ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
Η e-λιθιαδα του 41 τουκατό ανά τούς αιώνες (και κάτι ιστορικά μπαναρίσματα)
Όλοι,
(λέω τώρα), θα τον έχετε ακουστά εκείνον τον Τρωικό Πόλεμο, που
αφηγείται η Ιλιάδα, η original. Τα τότε γεγονότα που συντάραξαν τον
κόσμο (κάτι λίγες σκόρπιες πόλεις εδώ και τα περίχωρα τους μέχρι την
Κριμαία, μην φανταστείς περισσότερο...), διαδραματίζονται στον δέκατο
χρόνο του πολέμου και εκτυλίσσονται μόνο μέσα σε περίπου 51 ημέρες. Σιγά
μην καθόταν να γράψει τότε ο παπουλης μας ο Όμηρος καμία ηλιθιότητα
6347 επεισοδίων τύπου Λάμψη συν Survivor, για να έχουν κάτι να κάνουν τα
βράδια οι με τα ακατοίκητα ρετιρέ. Τότε ακόμα το δουλεύαμε εντατικά το
τσερβέλο για να κάνει τρικέφαλους βλέπεις. Τους άλλους αυτούς που
μπορεί να τους χτίσει ο πάσα εις ηλίθιος, δεν μετράγανε τότε στα σοβαρά.
Η όλη υπόθεση του έργου εξελίσσεται γύρω από του Αχιλλέα μέσα σε 51
ημέρες και τρεις νύχτες. Δεν ονομάζεται Ἀχιλληίς αλλά Ἰλιάς, από την
πόλη Ἴλιον (Τροία), όπου διαδραματίζονται τα γεγονότα. Ευτυχώς χωρίς
τσιρίδες από τους "πολεμικούς ανταποκριτές " του CNN, γιατί κανείς δεν
θα ήξερε τότε που θα κατέληγε η σύρραξη "για την ωραία Ελένη ". Άγνωστοι
αι βουλαί του σκηνοθέτη και του control room, άγιο είχαμε τότε που
αφέθηκε η αφήγηση να κυλήσει με ποιητικό λόγο κατά το δοκούν του ποιητή.
Αρχή του ποιήματος είναι η
μῆνις, η οργή του Αχιλλέα, μετά από διαφωνία με τον Αγαμέμνονα, ενός
τύπου που είχε εκλεχτεί με τις ψήφους του 41% των πόλεων. Για τη διανομή
των λαφύρων από τις μάχες ο καυγάς που οδηγεί στην αποχώρηση του
Αχιλλέα από τις πολεμικές επιχειρήσεις.
H
αρχή όλο αυτό, αν το καλοσκεφτείς, και της δικής μας e-λιθιότητας αυτή η
πολιτική κόντρα. Ουδέποτε την ξεπεράσαμε, αφού επαναλήφθηκε ίδια και
απαράλλαχτη κάθε φορά που έφταναν τα κόμματα εξουσίας να πρέπει να
μοιράσουν σαν λάφυρα ότι υπήρχε στον κοινό μας κουμπαρά. Χρέη και
δάνεια από τον Σημίτη και μετά (και τα πανωτόκια από κάθε ομόλογο στο
60:40 ανάμεσα στο εκάστοτε κυβερνητικό κόμμα και την αντιπολίτευση που
είχε για backup του το όλο σύστημά που μας κυβερνάει). Τότε με εντολές
12 Ολύμπιων θεών, τώρα 10 οικογενειών Παναθηναϊκών και Ολυμπιακών και 4
τραπεζών. Ζωάρα το έλεγες.
Στην
Ιλιάδα καταγράφονται τα γεγονότα που ακολουθούν την αποχώρηση του
Αχιλλέα και τις επιτυχίες των Τρώων επί των πεδίων, την είσοδο του
Πατρόκλου στον πόλεμο με τον οπλισμό του Αχιλλέα, τον θάνατο του
Πατρόκλου, την επιστροφή του Αχιλλέα στη μάχη για εκδίκηση, τον θάνατο
του Έκτορα και την βεβήλωσή του από τον Αχιλλέα. Με ηρωικό τέλος, την
παράδοση του νεκρού Έκτορα στους Τρώες.
Άγρια πράγματα, ωραία όμως ειπωμένα για να κρυφτεί ποιητικά το ποιος
θα ελέγχει τα τότε logistics της εποχής και το εμπόριο μετάλλων και
σιτηρών από την Ουκρανία μέχρι την Αίγυπτο. Τα ΝΑΤΟ και τα BRICS δεν
μπορούσε να τα συλλάβει τότε ο νους του ανθρώπου, αφού ο
νεοφιλελευθερισμος δεν είχε ανακαλυφθεί ακόμα, και τα πάντα φτιάχνονταν
από χαλκό ή σίδηρο (το λίθιο θα έπρεπε να περιμένει 6-7χιλιαδες χρόνια
για να γίνει διάσημο δια των ΑΠΕ, και τρέχα τώρα βρες το). Τις αγορές
τις ρύθμιζε η αόρατος χείρα του Ερμή, τώρα ο Γεραπετρίτης για την ΤΕΡΝΑ
και κάτι funds. Το λες και ξεπεσμό αυτό αλλά ας μην το κάνουμε τώρα
θέμα.
Τα επεισόδια που είχαν
χουν προηγηθεί στα δέκα χρόνια του πολέμου, καθώς και στην προϊστορία του
πολέμου, περιγράφονται στα Κύπρια έπη. Εκεί να δεις e-λιθιοτητα που
έπεσε! Έπεφτε το μπάν σύννεφο χιλιάδες χρόνια πριν το ανακαλύψει ο
Ζούκης για να εκτονώνονται με αυτό αποτυχημένοι δεσμοί και λοιπές
ένοπλες συρράξεις τύπου Πόλεμος των Ρόουζ. Χαμούλης...
Μέχρι
και την Ιφιγένεια, κόρη του
Αγαμέμνονα, πήγαν να σφάξουν για να στηθεί το σκηνικό για να γίνει η
συνεκμετάλλευση της ΑΟΖ Ελλάδας-Σκυθίας σύμφωνα με το πως το θέλανε τα
συμφέροντα της τότε εποχής. Την Κύπρο ξέχνα την, από τότε πέφτει μακριά.
Δεν προοδέψαμε και πολύ από τότε άφ' ότου ο Τσίπρας το γύρισε στον
τσάμικο το 23 για να σωθεί, τρομάρα του.
Τα
γεγονότα μετά το θάνατο του Έκτορα μέχρι και την άλωση της Τροίας
περιέχονται στα επόμενα έργα του τρωικού κύκλου, τα Αἰθιοπίς, Μικρὰ
Ἰλιάς, και Ἰλίου Πέρσις. Γι αυτά δεν έχει γίνει πολλής λόγος, αφού
έμειναν τα sequel απούλητα στο ράφι.
Μετά την πτώση του τείχους της Τροίας, που δεν έπεφτε το άτιμο λες και δούλευε πάνω του ο νόμος του Κουλόμπ, η προσοχή μας στράφηκε στον εφευρέτη της πτώσης των τειχών, στον Οδυσσέα και τα κερατώματα που έριξε στην συζυγάτα του, την Πηνελόπη, στην δεκάχρονη επιστροφή του προς την Ιθάκη. Ούτε μνημόνιο να ήταν τέτοιο σουλάτσο ανάμεσα στις Σκύλες και τις Χάρυβδες, το ΔΝΤ και το ESM της τότε εποχής αδελφάκι μου. Και έκτοτε μας έμεινε το κουσούρι να θέλουμε να κάνουμε μάτι στα οικογενειακά των αλλονώνε μέσω των πρωινάδικων του ΑΝΤ1 και τα Ciao. Μυαλό δεν βάλαμε ποτέ ούτε και ως προς αυτό!
Έτσι, κάθε φορά που κάνουμε την κουτουράδα να δώσουμε πλειοψηφία στους εκάστοτε Αγαμέμνονες υπηρεσίας για να ρίξει κάποια τείχη δια του brutal force, του δικαιολογάμε τα πάντα. 41 τούκατο πήρε, λες, άρα δικαιούται δια να ομιλεί, οι άλλοι τουμπεκί. Και συνεχίζουν έτσι και μοιράζουν τα λάφυρα κατά το δοκούν του ηγεμόνος, και εσύ πάρε δύο pass και βολέψου.
Έτσι πάντα θα ξεχνάμε ότι την νίκη την έδωσε μόνο εκείνος που λειτούργησε με την Λογική της Λύσης και τα έριξε τα τείχη τα άτιμα. Ο Οδυσσέας behind the scenes.
Αλλά γι αυτόν θα πούμε μια άλλη ιστορία, που θα υποθεί σαν συγκαλυμμένο χρονογράφημα όταν κάνει τον κύκλο της η έμπνευση, που ποτέ δεν είναι αλά κάρτ. Στην Οδύσσεια μας προς τα επόμενα μνημόνια, που κανείς δεν ξέρει πότε θα ξανακαταλήξουν στην Ιθάκη και μέχρι που θα φτάνει τότε η ΑΟΖ.
Τώρα μιλάς εσύ. Με το πόσα κιλά e-λιθιάδας, θα το δούμε οσωνούπω.
Εγώ πάω να δώ κάτι σχετικό για ανεμόμυλους και κάτι ΑΙ , που νομίζω ότι το είπε ο Θερβάντες. Αλλά δεν είμαι σίγουρος.
Ατουτ αλερ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου