ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2019

ΠΟΙΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ ΤΟΝ ΑΧΙΛΛΕΑ ;; (4)

Γράφει ο ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

(Η  Σκηνή της Δολοφονίας )

Σε προηγούμενα άρθρα μας έχουμε αναλύσει, για τον πραγματικό λόγο θυμού και ρήξης του Αχιλλέα τόσο με τον Αγαμέμνονα όσο και με τον Οδυσσέα. Διότι γνωρίζει ο Αχιλλέας ότι έχουν δολοφονήσει δόλια τον φίλο και συμπολεμιστή του Παλαμήδη , ενώ έλειπε διότι αν ήταν εκεί δεν θα τολμούσαν να το κάνουν. Επίσης έχουμε μιλήσει (στο πρώτο μέρος )για τον τόπο που έλαβε μέρος η δολοφονία  του ήρωα, δηλαδή στο άλσος του Ιερού του Θυμβραίου Απόλλωνα ένα ιερό μέρος των Τρώων. Έχουμε μιλήσει ότι ο Αχιλλέας έπεσε θύμα ΣΥΝΟΜΩΣΙΑΣ, αλλά δεν έχουμε πει ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΕ η συνωμοσία της δολοφονίας του ...Αρχέγονου γαρ Σός Γενέτη...  των Ελλήνων και από ποιους.

Ο Αχιλλέας δολοφονήθηκε διότι σαν αρχέτυπο και ημίθεος που ήταν κάθε του πράξη είχε τεράστια σημασία, για τους εχθρούς του Ελληνισμού. Ήταν αμφίσημος μισός άνθρωπος και μισός θεός, δεν ήταν ένας απλός Έλληνας, είχε διαφορετικό d.n.a απο τους υπόλοιπους Έλληνες....και σαν Αρχέγονος Σός Γενέτης μπορούσε να ανορθώσει και την Ελλάς αλλά και τους Έλληνες. Ένας ψυχικός ενδιάμεσος ανάμεσα σε θεούς , σε έναν κόσμο άλλων διαστάσεων, και σε ανθρώπους στον δικό μας κόσμο της ύλης. Μπορούσε να ανοίξει "Πύλες" και να τις κλείσει το ίδιο εύκολα.
Ήταν ο γενάρχης των Πανελλήνων , αυτός και οι Μυρμιδόνες του μνημονεύονται ξεχωριστά από τον Όμηρο, ενώ ο όρος "Αργείοι" υπάρχει σαν γενικός όρος για όλους τους άλλους, και σύμφωνα με τον Ησίοδο σημαίνει η Λευκή Φυλή , τους Μυρμιδόνες και τον Αχιλλέα τους αναφέρει ως " ΕΛΛΗΝΕΣ".! Ο Όμηρος χρησιμοποιεί τους όρους "Αχαιοί" , "Αργείοι", "Δαναοί" για να περιγράψει τους πληθυσμούς του Δυτικού Αιγαίου, όμως για την περίπτωση των Μυρμιδόνων ο Όμηρος μας λέγει ότι αυτοί ναι μεν ανήκαν στην Αργεία Φυλη = Λευκή Φυλή, αλλά αποκαλούνταν μεταξύ τους ΕΛΛΗΝΕΣ.!! Και εδώ έχουμε την πρώτη χρήση του όρου αυτού.


Είναι όπως ακριβώς το σημερινό Ν.Α.Τ.Ο που μέσα σε αυτό υπάρχουν Γάλλοι, Ολλανδοί, Γερμανοί, Άγγλοι , Αμερικάνοι αλλά όλοι αυτοί ΔΕΝ είναι Έλληνες και ας ανήκουν στην Λευκή Φυλή. Γιατί ο Όμηρος σχετίζει ΜΟΝΟ τον Αχιλλέα με τον όρο " ΕΛΛΗΝΕΣ" ;; ΓΙΑΤΙ μόνο αυτός έχει στο  βασίλειο του περιοχή που ονομάζεται " ΕΛΛΑΣ" και μόνον ο δικός του λαός οι Μυρμιδόνες ονομάζονται "ΕΛΛΗΝΕΣ";; Ο Όμηρος μας αναφέρει ότι ο Πηλέας πατέρας του Αχιλλέα έχει στο βασίλειο του δύο "περιοχές" την  Φθία και την.....ΕΛΛΑΔΑ. Οι στρατιώτες όμως του Αχιλλέα και ειδικά αυτοί που κατάγονται από την Φθία, ποτέ δεν ονομάζονται "Φθίοι"  , αλλά πάντοτε Μυρμιδόνες-'Ελληνες. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το βασίλειο του Πηλέα και του Αχιλλέα είναι μια μεγάλη περιοχή που καταλαμβάνει την σημερινή έκταση της Θεσσαλίας, Μακεδονίας και ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της Ηπείρου...αυτό το βασίλειο είχε πρωτεύουσα την Φθία και ονομαζόταν...ΕΛΛΑΣ. Η Φθία ήταν το 1/9 κομμάτι σε μέγεθος από την έκταση όλου του βασιλείου, απόδειξη σε αυτό αποτελεί η αναφορά του Φοίνικα (παιδαγωγός του Αχιλλέα) στην Ι Ραψωδία που λέει ότι διέσχισε την ΕΛΛΑΔΑ για να έρθει στην Φθία, φεύγοντας από τον Ελεώνα, τον οποίο ο Όμηρος τοποθετεί στην Βοιωτία.

Όλα αυτά τα αναφέρουμε για να δείξουμε την ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά του Αχιλλέα από τους υπόλοιπους πολεμιστές που πήραν μέρος στον Τρωικό Πόλεμο, και γιατί είναι ο...Αρχέγονος  Σός Γενέτης  των Ελλήνων. Έναν πόλεμο στον οποίο ΔΕΝ ήθελε να πάρει μέρος ούτε αυτός αλλά δεν συμφωνούσε και με την συμμέτοχη του ,ούτε και ο παππούς του και δάσκαλος του Χείρωνας  ο οποίος ήταν ο πατέρας της μητέρας του Θέτιδας. Για να τον προφυλάξει τον έστειλε στην Σκύρο στον Λυκομήδη μεταμφιεσμένο ως κορίτσι. Η συνωμοσία για την δολοφονία του Αχιλλέα εξυφαίνεται από τον Βασιλέα Φρυγίας και Ασίας Πρίαμο και των συμμάχων του , αμέσως μετά την εξολόθρευση του Κύκνου γιού του Ποσειδώνα (και συνεπώς Άτλαντα) από τον Αχιλλέα. Και ο Κύκνος σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές όμως είναι και από το γένος του Πριάμου. Μετά τον θάνατο του Κύκνου ο Πρίαμος και οι σύμμαχοι βασιλείς που ήταν μαζί με αυτόν,  ΑΦΟΡΙΖΟΥΝ τον Αχιλλέα , και δίνουν όρκο για την δολοφονία του. Η εξιστόρηση  της δολοφονίας του Αχιλλέα έγινε από τον Πύρρο η Νεοπτόλεμο γιο του Αχιλλέα , ο οποίος στάλθηκε στην Τροία αμέσως μετά την δολοφονία του πατέρα του, από την γιαγιά του Θέτιδα και τον παππού του Πηλέα για να εκδικηθεί για τον θάνατο του πατρός του. Τα εξιστόρησε στον Τεύκρο (τον αδελφό του Αίαντα, ο οποίος δολοφονήθηκε και αυτός σαν τον Αχιλλέα.) όταν αυτός πήγε στην Τροία προς βοήθεια του αδελφού του. Του είπε ότι μετά την μονομαχία του πατέρα του με τον Έκτορα, και τον θάνατο του , ο Αχιλλέας σκότωσε ΟΛΟΥΣ τους Τρώες , εκτός από έναν τον οποίο τον έστειλε ως μαντατοφόρο στον Πρίαμο για να του αναγγείλει τον θάνατο του Έκτορα.

Οι Έλληνες όλοι έμαθαν τον θάνατο του Έκτορα, και είδαν το λείψανο του να είναι πεσμένο κάτω στο χώμα,πριν ο Αχιλλέας ζέψει τα άλογα του και αρχίσει να ελαύνει σέρνοντας το πτώμα του Έκτορα ακούραστα . Ο Πρίαμος όταν έμαθε τα νέα, έπεσε στο πάτωμα και χτυπιόταν βογκώντας, και όλοι οι Τρώες τον  άκουγαν. Ο θάνατος του Έκτορα ήταν σημείο μηδέν από όπου θα ξεκινούσε η επιχείρηση..." Δολοφονήστε τον Αχιλλέα". Οι Έλληνες χάρηκαν με τον θάνατο του Έκτορα, και ο Αρχέγονος Σός Γενέτης των Ελλήνων επετέλεσε γιορτές και αγώνες προς όλους τους φίλους και συμμάχους. Την έκτη μέρα των εορτών ο Πρίαμος ντυμένος με πένθιμα ρούχα έχοντας μαζί του την Πολυξένη την κόρη του, την Ανδρομάχη την γυναίκα του Έκτορα και τον Αστυάνακτα και Λαοδάμαντα νήπια και τα δύο , πήγε στο στρατόπεδο των Ελλήνων εκεί που γίνονταν οι αγώνες και ήταν μαζεμένος όλος ο  κόσμος , έχοντας μαζί του πολύ χρυσό, ασήμι, και πολυτελή υφάσματα και εσθήτες. Επικράτησε σιγή στο στρατόπεδο των Ελλήνων μόλις τον είδαν, και όλοι θαύμασαν την τόλμη και το θάρρος του Πριάμου και όλοι ήθελαν να μάθουν τον σκοπό που το έκανε αυτό. Μόλις ο Πρίαμος είδε τον Αχιλλέα, έπεσε στο έδαφος και άρχισε να ρίχνει χώμα στα μαλλιά του και να δέεται προς αυτόν και να τον παρακαλεί να του δώσει το νεκρό σώμα του Έκτορα. Ο Νέστωρας και ο Ιδομενέας άρχισαν να τον οικτίρουν για αυτό που έκανε, και τότε ο Αχιλλέας τον κάλεσε να εισέλθει στην σκηνή του. Μόλις ο Πρίαμος μπήκε στην σκηνή του Αχιλλέα, έπεσε στα πόδια του και άρχισε να τον ικετεύει , το ίδιο ακριβώς έκανε και η Ανδρομάχη. Η δε Πολυξένη έπεσε με δόλο στην αγκαλιά του Αχιλλέα και του λέει να τους δώσει το σώμα του αδελφού της. (σχόλιο: πυρ γυνή και θάλασσα τα 3 κακά της μοίρας δεν λένε;;).

Ο Αχιλλέας έμενε σιωπηλός και σκεφτόταν, δεν είχε ανάγκη τα χρήματα που του έδινε ο Πρίαμος τα περιφρονούσε, αλλά γνώριζε πολύ καλά ότι αυτά τα χρήματα προέρχονταν απο τον χρυσό της Ελένης, ήταν από το θησαυροφυλάκιο του Πέλοπα και του Ατρέα χρήματα δικά τους, και καθόλου πόθο δεν είχε για αυτά, ούτε την Ελένη που του έταζε ότι θα του έδινε ο γεροπρίαμος ήθελε, κανέναν πόθο δεν είχε ούτε για αυτήν...όμως ήθελε να αποδοθεί δικαιοσύνη....τόσο στους Έλληνες όσο και στους βάρβαρους. Ο Αχιλλέας αποφασίζει να δεχτεί τα λύτρα, και σηκώνει τον Πρίαμο απο το έδαφος καθώς και την Ανδρομάχη , προστάζει τον Πρίαμο να λουσθεί και να φάει μαζί του και να πιεί , αλλιώς δεν θα τους παραχωρήσει το πτώμα του Έκτορα. Ο Πρίαμος μετά την προτροπή της Πολυξένης κάνει ότι του λέει ο Αχιλλέας, και του εναποθέτει τα λύτρα στο πάτωμα της σκηνής. Βλέποντας το μέγεθος του χρυσού και του ασημιού και του ιματισμού ο Αχιλλέας, και όλο το πλήθος των δώρων δέχεται ένα μέρος απο όλα αυτά, τα υπόλοιπα τα χαρίζει στην Πολυξένη την κόρη του Πρίαμου. Τότε ο Πρίαμος παρακαλεί τον Αχιλλέα να κρατήσει μαζί του την Πολυξένη....ως δώρο.!!! Ο Αχιλλέας όμως του λέει..." εἰς τὸ Ἴλιον αὐτὴν ἀγαγεῖν, εἰς ἄλλον καιρὸν τὰ κατ' αὐτὴν ἀναβαλλόμενος.". Μετά από αυτό ο Πρίαμος ανέβηκε στην αμαξά του , παίρνοντας μαζί του το νεκρό σώμα του Έκτορα και μεταβαίνοντας στο Ίλιο το αποτέφρωσε και τον έθαψε έξω από το τείχος του Ιλίου.

Ο πόλεμος συνεχιζόταν και ο Αχιλλέας συνέχιζε να σκοτώνει και να εξολοθρεύει τους καλύτερους απο τους Τρώες , όπως τα παιδιά του Πρίαμου Τρωίλο και Λυκάονα , τους οποίους σκοτώνει δίπλα στον Σκάμανδρο ποταμό. Καθώς και οι Αχαιοί τους υπόλοιπους και έπεσε μέγα πένθος στο Ίλιο, διότι ο Τρωίλος ήταν νέος γενναίος και από τους καλύτερους μαχητές τους. Μετά από κάποιες ημέρες έγινε μια γιορτή με αναθήματα , και έγινε μια μικρή εκεχειρία ανάμεσα στους Δαναούς και στους Τρώες . Βγήκε τότε η Πολυξένη μαζί με την Εκάβη απο την πόλη και πήγε στο ιερό για την γιορτή....ο Αχιλλέας την είδε και την θαύμασε. Ο Πρίαμος βλέποντας τον Αχιλλέα πως κοιτάζει την Πολυξένη, σκέφτηκε ένα πανούργο σχέδιο και στέλνει προς τον Αχιλλέα έναν δικό του άνθρωπο ονόματι Ιδαίον, να του μεταφέρει  λόγο για γάμο με την Πολυξένη, και να του πει ότι θα τον περιμένει στο Άλσος του Θρυμβαίου Απόλλωνα μόνο του . Μόλις είδαν οι Αχαιοί και κυρίως ο Αγαμέμνονας, τον Ιδαίο να πλησιάζει και να μιλάει στον Αχιλλέα, νόμιζαν ότι ο Αχιλλέας τους...πρόδωσε.!! Και έστειλε ο Αγαμέμνων αμέσως τον Αίαντα τον Διομήδη και τον Οδυσσέα να τρέξουν στον Αχιλλέα να του παραγγείλουν να μην ακούσει τους βαρβάρους...μόνος του.!!
Ενώ ο Ιδαίος τον περιμένει έξω από το Άλσος για να μάθει την απόκριση του ...ο Αχιλλέας αποφασίζει να συμφωνήσει στον γάμο με την Πολυξένη. Μαθαίνοντας την απόκριση ο Πρίαμος...στέλνει τον Πάρι και τον Δηίφοβο να μηνύσουν κρυφά στον Αχιλλέα να τους συναντήσει στο Ιερό του Ναού, μέσα στον βωμό για να μιλήσουν για τον γάμο με την Πολυξένη. Ο Αχιλλέας δέχεται να τους συναντήσει κατ' ιδίαν χωρίς να έχει υποπτευθεί τον δόλο που κρύβεται , καθώς ο Πάρις δίνει ΟΡΚΟ για να του βεβαιώσει την αλήθεια των "αγνών" προθέσεων τους. Και καθώς ο Αχιλλέας στέκεται δίπλα στον βωμό μέσα σε Ιερό χώρο, και ΑΟΠΛΟΣ , ο Πάρις τον αγκαλιάζει δήθεν για να τον συγχαρεί για τον γάμο, και καθώς τον φιλάει , του καρφώνει το μαχαίρι στα πλευρά.!! Ταυτόχρονα και ο Δηίφοβος τον μαχαιρώνει με το ξίφος του, και του επιφέρει δεύτερη πληγή. Ο Αχιλλέας έπεσε στο δάπεδο , ετοιμοθάνατος και οι δύο πανούργοι Τρώες τρέχοντας έφυγαν από το Άλσος που ήταν ο Ναός, και μπήκαν μέσα στην πόλη , αφού ο Ναός δεν απείχε πολύ από αυτήν.Βλέποντας τους ο Οδυσσέας να τρέχουν (Πάρι και Δηίφοβο) λέει στον Αίαντα και στον Διομήδη που ήταν μαζί του , ότι αυτοί κάτι έχουν σκαρώσει, και ας πάμε να δούμε τι κάνει ο Αχιλλέας, διότι τον είχαν δει που μπήκε μέσα στο Άλσος που ήταν ο Ναός. Ο παμπόνηρος όλα τα γνώριζε...ήταν ο καλύτερος κατάσκοπος σε ολόκληρο Τρωικό πόλεμο. Γνώριζε θα μπορούσε να αποτρέψει κάποια πράγματα, αλλά δεν το έκανε.!!

Εκεί είδαν τον Αχιλλέα πεσμένο αιμόφυρτο δίπλα στον βωμό και έτοιμο να ξεψυχήσει. Πριν προλάβει να ξεψυχήσει ο Αχιλλέας  είπε στον Αίαντα ότι με ΔΟΛΟ τον κατάφεραν ο Πάρις και ο Δηίφοβος και μέσω της Πολυξένης. Αυτά ήταν τα τελευταία του λόγια ...ΔΟΛΟΣ... και το δόλωμα η ΠΟΛΥΞΕΝΗ.!! Και εδώ έρχεται το μεγάλο ερώτημα...γιατί ο όμηρος μας μιλούσε για βέλος στην φτέρνα, αφού κανένας δεν έχει πεθάνει ποτέ από τραύμα στην φτέρνα;;;ΠΟΙΟΣ και ΓΙΑΤΙ ήθελε να αποκρύψει τον αληθινό τρόπο θανάτου του καλύτερου των Ελλήνων;;ΠΟΙΟΙ και ΓΙΑΤΙ θα είχαν ΚΕΡΔΟΣ από τον θάνατο του;; Μόνο οι Τρώες η μήπως και κάποιοι μέσα απο το στρατόπεδο των Αχαιών;; Ο Πρίαμος λογικό ήταν να θέλει να δολοφονήσει αυτόν που του σκότωσε ένα σωρό παιδιά και ανάμεσα σε αυτά τον ΚΑΛΥΤΕΡΟ του γιό και διάδοχο.Αλλά οι Αχαιοί ΓΙΑΤΙ έκρυψαν τον τρόπο θανάτου του Αχιλλέα;; Ελπίζω τώρα να γίνεται κατανοητό ΓΙΑΤΙ ο Νεοπτόλεμος ο γιός του Αχιλλέα σφάζει την ΠΟΛΥΞΕΝΗ πάνω στον τάφο του πατέρα του Αχιλλέα (διότι αυτή είχε πάρει μέρος στην συνωμοσία εναντίων του) , διότι στάλθηκε στην Τροία από τον παππού του Πηλέα και την γιαγιά του Θέτιδα για να πάρει ΕΚΔΙΚΗΣΗ για τον δόλιο τρόπο θανάτου του πατέρα του.

Υ.Γ  Ο χρόνος είναι κύκλος, η έννοια του κυκλικού χρόνου συνδέθηκε με την πεποίθηση της Αέναης Επανάληψης, σύμφωνα με την οποία οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι υποστήριζαν ότι οι ίδιοι άνθρωποι θα γεννηθούν ξανά, ενώ τα ίδια γεγονότα η παρόμοια θα συμβούν ξανά και ξανά. Ο Αχιλλέας ίσως είναι εδώ και...θυμάται.!!






 

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Συγκλονιστικό από την αρχή ως το τέλος. Χίλια μπράβο. Ένα ερώτημα μόνο μου έχει μείνει. Αναρωτιέμαι, προς τι τόσο μένος εναντίον του νεκρού πια Έκτορα; Επειδή του είχε σκοτώσει τον αγαπητό του φίλο Πάτροκλο, βέβαια. Όμως φερόμαστε έτσι σε έναν νεκρό; Να σέρνει ακούραστα το πτώμα ενός ανθρώπου στο χώμα; ατιμώσε το νεκρό του σώμα σερνοντάς τον γυμνό γύρω από τα τείχη της Τροίας για εκδίκηση. Αυτός; Μισός θεός, το αρχέτυπο μας, ο αρχέγονος γενέτης μας; Δεν θα το χαρακτηρίσω ούτε ιερόσυλο ούτε ασεβές. Ήταν εχθρός. Και μάλιστα ο αρχηγός των εχθρών. Αλλά και πάλι αυτή η υπερβολή του... Δεν έχει τον έλεγχο του θυμικού του. Κάνει σαν μικρό παιδί. Πώς θα αιτιολογήσουμε την συμπεριφορά αυτή;
Βγήκε σαν ερώτημα σε εισαγωγικές εξετάσεις αλλά δεν πειράζει :)
Επίσης ας μην ξεχνάμε οτι ο Έκτορας αρχικά δεν ενέκρινε τον πόλεμο μεταξύ των Αχαιών και των Τρώων. Νωρίς στην Ιλιάδα προτείνει μια μονομαχία μεταξύ του αδερφού του Πάρη και του Μενέλαου για να σταματήσει τον πόλεμο.

Φρανσουάζ

Δημήτρης είπε...

Λύκαστρε,δηλαδή ο Αχιλλέας με τόση ρώμη κι ευφυΐα,την πάτησε με τόσο ξεφτίλα τρόπο;Στη γαλούχηση του πολεμιστή,κυρίαρχο ρόλο παίζει το να επιβάλλεται κανείς στον εαυτό του και να τιθασεύει μυαλό και σώμα.Όλα αυτά αγνοήθηκαν για ένα αιδοίο;Και απ'τον Αχιλλέα κιόλας;

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

ΦΡΑΝΣΟΥΑΖ : Ένα ερώτημα μόνο μου έχει μείνει. Αναρωτιέμαι, προς τι τόσο μένος εναντίον του νεκρού πια Έκτορα;

Αγαπητή Φρανσουάζ...τον Έκτορα τον αντιμετώπισε και τον θανάτωσε καθαρά και αντρίκεια, κατά πρόσωπο και όχι πισώπλατα. Τον σκότωσε μπροστά σε όλους ,Τρώες και Αχαιούς και όχι κρυφά και μουλωχτά κάπου που δεν τον έβλεπαν. Ο Αχιλλέας όπως έχουμε πει ΔΕΝ ήθελε να συμμετάσχει σε αυτόν τον πόλεμο, και έκανε ότι μπορούσε για να τον αποφύγει. Αφού όμως δεν μπόρεσε να τον αποφύγει...ήθελε να τον τελειώσει μια ώρα γρηγορότερα. Την εκδίκηση την πήρε σκοτώνοντας τον Έκτορα και χύνοντας το αίμα του. Σέρνοντας τον όμως μπροστά στα τείχη της Τροίας...ήθελε να σπάσει το ηθικό των υπόλοιπον, ήταν σαν τους τους έλεγε ΠΑΡΑΔΟΘΕΙΤΑΙ είναι άσκοπο ποια να πολεμάτε , να με πολεμάτε.!! Και ο γάμος με την Πολυξένη για αυτόν , αυτόν τον σκοπό είχε....την ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.

Ήθελε να γυρίσει πίσω στην πατρίδα του. Δεν ήθελε να πολεμάει άλλο για ΞΕΝΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ :Όλα αυτά αγνοήθηκαν για ένα αιδοίο;Και απ'τον Αχιλλέα κιόλας;

Aυτό κατάλαβες;; Ότι ο Αχιλλέας ήταν μουνάκιας;;!!! Διάβασε την απάντηση που έδωσα στην αγαπητή Φρανσουάζ...ήταν ένας τρόπος λήξης του πολέμου για αυτόν.Αλλά αν με τον γάμο του με την Πολυξένη έκανε συμμαχία με τον Πρίαμο για ΠΕΣ μου ΠΟΙΟΣ θα είχε ΧΑΣΙΜΟ;;

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

ΔΗΜΗΤΡΗΣ : Λύκαστρε,δηλαδή ο Αχιλλέας με τόση ρώμη κι ευφυΐα,την πάτησε με τόσο ξεφτίλα τρόπο;

Για πες μας....ο Κολοκοτρώνης που ήταν και αυτός και ρωμαλέος πολεμιστής και διέθετε στρατιωτική ευφυΐα...ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΠΟΤΕ ότι θα τον έχωναν φυλακή και ότι παρά τρίχα γλύτωσε να του πάρουν το κεφάλι;;

Ανώνυμος είπε...

Ωραία η απάντηση σου, Λύκαστρε. Με κάλυψες.

Φρανσουάζ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Αν ήθελε το αιδοίο της Πολυξένης Δημήτρη και ήταν μουνάκιας...όταν ο Πρίαμος του είπε να του αφήσει την Πολυξένη ως δώρο....δεν θα του έλεγε να την πάρει μαζί του πίσω στο Ίλιο.!!
Αντίθετα όμως ΔΕΝ την κράτησε..που θα μπορούσε, αλλά συγκρατήθηκε, όπως συγκρατήθηκε και μπροστά σε όλο αυτό το χρυσάφι και ασήμι που του έφερε ο Πρίαμος...και κράτησε μόνο τόσο, όσο έπρεπε για λύτρα για να δώσει πίσω την σωρό του Έκτορα.!!Το υπόλοιπο το χάρισε στην Πολυξένη.

Ήξερε πολύ καλά τίνος ήταν εκείνο το χρυσάφι...ούτε του Πρίαμου ήταν.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Ξέρεις Δημητράκη έχω κάνει 2 διαπιστώσεις... α) διαπίστωση: τα πρόβατα ουδέποτε γεννήθηκαν λεόντες... τα πρόβατα γεννήθηκαν πρόβατα, και θα πεθάνουν πρόβατα, ίσως με θυσία. β) διαπίστωση: ακόμα και αν ένας λέοντας οδηγήσει τα πρόβατα στην μάχη, ακόμα και αν τα πρόβατα με αρχηγό λέοντα νικήσουν στην μάχη... ουδέποτε τα πρόβατα θα συγχωρήσουν στον λέοντα, ότι είναι λέοντας, δηλαδή ότι δεν έχει την δική τους ηθική... αργά η γρήγορα τα πρόβατα θα συνωμοτήσουν εναντίων του λέοντα... με αποτέλεσμα, η θα τον κάνουν πρόβατο, η δεν θα τον αφήσουν λέοντα... ξύρισμα, πεντικιούρ, μανικιούρ!

Το ιστορικό παράδειγμα της Επαναστάσεως του 1821, αυτό μας παρουσιάζει.

Δημήτρης είπε...

Ναι Λύκαστρε,το είδα μαλακωδώς το θέμα με την ενδεχόμενη ένωση Αχιλλέα Πολυξένης.Όμως και πάλι ο Αχιλλέας -όσο αγνές προθέσεις και να είχε για τη λήξη του πολέμου- θα δεχότανε να παντρευτεί μια μη Ελληνίδα και να αρχίσει γραμμή αίματος με εκείνη;Ακόμα κι αυτό να συνέβαινε πως το γνωρίζουμε ότι δε θα τον κατηγορούσαν για προδοσία ο Οδυσσέας,ο Αγαμέμνονας κι όλοι οι υπόλοιποι Αγαμέμνονες με αποτέλεσμα τη συνέχιση εν τέλει του πολέμου;

Για τον Κολοκοτρώνη ο παραλληλισμός είναι πως κι αυτός εμπιστεύτηκε λάθος άτομα.Πάντα το είχα απορία γιατί οι στρατιώτες του δεν επιτέθηκαν σε δικαστές και παραδικαστάδες και να τα κάνουν όλα μπουρδέλο.Δεν ήταν καναπεδάδες όπως σήμερα αλλά φρεσκομπαρουτοκαπνισμένοι.Ισως τους είπε ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης να σωπάσουν σαν άλλος Σωκράτης.Ποιος ξέρει.

Για τα πρόβατα που λες,για να ηγηθούν από λιοντάρι πρέπει να έχουν κι αυτά λίγο λιοντάρι μέσα τους.Αλλιώς με το που το βλέπαμε θα τρέχανε αμέσως να φύγουνε.Αλλά και το λιοντάρι θα πρέπει να έχει λίγο πρόβατο μέσα του,αλλιώς θα τα έτρωγε αμέσως.Ο ένας αναγνωρίζει τον εαυτό του στον άλλον,έστω και στο ελάχιστο.

ΑΡΡ. είπε...


Συναρπαστικό, διαφωτιστικό και γόνιμο τόσο το θέμα όσο και τα σχόλια.
Συγχαρητήρια τοίς πάσιν και ιδιαίτερα τω Λυκάστρω.

Εν τέλει μια νότα μελαγχολίας και συγκρατημένης απαισιοδοξίας διαπερά και σφραγίζει όλον το ανθρώπινον ιστορικό δράμα.
Την αλήθεια και το νόημα της ζωής, το πνευματικό οξυγόνο του ανθρώπου εμποδίζει και περιορίζει, τραγικά και ματαιόπονα, το θνητόν και περιορισμένον του βίου του. Sic transit gloria mundi (Ούτω παρέρχεται η δόξα του κόσμου) ως θα έλεγεν και ο Καίσαρ.
Αλλά υπάρχουν ωρισμέναι στιγμαί, αναλαμπαί απωλεσθείσης αθανασίας οιονεί, και ως από μιαν άλλη διάστασι εκθαμβωτικού θείου μεγαλείου και εκστατικής μακαριότητος ορμώμεναι εις την ζωή του καθενός μας που αποζημιώνουν και αμβλύνουν, ευφρόσυνα και το παράπαν, την πικράν γεύσιν της πεζής και πνιγηράς πραγματικότητος.
Στιγμαί σπάνιαι μεν αλλά εξ ύψους ηυλογημέναι και ικαναί εξ ίσου υψηλόφρονα ήθη και αθλήματα εμπνεύσαι και την εφήμερον ζωήν μας καταξιώσαι και πληρώσαι με την αποθεωτικήν, ερασμίαν λάμψιν αγνώστων περικαλλών θεών
και την ανέσπερον αίγλην πανευδαιμόνων κόσμων.