλημάτιστους κινητήρες). Κάθε νοήμων παρατηρητής θα ήθελε όπλα με βεληνεκές στα υπάρχοντα και αναβαθμίσεις (ηλεκτρονικά κ.α.) - drone αμέτρητα και την πυραυλική επανάσταση και συμμετοχή μας στα 6ης γενιάς που λες + σε βιομηχανική τεχνογνωσία , αλλά προτιμούν 2 δωδεκάδες αχόρταγοι κηφήνες να καταβροχθίσουν το ποσό που θα πήγαινε σε σοβαρά αντισταθμιστικά . Και βλέπουμε και όλα τα υπάρχοντα συστήματα παρατημένα χωρίς λόγο για χάρη των απέναντι .
Όποιος αξιωματικός της αεροπορίας δεν υποστηρίζει την περαιτέρω απόκτηση rafale και όπλων φοβάμαι ότι τα παίρνει .
kakos04
Δημοσίευση σχολίου