ΤΙ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΤΈΛ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΧΡΉΜΑΤΟΣ.
Διαβάζω κάτι αναλύσεις και μελέτες από δύο, φαινομενικά άσχετες μεταξύ τους περιοχές:
Από τον χώρο της ενέργειας.
Η Ελλάδα, που έχει σήμερα την ακριβότερη τιμή kWh στην Ευρώπη, έχει και κάτι άλλο.
Το 100% των διαπραγματεύσεων χονδρικής ρεύματος γίνεται κεντροποιημένα, στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας, όταν στις άλλες χώρες τις ΕΕ αυτό το ποσοστό δεν ξεπερνάει το 20%. Το υπόλοιπο 80% διενεργείται με άλλους τρόπους, όπως πχ συμβόλαια παραγωγών με καταναλωτές.
Αποτέλεσμα, η εύκολη εδώ δημιουργία καρτέλ. Σε συνδυασμό και με τον πλήρη κυβερνητικό έλεγχο επί της "Ανεξάρτητης" Αρχής Ανταγωνισμού, που αφήνει το καρτέλ να κάνει ότι θέλει,οδήγησαν στα υπερκέρδη 4-5 εταιριών εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας, ύψους τουλάχιστον 1,4δισ ευρώ κατά την διάρκεια της ενεργειακής κρίσης. Ο σχετικός Πίνακας είναι αποκαλυπτικός για το μέγεθος της ληστείας, παρ όλο που δεν λέει τι πρέπει να αλλάξει.
Τώρα λέει ότι ΙΣΩΣ τα φορολογήσει η κυβέρνηση τα υπερκέρδη για να μπουν ως έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό. Και να διανεμηθούν μετά πάλι ως απ' ευθείας αναθέσεις σε εταιρίες ημετέρων της. Καθ' όλου τυχαία η συμμετοχή σε αυτές του κλάδου που αφορά το επόμενο
Στον κλάδο της διαφήμισης γίνεται παγκοσμίως ένα τεράστιο πλυντήριο.
Να θυμίσω ότι και εκεί ο κλάδος λειτουργεί το ίδιο "κεντροποιημένα" επί των προσωπικών δεδομένων που συλλέγει παράνομα κάποια Google ή ένας Ζουγκεμπεργκ, που τελικά καρπώνονται το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας κάνοντας τον "τροχονόμο" ή και τον λογοκριτή.
Ο συνολικός διαφημιστικός κλάδος στον κόσμο, κατ αναλογία και στην Ελλάδα, εξακολουθεί να αυξάνεται ανοδικά.
Στα μέσα του 2021, μια έκθεση της Magna Global προέβλεπε ότι «οι παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες θα αυξηθούν κατά 78 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 (+14%) στα 657 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα νέο υψηλό όλων των εποχών, μετά από μείωση -2,5% το 2020. Η αγορά θα συνεχίσει να αυξάνεται το 2022 (+7%)». Αυτή η πρόβλεψη ήταν ακριβής και μια νέα πρόβλεψη της Zenith ακολουθεί ότι μέχρι το έτος 2024, η διαφήμιση στα μέσα λιανικής πώλησης θα αυξανόταν από 77 δισεκατομμύρια δολάρια σε 143 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.
Σήμερα, όμως το παγκόσμιο κόστος της απάτης ή της παρεμβατικής χρήσης στις διαφημίσεις εκτιμάται, από τις ίδιες μελέτες τώρα ότι θα αυξηθεί σε 50 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο στις ΗΠΑ τα επόμενα 10 χρόνια. Αφορά κυρίως την εικονική διαφήμιση, μέσω της οποίας ξεπλένεται μαύρο χρήμα. Και εδώ οι δικές μας επιδόσεις είναι ανάλογες. Από που νομίζετε ότι έκανε τόσα λεφτά ο συγχωρεμένος ο Τράγκας ή κάνει τώρα τόσα η διαφημιστική V+O του Βαρβιτσιώτη, για να έχει τόσα ώστε να επεκτείνεται και σε άλλα;; Όπως την ανακύκλωση σκουπιδιών ή σε μονάδες καύσης τους για την παραγωγή ενέργειας;;
Κυκλικότατη είναι αυτή η "οικονομία"! Κινείται εντός του ίδιου κύκλου συμφερόντων, που τελικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, θρέφονται και από τον κρατικό προϋπολογισμό που θα ενισχύσεις πάλι και με εκείνα τα 1,4δισ που πληρώθηκαν ήδη σε λογαριασμούς ρεύματος.
Ως εκ τούτου, αν θέλουμε πραγματικά αυτά τα αποστήματα κάποτε να σπάσουν, θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι είναι πλέον ζωτικής σημασίας και η τήρηση των νόμων αλλά και η ανάπτυξη αυτών των κλάδων προς τις νέες τεχνολογίες για λύσεις που θα λειτουργούν για την καταπολέμηση της παγκόσμιας απάτης στις διαφημίσεις ή στα κεντροποιημένα συστήματα εμπορίας ενέργειας (αλλά όχι μόνο. Όσο να θες να κάνουν καλά την δουλειά τους οι Ανεξάρτητες Αρχές και οι gate keepers, , δεν φτάνουν. Τα κυκλώματα είναι τεράστια και οι διαδρομές του μαύρου χρήματος εντός του ανίκανου να ελέγξει τραπεζικού συστήματος, δαιδαλώδης.
Το ίδιο δεν γίνεται και με τις ειδήσεις, που πρωτογενώς παράγονται μόνο από το ελεγχόμενο από το Μαξίμου ΑΠΕ;;
Επίλυση προβλημάτων διαφάνειας με την τεχνολογία blockchain.
Σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθούν αυτά τα εγγενή ζητήματα διαφάνειας, μια σειρά από τεχνολογίες έχουν δοκιμαστεί και δοκιμαστεί από εμπόρους. Ωστόσο, μια επαναστατική λύση που έχει εδραιωθεί σταδιακά στον χώρο πχ της τεχνολογίας διαφημίσεων τα τελευταία είναι η τεχνολογία blockchain. Το ίδιο και για τα συμβόλαια παραγωγού-καταναλωτη ενέργειας χωρίς μεσάζοντες που τα βρίσκουν σε κάποιο χρηματιστήριο.
Αναγνωρισμένη από τις επιχειρήσεις παγκοσμίως για τις δυνατότητες διασφάλισης της, αυτή η τεχνολογία κατανεμημένης λογιστικής γίνεται γρήγορα θεμελιώδες πλεονέκτημα ασφάλειας για πολλούς κλάδους. Για τους διαφημιστές πχ και τους εκδότες, ειδικότερα, το blockchain θα μπορούσε να λειτουργήσει ως οριστική λύση στα προβλήματα που δημιουργούνται από την αυτοματοποιημένη διαφήμιση μέσω προγραμματισμού, προσθέτοντας άλλο ένα επίπεδο διαφάνειας δαπανών και μειώνοντας την απάτη. Οι δε συναλλαγές αγοράς διαφημιστικού χρόνου η χώρου, γίνονται τελείως διαφανείς. Δύσκολες εποχές για Τραγκες ...
Το Blockchain έχει τη δυνατότητα να παρέχει στους εμπόρους , τους παραγωγούς και τους καταναλωτές του κάθε τι ένα εξαιρετικά ασφαλές δίκτυο συναλλαγών, αποθηκεύοντας δημόσια δεδομένα για να δημιουργήσει μια μόνιμη διαδρομή ελέγχου σε ένα αμετάβλητο αρχείο όλων των συναλλαγών που πραγματοποιούνται εντός της αγοράς μέσω προγραμματισμού. Αυτό παρέχει στις εταιρείες πλήρη ορατότητα ώστε να μπορούν να παρακολουθούν καλύτερα όλες τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται αυτόματα και να διασφαλίζουν ότι ο προϋπολογισμός τους χρησιμοποιείται αποτελεσματικά αλλά και στις εποπτικές αρχές για να κάνουν κάποτε την δουλειά τους. Το αρχείο του Blockchain για όλες τις συναλλαγές διασφαλίζει ότι πραγματοποιούνται μόνο δίκαιες χρεώσεις σε όλη τη διαδικασία αγοράς και πώλησης διαφημίσεων ή ενεργειας, προκειμένου να μειωθούν ή ακόμα και να εξαλειφθούν τα κρυφά κόστη ή χρεώσεις από πολλούς μεσάζοντες εντός της αλυσίδας της αντίστοιχης Αγοράς.
Όπως αντιλαμβάνεστε, η λέξη κλειδί που παράγει τελικά και τα καρτέλ και τα μαύρα και την διαπλοκή είναι το "κεντροποιημενα", και η επίλυση του προβλήματος ότι εμπεριέχει τον όρο "Decentralized".
Πάρτε και τεκμηρίωση για τον χώρο της διαφήμισης. Δεν βγάζω πότε data από το κεφάλι μου ΕΔΩ...
Κυκλική οικονομία! ΕΔΩ...
Η αγορά ενέργειας και τα καρτελάκια της ΕΔΩ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου