ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023

Γκρεμίστε!


Κωστής Παλαμάς : Ο γκρεμιστής
Στον Ίωνα Δραγούμη

Ακούστε. Εγώ είμαι ο γκρεμιστής, γιατ’ είμ’ εγώ κι ο χτίστης,
ο διαλεχτός της άρνησης κι ο ακριβογιός της πίστης.
Και θέλει και το γκρέμισμα νου και καρδιά και χέρι.
Στου μίσους τα μεσάνυχτα τρέμει ενός πόθου αστέρι.
Κι αν είμαι της νυχτιάς βλαστός, του χαλασμού πατέρας,
πάντα κοιτάζω προς το φως το απόμακρο της μέρας.
Εγώ ο σεισμός ο αλύπητος, εγώ κι ο ανοιχτομάτης·
του μακρεμένου αγναντευτής, κι ο κλέφτης κι ο απελάτης·
και με το καριοφίλι μου και με το απελατίκι  
την πολιτεία την κάνω ερμιά, γη χέρσα το χωράφι.
Κάλλιο φυτρώστε, αγριαγκαθιές, και κάλλιο ουρλιάστε, λύκοι,
κάλλιο φουσκώστε, πόταμοι, και κάλλιο ανοίχτε, τάφοι,
και, δυναμίτη, βρόντηξε και σιγοστάλαξε, αίμα,
παρά σε πύργους άρχοντας και σε ναούς το Ψέμα.
Των πρωτογέννητων καιρών η πλάση με τ’ αγρίμια ξανάρχεται.
Καλώς να ’ρθεί. Γκρεμίζω την ασκήμια.

Είμ’ ένα ανήμπορο παιδί που σκλαβωμένο το ’χει
το δείλιασμα, κι όλο ρωτά και μήτε ναι, μήτε όχι
δεν του αποκρίνεται κανείς και πάει κι όλο προσμένει
το λόγο που δεν έρχεται, και μια ντροπή το δένει.
Μα το τσεκούρι μοναχά στο χέρι σαν κρατήσω,
και το τσεκούρι μου ψυχή μ’ ένα θυμό περίσσο.
Τάχα ποιός μάγος, ποιό στοιχειό τού δούλεψε τ’ ατσάλι
και νιώθω φλόγα την καρδιά και βράχο το κεφάλι,
και θέλω να τραβήξω εμπρός και πλατωσιές ν’ ανοίξω,
και μ’ ένα Ναι να τιναχτώ, μ’ ένα Όχι να βροντήξω;
Καβάλα στο νοητάκι μου, δεν τρέμω σας, όποιοι είστε·
γρικάω, βγαίνει από μέσα του μια προσταγή: Γκρεμίστε!  

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ΛΥΚ : Μάλλον μπήκαμε,η είμαστε ήδη μέσα στο τέλος της εποχής των ανθρώπων του Σιδηρού Γένους....στο τέλος του κύκλου είμαστε. Θα έχουμε όμως μετά την καταστροφή του 5 γένους Νέα Ανθρωπογονία , μετά τον Νέο Κατακλυσμό Δευκαλίωνος. Το έναυσμα του Νέου Γένους έρχεται. .το 6ο Ησιόδειο γένος θα είναι αυτό του γραφενίου. Τα "σημάδια" οι Οιωνοί είναι εδώ...απλά δεν μπορείτε να τα δείτε. Ο καιρός για τους αρχαίους Έλληνες ήταν ο καλύτερος οιωνός για αυτά που είναι να έρθουν, και όλες οι κακοδαιμονίες και κακοκαιρίες αποδίδονταν στην Ύβρι , στην ανηθικότητα και σε κάτι κακό που έγινε ή γίνεται σε μία πόλη-κράτος , στην δεδομένη περίπτωση σε ένα ολόκληρο κράτος όπως η Ελλάδα.

Η Φύση κάτι θέλει να μας πει να μας δείξει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό γιατί δεν είμαστε οι μόνοι που βιώνουμε τέτοιες καταστροφές...απλά είμαστε η μόνη χώρα που τόσες μέρες μετά τις φωτιές και τόσες μέρες μετά τις πλημμύρες δεν έχει κάνει κανείς ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Θα μπορούσε κανείς να μου πεί ότι υπάρχει και το Haarp και χτύπησαν τον κάμπο της Θεσσαλίας που είναι ο τροφοδότης κάμπος της Ελλάδας...και μετά τον Έβρο ήρθε η σειρά να χτυπηθεί η Θεσσαλία.

Αυτό σημαίνει ότι έρχεται ένας χειμώνας που θα υπάρχει ΠΕΙΝΑ. Δεν θα υπάρχουν σιτηρά, δεν θα υπάρχουν ζώα, δεν θα υπάρχει λάδι, δεν θα υπάρχουν γαλακτοκομικά και ένα σωρό άλλα τρόφιμα, αλλά ούτε καν αυτά που παράγει η χώρα μας. Σας είχα μιλήσει για την πείνα ότι θα έρθει όταν μπήκε ο Ουρανός στον Ταύρο, (και πολύ άργησε μάλιστα) ...αλλά ΟΛΟ αυτό η αυτά που έγιναν και γίνονται στην Ελλάδα αποτελούν ΥΒΡΙ.

Τα περί Ύβρις, Άτης Νέμεσις και Τίσις είναι γνωστά, έτσι δεν είναι;; Ευτυχώς όμως θα υπάρξει και 7ο Γένος. Σε κάθε Τρωικό πόλεμο υπάρχουν κοσμικά γεγονότα που αφορούν αρχικά την αστρονομία και τα σημεία στον ουρανό, μετά την ωκεανολογία, την γεωλογία, την μετακίνηση των ειδών, και την τέχνη του πολέμου. Όταν δεν μαθαίνεις την τραγωδία, τότε την ξανά ζεις. ...

"εκ τοι ερέω και έπι μέγαν όρκον ομούμαι, ναι μα τόδε σκήπτρον, το μεν ου ποτέ φύλλα και όζους φύσει, επειδή πρώτα τομήν εν όρεσσι λέλοιπεν, ουδ΄ αναθηλήσει περί γαρ ρα ε χαλκός έλεψε φύλλα τε και φλοιόν, νυν αύτε μιν υίες Αχαιών εν παλάμης φορέουσι δικασπόλοι, οι τε θέμιστας προς Διός ειρύαται, ο δε τοι μέγας έσσεται όρκος, η ποτ΄Αχιλλήος ποθή ίξεται υίας Αχαιών σύμπαντας, τότε δ΄ ου τι δυνήσεαι αχνύμενος περ χραισμείν, εύτ' αν πολλοί υφ' Έκτορα ανδροφόνοιο θνήσκοντες πίπτωσι, συ δ' ένδοθι θυμόν άμυξεις χωόμενος ο τ' άριστον Αχαιών ουδέν έτεισας"... Ομήρου Ιλιάς, α 233 - 243

11 σχόλια:

Dojo Westend είπε...

Δεν είχε διαβάσει Παλαμα ο Κουφοντίνας γιατί πως αλλιώς εξηγείται να μην προλογίσει το βιβλίο του μ αυτό το ποίημα. Πρέπει να το κορνιζάρω και να το βάλω στην είσοδο της σχολής μου. Μετά να το μεταφράσω στα Ιαπωνικά και στα Ρωσικά να το στείλω στους Δασκάλους μου. Τι άλλο να πει κάποιος για τον δρόμο του πολεμιστή.

Ανώνυμος είπε...

Έφτασε η ώρα να πληρώσει και να γκρεμιστεί και το Μαρόκο (το Μαρόκο είναι μπλεγμένο σε διαφορες βρομοδουλειές...) γιατί αν θυμάστε εκεί υπεγράφη το σύμφωνο μετανάστευσης που υπέγραψε και ο axel.......

Φονικός σεισμός στο Μαρόκο: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι νεκροί, 1.404 σε κρίσιμη κατάσταση – Φωνές αγωνίας από τα ερείπια (Βίντεο)

https://www.pentapostagma.gr/kosmos/7191751_fonikos-seismos-sto-maroko-xeperasan-toys-2000-oi-nekroi-1404-se-krisimi-katastasi

Απλός ανώνυμος σχολιαστής

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

" Έφτασε η ώρα να πληρώσει και να γκρεμιστεί και το Μαρόκο (το Μαρόκο είναι μπλεγμένο σε διαφορες βρομοδουλειές...) γιατί αν θυμάστε εκεί υπεγράφη το σύμφωνο μετανάστευσης που υπέγραψε και ο axel.."

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΩΝΟΙ .....

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Οιωνός σημαίνει...αυτόματο ΑΡΧΕΓΟΝΟ σύστημα που επιφέρει επέμβαση θείας δίκης .Μην γελιούνται είναι αρχαία Ελληνική ΕΠΙΣΤΗΜΗ και μάλιστα για ολίγους.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Καλημέρα φίλε Dojo να το μεταφράσεις...είμαι σίγουρος ότι θα πάθουν την πλάκα τους Ιάπωνες και Ρώσσοι. Και μάλιστα με αυτό το ΓΚΡΕΜΙΣΤΕ ταιριάζει και ένα τραγούδι το ΣΒΑΡΑ που σημαίνει το ίδιο.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9eUhnOjPLI

" Πάρτε τα ζβάρα όλα κάψτε τα βρε
κάψτε κάθε παλιό, για να βγει από μέσα
ο πιο όμορφος ανθός"

ΗΛΊΟΥ ΑΛΚΗ είπε...

@ Λ+

« Κάλλιο φυτρώστε, αγριαγκαθιές, και κάλλιο ουρλιάστε, λύκοι,
κάλλιο φουσκώστε, πόταμοι, και κάλλιο ανοίχτε, τάφοι, »

« Ο καιρός για τους αρχαίους Έλληνες ήταν ο καλύτερος οιωνός για αυτά που είναι να έρθουν,…»


Καλημέρα σε όλους

Κάθε καιρός καλός.

Φιλικά

Μμ είπε...



Αριστοτέλη Βαλαωρίτη, Φωτεινός (αποσπάσματα)
Φωτεινός ο Ζευγολάτης. Άσμα Πρώτον (απόσπασμα)

ΦΩΤΕΙΝΟΣ
Πάρ’ ένα σβώλο, Mήτρο,
και διώξ’ εκείνα τα σκυλιά, που μου χαλούν το φύτρο.
O χερουλάτης έφαγε τ’ άχαρα δάχτυλά μου
και στην αλετροπόδα μου ελιώσαν τα ήπατά μου.
Δυο μήνες έρεψα εδεδώ, εσάπισα στη νώπη
μ’ αρρώστια, με γεράματα! Bάσανα, νήστεια, κόποι
γι’ αυτό το έρμο το ψωμί! Kαι τώρα που προβαίνει
σγουρό, χολάτο από τη γη, που πριν το φαν χορταίνει
τα λιμασμένα μου παιδιά, να το πατούν εμπρός μου
με τόση απίστευτη απονιά οι δυνατοί του κόσμου!...
Eξέχασες και δε μ' ακούς;... εσένα κράζω, Mήτρο.
Διώξε, σου λέγω, τα σκυλιά, που μου χαλούν το φύτρο!

ΜΗΤΡΟΣ
Eίναι του Pήγα, δεν κοτώ... Για κοίταξ’ εκεί πέρα
να ιδείς τί θρος που γίνεται, τί χλαλοή, πατέρα!

ΦΩΤΕΙΝΟΣ
Tί Pήγας, τί Pηγόπουλα! Eίν' ο καινούριος κύρης,
που πλάκωσε με ξένο βιο να γένει νοικοκύρης.
Παλιόφραγκοι, που πέφτουνε σαν όρνια στα ψοφίμια·
εκείνοι πάντα κυνηγοί και πάντα εμείς αγρίμια.
K’ εσύ τους τρέμεις, βούβαλε! Παιδί μες στη φωτιά σου,
που τρίβεις στουρναρόπετρα μ’ αυτά τα δάχτυλά σου,
πόχεις τετράδιπλα νεφρά, και ριζιμιό στα στήθια,
τους βλέπεις και σε σκιάζουνε! O δούλος, είν’ αλήθεια,
λίπο ποτάζει μοναχά, ψυχή κ’ αίμα δεν έχει.

Μμ είπε...

...........................................

ΦΩΤΕΙΝΟΣ
Aν εξεράθη το κλαρί, πάντα χλωρή είν’ η ρίζα.
Και μένει πάντα ζωντανό ή ρόδι φάγ’ ή βρίζα,
αυτό το βόιδι το μανό, π’ όσο βαθιά ρουχνίζει
τόσο εύκολα μυγιάζεται κι ανεμοστροβιλίζει
και που το κράζουνε Λαό. Θα σπάσει το καρύκι
και θα προβάλει με φτερά μια μέρα το σκουλήκι.
Tότε, πουλί το σερπετό, ποιος ξέρει πού θα φτάσει!...

ΤΖΩΡΤΖΗΣ
Δείξε μου αυτό το λείψανο, που θα βρικολακιάσει!

ΦΩΤΕΙΝΟΣ
Eγώ... ο φτωχός, ο Φωτεινός, ο γέρος, ο ξεσκλιάρης,
που ρίχνω εδώ το σπόρο μου για να μου τόνε πάρεις.
Εγώ που με τον ίδρωτα τα χώματα ζυμώνω
για να τρώγει άλλος το ψωμί. Που τρέχω και κεντρώνω
την αγριλίδα του βουνού και που δεν έχω λάδι
ν’ ανάφτω το καντήλι μου και ζω μέσα στον Άδη.
Εγώ που με τα νύχια μου αναποδογυρίζω
το λόγκο και τα ριζιμιά, για να σας τα στολίσω
με κλήματα που δεν τρυγώ και που ποτέ δεν έχω
λίγο κρασί κεφαλιακό, τη γλώσσα μου να βρέχω.
Εγώ ο φτωχός ο μυλωνάς, που ζω σ’ αιώνια ζάλη
και παίρνω κέρδο, πλερωμή, προσφάγι την πασπάλη.
Που δεν ορίζω το παιδί, που πάντα ζω με τρόμο,
και που δε βρίσκω εδώ στη γη για να με κρίνει νόμο.
Αυτός, αυτός είν’ ο Λαός. T’ άψυχο το κουφάρι
αυτό ’ναι το καματερό, το ψόφιο το κριάρι...
Mη ρίξεις άλλο φόρτωμα στην έρμη του την πλάτη...

Ανώνυμος είπε...

Ηλια ριχτοοο...!

https://www.youtube.com/watch?v=KQlThjhdGVw

Απλός ανώνυμος σχολιαστής

Ανώνυμος είπε...

11/9 σήμερα κ.Λύκαστρε,
το μυαλό μας πάει στον Πινοσέτ, και τον Τζώρτζ Μπούς τζούνιορ...
Ξενοδόχωφ

Ανώνυμος είπε...

https://youtu.be/bgkBFxXn6OA?si=xSTbJzkwqladEgnS