Όχι κύριοι ο Λόκ και ο Χομπς δεν ήταν ποδοσφαιριστές κάποιας αγγλικής ομάδας ούτε το γνωστό Κοινωνικό Συμβόλαιο τσιτάτο του ΠΑΣΟΚ (του ορθόδοξου) .Το δε πολιτικώς ορθό "καταδικάζουμε την βία απ' όπου και αν προέρχεται" είναι τόσο ανόητο, υποκριτικό αλλά και καταδεικνύει φιλοσοφική και κοινωνιολογική ανεπάρκεια στοιχειωδών γνώσεων.Ας πούμε κάποια πράγματα όσο πιο απλούστερα γίνεται.
Φανταστείτε τι πιθανότητες υπάρχουν να κατανοηθούν βαθύτερα φιλοσοφικά διδάγματα αν υπεισέλθω στην Πλατωνική - Σωκρατική φιλοσοφία και σε θέματα καθαρής ανόθευτης και ουσιαστικής Δημοκρατίας.
Αν ένας ηγεμόνας χρησιμοποιεί την εξουσία του εναντίον του λαού του, τότε ο λαός έχει το δικαίωμα να τον αντιμετωπίσει με Βία. Ο σωστός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η παράνομη βία της εξουσίας είναι η ίδια η Βία. (Δοκίμια περί διακυβερνήσεως).
Ο Άγγλος φιλόσοφος Τζον Λοκ, ένας από τους πλέον σημαίνοντες στοχαστές του Διαφωτισμού, που είναι ευρύτερα γνωστός ως ο Πατέρας του Κλασικού Φιλελευθερισμού,θεωρούσε ότι οι άνθρωποι σε φυσική κατάσταση δεν ήταν τόσο επιθετικοί, αλλά κυρίως κοινωνικοί, δημιουργικοί, λογικοί και σώφρονες. Ενδιαφέρονταν έτσι να συγκροτήσουν πολιτισμένες κοινωνίες. Γι' αυτό σύναπταν «κοινωνικό συμβόλαιο» με το κράτος με αμοιβαίους όρους. Αποδέχονταν να περιορίσουν κάποια "θέλω" τους και σε αντάλλαγμα το κράτος έπρεπε να εγγυηθεί για τη διασφάλιση των φυσικών τους δικαιωμάτων: της ζωής, της ελευθερίας, της ιδιοκτησίας. Εάν το κράτος παραβίαζε το «κοινωνικό συμβόλαιο», οι άνθρωποι είχαν δικαίωμα να το λύσουν και να εξεγερθούν.
Για
τον Λοκ, ο άνθρωπος στην φυσική του κατάσταση υπακούει μονάχα σε έναν
απαράβατο και θεμελιώδη νόμο της φύσης, που τον ονομάζει φυσικό νόμο,
και έχει ως στόχο την αυτοσυντήρηση και διατήρηση του αγαθού της ζωής
για το άτομο (ο Χομπς είχε σταματήσει στο άτομο την αναφορά του) και την
κοινωνία. Υποδηλώνει αμοιβαία εμπιστοσύνη ανάμεσα στους ανθρώπους, που
εκχωρούν τα φυσικά τους δίκαια, και στους φορείς της πολιτικής εξουσίας,
οι οποίοι οφείλουν να τα διαφυλάττουν. Μόνο εφόσον η πολιτική εξουσία
διασφαλίζει τα φυσικά δίκαια, μπορεί να διατηρηθεί αυτή η σχέση
εμπιστοσύνης. Αν το αίτημα της διασφάλισης δεν ικανοποιείται, τότε
παραβιάζονται οι όροι, του καταπιστεύματος και αυτομάτως αίρεται η
εμπιστοσύνη.
Η νομιμότητα της πολιτικής εξουσίας κρίνεται από το εάν και κατά πόσον τηρεί το καταπίστευμα που της εμπιστεύονται οι πολίτες. Ωστόσο, οι παραβιάσεις της αρχικής συμφωνίας από την πολιτική εξουσία δεν γίνονται πάντα με τον ξεκάθαρο τρόπο της βίαιης κατάκτησης και κατοχής. Πολλές φορές καλύπτονται από την επίφαση της νομιμότητας. Αυτό συμβαίνει όταν η εξουσία διαθέτει τα μορφολογικά χαρακτηριστικά της νόμιμης κυβέρνησης, αλλά στην πράξη αθετεί το καταπίστευμα....
Αν αποφασίσετε να καταδικάσετε κάτι τόσο με τον δημόσιο λόγο, όσο στην συνείδηση και στις πράξεις σας τότε ας καταδικάσετε τα αίτια όχι το αποτέλεσμα.
- Τα Μνημόνια παράγουν Βία...
...Η φτωχοποίηση του πληθυσμού παράγει βία...
...Η ανεργία και η στέρηση παράγουν βία...
...Η πείνα φέρνει τη βία...
...Η αδικία παράγει βία...
...Η καταπάτηση δημοκρατικών ελευθεριών παράγει βία...
...Ο αυταρχισμός της εξουσίας και η καταπίεση παράγουν βία...
...Η ανικανότητα στελεχών αρμόδιων για την προστασία του πολίτη φέρνει βία...
...Η νόθευση του Δημοκρατικού πολιτεύματος, παράγει βία...
...Η άγνοια περί την Δημοκρατία και η νοσταλγία ολοκληρωτισμών φέρνουν βία...
...η έλλειψη αγωγής από το σπίτι φέρνει βία...
...Η Βία στο σπίτι εξάγει βία και στην κοινωνία....
...η ψυχική διαταραχή από ψυχολογικές πιέσεις παράγει βία....
...ο φανατικός "οπαδισμός" παράγει βία...
...η έλλειψη αυτοσυγκράτησης καταλήγει στη βία...
...Ο κομματικός φανατισμός παράγει βία...
...Οι ακραίες ιδεολογίες είναι απόλυτα ταυτισμένες με μεθόδους να παράγεται η βία...
...Η αναξιοκρατία, ο νεποτισμός και τα βολέματα ημετέρων παράγουν βία...
...Η κοινωνική περιθωριοποίηση, οι προσβολές και οι διακρίσεις μεταξύ πολιτών, παράγουν βία...
...Συνειδητές πολιτικές επιλογές να πληγούν συγκεκριμένες τάξεις του πληθυσμού, φέρνουν βία...
...Η άθλια και σιχαμερή προπαγάνδα της εξουσίας παράγει βία...
...Ο αποπροσανατολισμός, η πληρωμένη είδηση, η αθλιότητα των μ,μ,ε. παράγουν βία...
...ανεξέλεγκτα τα μ.μ.ε. αναπαράγουν την βία,
...Όταν υπερισχύει η αγάπη για την ανομία από οργανωμένες μειονότητες, παράγεται βία...
...Όταν λατρεύεται το ευαγγέλιο του φθόνου, παράγεται βία...
...Το πολιτικό ψέμα, το θέατρο και η πολιτική απάτη παράγουν βία...
...Η πολιτικές "ασκήσεις" και τα "παιγνίδια" διατήρησης της εξουσίας φέρνει βία...
...Στήριξη ομάδων ανωμαλίας από κόμματα, φέρνει ατιμώρητη βία...
...Η διχόνοια καταλήγει στη βία και η βία στη διχόνοια...
...Η υποταγή σε πολιτικές ξένων κέντρων παράγουν βία...
...Η εμπλοκή ξένων δυνάμεων στα εσωτερικά της χώρας παράγει βία...
...Το ξεπούλημα εθνικής περιουσίας και γης παράγουν βία...
...Η καταστροφή του περιβάλλοντος και η κώφωση της εξουσίας φέρνουν συγκρούσεις και παράγουν βία...
...Απαιδευσιά, αμορφωσιά και αγραμματοσύνη παράγουν βία...
Συνεπώς
η βία ήταν είναι και θα είναι το αποτέλεσμα. Το να καταδικάζεις απλά και
μόνο το αποτέλεσμα είναι σαν να καταδικάζεις τον χάρτινο πύργο από
τραπουλόχαρτα που πέφτει με το παραμικρό φύσημα του ανέμου από το
ανοιχτό σου παράθυρο και να περιμένεις την επόμενη φορά που θα φυσήξει
να παραμείνει σταθερός...
...Η καταλήστευση πολιτών και κράτους από επιτήδειους, παράγει βία...
...Η κατάσχεση και οι πλειστηριασμοί περιουσίας των πολιτών, φέρνουν βία...
...Η νύχτα σε χρεωμένη χώρα με απείραχτους νονούς και ληστές, παράγει βία...
...Η ανοχή στις ναρκωτικές ουσίες παράγει βία...
...Ένα παλαιολιθικό και άρρωστο κράτος παράγει βία...
...Η βία παράγει βία.
Υ.Γ . Η χρόνια
και συνεχιζόμενη αφερεγγυότητα του πολιτικού συστήματος έχει διαρρήξει
την όποια εμπιστοσύνη των πολιτών , η οποία διάρρηξη έχει ως
αποτέλεσμα.. τι άλλο την βία.
Αν ένας ηγεμόνας χρησιμοποιεί την εξουσία του εναντίον του λαού του, τότε ο λαός έχει το δικαίωμα να τον αντιμετωπίσει με Βία. Ο σωστός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η παράνομη βία της εξουσίας είναι η ίδια η Βία. (Δοκίμια περί διακυβερνήσεως). Το συμπέρασμα αυτό αναδύεται ατόφιο μέσα από τον Πλάτωνα και τους διαλόγους του επίσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου