ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΠΙΕ ΝΤΕ ΚΩΛ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΥΛΗΣΤΑΝ
Εν αρχή ην η ΔΕΠΑ.
Που τα έκανε όλα, αγόραζε πουλούσε φυσικό αέριο και έστρωνε και τα χρειαζούμενα δίκτυα.
Ή σχεδόν όλα, αφού το τότε Σημιτισταν μοίρασε την χονδρεμπορία φυσικού αερίου με κάποιον Κοπελούζο, τον "αντ αυτών" της Gazprom, και πουλούσαν το αέριο 30% πιο ακριβά απ' όσο αγόραζε η Γερμανία έχοντας μοιράσει την εδώ πίτα εμπορίας κατά 60:40.
Αποσχίστηκε κατ' αρχάς η ΔΕΣΦΑ, και στην οποία ανατέθηκε η ευθύνη του δικτύου υψηλής πίεσης (δίκτυο κορμού) και ο ΤAP.
(Άγιο είχαμε που δεν πουλήθηκε η ΔΕΣΦΑ από τον Σαμαρά όλη, όπως ήταν επιπλωμένη σε κάτι Αζέρους για να ελέγχει μετά δι αυτών ο Ερντογάν και τις εδώ κρίσιμες βάνες).
Πρόλαβαν όμως και πούλησαν το 14 στην ιταλική ΕΝΙ τα δίκτυα Θεσσαλονίκης-Θεσαλίας για κάτι ψιλά και έδωσαν την ΔΕΣΦΑ τελικά στους Ιταλούς της ΕΝΙ και κάτι άλλους μικρούς (για μαϊντανό). Κάπου εκεί ανέλαβαν οι εδώ ινδιάνοι του ΣΥΡΙΖΑ. Το πρώτο που πέτυχαν ήταν να μειωθεί η διαφορά της τιμής του αερίου από την Ρωσία, σε σχέση με την Γερμανία, στο μισό. 15% μόνο το καπέλο έκτοτε, όσο το πλήρωνε πχ και η Ιταλία..
Όμως το τρίτο μνημόνιο ήθελε και άλλα.
Απόσπαση κατ'αρχας από την ΔΕΠΑ της ΕΔΑ-Αττικης και της ΔΕΔΑ (όπου και τα υπό ανάπτυξη δίκτυα 66 πόλεων με χαμηλότοκο δάνειο (ένεκα δημοσίου) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων), και στην Φυσικό Αέριο Αττικής ως έμπορος λιανικής αερίου, μαζί με άλλους 9 εμπόρους λιανικής
Σε δεύτερο χρόνο, επιβλήθηκε και η διάσπαση της ΔΕΠΑ σε ΔΕΠΑ Υποδομών (όλα τα δίκτυα Αττικής, η ΔΕΔΑ και οι συμμετοχές σε εξορύξεις σε οικόπεδα νότια της Κρήτης και το Ιόνιο) και σε ΔΕΠΑ εμπορίας (η χονδρική εμπορία αερίου). Πέτυχε όμως τότε ο ΣΥΕΡΖΑς το 51% της ΔΕΠΑ Υποδομών να παραμείνει στο Δημόσιο, βρέξει χιονίσει (τότε το 35% της ΔΕΠΑ-ως όλον το είχαν τα ΕΛΠΕ, που ως γνωστόν το 49% τους το είχε σουτάρει στον Λάτση η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με το μνημόνιο βου).
Αναγκαίες, λέει, αυτοί οι διαχωρισμοί ρόλων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν οι νόμοι της "ελεύθερης αγοράς" και στο αέριο. ΟΚ είπε ο Σταθάκης, και υπέγραψε.Και μετά πλάκωσε το ιππικό των νεοφιλελέ του Μητσοτάκη.
Εκτός από τα ΕΛΠΕ, που πήγαν όλα στο Λατσέικο, βγήκε στο σφυρί και όλη η ΔΕΠΑ Υποδομών. Με τα πολλά και αυτή κατέληξε στους Ιταλούς της Italgas (συμμετέχουν και ως μέτοχοι στην ΕΝΙ) για 733εκ ευρώ.
Μέχρι εδώ θα πεις "εντάξει, δεν έγινε και τίποτα, σύμμαχοι μας είναι οι Ιταλοί" και τους κερδίζουμε και στο μπάσκετ.
Αντιπαρέρχομαι γρήγορα τα γεωπολιτικά implications επί του τι σημαίνει να ελέγχει έτσι η γεωπολιτικά ασταθής Ιταλία ΟΛΑ τα δίκτυα που έρχονται από την Β.Αφρικη, Αν. Μεσόγειο και Μέση Ανατολή και που θα περνάνε από την χώρα τους (θέμα για άλλη ανάλυση αυτό) και λέω την συνέχεια της κοσμογονίας.:
Αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε η μεταφορά των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Ιtalgas, ξεκίνησε η διαδικασία διαπραγματεύσεων για πώληση ενός ποσοστού 20% των μετοχών της (άγνωστο ακόμα το τίμημα αλλά δεν θα εκπλαγώ αν αυτό είναι μεγαλύτερο από ότι πλήρωσαν οι Ιταλοί στο ΤΑΙΠΕΔ...) ΣΤΟΝ ΆΛΛΟΝ ΈΜΠΟΡΟ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΑΕΡΊΟΥ. Τον Κοπελούζο δηλαδή της Gazprom (και στο βάθος...o Putin )
Έτσι ολοκληρώνεται από το Κουλησταν μία ακόμα Πουτινιά, αυτή που τώρα μπλέκει πάλι, άγνωστο για ποιο απλήρωτα γραμμάτια, τους ρόλους εμπόρου και διαχειριστή υποδομών για τους οποίους κόπτονταν μέχρι τώρα οι νεοφιλελέ και τα μνημόνια τους ότι διαφορετικά η αγορά δεν δουλεύει έτσι, λέει.
Προφανώς και μας δουλεύουν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου