ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Η είδηση ότι τα F-35 προορίζονται για την Λάρισα, πράγμα αναμενόμενο, βέβαια, για όσους καταλαβαίνουν το ρόλο που θα κληθούν να επιτελέσουν, αν αποκτηθούν. Δεν επρόκειτο να πάνε σε βάση χωρίς ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ. Λάρισα - Κριμαία ένα τσιγάρο δρόμος. Η καλή είδηση είναι ότι το οικονομικό παραμένει αγκάθι.!! Αυτό μας κάνει να ελπίζουμε! Και μπορεί να ρωτήσει κανείς : Μάστορα έχουμε τόσες άλλες ανάγκες... Τι να τα κάνουμε τα "στεαλθ" από την στιγμή πού δεν θα παίρνουν μπρος χωρίς το οκ από τούς Αμερικανούς ;; Ότι τα κάνουν και οι άλλοι που τα πήραν. Να ενισχύσουμε τη νατοϊκή ομπρέλα κόντρα στη Ρωσία.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπαίδευση 1560 ιπτάμενων και 11680 τεχνικών όλων των αεροποριών οι οποίες διαθέτουν ή πρόκειται να παραλάβουν F-35 με την Φινλανδία να είναι η τελευταία χώρα η οποία αποφάσισε την απόκτησή του.
Την πόρτα του Αεροπορικού Επιτελείου αναμένεται να περάσουν αύριο οι Αμερικανοι μέλη του προγράμματος JPO (Joint Programme Οffice) της USAF που αφορά το Stealth μαχητικό F-35 αλλά και της αρμόδιας επιτροπής της κυβέρνησης των ΗΠΑ για τους εξοπλισμούς SAF/IA (Secretary of the AirForce-International Affairs). H ενημέρωση θα πραγματοποιηθεί σε ένα κλειστό κύκλο Επιτελών και Στελεχών με επικεφαλής το νέο Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά ενώ την Πέμπτη οι Αμερικανοί αναμένεται να μεταβούν στη Λάρισα και στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας προκειμένου να επαναλάβουν την ενημέρωση παρουσία του επίσης νέου Αρχηγού ΑΤΑ Αντιπτέραρχου Γεώργιου Φασούλα.
Όμως η πιο σημαντική ημέρα αναμένεται να είναι η Παρασκευή με το Αμερικανικό κλιμάκιο να επιστρέφει στην Αθήνα προκειμένου να συναντήσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και τα Στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και επενδύσεων. Τόσο ο Νίκος Παναγιωτόπουλος όσο και ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Αντιναύαρχος ε.α Αριστείδης Αλεξόπουλος αναμένεται να ενημερωθούν για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο πρόγραμμα των F-35 αλλά κυρίως για την προοπτική ένταξης της Ελλάδας στο πρόγραμμα του Stealth μαχητικού 5ης γενιάς.
Και πέρα από τα τεχνικά στοιχεία οι Αμερικανοί αναμένεται να θέσουν το πλαίσιο μιας πιθανής συμφωνίας με δεδομένη την ξεκάθαρη βούληση της Ουάσιγκτον να εντάξει την Ελλάδα και την Πολεμική Αεροπορία στο «κλειστό club» των κρατών που διαθέτουν στο οπλοστάσιό τους το πανίσχυρο μαχητικό. Και ενώ έχει ήδη μεσολαβήσει και το νομοσχέδιο Μενέντεζ-Ρούμπιο στο οποίο περιλαμβάνεται και η προτροπή για ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα όταν η Αθήνα το αποφασίσει.
Η Πολεμική Αεροπορία δεν κρύβει την επιθυμία της να αποκτήσει το συντομότερο δυνατό το Stealth μαχητικό με τα Ελληνικά «γεράκια» να θεωρούν ότι μπορεί τα Rafale να αποτελούν πολλαπλασιαστή ισχύος και «game changer» μαχητικά όμως τα F-35 σηματοδοτούν την αλλαγή εποχής αφού ενσωματώνουν συνολικά την τεχνολογία του μέλλοντος με αιχμή τα χαρακτηριστικά Stealth.
Tα εκσυγχρονισμένα F-16 σε διαμόρφωση Viper τα οποία άλλωστε θα αποτελούν και τον βασικό κορμό της HAF σε συνδυασμό με τα Rafale σε περίπτωση απόκτησης των F-35 -ακόμα και μιας Μοίρας των 16 ή 18 μαχητικών -εκτιμάται ότι θα εκτινάξουν τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες. Αφού θα διαθέτουν στα «νώτα» τους μια πανίσχυρη πλατφόρμα η οποία θα μπορεί να τα κατευθύνει σε κάθε είδους αποστολή. Η διαλειτουργικότητα και οι νέες τεχνολογίες όπως ανέφερε και το νέο πρώτο «γεράκι» της Πολεμικής Αεροπορίας κατά την ανάληψη των καθηκόντων του θα αποτελούν τον άξονα πάνω στον οποίο θα στηριχτούν τα «μπλε» φτερά τα επόμενα χρόνια προκειμένου να εισέλθουν στο «club» των πιο ισχυρών αεροποριών παγκοσμίως.
Το κόστος πτήσης του F-35 έχει μειωθεί από το 2015 κατά 45% σύμφωνα με τα στοιχεία της Lockheed Martin όμως σημαντική μείωση προκύπτει και στο κόστος απόκτησης του μαχητικού με την πλατφόρμα να εκτιμάται ότι θα προσφερθεί στην Ελλάδα ακόμα και κάτω από τα 80 εκ δολάρια. Σε μια ενδεχόμενη συμφωνία πάντως θα πρέπει να συνυπολογιστεί πέρα από το κόστος του οπλισμού, η εκπαίδευση αλλά και η υποστήριξη των μαχητικών. Ενώ επιπλέον τόσο η αεροπορική βάση η οποία θα φιλοξενήσει τα Stealth αεροσκάφη-η 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα έχει το πλεονέκτημα- πρέπει να εκσυγχρονιστεί όσο και συνολικά το σύστημα επικοινωνιών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Η Αθήνα εξετάζει την αποστολή LOR προκειμένου να πάρει μέσω LOA αναλυτικές και συγκεκριμένες απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα από το κόστος έως και το χρόνο παράδοσης με το οικονομικό να φαίνεται ότι αποτελεί το σημαντικότερο «αγκάθι». Και με δεδομένο ότι ήδη σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού ενώ και η Πολεμική Αεροπορία αναβαθμίζει 83 F-16.
Έως σήμερα η κατασκευάστρια εταιρεία LM έχει παραδώσει περισσότερα από 760 μαχητικά F-35 ενώ ήδη συμπληρώθηκαν περισσότερες από 480.000 ώρες πτήσης για το Stealth αεροσκάφος. Σε εξέλιξη βρίσκεται η εκπαίδευση 1560 ιπτάμενων και 11680 τεχνικών όλων των αεροποριών οι οποίες διαθέτουν ή πρόκειται να παραλάβουν F-35 με την Φινλανδία να είναι η τελευταία χώρα η οποία αποφάσισε την απόκτησή του.
1 σχόλιο:
Χτυποκάρδια στα αεροπορικά θρανία , πως θα γλυτώσουμε την φαντασμένη σαβούρα . Τους σπιτώνουμε που τους σπιτώνουμε , ας φέρουν τα δικά τους . Άμα θέλουν νατοΐκή άμυνα να μας δώσουν πυραύλους . Δεν θέλουμε το insert coin to play πως να το πούμε να το καταλάβουνε . Ας μας βάλουν μέσα στο πρόγραμμα NGAD αν θέλουν συμπαράσταση . Πως γίνεται όλες οι φυλλάδες να γράφουν ότι είναι εκστασιασμένοι οι πιλότοι μας από την σαβούρα? Μόλις δω άρθρο και το εκθειάζουν ψάχνω να βρω αν έχει με μικρά γράμματα πουθενά review επί πληρωμή . Άλλα ξεχνούν να το γράψουν . Σιγά μην κλαίνε για πολύ οι Τούρκοι , τους βλέπω με Chengdu J-20 και δεν θα κλαίνε , γιατί το Chengdu J-10 μου μοιάζει μίξη μεταξύ Grippen και Rafale?
Δημοσίευση σχολίου