ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Αυστραλία: Ψηφίστηκε ο νόμος για πληρωμές σε ΜΜΕ από Google και Facebook

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Για τους έχοντες ειδικές γνώσεις μόνο. Αυτό λέγεται στην πράξη δημιουργία πραγματικής αξίας επί των διαφημίσεων. Για να δούμε με τι ανταλλακτικό μέσο αυτή η αξία θα συνδεθεί. Φυσικά και είναι το diem αλλά θα είναι μόνο αυτό;;

Ψηφίστηκε στην Αυστραλία νόμος που βάζει τη Google και το Facebook να πληρώνουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο που εμφανίζεται στις πλατφόρμες τους.

Οι αμερικανικοί τεχνολογικοί κολοσσοί είχαν αντιτεθεί έντονα στον εν λόγω νόμο, με το Facebook να μπλοκάρει όλες τις ειδήσεις στην πλατφόρμα του για την Αυστραλία και τη Google να απειλεί με απόσυρση της μηχανής αναζήτησής της από τη χώρα. Ωστόσο το Facebook ανακάλεσε μετά από διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση ενώ η Google άρχισε να κλείνει συμφωνίες με οργανισμούς ΜΜΕ.

Όπως γράφει το BBC, ο νόμος πέρασε με τροποποιήσεις που καθιστούν δυνατόν για το Facebook και τη Google να μην υπόκεινται στον κώδικα αυτόν. Ωστόσο και οι δύο εταιρείες έχουν δεσμευτεί πως θα καταβάλλουν πληρωμές σε κάποιους μεγάλους αυστραλιανούς εκδοτικούς οργανισμούς, εκτός πλαισίου κώδικα. Οι συμφωνίες αυτές έχουν εκληφθεί ως συμβιβασμός από τους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Ο νόμος αυτός θεωρείται ως σημαντικό τεστ για παρόμοιους νόμους που ετοιμάζονται ή μπορεί να ετοιμαστούν στο μέλλον σε άλλες χώρες, για να πληρώνουν οι ψηφιακές πλατφόρμες για ειδήσεις. Ψηφίστηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων την Πέμπτη, αφού είχε περάσει προηγουμένως από τη Γερουσία.

Ο νόμος δημιουργεί κίνητρο προς τους τεχνολογικούς κολοσσούς και τα ΜΜΕ να διαπραγματεύονται συμφωνίες μεταξύ τους. Εάν οι συνομιλίες δεν αποδώσουν, οι ψηφιακές πλατφόρμες μπορούν να υπόκεινται σε ανεξάρτητη διαμεσολάβηση, κάτι που η κυβέρνηση της Αυστραλίας περιγράφει ως μια πιο δίκαιη διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς δίνει μεγαλύτερη ισχύ στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς. Η ACCC (Australian Competition and Consumer Commission) λέει πως οι εκδότες είχαν μικρή διαπραγματευτική ισχύ ως τώρα, επειδή βασίζονται πάρα πολύ σε τεχνολογικά μονοπώλια όπως της Google και του Facebook. Διαφωνίες σχετικά με το ύψος των πληρωμών θα μπορούν πλέον να διευθετούνται από τον διαμεσολαβητή- κάτι που θεωρείται πως είναι προς όφελος των ειδησεογραφικών οργανισμών. Επίσης ο κώδικας αναγκάζει τις πλατφόρμες να ενημερώνουν για αλλαγές στους αλγορίθμους τους.

Πάντως ο τροποποιημένος πλέον νόμος επιτάσσει στην κυβέρνηση να λαμβάνει υπόψιν τη συμβολή μιας πλατφόρμας στη δημοσιογραφία πριν εφαρμόσει τον κώδικα. Αυτό σημαίνει, όπως τονίζει το BBC, πως το Facebook και η Google θα μπορούσαν να αποφύγουν εντελώς τη διαδικασία διαμεσολάβησης. Επίσης, η κυβέρνηση πρέπει να παρέχει στην πλατφόρμα χρονικό περιθώριο ενός μήνα πριν εφαρμόσει τον κώδικα.

Σε κάθε περίπτωση, η Αυστραλία έγινε η πρώτη χώρα όπου ένας κυβερνητικός διαμεσολαβητής μπορέι να ορίσει την τιμή στην οποία οι τεχνολογικοί κολοσσοί πληρώνουν τα εγχώρια ΜΜΕ εάν αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις. Όπως γράφει το Reuters, ο υπουργός Οικονομικών Τζος Φράιντενμπεργκ και ο υπουργός Επικοινωνιών Πολ Φλέτσερ υποστήριξαν σε κοινή τους δήλωση πως ο κώδικας θα διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις ΜΜΕ «αμείβονται δίκαια για το περιεχόμενο που παράγουν, βοηθώντας στη διατήρηση της δημοσιογραφίας προς το δημόσιο συμφέρον».

 ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: