ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 20 Μαΐου 2021

Ο ΖΟΥΚΙ, ΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Ο ΖΟΥΚΙ, ΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ.

Χαμούλης, λέει, γίνεται στην "διαφημιστική αγορά" λόγω μιας ανακοίνωσης της Apple που λέει ότι στα νέα κινητά, pcδια και tablet της (το 13% σε όλο τον πλανήτη), θα δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη τους να αποκλείει τις παρακολουθήσεις και καταγραφές προσωπικών δεδομένων, επισκέψεων σε sites, likes κλπ.
 
Αυτό δηλαδή από το οποίο ζει και βγάζει το ψωμάκι του ο Ζουκης του fb, η Google, και οι λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις των διαφημιστών, media planners, αξιολογητων καταναλωτικής συμπεριφοράς, δημιουργών προφίλ για το αν θα πάρεις δάνειο ή αν κάνει το cv σου για δουλειά κλπ. Αυτό το 13% συμπίπτει να είναι σε κάποιες χωρες, αυτές που καταναλώνουν περισσότερη διαφήμιση, κοντά στο 70%. Και έπεσε πανικός ήδη στις πιάτσες.
 
"Κλέφτες θέλετε να γίνουμε;;" βγήκε  και είπε ήδη ο Ζουκης. "Αν θέλετε να σας παρακολουθούμε δωρεάν, πατήστε accept. Διαφορετικά θα το γυρίσουμε και εμείς στις συνδρομές, να πρέπει να πληρώνεις 5-10$ τον μήνα για να κάνεις posts, like και chat, να σε βλέπει το αμόρε χωρίς διαφημίσεις. Όπως στο mewe..." (που δεν τραβάει όμως πολύ κόσμο).
Πίσω από αυτό το μαζικό πείραμα αποδοχής της καταπάτησης της ιδιωτικότητας για 5-10$, που βρωμάει από μακριά Σύνδρομα της Στοκχόλμης, αποκρύπτεται το παρασκήνιο και οι πόλεμοι για τον έλεγχο των big data που διεξάγονται, αλλά και:
 
1. Η διαμάχη ανάμεσα σε γίγαντες της τεχνολογίας, όπως η Apple, η Facebook, η Αlphabet/Google ή η Amazon για το ποια θα επικρατήσει στην νέα εποχή που αναδεικνύεται μετά το τέλος της προηγούμενης παγκόσμιοποίησης στον απόλυτα ψηφιοποιημενο κόσμο της από εδώ πλευράς του Πλανήτη. (Στον από εκεί κυριαρχεί ήδη το ψηφιακό γουαν, η Alibaba, τα Κινέζικα chat rooms και κάτι άλλοι περίεργοι, που δεν τα πάνε και τόσο καλά σε θέματα ιδιωτικότητας, προσωπικών δεδομένων κλπ).
 
To έπαθλο :
Ποιας εταιρίας το ψηφιακό νόμισμα (diem, της Amazon, eγουαν κλπ) θα κυριαρχήσει για να αντικαταστήσει το δολλαριο και τα απαρχαιωμένα πανάκριβα συστηματα visa, PayPal, swift κλπ των τραπεζών, για να ολοκληρωθούν τα λεγόμενα "κοινωνικά δίκτυα" σε παγκόσμιες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου των πάντων (social commerce λέει..). Ο έλεγχος τους θα ορίζει και τους επόμενους ημι-πλανηταρχες ένθεν κακείθεν.
 
2. Η φαντασία και δημιουργικότητα των κυρίαρχων δυνάμεων του δυτικού καπιταλισμού (όχι ότι ο ανατολικός τα πάει καλύτερα...) περιορίζεται εντός δύο μόνο μοντέλων :
-Ή δωρεάν υπηρεσίες με διαφήμιση (με την αποδοχή συμμετοχής σου σε ένα μαζικό Σύνδρομο Στοκχόλμης επί μιας μεταδημοκρατίας ΕΠΕ).
 
-Ή πληρώνεις συνδρομητικές υπηρεσίες για να μην βλέπεις διαφήμιση (χωρίς καμία εγγύηση όμως ότι και τα εκεί meta-data δεν συλλέγονται και πωλούνται).
 
Έτσι, κανείς δεν έχει δει την δυναμική και τις δυνατότητες ενός τρίτου μοντέλου, που έσκασε ήδη μύτη στην Ελλάδα (!), αξιοποιώντας τις τεχνολογίες Blockchain, τις μόνες που μπορούν να εγγυηθούν σήμερα την ιδιωτικότητα των data, λόγω της αποκεντρωμενης αρχιτεκτονικής τους. Κανένας δεν μπορεί να ελέγχει τα πάντα, ο κάθε ένας πιστοποιεί την γνησιότητα των data όλων των άλλων! Η αποθέωση των ιδεών του Καστοριάδη στην πράξη!! 
 
Σε αυτό τον τρίτο δρόμο (όποιος πει "προς τον σοσιαλισμό" δεν θα διαγράφεται, παρά την κοινοτυπία...) υπάρχει διαφήμιση. Αλλά οι χρήστες των social media/social commerce ΠΛΗΡΏΝΟΝΤΑΙ για τον χρόνο τους απ' ευθείας από τον διαφημιζόμενο που οι ίδιοι επιλέγουν να δουν τι διαφημίζει, χωρίς την ανάγκη να πρέπει να παρακολουθούνται από τον διαχειριστή του αντίστοιχου socalμιντιου! Μοντέλο αρχαίας αγοράς της Αθήνας, ένα πράγμα.
 
Με τι πληρώνονται/αποζημιώνονται για τον χρόνο που διαθέτουν κατά την βούληση τους;;
 
Με "ψηφιακό πάγιο" ελληνικής κοπής, έτοιμο και αυτό για να μπει νόμιμα στην διαδικασία του testing του συνολικού μοντέλου, που γίνεται πολύ προσεκτικά από beta-testing χρήστες και κάτω από τα radar, τους τελευταίους δύο μήνες από ελληνικές ΚΟΙΝΣΕΠ, εταιρίες πληροφορικής και σε συνεργασία με ακαδημαϊκά εργαστήρια. Αλλά και με την πλήρη αδιαφορία πολιτικών δυνάμεων κλπ για τα τεκταινόμενα. Έχουμε τόσα άλλα δικαιωματικά να ασχοληθούμε βλέπεις. 
 
Δύσκολο το εγχείρημα (όχι τόσο τεχνολογικά) για να ολοκληρωθεί σωστά. Πόσο μάλλον για να επιβληθεί ως "τρίτος δρόμος-μοντέλο " και διεθνώς. (Και μην ακούσω κιχ με τίποτα "μας τα έπρηξες ρε φίλε, τελειώνετε..." Δουλειά μου είναι και να κάνω ταπεινά early warnings για τα επερχόμενα) .
Θες δεν θες, εσύ θα κληθείς να κάνεις accept το μπλε ή το κόκκινο χάπι...
 
Τι δεν καταλαβαίνεις;;
 

4 σχόλια:

kakos04 είπε...

Μακάρι να περπατήσει για την πραγματική αποκέντρωση της οικονομίας , ενημέρωνε μας πως προχωράει και όσους έχουμε μαγαζάκια . Έχει την δυναμικότητα να βάλει στο προσκήνιο την τοπική παραγωγή και οικονομία και να περιορίσει τα πάση φύσεως καρτέλ (πολυεθνικές ) από συνειδητοποιημένους πολίτες . Όταν τα είχες αναφέρει ξανά μου είχε θυμίσει αυτό που είχα διαβάσει για το πείραμα του Wörgl , αν αποκτήσει τέτοια δυναμική http://users.sch.gr/tsinasp/portal/index.php/diafora/arthra/209-to-peirama-tou-vergkel .
Ας μας πει κάποιος με οικονομικές γνώσεις περισσότερα . Να είσαι καλά ...

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Καλησπέρα Νικόλα. Εννοείται πως ότι μαθαίνω θα σας ενημερώνω.

Χαρακτηριστικό του πανικού από μια από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές στην Ελλάδα
Social Measurement: The End of the Party στο
https://ogilvy.gr/feed?fbclid=IwAR26kRVFScP9J6Pt6fhSR24ScJ9PYALR_AJ3JYydaE-RkiatruLkgEJe-L8

Τι θα σήμαινε για την Ελληνική οικονομία η λειτουργία, με έδρα εν Ελλαδι, μιας τέτοιας πλατφόρμας που μπορεί να "κλέψει" πχ το ταπεινό 5% (πληρώνοντας τους χρήστες του καλά) της παγκόσμιας πίτας του τζίρου των σημερινών social media (περίπου 250δισ τον χρόνο, αυξανόμενης με ετήσιο ρυθμό 13%) προσθέτοντας ισόποσα στο Ελληνικό ΑΕΠ?
Κανε εσύ τις πράξεις.Εγώ, σήμερα δεν είμαι καλά.

kakos04 είπε...

Ελπίζω τίποτα σοβαρό με το καλό να συνέλθεις , καλή ξεκούραση να γίνεις περδίκι. Με 15 20 δις το χρόνο έσοδα που λες ξεπερνάμε την υποανάπτυξη που μας έχουν επιβάλει.

Ανώνυμος είπε...

Προς το παρόν κάνουμε οικονομία στα έξοδα για να αγοράσουμε Ελληνικά Ομόλογα:
https://www.youtube.com/watch?v=lGT5RCMMeQw