ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Εξέλιξη-βόμβα: Το Ναυτικό των ΗΠΑ διακόπτει την παραλαβή LCS κλάσης Freedom

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : To Αμερικάνικο Ναυτικό σταμάτα τις παραδόσεις των LCS κλάσης καθώς το σύστημα μετάδοσης αποδείχθηκε σχεδιαστικά ελαττωματικό . Μετά το "κάψιμο" της Γερμανικής πρότασης των ΜΕΚΟ από τον ΥΠΑΜ στη ΒτΕ και το ανώτερο νέο/απόφαση που στην ουσία θέτει επίσημα ως υψηλού τεχνολογικά ρίσκου την πρόταση MMSC HN η shortlist του προγράμματος 4 νέων φαίνεται να ξεκαθαρίζει. Είχαμε δίκιο που λέγαμε ότι αυτή η πρόταση των Αμερικάνων είναι η χειρότερη λύση. Αν οι Γάλλοι βάλουν στο πακέτο έστω και 1 FREMM τότε είναι μάλλον μονόδρομος. Το Π.Ν ζητά FREMM για ενδιάμεση, οι Γάλλοι προτείνουν Lafayette εντούτοις το τοπίο θα ξεκαθαρίσει με την άφιξη της Παρλι σε 5 μέρες. Όποτε αναγκαστικά η Αμερικάνικη πλευρά θα πρέπει να προσφέρει Τικο (άρα και SM2) και FFGX για να μείνει στο παιχνίδι της προμήθειας φρεγατών. Να δούμε τώρα τι θα πει η Πτώση και Διάστρεμμα για τις LCS...που τα παίρνει χοντρά για να τις αβαντάρει..

Σύμφωνα με δημοσίευμα του αμερικανικού DefenseNews, το περιεχόμενο του οποίου αναδημοσιεύουμε, το Ναυτικό των ΗΠΑ αποφάσισε την διακοπή της παραλαβής σκαφών LCS της κλάσης Freedom, προκειμένου να υλοποιήσει μία σειρά ενεργειών επίλυσης των προβλημάτων, που έχουν παρουσιαστεί σε μηχανισμούς του συστήματος μετάδοσης κίνησης του προωστήριου σκεύους. Η υπόθεση έχει ενδιαφέρον και για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, αν και η πρόταση για το έκδοχο πλοίο των LCS, τις MMSC, εάν επιλέγονταν, λέγεται ότι θα ενσωμάτωναν διαφορετικό προωστήριο σκεύος.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, πηγές του Αμερικανικού Ναυτικού διευκρίνισαν σε δημοσιογράφους του συγκεκριμένου ιστότοπου, ότι η διακοπή των παραλαβών οφείλεται σε προβληματικό υλικό (material defect), σε μηχανισμούς (combining gear) του συστήματος μετάδοσης κίνησης από τους κινητήρες των πλοίων, στους υδροπροωθητές (waterjets).

Η σχεδίαση των συγκεκριμένων μηχανισμών, έχει γίνει από τη γερμανική εταιρεία RENK AG. Ο ανάδοχος του προγράμματος Lockheed Martin, συνεργάζεται με την RENK AG και το Ναυτικό των ΗΠΑ στο πλαίσιο κοινής προσπάθειας αποκατάστασης των προβλημάτων – αστοχιών που έχουν παρουσιαστεί. Η λύση όμως που έχει ήδη προκύψει από τη συνεργασία, θα απαιτήσει χρονικό διάστημα μηνών για εφαρμογή σε κάθε σκάφος της κλάσης Freedom.

Πιο συγκεκριμένα, η λύση που έχει προκριθεί και αφορά στην αντικατάσταση συγκεκριμένων δακτυλίων (bearings), θα δοκιμαστεί διεξοδικά πριν από την τροποποίηση των πλοίων που έχουν ήδη παραδοθεί, καθώς και την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα μετάδοσης κίνησης των πλοίων που βρίσκονται ήδη στη ναυπηγική κλίνη.

Ο καθοριστικός παράγοντας της επίσημης υιοθέτησης της λύσης αυτής όμως και κατ’ επέκταση ο παράγοντας που θα διαμορφώσει και το μέλλον των σκαφών LCS κλάσης Freedom στο Ναυτικό των ΗΠΑ, είναι το κόστος. Σύμφωνα με το USN το κόστος των τροποποιήσεων που θα απαιτηθούν, δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Με βάση δήλωση του πλοιάρχου Danny Hernandez, εκπροσώπου του βοηθού γραμματέα του Ναυτικού των ΗΠΑ υπεύθυνου για θέματα έρευνας, ανάπτυξης και προμηθειών, το κόστος είναι αυτό που θα καθορίσει το εάν η λύση που έχει προκύψει, θα κριθεί ως βιώσιμη από την κυβέρνηση των ΗΠΑ… Προς το παρόν τα σκάφη LCS κλάσης Freedom, εξακολουθούν να επιχειρούν υπό συγκεκριμένους περιορισμούς ταχύτητας (34 κόμβοι).

Κάτι που επιβλήθηκε μετά την πρόσφατη αστοχία του συστήματος μετάδοσης της κίνησης στο USS Detroit (LCS-7) και USS Little Rock (LCS-9) τον περασμένο χρόνο αποδόθηκαν σε αστοχία του συστήματος που διασυνδέει τον αεροστρόβιλο MT30 της Rolls Royce με τους κινητήρες diesel της εταιρείας Colt-Pielstick (combining gear) που επιτρέπουν στο πλοίο να επιτυγχάνει την υψηλή ταχύτητα πλεύσης των 40 κόμβων.

Αυτή την περίοδο βρίσκονται στην τελική φάση ναυπήγησης και εξοπλισμού δύο πλοία της κλάσης Freedom το USS Minneapolis – Saint Paul (LCS-21) και το USS Cooperstown (LCS-23), ενώ ακόμη τρία πλοία βρίσκονται υπό ναυπήγηση.

Στα δύο πλοία θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης των αστοχιών που εντοπίστηκαν σε δακτυλίους του συμπλέκτη υψηλών ταχυτήτων της εταιρείας RENK (high-speed clutch bearings). Η διαδικασία επιδιόρθωσης της μηχανολογικής ατέλειας θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη θα περιλαμβάνει δοκιμές της νέας διάταξης στο εργοστάσιο της εταιρείας RENK AG στη Γερμανία την ερχόμενη Άνοιξη.

Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση η οποία περιλαμβάνει την πραγματοποίηση των δοκιμών της λύσης που προτείνουν οι κατασκευαστές επί των πλοίων USS Minneapolis-Saint Paul (LCS-21) και το USS Cooperstown (LCS-23), κατά την διάρκεια δοκιμών των πλοίων στη λίμνη Michigan όπου βρίσκεται το ναυπηγείο της εταιρείας.

Επιπλέον η γερμανική εταιρεία RENK AG που κατασκευάζει το σύστημα μετάδοσης κίνησης των πλοίων της κλάσης Freedom, πρόκειται να εφαρμόσει τα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στα αμερικανικά πλοία και να βελτιώσει το σύστημα μετάδοσης κίνησης των σαουδαραβικών φρεγατών της κλάσης Freedom που παραγγέλθηκαν πριν από μερικά χρόνια.

 

ΠΗΓΗ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: