ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Εκθεση-σοκ: Λειτουργικά αναλφάβητοι οι μισοί μαθητές των Λυκείων

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: Λες και δεν το ξέραμε.. . Όταν τα παιδιά ακούνε Sin Boy, βλέπουν greek next top model, master chef, εκείνο που πάνε κάτι ψώνια για ψώνια, όλη μέρα στο κινητό FB, twitter, instagram και τα λοιπά δεν χρειάζεται κανείς να περιμένει καμία έκθεση για του πει το αποτέλεσμα. Πράγματα που κανονικά θα συνέβαιναν μετά από κατάρρευση του πολιτισμού λόγω πυρηνικού πολέμου ή σύγκρουσης με κάποιον "planet killer" αστεροειδή.. συμβαίνουν εν καιρό ειρήνης, εν έτη 2019, στη χώρα όπου γεννήθηκε ο πολιτισμός.
 Εκθεση-σοκ της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διαπιστώνει ότι σχεδόν οι μισοί μαθητές Λυκείου κινδυνεύουν να τελειώσουν το σχολείο και να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι.

Η Αρχή βασίζει το εξαιρετικά ανησυχητικό συμπέρασμά της στις επιδόσεις των μαθητών της Β' Λυκείου, στις εξετάσεις της Γλώσσας, της Φυσικής και της Αλγεβρας, ενώ επισημαίνει ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στο Λύκειο αλλά έχει τις ρίζες του στις υπόλοιπες βαθμίδες.
Τι είναι ο λειτουργικά αναλφάβητος μαθητής

Το 1978, η Γ.Σ. της UNESCO υιοθέτησε μια νέα προσέγγιση στην προσπάθεια καλύτερης εννοιολογικής περιγραφής του αναλφαβητισμού, εισάγοντας την έννοια του ατόμου που είναι λειτουργικά αναλφάβητο:

«Λειτουργικά αναλφάβητο είναι κάθε άτομο που είναι ανίκανο να ασκήσει όλες τις δραστηριότητες για τις οποίες είναι απαραίτητος ο αλφαβητισμός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα η ομάδα του και η κοινότητά του και να μπορεί επίσης, ο ίδιος, να διαβάζει, να γράφει και να μετράει, για την προσωπική του ανάπτυξη και για την ανάπτυξη της κοινότητάς του».


Για το ίδιο θέμα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τοποθετήθηκε ως εξής: «Λειτουργικά αναλφάβητο είναι το άτομο που δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ικανοποιητικά ανάγνωση, γραφή και αριθμητική για να ενταχθεί ως άτομο στην κοινωνία, απολαμβάνοντας πλήρως τα δικαιώματά του».
Βαθμοί κάτω από την βάση

Η Αρχή επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια, στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση. Στη Φυσική βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%). Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%.

Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια όπου ένας στους πέντε μαθητές πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα

Το 52,7% πήρε βαθμό κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία. Το 41% των μαθητών είχαν βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.

Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα, δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκαίρως».
Πηγή: iefimerida.gr

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...


Η έλλειψη μόρφωσης ξεκινά μέσα από την οικογένεια και μάλιστα προτού,
αρχίσει η σχολική δραστηριότητα των παιδιών .

Το πρόβλημα αρχίζει από εκεί,και φυσικά αυτό επεκτείνετε και στην μετέπειτα σχολική ζωή .

Αυτό που συμβαίνει στο σχολείο και κατ΄ επέκταση γίνετε μετρήσιμο αντικείμενο,είναι αυτό ακριβώς που δεν θέλουμε να δούμε και να παραδεχθούμε πως συμβαίνει στο σπίτι μας .

Το έγκλημα συμπληρώνετε με την χειραγώγηση στον τρόπο σκέψης από το σύστημα .

Ένα σύστημα που δεν θέλει την κριτική σκέψη ,την αμφιβολία ,ένα σύστημα που επιθυμεί ένα κόσμο ελεγχόμενο στις αντιδράσεις του ,εύκολο στην χειραγώγηση.

Για τους Έλληνες ειδικότερα με την επέμβαση στην γλώσσα τους με την αφαίρεση των τόνων ,των γραμμάτων, επιτεύχθηκε ακόμη ένας πιο σκοτεινός σκοπός.

Ψιλά γράμματα θα μου πεις που τα θυμήθηκα τώρα ......Παπανδρέου πρωθυπουργός δεν θυμάμαι όμως τον υπουργό παιδείας .

Άρης

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Πολύ σωστά αγαπητέ Άρη και συμφωνώ απόλυτα. Απλά να συμπληρώσω ότι μετά τους γονείς, ευθύνη έχουν και οι δάσκαλοι.Γιατί οι δάσκαλοι, δεν προάγουν την έννοια του έθνους, αλλά ως κρατικοί υπάλληλοι και μόνο, προάγουν την κρατική θέληση!… Φτάνει να πέφτει ο μισθός κάθε 1η του μηνός.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Νομίζω ο υπουργός παιδείας ήταν ο Απόστολος Κακλαμάνης.

Ανώνυμος είπε...

ουτε τουβλα,γιατι τα τουβλα ειναι χρησιμα ...

Ανώνυμος είπε...

Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια, στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση.
Αρα το 92,9 των μαθητών βαθμολογήθηκε στην Γλώσσα πάνω από τη βάση!...Συνεπώς μπορεί να κατανοήσει ένα κείμενο και να εκφράσει γραπτώς τη γνώμη του.(ή δεν είναι αυτό το ζητούμενο).θεωρούμε τα προηγούμενα αξιόπιστα πορίσματα σοβαρής έρευνας και τα συζητάμε;