ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025

ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ. Μέρος Ή΄(8)

ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ.  Μέρος Ή΄(8)

(Ωδάρχης, Αρρίων, Μειδίας, Αγριμέδων) 

Το κακό κυριαρχεί δια του φόβου, το καλό δια του κάλλους. Μόνο με την ομορφιά νικά ο ανθρωπος το τερατώδες.

Το ωραίον είναι η ευγένεια της φύσεως, είναι το άρωμα του θεού. Όποιος αγαπά το ωραίον είναι ωραίος και όποιος είναι ωραίος αγαπά βλέπειν το ωραίον όχι μόνο επάνω του αλλά και παντού γύρω του.

Περαστική η χαρά, περαστική και η λύπη ώστε να περάση η νέα χαρά και η επομένη λύπη.  Και ποτέ το τώρα με το πριν δεν μοιάζει. Και είμαστε  κάθε φορά αυτό όπου ακουμπά η πρωτεϊκή μας καρδιά.

Άλλη ημέρα συγχωρεί και άλλη ημέρα καταδικάζει. Υπάρχουν στιγμές που η ζωή λειτουργεί χαοτικά, πέρα από νόμους, κανόνες και φυσική τάξι. Η αμηχανία των θεών αυτό και η φρίκη των ανθρώπων.  

Αν και η τάξις πάντα των λαμπρών θεών θριαμβεύει στο τέλος μοιράζοντας σε φίλους και εχθρούς, φωτεινούς και σκοτεινούς, αμοιβάς και τιμωρίας.

 
2. Αληθινός κατακτητής του του κόσμου δεν είναι ο κατακτήσας αλλά ο κατανοήσας τον κόσμον. Κατακτητής μαζύ και απελευθερωτής. Όπως το κάνουν οι ισόθεοι ήρωες, οι ημίθεοι και οι θεοί.

Και όπως αυτός που είπε: Δεν θα αντήλλασσα ποτέ την βλακώδη παιδική αθωότητα και τον νεανικό  ρωμαντισμό και οίστρο με την γεροντική τραγική σοφία.

Όπως γαρ αι στρατιωτικαί ασκήσεις επί χάρτου ως προς την πραγματικόν πόλεμον η ζωή του κόσμου τούτου προς την πραγματικήν, την ιδεώδη, των θεών. Πνεύματα αυτοί χωρίς θάνατον και γήρας, την φυσική αναπηρίαν των υλικών όντων, περιπολούν άφθαρτοι τους φωτεινούς αιώνας.

Ποιος ήρως Προμηθεύς, Ηρακλής, Ιησούς θα ελευθερώσει την υπόδουλο στο χρήμα και την εξουσία θρησκεία αυτή που πρέπει να σώζει τον άνθρωπο; Αλλά πώς; Αφού ποτέ δούλος δεν γίνεται να ελευθερώνει δούλο.  μόνο δις να σκλαβώνει...   

Και χωρίς αλήθεια δεν υπάρχει ελευθερία. Επειδή άλλο ανοικτή θρησκεία κι άλλο περιχαρακωμένη, δούλη στο θρησκευτικό δόγμα. Ένα δόγμα που θυμίζει ιδρυτικό καταστατικό μιας μεγάλης εταιρείας. Δόγμα το οποίο δεν αλλάζει ούτε γράμμα και γραμμή που επιφέρει αίρεσι, διάσπασι έως και κατάρρευσι.


 
3. Ζών λόγος ο ορθός λόγος, ο ανοικτός και ανανεούμενος λόγος. Το πνευματικό δόγμα είναι στατικός, ξύλινος, νεκρός, στοιχειωμένος λόγος.

Μα αν στα λόγια αν συμφωνούν οι άνθρωποι, αλλιώς τα εννοούν στην πράξι. Ούτως ώστε άλλος ο Απόλλων της ανθρωποθυσίας και περιτομής ή ο ωμοφάγος Διόνυσος των βαρβάρων και άλλος ο φωτεινός Απόλλων και χαροκόπος Διόνυσος των απεριτμήτων και φιλόκαλων αρχαίων Ελλήνων.

Όπως επίσης άλλος ο ωμός και μισαλλόδοξος θεός Εβραίων και μουσουλμάνων και άλλος ο των απεριτμήτων χριστιανών, αν και αβρααμογενείς όλοι.

Αλλά οι θεοί πίσω απ’ τον άνθρωπο έρχονται, την βουλή και ευθύνη του ανθρώπου ακολουθούν, ποτέ εμπρός. Με το καλό αποτέλεσμα δοξάζονται ως ευεργέται και παντοδύναμοι, την αποτυχία όμως την φορτώνουν σ’ ένα άλλο κακό θεό αφού οι ίδιοι ως αγαθοί θεοί δεν γίνεται μετέχειν του κακού.

Κι εσύ, αγαθέ μας, ένα σου μένει για τέλειος. Βγάλε τα ράσα της πνευματικής, και όχι μόνο, σκλάβας και φόρει τα λευκά της ελευθερίας, αρμονίας και σοφίας.

 
4. Το καλό που σε βρίσκει δεν ξέρεις αν είναι τελικά ευλογία ή παγίδα. Και δεν υπάρχει μόνιμο και δεδομένο καλό. Ούτε και το θαύμα να  σε εκπλήσσει και θαμπώνει. τα θαυματουργά του εργαλεία δεν τα χειρίζεται μόνο το καλό αλλά και το κακό. Γι αυτό χρειάζεται και το μυαλό, ο ενσαρκωθείς υιός του πατρός θεού Νου.

Φοβού όθεν τα εύκολα θαύματα της άγνοιας και της τυφλής πίστεως. Τα δύσκολα προτίμα, τα της εξεταστικής γνώσεως και επιστήμης. Αλλιώς δεν ¨είσαι¨ πλέον αλλά είσαι αυτό που κάθε φορά ακούγεται ότι είσαι.

Πάει ολοφάνερα για κατεδάφισι αυτός ο κόσμος. όταν βλέπεις Τούρκους να προχωράνε και κατά διαόλου παντοδύναμοι πάνε. Κι από ηθικόν; Άσ’τα να πάνε!

Περιμένοντες το αρχαίον πνεύμα της Ελλάδος να ξυπνήσει και πάλι, πλοηγός και λάβαρο για τα νέα της ανθρωπότητος ιστορικά πεπρωμένα.   

Είναι το πνεύμα που διασώζει τον θεό εν ελευθερία μέσα στον άνθρωπο. Αυτό που θυμίζει ότι η καλύτερη, η τέλεια σχέσι ανθρώπου και θεού είναι να μην έχει ανάγκη ούτε ο θεός από ανθρώπινη λατρεία μήτε ο άνθρωπος από θεού βοήθεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: