ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
ΘΑΛΑΣΣΟΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ: ΜΕΓΆΛΗ ΤΡΙΚΥΜΊΑ, ΥΠΈΡΟΧΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ!
H μέχρι τώρα διαχρονική επιτυχία της, ας την πούμε "ελληνικής" εμπορικής ποντοπόρου ναυτιλίας, βασίζεται σε δύο μόνο παράγοντες :
Στον πολύ κλειστό κύκλο των οικογενειών που διαφεντεύουν το 20% του παγκόσμιου στόλου (η σημερινή του αξία φτάνει τα 164δισ$, τρίτος στόλος σε αξία μετά της Κίνας και της Ιαπωνίας, πρώτος σε χωρητικότητα). Αυτό το "κλειστό" του επαγγέλματος φαίνεται ότι είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για να διακινείται γρήγορα και με ασφάλεια η "πληροφορία", πριν από τον όποιο ανταγωνισμό, για το πότε αγοράζουν και πότε πουλάνε τα καράβια τους όλοι μαζί.
Σε αντίθεση με τους Γερμανούς, που την πάτησαν τα τελευταία 15 χρόνια δύο φορές, και τους ρωσσους ολιγάρχες που ανταλλάσσουν τώρα, που είναι ψηλές οι τιμές, φορτία πετρελαίου τους με ελληνικά τάνκερ, οι ελληνόφωνοι συνάδελφοι τους αγοράζουν πάντα στην πτώση και πουλάνε όλο τους τον στόλο στην άνοδο. Αυτή είναι η πραγματική τους δουλειά. Όλα τα άλλα, τα διαδικαστικά, τα διεκπεραιώνουν agents, ship managers και dealers.
Ιστορικά αυτή η πρακτική "μπάλωσε" κάπως την καθυστέρηση μας στο πέρασμα από την αγροτική φεουδαρχία στον βιομηχανικό καπιταλισμό, με όλα τα γνωστά συνεπακόλουθα και στο πολιτικό μας σύστημα που δεν ωρίμασε ποτέ, αφού εδώ δεν περάσαμε ποτέ από την φάση των μεγάλων φέουδων για δύο λόγους:
1. Γιατί η πολιτική μικρού κλήρου των Οθωμανών συνεχίστηκε και μετά τον Όθωνα για να έχει την εύνοια (και τα σχετικά κόμματα της αυλής τα ψηφουλάκια) του πολυπληθέστερου τότε μέρους του εκλογικού σώματός.
2.Γιατί το αντίστοιχο κληρονομικό δίκαιο, σε αντίθεση με το αγγλοσαξωνικό, δεν κληροδοτούσε την γη στο πρωτότοκο αρσενικό. Το αποτέλεσμα ήταν η συνεχής κατάτμηση των καλλιεργούμενων εκμεταλλεύσεων.
Το κενό αυτό το κάλυψε η ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία, κάνοντας πάντα από το εξωτερικό δουλειές της θάλασσας δημιουργώντας υπεραξίες. Ένα κοκαλάκι τους, έπεφτε που και που σε στεριανές δουλειές. Όμως δεν μπαίνεις σε αυτόν τον κλειστό κύκλο, από την εποχή που μονοπωλούσε το εμπόριο σιταριού στις Παραδουνάβιες ούτε σαν νύφη, τον Πουθου μπάρμπα να έχεις!
Στο ότι δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους πουθενά. Κάτι λίγα, λέει, στις offshores, τίποτα στο City του Λονδίνου ή σε καμία παραλιακή Ζυρίχη, απ' όπου κυρίως κάνουν τα κονε με τις Τράπεζες που τους χρηματοδοτούν τις αγορές (όλοι ακολουθούν πλέον το business model Ωνάση "πως να κάνεις λεφτά με τα λεφτά των άλλων"). Εδώ, όπου κρατούν κάποια γραφεία και τις φαμίλιες τους για να αφοδεύουν ελεύθερα τον εκάστοτε Πουθού, δεν πληρώνουν σχεδόν τίποτα. Άντε να πληρώσουν με το ζόρι μόνο τίποτα ΕΝΦΙΕΣ. Βάλθηκαν και αυτόν τον φόρο να τον μειώσουν οριζοντίως με το που βγήκε ο Κουλης, όπως τους βολεύει, και να ρυθμίσουν και κάτι ψιλόδάνεια που είχαν κάνει και τα κοκκίνισαν. Ζωάρα!
Ήρθε όμως ο IMO, o International Maritime Organization, και τους βάζει κάτι δύσκολα. Ψηφιοποίηση καθολική, λέει, στην ναυτιλία το νέο guideline και "πράσινα καύσιμα" στα καράβια το Global trend. Αντε τώρα να κρύψεις την πληροφορία όταν αυτή είναι ψηφιακή.
Και σαν να μην έφτανε αυτή η συμφορά, βγήκε το 21 και αυτός ο κομμουνιασμένος ο Μπάϊντεν και είπε "παγκόσμιος φόρος 15% (τουλάστιχον), πληρωταίος εκεί που κάνεις δουλίτσες. Αρούμπες, Virgin Islands και Λιβεριοπαναμάδες τέλος, δεν έχουν νόημα.
Μετά τα δύο παγκόσμια lockdown, την κατάρρευση της παγκοσμιοποίησης, την ενεργειακή κρίση και τους συνεχείς κύκλους κρίσεων στα logistics που ακολούθησαν, οι τιμές των πλοίων πήραν τα πάνω τους. Και δόθηκε το σύνθημα "τώρα πουλάμε!".
Βρέθηκαν λοιπόν τώρα οι περισσότεροι πάλι με μπόλικο ρευστό απότομα, εν αναμονή του επόμενου κύκλου πτώσης των τιμών των ναύλων και των πλοίων. Ή μέχρι να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση νέων πλοίων τους άλλων χαρακτηριστικών (κυρίως LNG carriers αντί για tunkers και μικρά containerάδικα αντί τα θηριώδη, για την εξυπηρέτηση των logistics εντός των ζωνών της μετα-παγκοσμιοποίησης).
Και μην έχοντας τι να κάνουν για να περνάει η ώρα, το ρίξανε μερικοί σε "στεριανές δουλειές" του τύπου real estate, ποδόσφαιρο, καζίνο στο Μαρούσι ή το Ελληνικό ως πλυντήρια, ή στην Πράσινη ενέργεια. Ελλείψει όμως και κουλτούρας και εμπειριών, τα κάνουν θάλασσα ακολουθώντας άκριτα, και χωρίς καμία στρατηγική βάθους τις συμβουλές επιτηδιων (του ίδιου κλειστού κυκλώματος).
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, τα "Γαλλικά" που ξέφυγαν πριν λίγα χρόνια από τον "πολύ" Λασκαρίδη, χορηγό μέγα του σημερινού γκουβέρνου και της φαμίλιας του πουθού, μόνο ως δείγμα αγωνίας και πανικού μπορεί να ερμηνευτεί!
Συνειδητοποιούν απότομα τα κακομαθημένα της Εκάλης και των Περιχώρων ότι είναι παντελώς ανίκανοι να ελέγξουν το μοιραίο επερχόμενο μέσω του ανίσχυρου να επιβάλει τα συμφέροντά τους ΠουθουΚούλη. Ο ίδιος και ο νεοφιλελευθερισμός που τους είχε βολέψει τόσα χρόνια είναι ήδη παρελθόν! Και, όχι τυχαία, το γύρισαν στο άναρχο-νεοφιλελευθερισμό, πιο "αριστερά" και από τον Ρουβικωνα, μετά εκείνο το "χεσμένο τον έχουμε", που λειτούργησε ως τροχειοδεικτικη βολή. Που είχε και μπόλικη δόση εθνομηδενισμού, χαρακτηριστικό και αυτό γνώρισμα των "εθνικών ευεργέτων" των παγουρίνο και των εραστών των "ελεύθερων αγορών". Τόσο όσο όμως όσο αυτές βρίσκονται εντός της απόλυτης κλειστότητας των οικογενειών τους και της διαπλοκής τους με τις τοπικές εξουσίες, που πάντα θα πετιούνται ως στημένες λεμονόκουπες αν "δεν κάνουν άλλο για την δουλειά" (τους).
Τώρα πρέπει να αποφασίσουν που θέλουν να φορολογούνται εκείνο το global 15% (και χάρη τους κάνει ο Μπάϊντεν, όταν οι Αμερικανικές πολυεθνικές θα φορολογούνται με 28%). Ποντάρουν ήδη στον Τράμπ, μπας και τον καταργήσει τον φόρο που θα ισχύσει στο τέλος του 24. Και στον Πούτιν, που μέχρι τότε θα τους αφήνει να γεμίζουν τις τσέπες με τα αποκλεισμένα δολάρια φεουδαρχών του via Κατάρ, έναντι των καραβιών που χρειάζεται για να στέλνει τα πετρέλαιο του στην Ανατολή.
Προσωπικά δεν θα εκπλαγώ αν κάποιοι από αυτήν την επιχειρηματική φάρα ετοιμάζουν ήδη για να δώσουν βιογραφικό για να γραφτούν στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας, μπας και γλυτώσουν λίγους φόρους έναντι κάποιων συμβολαίων χτισίματος νέων πλοίων στην Σανγκάη.
Αν είναι τυχεροί, δεν θα τους μείνουν τα χαρτιά στο χέρι στην περίπτωση που σκάσει καμία νέα τραπεζική κρίση τύπου Leman Brothers επί χίλια. Η χρήση και η αξία τους τότε θα είναι η προφανής (κατά τον Λασκαρίδη).
"Μεγάλη τρικυμία, υπέροχη κατάσταση" είχε πει ο Μάο.
Εν κρανίω, θα προσέθετα εγώ.
Τεκμηρίωση της μπίζνας που γίνεται τώρα: ΕΔΩ.
1 σχόλιο:
Καλημέρα και Καλή Αποκριά κ.Λύκαστρε......
Εχω 3 παραδείγματα από "δουλίτσες στη στεριά"
-Ο πρόεδρος του Ευγενίδειου έφτασε πριν λίγα χρόνια στον γκρεμό, και αναγκάστηκε να διώξει το μισό προσωπικό από το Πλανητάριο και πριν 4-5 να πουλήσει και τα επιβατηγά του πλοία στο Αιγαίο, πριν επανακάμψει στα δρομολόγια στις Κυκλάδες πριν από 2, σε συνεργασία με συνέταιρο εξ'Αγγλίας
- Είχα ακούσει από 2 διαφορετικούς εργαζόμενους στο "Κόστα Ναβαρίνο" τια άθλιες συνθήκες που τους οδήγησαν σε παραίτηση (αν και έχω ακούσει τα χειρότερα και από άλλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Αθηνα και Θήρα), ο 1ος τη χρονιά που άνοιξε, η άλλη 4-5 χρόνια μετά. Ενδιάμεσα (2-3 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας) άκουσα και από πελάτισσα που είχε πάει σε Διαβαλκανικό συνέδριο της prokter and Gamble την άθλια εξυπηρέτιση και τις εξωφρενικές χρεώσεις
-Και να μην ξεχνάμε το πλοίο που αποφάσισε μόνο του να γεμίσει πρέζα και να έρθει κατά δώ, έτσι για να μπεί στο βιβλίο Γκίνες για την ποσότητα εισαγωγής ναρκωτικών, και την κατάρα που το συνοδεύει που οδήγησε στον θάνατο όλους τους εμπλεκόμενους, και σε μετανάστευση την 1η εισαγγελέα που ασχολήθηκε με την υπόθεση
\Λόγω δουλειάς, έχω μάθει από 1ο χέρι τι εστί "πλοιοκτήτες", για να καταλάβετε έπρεπε να ταξιδεύσω με πλοία του Βεντούρη και του Αγούδημου, -και οι 2 χρεοκοπημένοι και εκτός Ελλάδος(ο ένας στην Ελβετία) και τον εκβιασμό του 1ου -πριν αυτοεξοριστεί στην Ζαντε Φέρρις στην οποία είχε μπλοκάρει τα δρομολόγια μέχρι να τους "πείσει" να συνεργαστούν.Το ενδιαφέρον της υπόθεσης ήταν ότι όσο δεν ερχόταν το πλοίο των 7νήσιων, εκτελούσε το δικό του πλοίο το δρομολόγιο, το οποίο είχε ως εξής: Πουλούσε τα εισητήρια, και όταν μάζευε τα λεφτά από αυτά τα έδινε στην πετρελα'ι'κή χέρι-χέρι, και μόνο τότε του έβαζαν μαζούτ για να ταξιδέψει, με αποτέλεσμα τις συνεχείς καθυστερήσεις πάνω από 2 ώρες σε κάθε δρομολόγιο.....
Το κακό είναι πως δεν θα είναι υποψήφια η Μισέλ στην €υρωπε'ι'κή €νεση και δεν ξέρω ποιός άλλος θα είναι τόσο άξιος να την διαδεχθεί στην Ανάπτυξιν της χώρας και της €νεσης. Τουλάχισατον θα είναι ο Αυτιάς, και έτσι μετά από 50 εργάσιμα έτη θα έχουμε εγγυημένη εθνική σύνταξη στα 300€ (ελπίζω να είναι ανά μήνα, όχι ανά έτος)
Υ.Γ. ΈΓΡΑΨΑ ΠΙΌ ΠΆΝΩ "ΑΓΓΛΊΑ", και θυμήθηκα το μέγιστο κα'ι'νάρι, τον Λάτση που έχει το μεγαλύτερο αυθαίρετο στην €υρώπη (σύμφωνα με το ΣΤΕ για το MALL στο Μαρούσι) και μου ήρθε στο νου η "ελληνική εφοπληστρική κοινότητα στο Σϊτυ" που - κατά τη γνώμη μου- αποτελεί την χειρότερη "ελίτ-αλήτ" της Ελλάδος, ακι τους δεσμούς της με τους Ντεγκρέτσια και τον Βοθρολυμαίο και το Φανάρι (αυτό πάλι το όνομα είτε μας θυμήζει τους τουρκολάγνους της Πύλης επί επαναστάσεως, είτε τα κόκκινα έξω από τους οίκους ανοχής)
Από το Σίτυ προέρχεται η ελληνόνυμη οικογένεια που συνεταιρίστηκε με το Κοκο Ματ που έκανε πανωσήκωμα 1-2 ορόφων απέναντι από την Ακρόπολη Αθηνών που τελικά εδώ και 2 μήνες έχει πάρει θετική γνωμάτευση από την τσιΜενδώνη,ένα χαρτί που θα παίξει στο €υρωπει'ι'κό Δικαστήριο όταν βγεί από το ΣΤΕ η εντολή κατεδάφισης
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ-
ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ και για τους χριστιανούς ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
Δημοσίευση σχολίου