ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Φοβερό , μακάρι να προχωρήσει...0.8 Mach σημαίνει κάτι λιγότερο από 1000Κm/h, ακόμα και εάν η ταχύτητα πλεύσης θα είναι μικρότερη, 2 ώρες πτήσης είναι υπεραρκετές για hit and run αποστολές. Και είναι μόνο η αρχή. Πραγματικά μακάρι να προχωρήσει .Μοιάζει με το υπό κλιμακα delaer που φτιάχτηκε για πτητικές δοκιμές του RX-3.
Από Σάββας Δ. Βλάσσης
Η DEFEA 2021 άνοιξε σήμερα τις πύλες της και το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού είναι φυσικό να επικεντρώνεται στα επιτεύγματα, σχέδια ή στόχους που έχουν να παρουσιάσουν οι εταιρείες της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας. Ακριβώς επειδή, παρά τα επισήμως εξαγγελθέντα, ακόμη η χώρα δεν έχει αναπτύξει μια σοβαρή εθνική στρατηγική υποστηρίξεως και αναπτύξεως εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, ο πολίτης που αντιλαμβάνεται το δυσμενές περιβάλλον, εκτιμά ακόμη περισσότερο τις “επιδόσεις” των ελληνικών “μυαλών” και μηχανικών, σε έναν τομέα που συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής με υψηλές απαιτήσεις προδιαγραφών.
Ξεκινάμε σήμερα με την παρουσίαση ενός προγράμματος αναπτύξεως Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (UAV) επειδή διαφέρει από τα άλλα μέχρι σήμερα. Στο περίπτερο της ελληνικής ALTUS LSA, παρουσιάζεται το υπό κλίμακα πρωτότυπο του ADAM, ένα UAV σχεδιαστικής αντιλήψεως blended wing της ομάδας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο κατασκευάζει η ελληνική εξειδικευμένη εταιρεία CFT με έδρα το Κιλκίς.
Η διαφορά του ADAM είναι ότι προβλέπεται να εφοδιασθεί στην τελική του μορφή με κινητήρα τζετ, παρόλο που το υπό κλίμακα μοντέλο, το οποίο χρησιμοποιείται για δοκιμές των πτητικών χαρακτηριστικών μέχρι σήμερα, φέρει ελικοφόρο κινητήρα. Οι άνθρωποι της ALTUS LSA διαβλέπουν ότι τα UAV κατηγορίας Μέσου Υψομέτρου Μακράς Αυτονομίας (MALE) που κυριαρχούν περίπου στα οπλοστάσια των ενόπλων δυνάμεων, λόγω των χαμηλών επιδόσεων ταχύτητος και της επιχειρησιακής οροφής, είναι ιδιαιτέρως ευάλωτα σε μια συμβατική αναμέτρηση υψηλής εντάσεως μεταξύ ισοτίμων (peer to peer) αντιπάλων. Για τον λόγο αυτό, εκτιμάται ότι ένα τακτικό UAV υψηλών επιδόσεων ταχύτητος που θα μπορεί να διεισδύσει ταχύτερα και να επιστρέψει έχοντας φέρει εις πέρας την αποστολή του, πριν προλάβει να αντιδράσει η εχθρική αεράμυνα, θα έχει μεγαλύτερες ικανότητες επιβιώσεως και συνεπώς θα είναι πιο αποδοτικό.
Το ADAM λοιπόν προορίζεται να εφοδιασθεί με κινητήρα τζετ, για να εκτελεί σχετικώς σύντομης διαρκείας αποστολές τύπου “hit and run” θα λέγαμε. Η ALTUS εξετάζει ήδη δύο διαφορετικής προελεύσεως κινητήρες, που θα μπορούν να εφοδιάζουν το ADAM.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, το υπό κλίμακα πρωτότυπο είναι εκπετάσματος 2,4 μέτρων, μήκους 1,4 μέτρου, το μέγιστο βάρος απογειώσεως είναι 15 κιλά, η αυτονομία ανέρχεται σε 4 ώρες, η εμβέλεια σε 100 χλμ., η επιχειρησιακή οροφή προσδιορίζεται στα 5.000 μέτρα, μπορεί να απογειωθεί είτε από διάδρομο είτε με καταπέλτη, ενώ φέρει ηλεκτροκινητήρα.
Ως προς τις διαστάσεις του τελικού UAV, το υπό κλίμακα πρωτότυπο είναι 4 φορές μικρότερο του πραγματικού, το οποίο χάρη στον κινητήρα τζετ θα μπορεί να αναπτύσσει υψηλή υποηχητική ταχύτητα της τάξεως του 0,8 Mach και θα έχει αυτονομία περίπου 2 ωρών.
Συνεχίζουμε αύριο με περισσότερες ελληνικές προτάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου