ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ;; ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΙΝΑ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ;;ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΙΝΑ
 
Φωνάζει διαρκώς αυτό το ιστολόγιο,  ότι "παγκοσμιοποίηση τέλος". Και "ότι ξέρατε να παπαγαλίζετε σχετικά, ξεχάστε το". Και ότι πάμε τώρα προς έναν (τουλάχιστον) διπολικό κόσμο με ζώνες και υποδομές που θα στηρίζουν μη συγκοινωνούντα μεταξύ τους νομισματοπιστωτιά συστήματα, και αντίστοιχα συστηματα logistics, ίδιας πάνω κάτω φιλοσοφίας (που όμως και τα δυο συνεχίζουν να αγνοούν το διαδίκτυο και την δυναμική του)
 
Ότι γίνεται από τον Ιούνιο του 19 και μετά είναι πράξεις οριοθέτησης αυτών των ζωνών για τον έλεγχο των "περασμάτων" εμπορικών ή ενεργειακών δρόμων ή για την παράκαμψη των "σημείων ελέγχου" του αντιπάλου. Όπως το κανάλι του Σουέζ ή του Παναμά λόγου χάριν, που αναδείχτηκαν ως τέτοια κέντρα επιτήρηση/ελέγχου, όπως το SWIFT, κυρίως για την εξέλιξη της αποικιοκρατίας αλλά και κατά τον προηγούμενο Ψυχρό Πόλεμο που ακολούθησε την πτώση της Βρετανικής Αυτοκρατορίας ως ηγέτιδας αποικιακής δύναμης. 
 
Επιπρόσθετα, παραμένουν σε ποσοστά πάνω του 90% οι όγκοι εμπορευμάτων και πρώτων υλών που διακινούνται με πλοία. Με τον σιδηρόδρομο και τους οδικούς άξονες μεταφέρεται γύρω στο 9% και κάτω από το 1% αεροπορικά (Στοιχεία ΙΜΟ 2024).
 
Όμως σήμερα δημιουργούνται και νέα περάσματα, που απαιτούν ένθεν κεκείθεν "watch dogs" τύπου Ισραήλ -Αίγυπτος. Ένα τέτοιο είναι και το πλέγμα των τεσσάρων χωρών της Σκανδιναβίας και η Αλάσκα για τον έλεγχο των νέων θαλάσσιων οδών στον Αρκτικό κύκλο, που αναδεικνύονται από το λιώσιμο των πάγων. Έσπευσε ήδη το ΝΑΤΟ να εντάξει την Σουηδία και την Φιλανδία σε ρόλο Αιγύπτου στο Σουέζ, παρά τις σφοδρές αντιρρήσεις τις Τουρκίας, που φιλοδοξεί να παίξει κομβικό ρόλο στις χερσαίες οδούς που σχεδιάζουν ή αναπτύσσουν η Κίνα και η Ρωσία, σχεδόν όλες μέσω Ιράν.
 
Λόγω της στρατηγικής της θέσης και των φυσικών πόρων πάνω σε αυτές τις Αρκτικές διαδρομές που μειώνουν τον χρόνο ταξιδιού Κίνα-Αγία Πετρούπολη ή Αμστερνταμ σε 3 εβδομάδες- έναντι των 5 μέσω Σουέζ, η Κίνα έχει εκπονήσει έγκαιρα έναν "πολικό δρόμο του μεταξιού" για να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην περιοχή της Αρκτικής, επιχειρώντας να αναπτύξει κοινά έργα με τοπικούς παράγοντες, ιδιαίτερα τη Ρωσική Ομοσπονδία, ανοίγοντας νέες θαλάσσιες και σιδηροδρομικές διαδρομές ή κόμβους διαμετακόμισης για τα εμπορεύματά της.
 
Ο πολικός δρόμος του μεταξιού αναφέρεται στις πλωτές διαδρομές της Αρκτικής Θάλασσας που συνδέουν τρία μεγάλα οικονομικά κέντρα, τη Βόρεια Αμερική, την Ανατολική Ασία και τη Δυτική Ευρώπη, μέσω του Αρκτικού Κύκλου. Καθώς η τήξη των θαλάσσιων πάγων καθιστά δυνατό το άνοιγμα της περιοχής στη ναυσιπλοΐα, δημιουργώντας σημαντικά μειωμένους θαλάσσιους δρόμους, όπως το North Sea Passage (στο * o σχετικός χάρτης, , προωθώντας έτσι τη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας στον περιφερειακό βορρά, η οποία θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές τα παγκόσμια επιχειρηματικά και ναυτιλιακά μοντέλα. 
 
Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας έχει αυτοοριστεί ως «Κοντά στην Αρκτική Πολιτεία» στην πρόσφατη (2021) σύνοδο των χωρών του Αρκτικού Κύκλου στο Ρεκιαβικ της Ισλανδίας. Το Πεκίνο έγινε ζωτικός ενδιαφερόμενος σε αυτήν την περιοχή και το 2018 η Κίνα δημοσίευσε την πρώτη της λευκή βίβλο όπου δήλωσε την επιθυμία και τη στρατηγική της να συμμετάσχει στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση πετρελαίου, φυσικού αερίου, ορυκτών και άλλων μη ζωντανών πόρων στην Αρκτική ζώνη. Τον Ιούλιο του 2018, η Κίνα ολοκλήρωσε την πρώτη παράδοση LNG με πλοίο από την Αρκτική, ενώ χθες πέρασε και το πρώτο πλοίο container (στο ** η είδηση). 
 
Η Αρκτική καταλαμβάνει χώρο περίπου 21 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα. Στο διεθνές δίκαιο, η Αρκτική περιλαμβάνει τις βορειότερες χερσαίες παράκτιες χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής δίπλα στον Αρκτικό Ωκεανό και τα σχετικά νησιά. Επί του παρόντος δεν υπάρχει ενιαία συνολική συνθήκη για όλα όσα αφορούν τις υποθέσεις της Αρκτικής και, προφανώς, και κανένα αποτελεσματικό σύστημα συλλογικής ασφαλείας, τόσο στρατιωτικής όσο και περιβαλλοντικής.
 
🔺️Η συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στην περιοχή της Αρκτικής
 
Η Ρωσία ενδιαφέρεται για την περιοχή της Αρκτικής λόγω της εγγύτητας και της άμεσης εμπλοκής της. Πράγματι, η Ρωσική Ομοσπονδία έχει επεκτείνει τις στρατιωτικές και εμπορικές δυνατότητές της στην περιοχή και έχει συνεργαστεί με την Κίνα στα έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αφού η παγκόσμια ζήτηση έχει αυξηθεί ραγδαία και θα παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα τουλάχιστον μέχρι το 2050. Για παράδειγμα, το Πεκίνο και η Μόσχα έχουν συνεργαστεί στο έργο Yamal LNG που βρίσκεται στην αρκτική ακτή της Ρωσίας, κοντά στη Sabetta στη χερσόνησο Yamal. 
 
Το ολοκληρωμένο έργο LNG αξίας 27 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνει την ανάπτυξη του γιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου South Tambey (Tambeyskoye), μιας μονάδας LNG 17,4 εκατομμυρίων μετρικών τόνων ετησίως και που αποτελείται από τέσσερις γραμμές διεργασίας και ναυτιλιακές εγκαταστάσεις στο ειδικά κατασκευασμένο λιμάνι του η Sabetta, για την προμήθεια LNG στις αγορές φυσικού αερίου Ασίας-Ειρηνικού και της Ευρώπης μέσω του Αρκτικού Κύκλου.
 
Το Power of Siberia είναι ο δεύτερος αγωγός συνεργασίας Κίνας-Ρωσίας και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία προς το τέλος του 2025, αν δεν καθυστερήσει για τρία ακόμα χρόνια όπως το προηγούμενο χρονοδιαγραμμα που έλεγε το 22, για να μετριαστεί η τρέχουσα ενεργειακή έλλειψη της Κίνας. Προς αυτό τον αγωγό κατευθύνονται τώρα οι ποσότητες φυσικού αερίου που, με τον ένα ή άλλο τρόπο, αποκλείονται από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.
 
Μεγάλο μέρος του αρχικού έργου του Polar Silk Road θα επικεντρωθεί στο πέρασμα της Βόρειας Θάλασσας, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και το κόστος της αποστολής αγαθών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας κατά 35% παρακάμπτοντας το Σουέζ και 15% προς το δυτικό ημισφαίριο, παρακάμπτοντας τον Παναμά. Για το λόγο αυτό, αφού κήρυξε τη ρωσική Αρκτική ως ζώνη απολύτως ελεύθερου εμπορίου το 2020, και η Ρωσία ενθάρρυνε εταιρείες και ιδιώτες να εγκατασταθούν εκεί, όπως στο Μούρμανσκ . Η τοπική κυβέρνηση του Μούρμανσκ έχει δηλώσει ότι θα μετατρέψει την πόλη σε «πρωτεύουσα της Αρκτικής» μέσω φορολογικών πλεονεκτημάτων, αντίστοιχων με αυτά που προσφέρει το City του Λονδίνου στα "Παραδείσια" φορολογικά νησιά.
 
Ως εκ τούτου, η Ρωσία πραγματοποιεί νέες αναβαθμίσεις σιδηροδρόμων, λιμανιών και αεροδρομίων, συχνά με κινεζικές και ακόμη και ινδικές επενδύσεις, για να διασφαλίσει την ασφάλεια και την επιμελητεία των αλυσίδων εφοδιασμού σε όλη την περιοχή, που συνδυάζονται και με άλλα έργα υποδομών για μεταφορά ενέργειας και εμπορευμάτων απο/προς την Ινδία μέσω του Ιράν και της Κασπίας. Ως εκ τούτου, είναι προτεραιότητα της Μόσχας να εκμεταλλευτεί αυτό το τεράστιο και πολύπλοκο έργο της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας, επειδή η Αρκτική συνοψίζει ζωτικά κρατικά της συμφέροντα : οικονομικά, αμυντικά, γεωπολιτικά, επιστημονικά και περιβαλλοντικά, τα οποία εξαρτώνται από τη λειτουργία της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής (NSR). , που συνδέεται επίσης με τις ανάγκες οικονομικής ανάπτυξης του απώτατου βορρά της Ρωσικής Ομοσπονδίας. 
 
Σε αυτήν την περιοχή, γίνεται πλέον δυνατή και η εκμετάλλευση παράκτιων και υπεράκτιων κοιτασμάτων μετάλλων, πετρελαίου και φυσικού αερίου στην επαρχία Timan-Pechora, η σε μορφή παγωμένου υδριτη στις λεκάνες απορροής των ποταμών Ob'e Yenisei, τα πεδία συμπυκνωμάτων αερίου στις θάλασσες Kara και Barents, στο κοίτασμα Yamal και άλλα. ακόμη, αντίστοιχης ενεργειακής χωρητικότητας με τα όρη Αναξίμανδρος νότια του Καστελόριζου.
 
Το NSR, επομένως, έχει τεράστιες γεωοικονομικές δυνατότητες εάν το Κρεμλίνο καταφέρει να προσελκύσει εγχώριες και ξένες επενδύσεις, ιδιαίτερα κινεζικές και ινδικές, οι οποίες με τη σειρά τους θα πραγματοποιηθούν με βάση τη βελτίωση της ικανότητας των στόλων παγοθραυστικών, τις φορολογικές και τελωνειακές πολιτικές και πιστωτικά όρια υπό νέο αποθετικό νόμισμα, υπό την προϋπόθεση μιας εγγύησης ασφαλούς αξιοπλοΐας των εμπορευμάτων.
 
Λίγο πριν από το ξέσπασμα της Ουκρανικής κρίσης ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν και ο Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ συμφώνησαν να επιταχύνουν την υλοποιήση των έργων του Πολικού Δρόμου του Μεταξιού μαζί και το ρωσικό χερσαίο δρόμο προς την Ινδία καθώς το ένα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την υποστήριξη του άλλου. Στη συνέχεια, τα κοινά έργα θα μπορούσαν να γίνουν μια σημαντική ευκαιρία για γεωοικονομική επέκταση σε μια εξαιρετικά στρατηγική περιοχή, την Ευρασία.
 
Για πολλούς αναλυτές, το σαμποτάρισμα των συμφωνιών του Μινσκ (που θα μπορούσε να είχε αποτρέψει την τρέχουσα κρίση και την εισβολή στην Ουκρανία) προκλήθηκε συνειδητά από την (δήθεν) "Συλλογική Δύση" ακριβώς για να επιταχυνθούν εξελίξεις σε βάρος άλλων, δρομολογημένων από το 18, που σχετίζονται και με τον Αρκτικό Κύκλο. Ο διπολικος κόσμος συμφέρει και τις δύο πρώην μεγάλες υπερδυνάμεις του προηγούμενου Ψυχρού Πολέμου εξ ίσου!
 
Λαμβάνοντας υπόψη τα διάφορα έργα και στρατηγικά σχέδια που ενδιαφέρουν την περιοχή , η αρκτική ζώνη θα γίνει δοκιμασία για όλα τα άμεσα εμπλεκόμενα έθνη μέσα από φάσεις συνεργασίας-ανταγωνισμού , από τον πολιτικό-εμπορικό έως τον χρηματοπιστωτικό τομέα και το διεθνές δίκαιο, ακόμη και το στρατιωτικό-τεχνολογικό. 
 
Φυσικά όλα αυτά είναι λογικά συμπεράσματα αν είναι αληθής η λογική υπόθεση που στηρίζεται στο "δεν υπάρχει άλλος δρόμος για την επιμήκυνση της ζωής του νεοφιλελευθερισμού εκτός από τον χωρισμό του κόσμου στα δύο"
 
Τhere Is No Alternative (TINA) λένε 
 
Όμως στην Βραζιλία και την ανταγωνιστική στην Κίνα Ινδία θα κριθεί, σε μεγάλο βαθμό, η αλήθεια ή όχι αυτής της υπόθεσης. Η ανάπτυξη του μεταφορικού και ενεργειακού Άξονα Ινδίας- ΗΑΕ- Σαουδικής Αραβίας- Ισραήλ πχ, δείχνει τις προθέσεις σημαντικών χωρών να μην ακολουθήσουν τους μονόδρομους του Θατσερικού τύπου ΤΙΝΑ που προσπαθεί να επιβάλει ο Πουτιν ως νεο-νεοφιλελε. Αλλά και το γεωπολιτικό βάθος επιδιώξεων κάποιων πειρατών υπό την ονομασία Χούθι και των συμμάχων τους στην Παλαιστίνη για να ακυρώσουν (ή έστω καθυστερήσουν) κάθε άλλη προσπάθεια ανάπτυξης υποδομών που δημιουργεί περισσότερους από τους δύο πόλους που προϋποθέτει η νέα ΤΙΝΑ αλά Ρους.
 
Και, όπως είναι γνωστό στα μαθηματικά από τα αρχαία χρόνια, από ψευδή υπόθεση κάθε συμπέρασμα μπορεί να είναι ότι να'ναι. Όπως αυτά τα πρόσφατα κάποιων υπό μία ομπρέλα πχ, και υπό την ψευδή επιπλέον υπόθεση τους ότι είναι εφικτή η ενεργειακή επάρκεια μόνο από ΑΠΕ.
 
Ως εκ τούτου, κάθε συμπέρασμα υπό τέτοιες υποθέσεις, είναι και παντελώς άχρηστο.
 
* Το πέρασμα στην φώτο κάτωθεν




** Η είδηση αφορμή για την πιο πάνω ανάρτηση ΕΔΩ.

Kαι το γιατί η νέα ΤΙΝΑ δεν είναι ΤΙΝΑ ΕΔΩ.
 
Από τον Μάιο του 2019 προειδοποιούσαμε για την Κίνα και την σημασία που έχει η Αρκτική για αυτήν ΕΔΩ."...Διότι ναι μεν έχει γίνει αυξανόμενη δύναμη τόσο σε τεχνολογία, όσο και στην παγκόσμια καπιταλιστική δύναμη, αλλά για να μπορέσει να ηγηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, χρειάζεται να αποκτήσει " Θαλάσσια Κυριαρχία".!!.....Αυτό που την ενδιαφέρει δεν είναι τόσο το εμπόριο, αλλά στόχος της Κίνας στη διάρκεια των ερχόμενων δεκαετιών είναι να καταστεί περιφερειακή δύναμη και, παράλληλα, να είναι σε θέση να προβάλει την ισχύ της σε έναν ευρύτερο της περιφέρειάς της χώρο. Για να το καταφέρει αυτό θα πρέπει να ΕΝΩΣΕΙ  ΚΟΜΒΙΚΑ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ. Πάντα φυσικά υπό τον δικό της στρατιωτικό έλεγχο. Φανταστείτε  να δημιουργήσει ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΔΙΚΤΥΟ που θα ΕΝΩΝΕΙ γεωφυσικά-στρατιωτικά-ενεργειακά-οικονομικά  ΑΡΚΤΙΚΗ και ΜΕΣΟΓΕΙΟ.!!"

Υ.Γ Για να το πούμε και απλά ελληνικά...έχουμε 2 "παίκτες" ..δύο τώρα οι νεοφιλελευθερισμοί.
Ένας παλιακός, με μπροστάρη την Ρωσία και την Κίνα. Και ένας version 2 υπό τις ΗΠΑ, όπου θα ιδιωτικοππιηθει και η Κεντρική Τράπεζα για να παράγει ψηφιακά ντολαρς.
 
Η Ευρώπη σε αυτήν την φάση μπορεί να παίξει μόνο ρόλο κομπάρσου. Η του "παίχτη στην μέση " όπως σε ένα παιχνίδι πρέφα. Της τρώνε τώρα όλα της τα καπίκια οι δύο πρώην υπερδυνάμεις δια του ενεργειακού colpo gross που λέγεται Πράσινη Μετάβαση.
 
Υ.Γ1 Πολύ αποκαλυπτικό και αρκετά κοντά στην αλήθεια για το τι παίζει στους πάγους του Βορρά, η εξαιρετική σειρά Borgen στο Netflix (ιδιαίτερα το 2).Το συνιστώ ανεπιφύλακτα για τις δύσκολες μέρες του χειμώνα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ.
Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα βγεί η Γκρέτα στη θάλασσα να σταματάει τα πλοία που ενοχλούν τους πιγκουΐνους;;; (βασικά είμαστε, μόνο ο Νότος δεν έχει δικαίωμα στην ανάπτυξη, αλλά λέμε τώρα...)
Μιλώντας σοβαρά τώρα, νομίζω ότι η λύση στο θέμα είναι να γίνει η Ινδία η νέα Κίνα (ταιριάζει πληθυσμιακά και μισθολογικά-αν και δεν ξέρω αν έχει τις πρώτες ύλες ), ή η Αφρική(που έχει και το φτηνό εργατικό δυναμικό, και τις πρώτες ύλες, και την ενέργεια).
Βέβαια απ'ότι έχω καταλάβει , την Αφρική την θέλουν για φτηνά εργατικά χέρια στην €υρωπε'ι'κή €νεση και για ν'ασκήσουν πιέσεις τους γηγενείς, και τις πρώτες ύλες της να τις εκμεταλλεύονται κάποιες λίγες εταιρίες.
Επίσης ο "΄τέρμα βόρειος διάδρομος", αναβαθμίζει τα λιμάνια του Αμβούργου και του Ρότερνταμ, και κόβει άλλον ένα πόρο από Πειραιά και Μασσαλία .Αν πέσει και στα χέρια της "Μουσουλμανικής Αδελφότητας" η Αίγυπτος, μιλάμε για έναν "από κεί" πόλο με Τουρκία-Αίγυπτο-Λιβύη που εν δυνάμει, μπορεί να φτάσει στο Γιβραλτάρ, και να κάνει τη μισή Μεσόγειο σύνορο (ελπίζουμε να μείνει από δω η Μάλτα, να παίζουμε κανένα στοίχημα στο διαδίκτυο ).......
Ετσι όπως πάνε τα πράγματα, μάλλον η Αδριατική θα γίνει το σύνορο των 2 κόσμων, όχι το Αιγαίο
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Καλησπέρα κ.Ξενοδόχε...καλό μήνα και σε σένα. Το Αιγαίο θα είναι το σύνορο των δύο κόσμων...για αυτό οι 2 ακτές του Αιγαίου θα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΝ.!!