Γράφει ο ΛεξιΘήΡ :
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (10)
1) Άθλος και λάθος πως προκύπτουν;
2) Η ¨αμαρτία¨ πώς ετυμολογείται και τί κυριολεκτικά σημαίνει.
3) Έρως και ερωτώ πώς συγγενεύουν;
4) Γιατί το ¨γνωρίζω¨ σχετίζεται με την ερωτική συνεύρεσι;
5) Μνηστήρ-ας. Η σημασία της βάσει ετυμολογήσεως.
6) Γιατί Ποτίδαια σημαίνει ότι και ¨Ποσειδωνία¨;
7) Γνώσις και γνώμη πώς ερμηνεύονται;
8) Λεχώ, λόχος, άλοχος, λεκάνη, αλέκτωρ πώς συγκοινωνούν εννοιολογικώς;
*Κίμων : Πολύ σωσταί αι παρατηρήσεις σου. Εύγε.
Οι απαντήσεις από το προηγούμενο Νο (9) EΔΩ .
--------------------------------------------------------------------------------------------
(Αι απαντήσεις του συγγράψαντος.)
1) Άθλος= βάσανο, (πρβ. άθλιος), λάθος (εξ αναγραμματισμού του ¨άθλος¨ ) = αβλεψία άρα και ατόπημα.
2) αμαρτία < αμετρία < α (στερητικόν) + μέτρον = το εκτός μέτρου ατόπημα, παράπτωμα.
3) Έρως = ευ+ ροή (το φιλικόν-εύ-νουν, αυθόρμητον ρεύμα). Ερωτώ = ευ+ροή+ αιτώ (ζητώ) ανταπόκρισιν ροής λόγου.
4) Γνωρίζω (ρίζα Γν- < Δν - = δονώ την θηλυκήν έδραν δια του άρρενος γεννητικού οργάνου, (πρβ. ρίζα δμ: σρχ. δάμ-αρ, δαμ-αρτή και γαμετή-δαμετή = η σύζυγος.) Πρβ. ρίζα Γμ> Δμ, Γαμώ (έρχομαι εις γάμον) < Δαμώ (δαμάζω).
5) Μνηστήρ ( μνήμη (γάμου) + τηρώ).
6) Ποτίδαια (Ποτ-ίζω + δή-γη , πρβ. δη-μοκρατία.) = το θαλάσσιον στοιχείον ούτινος θεός ο ποτιστής Ποσειδών.
7) Γνώσις (γιγνώσκω, γνωρίζω), γνώμη (γνώσις η εμή) = η προσωπική μου γνώσις-άποψις.
8) λέχος= στρωμνή, στρώμα, χώρος κατακλίσεως ή (στρ.) παραφυλάξεως, καρτέρι. Άρα λεχώ η λόγω λοχείας καθηλωμένη στην κλίνη της (πρβ. κλινική). Άλοχος = η συγκοιμωμένη, η ομόκοιτος σύζυγος (α προσθ. ), λεκάνη < λεχάνη = η συγκρατούσα τα στάσιμα νερά μονή, αλέκτωρ (πετεινός) ο δια του πρωινού του λαλήματος άνω εγείρων (ξυπνών) εκ του στρώματος (άνω+ λέχος) τους ανθρώπους .
2 σχόλια:
3) Έρως και ερωτώ πώς συγγενεύουν;
Ο Νούς δονούμενος από Έρωτα θέτει Ερω - τήματα ψάχνοντας για τις απαντήσεις.
ΚΙΜΩΝ
Καλημέρες,
1) Άθλος και λάθος πως προκύπτουν;
Άθλος - Άεθλος - Αθλητής - Αεί Θάλλον μέσω της προσπάθειας και της εκπλήρωσης των Άθλων, από εδώ προκύπτουν και τα Γενέθλια ή Γενάθλια λόγω του ότι η Γεννησις σηματοδοτεί τον Αθλον της Μητρός αλλά και την αρχή του ένσαρκου βίου μέσα στον οποίον καλούμαστε να κάνουμε τους Άθλους πρός την Εκθέωσην.
Λάθος αντί λῆθος - Λήθη
ΚΙΜΩΝ
Δημοσίευση σχολίου