ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Λέμε Ο Χ Ι .!! Πάμε παρακάτω...και γιατί λέμε όχι. Το πλοίο δεν πέρασε ποτέ στην φάση λεπτομερούς σχεδίασης. Τι να στείλουμε;; 3 ματσουλαραίους που το σχεδίασαν σε προκαταρκτική φάση ενάντια σε navantia, ficantieri, Naval Group ;; Συν τις άλλοις λείπει μέρος του άρθρου και επιπλέον είναι ανακριβές ως προς το στάδιο σχεδίασης της Als.Στο κλείνοντας το αφήσανε ανοικτό στην φαντασία του αναγνώστη.!!
Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, η χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2020 συμμετέχει στο πρόγραμμα της Ευρω – κορβέτας (European Patrol Corvette) ή όπως τη γνωρίζουμε, EPC, και η ελληνική σημαία βρίσκεται πλέον πλάι στη γαλλική και την ιταλική στην επίσημη ιστοσελίδα της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) για το πρόγραμμα. Ομολογούμε πως είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς το Πολεμικό μας Ναυτικό χρειάζεται μεγάλο αριθμό σύγχρονων πλοίων με εκτόπισμα ανάμεσα στους 2000 με 3000 τόνους, προκειμένου να αντικαταστήσει τις πεπαλαιωμένες φρεγάτες κλάσης S, αλλά και να ενισχύσει το Στόλο Επιφανείας με σύγχρονα, χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας πλοία.Αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο με φρεγάτες γενικής χρήσης των 4000-6000 τόνων, χρειάζονται και αρκετά μικρότερα πλοία, που θα αναλάβουν ένα πλήθος ρόλων. Πρέπει να σημειωθεί πως για να γίνει αυτό δεν αρκεί μόνο η συμμετοχή, ή το ενδιαφέρον, αλλά η ενεργητική εμπλοκή της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας στο πρόγραμμα.
Τα ερωτήματα τα οποία ευλόγως τίθενται είναι τα εξής:
- Καλύπτει η διαμόρφωση της συγκεκριμένης κορβέτας τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του πολεμικού μας ναυτικού;
- Για τι είδους συμμετοχή μιλάμε στο πρόγραμμα; Τι πρόκειται να αποκομίσει η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία από αυτό;
- Μήπως τέτοιου είδους πλοία είναι κατάλληλα περισσότερο για χώρες με ανοικτές θάλασσες, χωρίς νησιωτικά συμπλέγματα και όχι με τόσο άτακτους και προκλητικούς γείτονες;
- Τι προτάσεις έχει η χώρα μας για την τελική διαμόρφωση του πλοίου, αν έχει, και πως σκοπεύει να ζητήσει να «μπουν» οι ελληνικές προδιαγραφές στο τελικό αποτέλεσμα της ναυπηγικής έρευνας;
- Η Γαλλία και η Ιταλία θα συμμετάσχουν μέσω της Naviris, η Ισπανία μέσω της Navantia, η Ελλάδα;
Αυτό που θέλουμε να προτείνουμε είναι κάτι απλό. Αυτή τη στιγμή, ξεκινούμε ένα πολυεθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης πλοίου. Δεν θα μπορούσε η χώρα μας να συμμετάσχει με ένα δικό της σχέδιο, το οποίο θα κριθεί, απέναντι σε μια ιταλική, ισπανική ή γαλλική σχεδίαση; Δικαίως οι φίλοι μας καταλαβαίνουν πως μιλάμε για τη συμμετοχή της χώρας μας, με κάποιο από τα σχέδια ALS. Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, μιλάμε για την Als Class 100, το πλοίο με το οποίο «ξεκίνησε» η ιστορία των σχεδιάσεων της ναυπηγικής ομάδας, και που βασίστηκε στις απαιτήσεις του Πολεμικού μας Ναυτικού. Αυτό που προτείνουμε είναι όχι να υιοθετηθεί στο σχέδιο, αλλά να “κριθεί” μαζί με τα σχέδια των άλλων χωρών που συμμετέχουν.
Η ελληνική Κορβέτα Als Class 100 έχει προταθεί από την περίοδο του 2009-2010 στο Πολεμικό μας Ναυτικό και η διαμόρφωσή της καλύπτει πλήρως τις ειδικότερες επιχειρησιακές του ανάγκες. Μάλιστα αξιωματικοί είχαν συνεργαστεί με τη σχεδιαστική ομάδα προκειμένου να δημιουργηθεί το τελικό αποτέλεσμα. Πρέπει να πούμε, πως έχουμε πληροφορίες, περί το 2015 και μετά από εξέταση της κορβέτας Als Class 100 από πλευράς Fincantieri είχε γίνει πρόταση στο ΥΠΕΘΑ για συν-ανάπτυξη της ελληνικής κορβέτας μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδος! Μια πρόταση την οποία για άγνωστους λόγους η ελληνική πλευρά δεν υιοθέτησε. Είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία που χρήζει περαιτέρω έρευνας από μέρους μας, και θα επιστρέψουμε στο θέμα στο μέλλον.Το πρόγραμμα της Ευρώ – κορβέτας ξεκίνησε το 2019 και εγκρίθηκε το 2020, σχεδόν 10 χρόνια μετά την πρόταση της Als NSD για την μελέτη και κατασκευή της Ελληνικής κορβέτας Als Class 100. Με λίγα λόγια, η ελληνική πλευρά έχει εδώ και 10 έτη στα χέρια της μια πρόταση που καλύπτει τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού, αλλά σήμερα συζητά με άλλα κράτη, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα πλοίο με τις δυνατότητες της Als 100, 10 χρόνια μετά την αρχική σχεδίαση!
Αυτό λοιπόν που θα μπορούσε να γίνει, εκ μέρους της χώρας μας, μια πρόταση που θα περιλαμβάνει την Als 100, όπως ακριβώς έχουν κάνει και οι άλλες χώρες για υιοθέτηση της Als Class 100 Corvette στο πρόγραμμα της PESCO. Έτσι θα συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα σχεδιασμού του σκάφους με ελληνική πρόταση και στο τέλος θα αγοράσουμε ένα σκάφος το οποίο θα είναι κατάλληλο για να καλύψει τις ανάγκες μας! Κλείνοντας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου