ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Γιάννης Στουρνάρας>Η χρυσή εφεδρεία για την Οικονομία και τη Δημοκρατία

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ Η ΤΑΝΚΣ...!!! Από εδώ το πάνε εκεί το φέρνουν θα μας τον πλασάρουν και ως τον Σωτήρα της χώρας...Όταν οι πολιτικοί σας δεξιοί και αριστεροί είναι  χαβαλέδες  θα αναλάβουν δράση οι τεχνοκράτες..Αυτοί ξέρουν τα της οικονομίας αυτοί ξέρουν να διαχειριστούν τα τεράστια προβλήματα της χώρας..κυβέρνηση τραπεζιτών και πρώην κομμουνιστών για να σωθεί η παρτίδα...Τα τραπεζικά Σοβιέτ είναι προ των πυλών.
Όσο για το σχέδιο ΗΡΑΚΛΗΣ καλύτερα να του αλλάξουν όνομα....Σίσυφος θα ήταν το πιο ταιριαστό παρατσούκλι για το ''νομοσχέδιο'' αφού όλες οι ''τακτοποιήσεις'' δανείων γίνονται ξανά κόκκινες σε συντριπτικό ποσοστό γιατί οι στρατηγικοί κακοπληρωτές δεν πληρώνουν και οι θρυλούμενοι ''στρατηγικοί κακοπληρωτές'' απλά δεν μπορούν.
 Καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ διολισθαίνει, εν μέσω ατολμίας, σε πελατειακές λογικές, καθώς εμφανίζεται αδύναμη να μεταρρυθμίσει το θλιβερό δημόσιο και τους οργανισμούς του, ο Διοικητής της Τράπεζας Ελλάδος παραμένει η χρυσή εφεδρεία απέναντι στο εφιαλτικό ενδεχόμενο επιστροφής του Σύριζα στην εξουσία.
Ένα ενδεχόμενο που φέρνει πιο κοντά η κυβερνητική ατολμία και εγχειρήματα σαν κι αυτό του υπ. Εργασίας (Rebrain Greece) που σχολιάζει σκωπτικά ο Κώστας Στούπας.
Από τον Βασίλη Μπόνιο
O Γιάννης Στουρνάρας αποτελεί τη χρυσή εφεδρεία τόσο για την Ελληνική Οικονομία όσο και για την Ελληνική Δημοκρατία.

Είναι το μόνο σοβαρό ανάχωμα μπρος στον κίνδυνο της επιστροφής του Σύριζα στην εξουσία που εάν και όποτε συμβεί θα οδηγήσει τη χώρα στη δραχμή και στο τέλος της ιστορίας της.
Ο κεντρικός τραπεζίτης είναι ο μόνος από μια ολόκληρη τάξη πολιτικών που έκαναν πίσω νικημένοι από τον Τσίπρα. Που χάθηκαν ο Αντώνης Σαμαράς, ο Κώστας Σημίτης, ο Βαγγέλης Βενιζέλος, ο Γιώργος Παπανδρέου, ο Βαγγέλης Μειμαράκης, ο Κώστας Καραμανλής; Ολοι τους για διάφορους λόγους έχουν κρυφθεί στα μετόπισθεν.
Ακόμη κι αν οι Αντώνης Σαμαράς και Βαγγέλης Βενιζέλος ζουν για την στιγμή που θα καθήσουν τον Αλέξη Τσίπρα στο Ειδικό Δικαστήριο δεν μπορεί να παραβλέψει κανείς το γεγονός ότι και αυτοί ακόμη έχουν κάνει πίσω.
Ο μόνος που αντιστάθηκε και πολέμησε τον Σύριζα εν μέσω κυβερνητικής παντοδυναμίας της Κυμουνδούρου υπήρξε ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας. Ο Γιάννης παρότι γιος κομμουνιστή κοιτάζει κατάματα τον αριστερό Τσίπρα και τον περιμένει για την τελική αναμέτρηση.
Προηγήθηκε ένα τηλεφώνημα στον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Γιάννη Σκουλαρίκη, πριν ο νεαρός Γιάννης Στουρνάρας αποφασίσει να επιστρέψει με εντυπωσιακές περγαμηνές- παρά το νεαρό της ηλικίας του- από το Λονδίνο στην Αθήνα.
Ο γιος του κομμουνιστή και γραμματέα του ΕΑΜ Φθιώτιδας (η οικογένειά του κατάγεται από την Γλύφα) ρώτησε τον υπουργό:
-Γιάννη έχουν καεί οι φάκελοι;
O Σκουλαρίκης τον διαβεβαίωσε πως δεν κινδυνεύει να διωχθεί εξαιτίας των οικογενειακών φρονημάτων και έτσι άνοιξαν οι δρόμοι για την επιστροφή του.
Το καλοκαίρι του 1962-γράφει ο Αργύρης Παπαστάθης στο ΒΗΜΑgazino-, ο εξάχρονος Γιάννης Στουρνάρας νόμιζε ότι η μητέρα του, η κυρία Φωτεινή, τους πήγαινε μαζί με τα αδέλφια του για διακοπές στη Μήλο. Ο σκοπός του ταξιδιού ήταν διαφορετικός. Είχαν πάει για να δουν τον πατέρα τους που δούλευε κρυφά ως λογιστής στα ορυχεία Κυριακόπουλου, όπου είχαν καταλύσει πολλοί ΕΑΜίτες.
«Για παπούτσια, ρούχα, ακόμη και για σουβλάκι, ο πατέρας μου πάντα με πήγαινε να τα αγοράσουμε από μαγαζί που το είχαν αριστεροί. Οταν τον ρωτούσα γιατί, μου έλεγε ότι αυτοί το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη»
«Ο πατέρας μου δεν με παρότρυνε ποτέ να εμπλακώ ενεργά με τα πολιτικά. “Πρώτα τα μαθήματά σου και μετά τα υπόλοιπα” μου έλεγε. Ισως γι’ αυτό να μπήκα τόσο αργά στην ΚΝΕ, προς το τέλος του πανεπιστημίου». Παρ’ ότι κυνηγημένος από το μετεμφυλιακό κράτος της Δεξιάς, ο Θανάσης Στουρνάρας κατάφερε να ζήσει αξιοπρεπώς την οικογένειά του.
Ο Γιάννης Στουρνάρας μεγάλωσε στο Ψυχικό, τελείωσε το Δημόσιο Γυμνάσιο Φιλοθέης και μπήκε στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1974.
Παρότι με τον αρχηγό της Αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα έχει προηγηθεί σφοδρή σύγκρουση όταν ο σημερινός Διοικητής ήταν υπουργός Οικονομικών, ο Γιάννης Στουρνάρας σε καμμία περίπτωση δεν δέχεται τούς ισχυρισμούς ότι οι δηλώσεις του ως Διοικητή ευνοούν το ένα ή το άλλο κόμμα.
-Κανείς δεν θα μου στερήσει το δικαίωμα να εκφράζω την άποψή μου δημόσια όταν το κρίνω σκόπιμο…,
υποστηρίζει στούς συνομιλητές του.
Ο σημερινός πρόεδρος της Alpha Bank Bασίλης Ράπανος (ο Ράπανος πέρασε τέσσερα χρόνια στις φυλακές και υπήρξε από τους σκληρότερα βασανισθέντες στα χρόνια της χούντας των συνταγματαρχών) θα πει στο ίδιο ρεπορτάζ για τον Γιάννη Στουρνάρα όταν ο σημερινός Διοικητής της Τράπεζας Ελλάδος ανέλαβε τα καθήκοντα του υπ. Οικονομικών.
«Ο Γιάννης δεν είναι παιδί του κομματικού σωλήνα ή του πολιτικού συστήματος, ούτε προέρχεται από παρέες κολεγίου. Δεν είχε κανάλια για να ανεβεί, γι’ αυτό η εξέλιξή του έχει τόση σημασία, γιατί απαιτούσε δέκα φορές μεγαλύτερη προσπάθεια»
Ο Γιάννης Στουρνάρας υπήρξε ο μεγαλύτερος αντιεξουσιαστής από την Επανάσταση και μετά κλείνοντας τη χυδαία ΕΡΤ.
Αυτό είναι το επιθυμητό ΧΑΟΣ που αποσυντονίζει το σύστημα. Το κλείσιμο της ΕΡΤ. Το λουκέτο στη ΔΕΗ. Και μετά το λουκέτο στις Πολεοδομίες. Στις Εφορίες. Στις πάσης φύσεως κρατικές επιτροπές. Εκεί όπου υπάρχουν μίζες.
Το ΧΑΟΣ είναι ένα ελληνικό Wikileaks στην εγχώρια δικαιοσύνη το οποίο θα αποκαλύψει σημεία και τέρατα για τις παράγκες της.
Αυτό το ΧΑΟΣ πρεσβεύουμε και γι΄αυτό θεωρούμε ότι ο μόνος που τα έβαλε πραγματικά με το κράτος ήταν ο Γιάννης Στουρνάρας.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Γιάννης Στουρνάρας και η Κεντρική Τράπεζα της Ελλάδας αναδεικνύουν τα τρωτά σημεία του Σχεδίου ΗΡΑΚΛΗΣ στο σχέδιο-γνώμης που ακολουθεί>
Την ανάγκη για σημαντική και αποτελεσματική αντιμετώπιση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων, επισημαίνει η ΕΚΤ.
Στη γνώμη της η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα σχετικά με το πρόγραμμα παροχής εγγύησης σε τιτλοποιήσεις πιστωτικών ιδρυμάτων, δηλαδή το τραπεζικό νομοσχέδιο Ηρακλής, αναφέρει πως η επίτευξη ασφάλειας δικαίου είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι:
i) το πρόγραμμα θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από τρίτους, ιδίως όσον αφορά τις ομολογίες χαμηλής προτεραιότητας και, εφόσον εκδίδονται τέτοιες, τις ομολογίες μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας, η διάθεση των οποίων αναμένεται ότι θα συνδράμει τις τράπεζες στην προσπάθειά τους να επιτύχουν σημαντική μεταβίβαση του κινδύνου με λογιστικό διαχωρισμό∙
και ii) θα αποσοβηθούν διαφωνίες ή/και ένδικες διαφορές ως προς το κύρος, το ύψος, τη διάρκεια και λοιπά χαρακτηριστικά των εγγυήσεων του Δημοσίου.
Σύμφωνα με το σχέδιο-γνώμης της ΕΚΤ:
Ασφάλεια δικαίου
Η ανάγκη ασφάλειας δικαίου επιτάσσει σαφήνεια στη διατύπωση των διατάξεων του σχεδίου νόμου. Η ΕΚΤ σημειώνει ότι η επίτευξη ασφάλειας δικαίου είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί ότι: i) το πρόγραμμα θα προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από τρίτους, ιδίως όσον αφορά τις ομολογίες χαμηλής προτεραιότητας και, εφόσον εκδίδονται τέτοιες, τις ομολογίες μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας, η διάθεση των οποίων αναμένεται ότι θα συνδράμει τις τράπεζες στην προσπάθειά τους να επιτύχουν σημαντική μεταβίβαση του κινδύνου με λογιστικό διαχωρισμό∙ και ii) θα αποσοβηθούν διαφωνίες ή/και ένδικες διαφορές ως προς το κύρος, το ύψος, τη διάρκεια και λοιπά χαρακτηριστικά των εγγυήσεων του Δημοσίου.
Ορισμένες διατάξεις του σχεδίου νόμου ενδέχεται να δημιουργήσουν νομική αβεβαιότητα και θα μπορούσαν να αναδιατυπωθούν αποτελεσματικά προς ενίσχυση της σαφήνειας και μείωση των κινδύνων. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να περιγραφούν με επαρκή σαφήνεια στο σχέδιο νόμου ή στη δευτερογενή νομοθεσία που πρόκειται να εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότησή του οι ακόλουθες πτυχές του, καθώς όλες τους θα επηρεάζουν την εκτελεστότητα της εγγύησης του Δημοσίου και, συνεπώς και την εν γένει αποτελεσματικότητα του προγράμματος: i) οι ημερομηνίες θέσης σε ισχύ και λήξης της εγγύησης του Δημοσίου∙ και ii) οι ειδικότεροι κανόνες υποβολής αιτημάτων για χορήγηση εγγύησης του Δημοσίου. Είναι εξάλλου άκρως σημαντικό να διατυπωθεί με σαφήνεια στο σχέδιο νόμου ή στη δευτερογενή νομοθεσία που πρόκειται να εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότησή του η ακριβής διαδικασία που θα ακολουθείται από την υποβολή αιτήματος κατάπτωσης της εγγύησης ως την καταβολή του ποσού της, κατά τρόπο που θα διασφαλίζει την ιδιότητα της εγγύησης ως καταβλητέας “σε πρώτη ζήτηση” κατά τα οριζόμενα στο σχέδιο νόμου.
Τέλος, προτείνεται να αποσαφηνιστούν περαιτέρω στο σχέδιο νόμου ή στη δευτερογενή νομοθεσία που πρόκειται να εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότησή του οι ειδικότεροι κανόνες για την παρακολούθηση των τιτλοποιήσεων που λαμβάνουν χώρα βάσει των διατάξεών του, τα συναφή απαιτούμενα έγγραφα και τη συχνότητα της παρακολούθησης.
Συνιστάται η πρόβλεψη ειδικής ανεξάρτητης οντότητας ως πλέον κατάλληλης για να παρακολουθεί τη συμμόρφωση της εγγύησης με τους προβλεπόμενους όρους έκδοσής της, τις ενέργειες του διαχειριστή και τα γεγονότα που θα προκαλούν κατάπτωση της εγγύησης.
Σαφέστερη αναδιατύπωση της διάταξης περί ολοσχερούς εξόφλησης του κεφαλαίου των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας πριν από την εξόφληση του τόκου των ομολογιών μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας στο πλαίσιο της προτεραιότητας πληρωμών (waterfall structure)
Το άρθρο 3 παράγραφος 3 του σχεδίου νόμου φαίνεται να ρυθμίζει την προτεραιότητα των πληρωμών με αυστηρό, προκαθορισμένο τρόπο. Προτείνεται η σαφέστερη αποτύπωση στο κείμενο του σχεδίου νόμου του βαθμού προτεραιότητας της καταβολής του τόκου των ομολογιών μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας στο πλαίσιο διαμόρφωσης της προτεραιότητας πληρωμών, κατά τρόπο που να μην αποκλείει το ενδεχόμενο ολοσχερούς εξόφλησης (και κατά κεφάλαιο) των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας πριν από την όποια καταβολή τόκου των ομολογιών μεσαίας εξοφλητικής προτεραιότητας.
Από άποψη προληπτικής εποπτείας τούτο θα διασφαλίσει την ταχύτερη εξόφληση των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας και, ως εκ τούτου, μπορεί να επιφέρει μείωση της διάρκειας της εγγύησης.
3.3 Πιστοληπτική αξιολόγηση των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας
Το άρθρο 7 παράγραφος 1 του σχεδίου νόμου ορίζει ότι οι ομολογίες υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας πρέπει να έχουν αξιολογηθεί από ECAI “εγκεκριμένο κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος της εγγύησης από την [ΕΚΤ]”. Η ΕΚΤ επισημαίνει ότι η ίδια δεν εγκρίνει τους ECAI. Το Ευρωσύστημα αποδέχεται ορισμένους ECAI των οποίων οι αξιολογήσεις θεωρούνται κατάλληλες ειδικά για τους σκοπούς των πράξεων νομισματικής πολιτικής που διενεργεί. Αυτοί πρέπει να πληρούν τα γενικά κριτήρια αποδοχής των ECAI, ένα εκ των οποίων συνίσταται στην εγγραφή τους από την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1060/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
3.4 Διάρκεια εγγύησης του Δημοσίου
Το άρθρο 6 παράγραφος 7 του σχεδίου νόμου ορίζει ότι η εγγύηση του Δημοσίου χορηγείται έως την καθορισμένη λήξη των ομολογιών υψηλής εξοφλητικής προτεραιότητας. Προτείνεται η εγγύηση να διαρκεί έως την ολοσχερή εξόφληση όλων των οφειλόμενων ποσών σε σχέση με τις εν λόγω ομολογίες.
3.5 Τακτική επανεξέταση
Τέλος, η ΕΚΤ παρατηρεί ότι θα ήταν σκόπιμο να προβλεφθεί η τακτική επανεξέταση και αξιολόγηση, από ειδική ανεξάρτητη οντότητα, της αποτελεσματικότητας του προγράμματος που θεσπίζεται με το σχέδιο νόμου σε σχέση με τους στόχους και τις βραχυμεσοπρόθεσμες επιπτώσεις των διατάξεών του στα πιστωτικά ιδρύματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του. Εύλογος χρόνος για την αναθεώρηση της συνολικής λειτουργίας του νέου προγράμματος θα μπορούσε να είναι το ένα έτος από τη θέσπισή του.
3.6 Συμμόρφωση με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων
Απόκειται στην Επιτροπή να αξιολογήσει τη συμμόρφωση του σχεδίου νόμου με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων της Ένωσης.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

μπαμπακι στον κωλο του παλιοπουστα