ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Η Κίνα παρουσιάζει τον πρώτο κινητήρα ramjet βορίου στον κόσμο

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά τα ρωσικά ανταλλάγματα στην Κίνα για την στήριξη της.

 Εικόνα 

Επιστήμονες στην Κίνα ανέπτυξαν έναν πρωτοποριακό κινητήρα εμβολικής εκτόξευσης βορίου, ο οποίος αρχικά σχεδιάστηκε για υπερηχητικά όπλα, αλλά τροποποιήθηκε για υποβρύχια χρήση, ώστε να πλήττει στόχους με υψηλές ταχύτητες σε μεγάλες αποστάσεις.

Ήταν το 2022 όταν οι ερευνητές του Εθνικού Πανεπιστημίου Αμυντικής Τεχνολογίας (NUDT) στην Τσανγκσά της επαρχίας Χουνάν σκέφτηκαν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον κινητήρα υποβρυχίως. Πρόσθεσαν ότι τα διασταυρούμενα οχήματα που κινούνται με έναν τέτοιο κινητήρα θα μπορούσαν να κινούνται με υπερηχητική ταχύτητα στον αέρα και στο νερό για να στοχεύουν αεροπλανοφόρα με ταχύτητες άνω των 200 κόμβων.

Ο κινητήρας πέτυχε 90% απόδοση καύσης σε υποβρύχια λειτουργία κατά τη διάρκεια εργαστηριακών δοκιμών και η χρήση του θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον μελλοντικό πόλεμο, δήλωσε η ερευνητική ομάδα. Καμία χώρα δεν έχει ακόμη τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο όπλο.

Ο κινητήρας τροφοδοτείται κυρίως με βόριο, το οποίο χρησιμοποιείται σε κινητήρες scramjet σε μερικά κινεζικά υπερηχητικά όπλα. Όταν το βόριο έρχεται σε επαφή με το οξυγόνο, καίγεται έντονα, επιταχύνοντας τον πύραυλο σε πάνω από 5 φορές την ταχύτητα του ήχου.

Ωστόσο, η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισαν οι ερευνητές ήταν η ανάφλεξή του κάτω από το νερό.

Για το σκοπό αυτό, τροποποίησαν το σχεδιασμό βελτιστοποιώντας τον όγκο έγχυσης υδρατμών στο θάλαμο καύσης, αλλά και την αναλογία άλλων συστατικών στο καύσιμο, όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο, που επιτρέπει στο βόριο να καίγεται πιο έντονα σε ατμούς.

Κατά τη διάρκεια δοκιμών που διεξήχθησαν σε εργαστήριο, διεγείροντας ένα υποβρύχιο περιβάλλον, διαπίστωσαν ότι κοντά στην έξοδο του ακροφυσίου του κινητήρα παρατηρήθηκε μια κίτρινη φλόγα, σύμφωνα με την ομάδα έργου με επικεφαλής τον καθηγητή Huang Liya, σε μια εργασία που δημοσιεύθηκε στο Journal of Propulsion Technology.

Η δοκιμή έδειξε ότι ο κινητήρας λειτούργησε ομαλά και παρέμεινε σταθερός. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν έδειξαν ότι η ταχύτητα του πίδακα εξάτμισης ήταν πάνω από 3 Mach και η απόδοση της καύσης του ήταν 87%.

Επίσης, όταν αυξήθηκε η ποσότητα του βορίου στο καύσιμο, η ειδική ώση του αυξήθηκε στα 4712 newton-seconds ανά kg, ένα τρίτο περισσότερο από τον τελευταίο κινητήρα πυραύλων Raptor της SpaceX.

ΠΗΓΗ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: