Συχνά αναφέρεται ότι η επιλογή φρεγάτας για το ΠΝ θα κριθεί μεταξύ της γαλλικής Belharra και του αμερικανικού MMSC, όμως η σύγκριση των 2 πλοίων είναι αδιανόητη. Είναι σαν να συγκρίνεις Volkswagen με Ferrari. Η Belharra υπερέχει σαφώς στα περισσότερα πεδία σύγκρισης, ενώ η όποια υπεροχή του MMSC είναι αδιάφορη. Ειδικότερα:
1.Η Belharra ενσωματώνει ψηφιακή τεχνολογία, καταργώντας τους επιμέρους υπολογιστές του CMS, του IPMS κλπ και διαθέτοντας 2 κέντρα δεδομένων (data centers), απομακρυσμένα μεταξύ τους, που θα ελέγχουν πλοίο, αισθητήρες και όπλα, διευκολύνοντας μελλοντικές αναβαθμίσεις λογισμικού.
2.Η Belharra θα διαθέτει σύστημα διαχείρισης κυβερνοασφάλειας (CyMS), που θα ελέγχει τα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου, ανιχνεύοντας εισβολές ή επιθέσεις και υποδεικνύοντας μέτρα για την αντιμετώπισή τους. Σε περίπτωση ανάγκης το πλοίο μπορεί να μάχεται και με ένα data center.
3.Η Belharra θα διαθέτει ραντάρ Sea Fire με 4 στατικές κεραίες διαστάσεων 2m×2,5m και βάρους 2t έκαστη, με ημισφαιρική κάλυψη 360°×90°, που θα εναλλάσσει ακαριαία τις λειτουργίες του, καλύπτοντας τον εκάστοτε τομέα ενδιαφέροντος και καθοδηγώντας συγχρόνως 16 βλήματα Aster 15/30.
4.Η Belharra θα διαθέτει νέο CMS SETIS με 15 κονσόλες σε χώρο κάτω από τον ολοκληρωμένο ιστό PSIM και πρόσθετο κέντρο αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών (PCLCMA), που θα ελέγχει 2 πυροβόλα Narwhal 20mm, καθώς και μη φονικά στροβοσκοπικά και ακουστικά μέσα μεγάλης εμβέλειας (LRAD).
5.Η Belharra είναι σχεδιασμένη με μειωμένο ίχνος ραντάρ, με συνέπεια μία φρεγάτα εκτοπίσματος 4.500t να εμφανίζεται ως μικρό αλιευτικό σκάφος, απόρροια της εμπειρίας 30 ετών από τις φρεγάτες La Fayette και FREMM, καθώς και περιορισμένη ακουστική, υπέρυθρη και μαγνητική υπογραφή.
6.Η Belharra θα φέρει 16 βλήματα AAW Aster 30, εκτεταμένου βεληνεκούς, υψηλότατων κινηματικών επιδόσεων και ενεργής τερματικής καθοδήγησης EM, 8 combat proven βλήματα MM40 Block 3c, 4 εσωτερικούς (για προστασία από τον καιρό) τορπιλοσωλήνες για ASW τορπίλες MU90 και UAV VSR 700.
7.Η Belharra θα διαθέτει πληρέστατο εξοπλισμό ASW με σόναρ γάστρας Kingklip Mk2, ρυμουλκούμενο χαμηλής συχνότητας ενεργό (LFA) σόναρ CAPTAS-4C μέγιστου βάθους κατάδυσης 300m, καθώς και σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών Contralto με αντίμετρα παραγωγής πολλαπλών ψευδοστόχων Canto-V.
Στον τεχνολογικό καταιγισμό της Belharra αντιπαρατάσσεται το MMSC χωρίς καθόλου data centers, μειωμένες υπογραφές, ραντάρ στατικών κεραιών, βλήματα AAW, τορπιλοσωλήνες, σόναρ γάστρας και με κατώτερο ρυμουλκούμενο σόναρ, προβάλλοντας τα μόλις 2 σημεία τεχνολογικής υπεροχής του:
- Την κατά περίπου 3kts υψηλότερη ταχύτητά του και το ότι θα διαθέτει σύστημα ECM. Όμως το τελευταίο μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί στην Belharra, ενώ το τίμημα της υπεροχής των 3kts στην αυτονομία, την οικονομία καυσίμου και τη μηχανολογική αξιοπιστία του πλοίου είναι βαρύτατο.
- Το κόστος για 4 Belharra με αντιπυραυλικό σύστημα RAM και ECM, αλλά χωρίς όπλα και FOS, εκτιμάται σε περίπου €3 δισ, ενώ 4 MMSC με 32 βλήματα RIM-162 ESSM, βεληνεκούς βραχύτερου από το μισό του Aster 30, λοιπά όπλα και εν συνεχεία υποστήριξη (FOS), κοστίζουν περίπου €4 δισ.
Από όσα αναφέρθηκαν συνάγεται το συμπέρασμα ότι η τεχνολογική και επιχειρησιακή υπεροχή της Belharra θα είναι χαώδης και δε θα αντισταθμίζεται μέσω μονάδων ενδιάμεσης λύσης με περιορισμένο υπόλοιπο ζωής, αλλά, ειρωνικά, υψηλότερες δυνατότητες σε σύγκριση με τα νεότευκτα MMSC.
Υ.Γ Είμαι...Μπελχαρόβιος πως να το κάνουμε.!! Και εδώ αρχίζω και τραγουδάω :
4 σχόλια:
Λύκαστρε καλησπέρα και καλό μήνα...
Έχεις απόλυτο δίκιο... δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ Γαλλικών και Αμερικανικών... το θέμα είναι τι θα αποφασίσουν οι Προδότες που μας κυβερνούν... θα ενδώσουν στις πιέσεις των Αμερικανών ;;; Αμφιβάλω ακόμα και για τη 2η θέση που έβαλε τις Αμερικανικές το ΓΕΝ. Μήπως και για την 2η θέση δέχτηκε πολιτικές πιέσεις το ΓΕΝ ;;;
Καλημέρα φίλε ΝΙΚΟ56 ακριβώς όπως τα λες. Νέος και ελπιδοφόρος μπελχαρίτης και εσύ σαν και μένα.! Αντί η απόφαση για την αγορά της νέας φρεγάτας να γίνει με επιχειρησιακά κριτήρια...θα γίνει με πολιτικά.!! Αμ δε κούνια που τους κούναγε.
Βγήκαν νέα επιχειρήματα υπέρ του κουβά, η αλλιώς της αλουμινότρατας: υπηρετεί ήδη και χαμηλότερη τιμή απόκτησης .!!Θα μας τα πρήξουν όπως τότε με το δήθεν σούπερ-ντούπερ μαχητικό αεροπλάνο το F-35 που μόλις πρόσφατα οι ίδιοι Αμερικάνοι παραδέχτηκαν αυτό που εγώ φώναζα από την αρχή ότι είναι ιπτάμενη πατάτα.!!
Μιλάμε για "υπερόπλο" πλέον. Θα μπει και στο αστρόπλοιο Galactica...χα χα χα
Το βλέπεις,το ξαναβλέπεις και δεν το χορταίνεις..ούτε γυναίκα να ήταν αυτό το σκαρί.
https://prnt.sc/10b13qs
Δημοσίευση σχολίου