ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

Πολεμική Αεροπορία: Εγκληματικές αμέλειες και ευθύνες

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Επιτέλους  το πρώτο άρθρο που καταφέρεται εναντίον του Α/ΓΕΕΘΑ, και μιλάει με ονόματα για το ποιοι ευθύνονται για τις εγκληματικές αμέλειες και ευθύνες για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Π.Α μας. Στο καπάκι ένα άρθρο που λέει ακριβώς τα ίδια..."  Mirage 2000-5Mk.2: Ποιοι πραγματικά είναι υπεύθυνοι για την απαξίωση" 
Και τα δύο άρθρα αν τα διαβάσει κανείς θα νοιώσει θλίψη στην αρχή, και οργή στην συνέχεια.Κάποια στιγμή θα πρέπει να πληρώσουν για τα τραγικά τους "λάθη" οι υπεύθυνοι, για να μην πω τίποτε βαρύτερο.
 
Πρωτοφανή απαξίωση και εγκατάλειψη βιώνει η ΠΑ και ειδικότερα ο στόλος των εναερίων μέσων είτε αφορά μαχητικά είτε αεροσκάφη υποστήριξης. Οι ευθύνες του σημερινού Α/ΓΕΕΘΑ Πτέραρχου Χριστοδούλου περιλαμβάνουν εγκληματικές αμέλειες και ευθύνες τόσο στη διαχείριση προγραμμάτων της ΠΑ όσο στο θέμα του προσωπικού.
Ειδικότερα, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του ως Α/ΓΕΑ υπήρξε μαζικό κύμα παραιτήσεων από ανώτερους και χαμηλόβαθμους αξιωματικούς χειριστές της ΠΑ. Το πρόβλημα έγκειται στις χαμηλές διαθεσιμότητες των πτητικών μέσων για τις οποίες ο τότε Α/ΓΕΑ και νυν Α/ΓΕΕΘΑ δεν πίεσε όσο θα έπρεπε τη πολιτική ηγεσία αλλά αντιθέτως διατηρούσε άριστες σχέσεις με τον πρώην ΥΦΕΘΑ Ρήγα προωθώντας τα δικά του συμφέροντα. Τελικώς, όλα στον βωμό του προσωπικού συμφέροντος.
Οι ιπτάμενοι της ΠΑ έφτασαν στο σημείο των μαζικών παραιτήσεων απόρροια της εγκατάλειψης που βιώνει η ΠΑ ελέω εξαιρετικά οριακών και ευθραύστων διαθεσιμοτήτων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τη περίπτωση των Mirage της 114 ΠΜ των 331 και 332 Μοιρών όπου εδώ και χρόνια εκκρεμεί η υπογραφή της περιβόητης σύμβασης τεχνικής υποστήριξης. Άραγε πρόκειται για αδιαφορία ή για συμφέροντα; Και προφανώς δεν είναι μόνον τα Mirage. Αρκεί κανείς να δει τις εξόδους των αεροσκαφών όπως τα C-130, τα C-27 και τα ελικόπτερα Super Puma για να αντιληφθεί τη κατάσταση που επικρατεί. Μήπως να αναφερθούμε στο ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης; Με εξαίρεση τα νέα εκπαιδευτικά της Σχολής Ικάρων παραμένει εκκρεμές το ζήτημα των T-6 και των T-2. Διαθεσιμότητες τραγικά ανεπαρκείς. Υλικό που πληρώθηκε με αίμα και θυσίες απαξιώνεται. Χειριστές της ΠΑ φτάνουν στο σημείο να παραιτούνται γιατί απλά δεν πετούν!
Η πρωτοφανής παρακμή που βιώνει η ΠΑ έχει όνομα και επίθετο. Ο πρώην Α/ΓΕΑ και νυν Α/ΓΕΕΘΑ πρέπει να μας απαντήσει γιατί οι συμβάσεις τεχνικής υποστήριξης είναι στο ράφι. Μόνον το πρόγραμμα των F-16 προχώρησε και αυτό μετά κόπων και βασάνων. Όμως έχει επιδειχθεί χαρακτηριστική αδιαφορία και αμέλεια για τα αεροσκάφη Mirage της 114 ΠΜ των οποίων τα όπλα χαρακτηρίζονται ως στρατηγικά.

Ένα άλλο εξαιρετικά μείζον ζήτημα ήταν αυτό της 31 ΜΕΕΔ της κατ’ εξοχή μονάδας ειδικών επιχειρήσεων της ΠΑ η οποία βιώνει πρωτοφανή απαξίωση και εγκατάλειψη.
Ως προς το ζήτημα διαχείρισης του προσωπικού. Δεν λήφθηκε ούτε ένα μέτρο για να αντιμετωπιστεί το κύμα μαζικών αποστρατειών από άξιους και ικανούς χειριστές της ΠΑ. Πάνω από 100 ιπτάμενοι αποχώρησαν τα τελευταία δύο έτη και αναζήτησαν καριέρα στον ιδιωτικό τομέα. Το νούμερο είναι αρκετά πάνω από 100… Για ευνόητους λόγους δεν το αναφέρουμε. Γιατί; Διότι πολύ απλά κανείς δεν φρόντισε να δώσει βάση στο ζήτημα της αξιοποίησης του υφιστάμενου υλικού. Ακόμα θυμόμαστε μια ενημέρωση στους διαπιστευμένους δημοσιογράφους του ΥΠΕΘΑ στην οποία ο τότε Α/ΓΕΑ είπε την ατάκα πως η ΠΑ δεν έχει ανάγκη από νέα ατρακτίδια τη στιγμή που οι ανάγκες σε ατρακτίδια στοχοποίησης, ναυτιλίας, ηλεκτρονικού πολέμου είναι μεγάλες.
Για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν αποκαλύπτουμε τον ακριβή αριθμό των Ιπταμένων που έχει παραιτηθεί ούτε τα ακριβή νούμερα διαθεσιμοτήτων.
Υπήρξε υπέρμαχος της πώλησης των F-16 Block 30 λες και έχουμε τη πολυτέλεια να αποσύρουμε αεροσκάφη τη στιγμή που οι οροφές της ΠΑ συρρικνώνονται δραματικά. Στη σύμβαση των F-16 δεν εξασφαλίστηκε ο εκσυγχρονισμός των Block 50 αφήνοντας το ζήτημα μετέωρο. Πάλι καλά που δεν θέλει να τα πουλήσει και αυτά. Ευτυχώς μέσα στην ατυχία μας είμαστε τυχεροί καθώς δεν βρέθηκε αγοραστής για τα ελληνικά Block 30. Και καλά ορισμένοι επιχειρηματικοί κύκλοι της γνωστής εταιρείας που λυμαίνεται τα ελληνικά εξοπλιστικά εδώ και 4 έτη να θέλουν να πωληθούν τα Block 30 ώστε να μας οδηγήσουν σε νέες ανάγκες αεροσκαφών άρα να πιέσουν για να αγοραστούν τα F-35 αλλά ο Α/ΓΕΕΘΑ να μην αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα;
Μάλιστα ο εκπρόσωπος της γνωστής αμερικανικής εταιρείας επειδή δεν κλήθηκε αρχικώς στο συνέδριο αεροπορικής ισχύος τα έκανε άνω κάτω και τελικά με άνωθεν παρέμβαση μίλησε. Και ο λόγος που δεν κλήθηκε να μιλήσει αρχικώς ήταν πως είχε μιλήσει πέρσι.
Εδώ η Αεροπορία της Ταϊβάν και οι ΗΠΑ εκσυγχρόνισαν τα δικά τους F-16 με το πρόγραμμα CCIP Lite εξασφαλίζοντας μέλλον και επιχειρησιακό βίο για τα αεροσκάφη τους.
Ούτε και οι εξελίξεις στο τομέα των Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών απασχόλησαν ιδιαιτέρως τον τότε Α/ΓΕΑ και σημερινό Α/ΓΕΕΘΑ. Μολονότι καταβλήθηκαν προσπάθειες ο νυν Α/ΓΕΕΘΑ σφυρίζει αδιάφορα. Προείχαν οι σχέσεις με τον τότε κομισάριο του ΥΠΕΘΑ τον Ρήγα. 
Ουδεμία προσπάθεια έγινε στον τομέα απόκτησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών ώστε να ενισχυθεί ο στόλος των Mirage με κράτη όπως η Ταιβάν που υπάρχει δυνητικό ενδιαφέρον. Eνδεχομένως και από τα ΗΑΕ ή το Κατάρ ή ακόμα και τη Γαλλία. Για το θέμα αυτό έχουμε γράψει αναλυτικά άρθρα.
Το ζήτημα των ΑΣΕΠΕ παραμένει νευραλγικό καθώς τα αεροσκάφη ταλαιπωρούνται από επίσης οριακές διαθεσιμότητες. Αεροπορικές πλατφόρμες με πολύτιμες δυνατότητες αφήνονται στη τύχη τους ακροβατώντας μεταξύ των καθυστερήσεων στην ΕΑΒ. Το ΣΑΕ της χώρας που πρέπει να αναβαθμιστεί άμεσα δεν έχει λάβει τη προτεραιότητα που πρέπει.
Επανερχόμαστε στο φλέγον που είναι το προσωπικό και τα εναέρια μέσα που διαθέτουμε. Προέχει να υποστηριχθούν επαρκώς γιατί όσες φιλότιμες προσπάθειες και να καταβάλουν μηχανικοί και τεχνικοί δεν μπορεί να υποκαταστήσουν το οργανωμένο σύστημα ροής ανταλλακτικών. Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα και η απειλή κλιμακώνεται και διογκώνεται ποσοτικός και ποιοτικώς.
Η νέα πολιτική ηγεσία ήδη ενημερώνεται για την κατάσταση που επικρατεί και οφείλει άμεσα να κινηθεί στο ζήτημα αποκατάστασης διαθεσιμοτήτων υλικού και προσωπικού.
Και εάν κάποιοι μας πουν: μα και τι να κάνει ο Α/ΓΕΕΘΑ η απάντηση είναι απλή. Να πιέσει και να μην ωραιοποιεί τη κατάσταση προς τη πολιτική ηγεσία και εάν δεν εισακουστεί να παραιτηθεί. Να κάνει αυτό που έκανε ο Γάλλος Α/ΓΕΕΘΑ όταν τέθηκε ζήτημα περικοπών.
Και είναι πραγματικά απαράδεκτο να έχουν παραιτηθεί τόσες σειρές ιπταμένων τα τελευταία χρόνια και να μην ιδρώνει ένα αυτί. Και να είστε σίγουροι πως αυτοί οι ιπτάμενοι δεν παραιτήθηκαν για τα χρήματα αλλά για την κατάσταση που καθημερινά βίωναν.
Κύριε Α/ΓΕΕΘΑ παραλάβατε Αεροπορία μην παραδώσετε Αερολέσχη.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: