Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ .
Το Ιράν ανακοίνωσε χθες ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη διέλευση ρωσικού φορτίου στην Ινδία μέσω του Διεθνούς Διαμετακομιστικού Διαδρόμου Βορρά-Νότου.
Το φορτίο έφυγε από την Αγία Πετρούπολη στις 13 Ιουνίου, πέρασε από το λιμάνι Μπαντάρ ε Ανζάλι στην Κασπία Θάλασσα και το ιρανικό λιμάνι Μπαντέρ Αμπάς, πριν φτάσει στην Ινδία - ανέφερε η εταιρεία IRISL σε ανακοίνωσή της.
Ο διεθνής διάδρομος μεταφορών «Βορράς-Νότος» είναι ένα πολυτροπικό multomodal δίκτυο 7.200 χλμ, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών μεταξύ Ρωσίας και Ινδίας, με κόμβο μεταφορών και μεταφόρτωσης στο Ιράν.
Συνδέει τη Βομβάη, το Μπαντέρ Αμπάς, το Μπακού, το Μπαντάρ ε Ανζάλι, το Αστραχάν, τη Μόσχα, δεν υπόκειται σε κυρώσεις που επιβάλλονται κατά της Ρωσίας και του Ιράν και δεν ελέγχεται από δυτικές χώρες.
Μακροπρόθεσμα, ο διάδρομος θα αποτελέσει εναλλακτική στις παραδοσιακές διαδρομές μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, της Μεσογείου και του Βοσπόρου.
Σύμφωνα με αξιωματούχους της ινδικής κυβέρνησης, αυτός ο διάδρομος μπορεί να μειώσει τον χρόνο και το κόστος παράδοσης κατά 30-40%. Είναι πολύ πιο σύντομη και φθηνή, από τη σημερινή διαδρομή που διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ και τη Μεσόγειο Θάλασσα. Τα εμπορεύματα που μεταφέρονται μέσω της διώρυγας του Σουέζ χρειάζονται 45-60 ημέρες για να φτάσουν στην Ευρώπη, σε σύγκριση με τις 25-30 ημέρες του νέου διαδρόμου INSTC.
by Vangelis Chorafas
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σημερινή κατάσταση υποδομών της νέας αυτής υφιστάμενης πλέον νέας διαδρομής (που παράλληλα είναι και ενεργειακή αφού έτσι θα μεταφέρονται και τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ιράν) δεν είναι άριστη και στηρίζεται σε παλιές διαδρομές και εγκαταστάσεις. Η δημιουργία υποδομών γρήγορου τρένου κλπ θα απατήσουν αρκετά χρόνια να υλοποιηθούν, για να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο χρόνος μεταφορών.
Η νέα διαδρομή μειώνει (αν δεν ακυρώνει) και τον διάδρομο 16 της ΕΕ (Αλεξανδρούπολη-Αγια Πετρούπολη) ο οποίος ακόμα είναι στα χαρτιά.
Οι γεωπολιτικές συνέπειες της νέας αυτής διαδρομής, και που συνδέονται άμεσα με την προσπάθεια που κάνει η ομάδα BRΙCS+/G8 να δημιουργήσει και εναλλακτικό νομισματοπιστωτικό σύστημα με νέο παγκόσμιο αποθετικό νόμισμα, έχουν αναλυθεί.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σημερινή κατάσταση υποδομών της νέας αυτής
διαδρομής (που παράλληλα είναι και ενεργειακή αφού έτσι θα μεταφέρονται
και τα αποθέματα φυσικού αερίου του Ιρέν) δεν είναι άριστη και
στηρίζεται σε παλιές διαδρομές και εγκαταστάσεις. Η δημιουργία υποδομών
γρήγορου τρένου κλπ θα απαιτήσουν αρκετά χρόνια να υλοποιηθούν, για να
μειωθεί ακόμα περισσότερο ο χρόνος μεταφορών.
Εάν ρωτήσει κάποιος : Ρε μάστορα είναι χρήσιμη η Μόσχα σε ένα εμπορικό δίκτυο με τερματισμό αυτήν;; Έχει πολύ λιγότερο πληθυσμό σε σχέση με την ΕΕ. Θα του απαντήσουμε ότι το
σχήμα εμφανίζει την Μόσχα ως κύριο ΚΟΜΒΟ ενός
δικτύου, όπου διέρχονται πολλά (ενέργεια και φορτία). Είναι φανερή από
τον σχεδιασμό αυτού του συστήματος logistics η προσπάθεια που κάνει η
Ρωσία στο να ελέγχει την ροή τους, μέσα από κρίσιμους κόμβους (ο
πληθυσμός δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο σε αυτό).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου