ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Παρασκευή 24 Αυγούστου 2018

ΟΔΥΣΣΕΩΣ ΔΑΙΜΩΝ ΚΑΙ ΘΕΟΣ

Γράφει ο ΑΡΡΙΩΝ :

Η πραγματική και ουσιαστική αγάπη, η εν μέτρω δοτική και απαιτητική αγάπη, εστί ουχί τόσον η μαγνητικής φύσεως αστραπιαία και παράφορος όσον και αψίκορος, παθογενής, οπαδική και εξαρτησιογόνος τοιαύτη, αλλά η συμβολική-συνδυαστική ήτοι φιλοσοφική. Παρεμφερώς ουχί η δουλική-εστρατευμένη ιουδαιοχριστιανική και ιουδαιοκομμουνιστική, η δουλοτυραννική αγάπη-πίστις των καταδοτών-συνωμοτών και των πάσης φύσεως καταπεπιεσμένων αλλά η ελευθερόφρων και φιλόδημος, φιλόπολις ελληνική.
Η τελευταία τοιαύτη υπήρξεν η αγάπη τόσον η του Οδυσσέως προς την σύζυγον αυτού Πηνελόπην όσον και η της Πηνελόπης προς τον σύζυγον αυτής. Αγάπη ήτις εστιάζεται εις το συζυγικόν πρόσωπον, ουχί αφαιρετικώς και μικροσυναισθηματικώς, αλλά κορυφούται και επιστεγάζεται επιτομικώς εις την σχέσιν αυτήν, συμβολικώς και συνδυαστικώς, βαθέως και μεγαλοψύχως . Σχέσιν συμπεριλαμβάνουσαν παν ό,τι συνυφαίνεται και συμβολικώς αποτυπούται εις αυτήν, εμβαθύνον και στερρεούν αυτήν, ήτοι ιδέαι και ανθρώπινοι δεσμοί όπως πατρίς, τέκνα, φίλοι, συμπατριώται, περιουσία, παιδεία, κοινωνική θέσις και αξίωμα, οικεία πρόσωπα, αναμνήσεις, συναίσθημα, ιστορία, τάφοι προγόνων, ύπαιθρος, πολιτική και στρατιωτική ζωή.

Και γεννάται το ερώτημα. Επέστρεψεν αν ποτέ Οδυσσεύς εις Ιθάκην, ει μη Πηνελόπη υπήρχεν; Η απάντησις εστί ¨ναι.¨

Η Πηνελόπη γαρ εστί μύθος, εστί δαιμονική, αθάνατος και κραταιά, νομοτελειακή ιδέα και αξία και ως εκ τούτου ουδέποτε αποθνήσκει ως προς το αθάνατον -ως ιδεώδες- περιεχόμενον αυτής. Ώστε εκλιπούσης αυτής ως ζώσης σαρκικής παρουσίας, αναπληρούται αυτομάτως υπό άλλης ομοειδούς ή και της αιωνίας μνήμης της ιδέας αυτής.
Μυθολογικώς, τέλος, ειπείν, η ιδία παρέμεινεν αν μια ωραία κοιμωμένη βασιλόπαις, το αναστάσιμον φίλημα της θαυματοποιού μνήμης αναμένουσα, μυστικώς κεκρυμμένη και αφωμοιωμένη, αναμέσω εις τα πλείστα τόσα του πατριωτικού νόστου θεία και ακαταμάχητα θέλγητρα.

15 σχόλια:

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Αγαπημένε μου Αρρίωνα...

Νόμίζω ότι η Ελλάς σαν Ναυτική Δύναμη θα παίζει πάντοτε τον ρόλο του Οδυσσέα.Ο Λυκόφρονας, ονομάζει τον Οδυσσέα Νάνο, δηλαδή περιπλανώμενο.
Πιστεύω ότι ο Οδυσσέας δεν έφυγε για καλύτερους τόπους τότε και μάλιστα συμμαχώντας με τον Αινεία. Κάτι τον υποχρέωσε.
Μήπως αυτό το κάτι συνεχίζει και υποχρεώνει μέχρι τις μέρες μας τον Έλληνα να φεύγει;;Τι θα μπορούσε να είναι αυτό;;
Η ιστορία όμως λέει ότι όποτε επιστρέφει είναι πολύ θυμωμένος. Απλά θυμίζω τους Δωριείς, οι οποίοι είχαν κακοποιηθεί όταν επέστρεψαν στην Ελλάδα από τον Παγκόσμιο Τρωικό πόλεμο και βρήκαν και τις περιουσίες τους καταπατημένες. Όταν ανασυντάχθηκαν γεννήθηκε ένα παγκόσμιο επαναστατικό κίνημα. Η ιστορία το κατέγραψε ως επανάσταση των Ηρακλειδών.

Όσο για την αγάπη του Οδυσσέα προς την Πηνελόπη....δεν ξέρω αλλά ο πορτογύρης Οδυσσέας έμπλεξε με πολλές αγάπες και έκανε και παιδιά και με άλλες γυναίκες εκτός απο την Πηνελόπη.Σημασία δεν έχει το ότι γύρισε στην Ιθάκη...κάποιες δεκαετίες μετά, αλλά ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΑΦΟΥ ΓΥΡΙΣΕ.
Δεν κάθισε και πολύ με την γυναικούλα του....στο σπίτι χα χα την έκανε πάλι για άλλη γη για άλλα μέρη.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Και κάτι τελευταίο φίλε της καρδιάς μου...μιας και αναφέρθηκε η λέξη Δαίμων....Το ενεργειακόν πεδίον που υπάρχει μεταξύ του ανθρώπου και του Θείου είναι αυτό που αποκαλείται "Δαίμων" και εκεί μέσα υπάρχουν όλες οι εγγραφές της Ψυχής...όλη η γνώση της...αυτή η γνώση της "μιλάει" και αν ο άνθρωπος είναι σε θέση να ακούσει, τότε πετυχαίνει πολλά.
Η Ψυχή θα αποκτήσει την αθανασία της εντός του σώματος , δια της χρήσεως του "κελάδοντος φωτός" του προερχόμενου από τον ήλιο...καθότι εκτός σώματος είναι αθάνατος και δεν υφίσταται χρόνος δια αυτήν.

Επίσης οι ψυχές που εβλήθησαν απο τον Άρη τον θεό του πολέμου..έπεσαν δηλαδή ηρωικός στον πόλεμο...είναι αγνότερες από αυτές των οποίων το σώμα υπέκυψε από κάποια ασθένεια.

ΑΡΡΙΩΝ είπε...

Δεν διαφωνώ, φίλτατε.

Η αλήθεια εξάλλου είναι πρισματική και ο βαθύς (μυθικός) λόγος συμβολικός και πολυεπίπεδος επιδεχόμενος πολλαπλάς ερμηνείας. Η Καλυψώ πάντως έταξε εις τον Οδ. την αθανασίαν και αυτός την απέρριψε. Αυτό σημαίνει πολλά. Η αφροδισιακή επαφή επιβεβαιοί και ολοκληροί ίσως μιαν συζυγικήν σχέσιν αλλά δεν την γεμίζει. Διό και συν τω χρόνω και τηι χρήσει εκ του φυσικού της εξασθενίζει. Εκείνο δε όπερ αναπληροί και διατηρεί αυτήν πληρούν το κενόν αυτής είναι η ¨ομοφροσύνη-ταύτισις¨ και η ¨γενναιοφροσύνη,¨ δια των συν τω χρόνω αναπτυχθέντων εις το ζεύγος κοινών ενδιαφερόντων και συμφερόντων, (ουχί απαραιτήτως ανηθίκων ή ασημάντων όπως τα τέκνα και οι εξ αγχιστείας συγγενείς) ήτοι μια ολόκληρος γεωγραφία της καρδιάς, όπως και το κεφάλαιον των κοινών αναμνήσεων και η επιβεβαίωσις της συνέχειας, όλων αυτών αποτελούντων εν ισοδύναμον ηθικόν αντίβαρον αντισταθμίζον σωτήρια δια την συζυγικήν σχέσιν πάσαν πιθανήν απώλειαν, προσωρινήν φθοράν και παρεκτροπήν...


Υ.Γ. Η Ελένη πάντως δεν ήτο πρόσωπον ή τουλάχιστον όχι μόνον έμψυχον τι αλλά και ιδέα και είδος-συσκευή, ίσως θεομαγικής τεχνολογίας. Εις τον εν Τροία επαίτην-κατάσκοπον Οδ. π.χ. λέει ότι μετενόησε και βούλεται επιστρέψαι εις Σπάρτην όπως και εγένετο τελικώς αλλά ολίγους στίχους παρακάτω μιμείται (ως κάτι άψυχον κα μηχανικόν ώσπερ μαγνητόφωνον;) τας φωνάς των οικείων προσώπων των εν τω δουρείω ίππω εγκεκλεσμένων ίνα αυτοί απαντήσαντες ξεγελασθώσι και αυτοπροδοθώσι. Θα ήτο γαρ αβλεψία κορυφαία δια τον θείον αυτόν ποιητήν ή τους ¨παραποιητάς¨ αυτού η τοιαύτη αντίφασις.

Αλλά είπαμε και αλλού ότι τότε παρά τοις παναρχαίοις υπήρχε ανοικτός δίαυλος τακτικής επικοινωνίας και λειτουργίας πρεσβειών ανδρών τε και πραγματικών θεών, γηίνων και εξωγηίνων, εις τα πλαίσια και δια την εκπλήρωσιν ίσως μιας ελληνικού τύπου διαγαλαξιακής πολιτισμικής αποστολής. Ο σήμερον μόνον απομείνας δίαυλος είνε μάλλον μόνο ο μεταξύ εξουσιομανών πονηρών νεοατλαντείων επικυριάρχων και υποσεληνίων δαιμονίσκων πατέρων αυτών (οι Άρχοντες των Γνωστικιστών;) , εξαπατώντων αυτούς και ωθούντων ούτω την ανθρωπότητα εις αυτοκαταστροφήν, δαιμονίσκοι επιβληθέντες δια θρησκευτικών πραξικοπημάτων και ελέγχοντες το πλανητικόν θρησκευτικόν σύστημα και παριστάνοντες αυτοί τους πρώτης τάξεως θεούς εις τους πιστούς των δια του παρουσιάζειν και δωρίζειν αυτοίς ολίγα θέματα και προϊόντα υποκλαπείσης εκ των θεών πολεμικής και ηλεκτρονικής τεχνολογίας.
Εξ ού και το κατάντημα της σημερινής ανθρωπότητος αντάξιον κακοδαιμονίσκων και γηίνων μαθητευομένων μάγων παρά περιωπής θεών...

Μεθ' εκτιμήσεως.

ΑΡΡΙΩΝ είπε...


Υ.Γ.
Όρα και την συναφή παρά σου παρατιθεμένην παραπομπήν εκ του κεντρικού σού άρθρου περί Ελένης:

"..φασί δ' Ηχώ μεν την Ελένην το κύριον κληθήναι διά το φωνόμιμον αυτήν γενέσθαι"

Είπαμε ότι η φύσις των ονομάτων εν τη ελληνικήι μυθολογία είναι επιτομική και πρωτεϊκή ήτοι πολυμορφική,πολυσημαντική και πολυεπίπεδος, ουδόλως δε δογματική τε και αφοριστική (λοβομική και περιτομική) όπως των Κρονοατλαντείων ιερατείων του ενός θεού και του ενός βιβλίου.

Άρα ακόμα ανασκάπτομεν και ανακαλύπτομεν απωλεσθέντα και αποκρυβέντα χρυσώματα θεών, βασική προυπόθεσις αυτό ίνα ανασυνθέσωμεν τον πεπτωκότα αρχαίον (πρωτογενή και πρωταρχικόν)άνθρωπον.

Ευχαριστών και πάλιν τα μέγιστα
δια την αμέριστον φιλόξενον παροχήν του ευπάτριδος και αναγεννησιακού πνευματικού ιστοχώρου σου.


ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Αγαπητέ φίλε ΑΡΡΙΩΝ γράφεις.." Η Καλυψώ πάντως έταξε εις τον Οδ. την αθανασίαν και αυτός την απέρριψε. Αυτό σημαίνει πολλά."

Αυτό που ξέρω από την έρευνα μου και από ότι μου έχει διδάξει ο δάσκαλος μου....ότι η Καλυψώ ήταν κόρη του Άτλαντα.!! Αυτό από μόνο του είναι ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ στοιχείο στην ερευνά μας." Ἄτλαντος θυγάτηρ ὀλοόφρονος, ὅς τε θαλάσσης" ( Οδύσσεια Α 52 )
Το όνομα της σημαίνει "καλύπτω", "κρύβω" ή "παραπλανώ" και είναι απόλυτα ορθό διότι η "νήσος" Ωγυγία η Ωρυγία που έμενε βρισκόταν στο κέντρο του Ωκεανού/Σύμπαντος.
Με αυτήν την κόρη του Άτλαντα ο Οδυσσέας έκανε 3 τέκνα...όπως και με την Πηνελόπη άρα τον ΣΥΝΕΔΕΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ..." η ¨ομοφροσύνη-ταύτισις¨ και η ¨γενναιοφροσύνη,¨ δια των συν τω χρόνω αναπτυχθέντων εις το ζεύγος κοινών ενδιαφερόντων και συμφερόντων, (ουχί απαραιτήτως ανηθίκων ή ασημάντων όπως τα τέκνα και οι εξ αγχιστείας συγγενείς) ήτοι μια ολόκληρος γεωγραφία της καρδιάς, όπως και το κεφάλαιον των κοινών αναμνήσεων και η επιβεβαίωσις της συνέχειας, όλων αυτών αποτελούντων εν ισοδύναμον ηθικόν αντίβαρον αντισταθμίζον σωτήρια δια την συζυγικήν σχέσιν πάσαν πιθανήν απώλειαν, προσωρινήν φθοράν και παρεκτροπήν... "

Όπως φυσικά και με την Κίρκη....με την οποία έκανε και με αυτήν απόγονο...Κίρκη, όμως σημαίνει δακτύλιος δηλαδή δαχτυλίδι. Η Κίρκη σίγουρα στο διαστημικό ταξίδι ήταν ο αστεροειδής δακτύλιος η καταγωγή των «Hanazir». Hanazir, σημαίνει χοίροι. Η Κίρκη και οι χοίροι πάνε μαζί.Κάποιοι ακόμα και σήμερα δεν τρώνε γουρουνάκια.

Όσο για τα περί ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ του από την Καλυψώ...δεν υπήρχε περίπτωση καθότι λόγο καταγωγής ο Οδυσσέας ήταν μισός-μισός...όχι καθαρόαιμος Άτλαντας και δεν υπήρχε περίπτωση να του δώσει αθανασία η κόρη του Άτλαντα.Ένας απο τους λόγους που δεν τον συμπαθούσε και ο Αχιλλέας ήταν αυτός της καταγωγής του...η Αντίκλεια η μητέρα του πριν από το γάμο της με το Λαέρτη βιάσθηκε από τον Σίσυφο. Τον Λαέρτη τον παντρεύθηκε ενώ ήταν έγκυος.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Ήτανε τόσ ΥΠΟΥΛΟΣ και ΠΟΝΗΡΟΣ που στην Οδύσσεια η Ελένη διηγείται πως ο Οδυσσέας ΑΥΤΟΤΡΑΥΜΑΤΙΖΕΤΑΙ και ΜΕΤΑΜΦΙΕΖΕΤΑΙ για να εξαπατήσει τους Τρώες...παριστάνοντας τον κακοποθημένο δούλο, δήθεν λιποτάκτη απο το Ελληνικό Στρατόπεδο (ΟΔ.4.235-264)....Στην Μικρή Ιλιάδα ζητά απο τον Θόαντα να τον πληγώσει...έναν ΔΟΛΟ και μια ΠΟΝΗΡΙΑ που χρησιμοποίησε για να δολοφονήσει και τον επιστήθιο φίλο του Αχιλλέα Παλαμήδη.

Ας δούμε και τι είδους θάνατο είχε μετά την επιστροφή του στην Ιθάκη...ΔΕΝ πεθαίνει από γηρατειά αλλά τον σκοτώνει Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ Τηλέγονος (ένας απόγονος από μακριά σημαίνει το όνομα του) τον οποίο είχε αποκτήσει με την Κίρκη.!!!
Το περίεργο όμως δεν είναι αυτό...αλλά ότι μετά τον θάνατο του Οδυσσέα ο Tηλέγονος θα πάρει σύζυγό του την Πηνελόπη (με την οποία αργότερα, απέκτησαν ένα γιο, τον Ιταλό) και η Kίρκη* θα πάρει το σώμα του Οδυσσέα στο νησί της που θα μεταφέρει ο Tηλέμαχος. Eκεί η Kίρκη, αφού πρώτα τους κάνει αθάνατους, παντρεύεται τον Tηλέμαχο .!!!!!!!!

ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ...ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΜΙΞΕΙΣ;;;
Διότι η Κίρκη ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΔΕΛΦΗ ΤΟΥ ΑΙΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΣΙΦΑΗΣ (ΣΕΛΗΝΗΣ).!!!

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Aγαπητέ φίλε ΑΡΡΙΩΝ το ιστολόγιο μου πάντα θα είναι ανοικτό και φιλόξενο για σένα και κάθε σου κείμενο πάντα να μας εντυπωσιάζεις με τον εξαίσιο λόγο και την σκέψη σου.
Αλλά ας γράψω συμπληρωματικά κάποιες λίγες σκέψεις μου πάνω στο θέμα.

Η Ατλαντίδα ήταν ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ σύμφωνα με τον Πλάτωνα...αυτό θα έπρεπε να μας βάζει σε σκέψεις, διότι Κίρκη η Κίρκος σημαίνει ΔΑΚΤΥΛΙΔΙ-ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ= ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ. Το όνομα της Ατλαντίδος έχει 3 έτυμα και μαρτυρά την άλλοτε θέση της ΕΞΩ από την γη.

Για την Ελένη οι Μοίρες προορίζουν 5 "γάμους"
1) Θησέας με τον οποίο γέννησε την Ίφιδα η Ιφιγένεια και μητέρα του Νεοπτόλεμου.!!!
2) Μενέλαος
3) Πάρις
4) Δηίφοβος
5) Αχιλλέας

Το γράμμα 5 είναι το γράμμα ΕΨΙΛΟΝ "Ε"....και αφού συμφωνώ με αυτό το οποίο έγραψες.." Η Ελένη πάντως δεν ήτο πρόσωπον " άρα κάτι άλλο βρίσκεται πίσω από αυτόν τον αριθμό, που για μενα ΔΕΝ είναι τυχαίος.

ΑΡΡΙΩΝ είπε...



Χαίρομαι τα μάλιστα, φίλτατε συναντιλήπτορ, αφορμήν γενόμενος δια σε του εκτυλίξαι τας εντυπωσιακάς ελληνοκεντρικάς γνώσεις και απόψεις σου.

Κατέχω τα του Οδυσσέως ΄ράμματα¨ και δεν τον συμπαθώ ως ιστορική ηθική και ηρωική προσωπικότητα αλλά μόνον ως ποιητικήν.
Τις άλλωστε δύναται λαθείν το τραγικόν και μεγαλοφυές του προ της εκτελέσεώς του ρηθέν του Παλαμήδου, συκοφαντηθέντος και καταδικασθέντος εις θάνατον διά του οδυσσεϊκής σατανικής εμπνεύσεως στρατηγήματος, το ¨Ελεώ σε αλήθεια, προ εμού γαρ τέθνηκας; ¨

Όμως εδώ παρεμβαίνει μια ποιητική παγκοσμίως απαράμιλλος έως σήμερον ποιητική μεγαλοφυία ήτις έθεσε την ιδικήν της ποιοτική δαιμονική ελληνικήν, διαν, σφραγίδα...

Ο καταξιωθείς ποιητής της πολεμικής αριστοκρατίας λόγω ¨Ιλιάδος¨ ή ισάξιος αυτού (;) ίσως ηναγκάσθη δια κάποιους αγνώστους λόγους, και προσωπικής ίσως καταξιώσεως και βιοπορισμού-επιβιώσεως, εις το υμνείσαι επί γενναία πληρωμή ιδιαιτέρως τον Οδυσσέα (πιθανός του χρηματοδότης βασιλικός γόνος αυτού ίνα εκμεταλλευθή αυτό εγείρων κληρονομικά δικαιώματα επί του προγονικού του βασιλείου;) όπως οι Ενετοί ζωγράφοι της αναγεννήσεως οι υποχρεούμενοι υπό του πάμπλουτου χορηγού των Πάπα δια το αναδείξαι ζωγραφικώς χριστιανικά θέματα προς διαφήμισιν της καθολικής εκκλησίας άλλο αν αυτοί πίστευαν εις ότι εζωγραφιζον και τι μηνύματα ήθελον μέσω αυτών περάσαι εις την ληθαργούσαν και ταλαίπωρον ανθρωπότητα. (Σκόπει οι ¨άγιοι¨ του Γκρέκο τι πόλεμο εδέχθησαν...)
Αυτό όμως δεν μειώνει καθόλου, ίσα ίσα το αντίθετον, την καθ' εαυτήν καλλιτεχνικήν και πνευματικήν αξίαν των αναγεννησιακών αριστουργημάτων...

Ο Όμηρος έθεσε την ιδικήν του σφραγίδα-ιδέα-δαίμονα, τον ιδικόν του Οδυσσέα, ηθικόν πανανθρώπινον πρότυπον αταλαντεύτου πατριωτισμού, ηρωισμού, καρτερίας και μεγαλοψυχίας εμπνέον και φωτίζον πάσαν την Ελληνικήν και ελευθέραν δυτικήν ανθρωπότητα. (Το ισλάμ έχει άλλα πρότυπα.)
Και μόνο το ¨εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρης¨ αν εννοήση κανείς, εμπεριέχει τοσαύτην πυρηνικήν πνευματικήν δυναμικήν αυτός ο λόγος ώστε δύναται αποστείλαι όλας τας θρησκείας συλλήβδην του σιδηρουν γένους εις το ¨καναβάτσο.΄
Και αυτό οφείλομεν,νομίζω,και ημείς, ει μη τι άλλο, μεγαλοψύχως παραδεχθήναι, αναγνωρίσαι τε και σεβασθήναι.


Έρρωσο και κραταιού εν παντί.
.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Γράφεις φίλτατε και ευγενικέ ΑΡΡΙΩΝ :

" Ο καταξιωθείς ποιητής της πολεμικής αριστοκρατίας λόγω ¨Ιλιάδος¨ ή ισάξιος αυτού (;) ίσως ηναγκάσθη δια κάποιους αγνώστους λόγους, και προσωπικής ίσως καταξιώσεως και βιοπορισμού-επιβιώσεως, εις το υμνείσαι επί γενναία πληρωμή ιδιαιτέρως τον Οδυσσέα "

O άγνωστος λόγος ήταν η συγγένεια του με τον Οδυσσέα.Την σχέση του Ομήρου με τα γεγονότα, γιατί σε κάποια σημεία, γράφει για πράγματα που μόνο κάποιος που τα έχει ζήση από κοντά μπορεί να τα ξέρει...λοιπόν ο Όμηρος είναι ΕΓΓΟΝΟΣ του Οδυσσέα, για αυτό και ήξερε τα γεγονότα από ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ. Ο αυτοκράτορας Αδριανός είχε ρωτήσει το μαντείο των Δελφών σχετικά με τον Όμηρο ο χρησμός που του δόθηκε ήταν ο εξής :

"Ἄγνωστον μ᾿ἔρεαι γενεὴν καὶ πατρίδαν γαῖαν
ἀμβροσίου σειρῆνος.Ἕδος δ᾿Ἰθακήσιος ἔστιν,
Τηλάμαχος δὲ πατήρ καὶ Νεστορέη Ἐπικάστη μήτηρ,
ἣ μίν ἔτικτε βροτῶν πολύ πάνσοφον ἄνδρα."

METAΦΡΑΣΗ .." Με ρώτας για την άγνωστη γενεά και την πατρική γη του αθάνατου αιδου.Είναι απο την Ιθάκη ,ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ Ο ΠΑΤΗΡ ΤΟΥ και η κόρη του Νέστωρα η Επικάστη η μήτηρ του,ἡ ὁποία ἔτικτε,ἐξ όλων των θνητών τον πλέον πάνσοφον άνδρα."

Τον γάμο του Τηλέμαχου και της Επικάστης τον αναφέρει και ο Ευστάθιος Θεσσαλονίκης...σίγουρα απο κάπου άλλου θα το είχε διαβάσει και αυτός, απο παλαιότερη πηγή.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Θα σε καληνυχτίσω μουσικά...για απόψε και θα περιμένω με αγωνία το σχόλιο σου πάνω στην καινούργια τοποθέτηση.
Έχουμε ακόμα πολλά να πούμε...αλλά σιγά-σιγά...δεν χτίστηκε όλο το Σύμπαν σε μια μέρα.!!

Καληνύχτα φίλε της καρδιάς μου.....τα λέμε αύριο.

https://www.youtube.com/watch?v=375LKMzWhAs

Υ.Γ Δεν ξέρω τα γούστα σου στην μουσική οπότε να είσαι λιγάκι επιεικής μαζί μου. χα χα.

ΑΡΡΙΩΝ είπε...

Φίλη κεφαλή

Έχω υπ' όψιν την ανωτέρω συγγενικήν σχέσιν, διό και υπαινικτικώς μόνο ανεφέρθην εις αυτήν. Τα προσωπικά στοιχεία, έργα και ημέραι, ενός λογοτεχνικού ήρωος είναι και εκμυστηρεύσιμα και αξιοποιήσιμα εμπορικώς και πολτικοθρησκευτικώς είτε λόγω συγγενικής παρεμβολής είτε μη. (Και η Μαντά αξιοποιεί τοιαύτας πηγάς..)
Ο πραγματικός καλλιτέχνης και ποιητής είναι ο μόνος ελεύθερος και δια τούτο και ο μόνος φίλος του ανθρώπου προσπαθών υπερασπίσαι δια του εμπνευσμένου λόγου του τα λογικά και δίκαια της πασχούσης ανθρωπότητος. Οφείλει όμως και επιβιώσαι και, ει δυνατόν, και φιλοδόξους τινάς αδυναμίας του εκπληρώσαι.

Εάν τις σήμερον μεγαλοφυής και εθνικόφρων ποιητής αναγκασθείς επί γενναία αμοιβή υμνήσαι ένα ψευτοεθνάρχην τύπου Καραμανλή Α΄, έγραφεν ένα εθνικόν έπος αριστούργημα, δεν θα ετόνιζεν τα όσα υπάρχοντα εθνικά, έστω και τυχαία, χαρακτηριστικά αυτού πολιτικού ψευδοήρωος και εξαφανίσαι τα πολλά κακά προδοτικά προκειμένου διαπεράσαι τα ιδικά του ψυχωφελή και εθνωφελή μηνύματα και ιδέας;
Όλοι οι άλλοι, συνειδητώς ή μη, και ιδίως οι φέροντες στολήν είναι είτε τύραννοι είτε δούλοι του συστήματος.

Όσον δια το μαντείον των Δελφών, διεθνές πρακτορείον φημών και προφητικών ειδήσεων απετέλει και αυτό δια την εποχήν του δίκην Ρώυτερ, B.B.C. ή CΝΝ. Όπως και το σημερινόν άλλωστε ημέτερον άγιον Όρος. (Ορθοδόξου λήψεως και εκπομπής αυτό.) Αυτοεκπληρούμεναι προφητείαι, έχεις ακουστά.
Αλλά ¨Φοβού τα ιερατεία και προφητείας λέγοντα και θαύματα μεταφέροντα.¨

Ευχαριστών δια το μουσικόν αφιερωματικόν και αντιαφιερωματικώς σοι παρ' εμού το του ¨Έρικ Λάπτον ¨Λέιλα¨ (ακουστικόν)

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Εξαίρετε και ευγενικέ συνομιλητή ΑΑΡΡΙΩΝ

Τα έργα ενός ποιητή η ενός λογοτεχνικού συγγραφέα μπορεί να γίνουν όχι μόνο για χρήματα η για να δώσουν την πλευρά των γεγονότων που αυτός επιθυμεί...αλλά και ως ΠΡΟΙΚΑ αντί χρημάτων.!!! Όπως στην περίπτωση του Ομήρου...ο οποίος επειδή δεν είχε χρήματα να δώσει ως προίκα στην κόρη του, έδωσε στον Στασίνος ο οποίος ήταν γαμπρός του Ομήρου προίκα το έπος Κύπρια Έπη. Οι ακόλουθοι στίχοι περιγράφουν το γεγονός :

"Σερίφων καὶ Θεόλαος υἱοὶ δὲ τοῦ Ὁμήρου·
θυγάτηρ Ἀρσιφόνη δέ, ἣν ἔγημε Στασῖνος,
Στασῖνος ὁ τὰ Κύπρια συγγράμματα ποιήσας
ἅπερ οἱ πλείους λέγουσιν Ὁμήρου πεφυκέναι,
εἰς προῖκα δὲ σὺν χρήμασι δοθῆναι τῷ Στασίνῳ "

Τι θα μπορούσα όμως να σου πω για τον Οδυσσέα το οποίο ίσως να μην το ξέρεις.!!! Ίσως μόνο αυτό...όταν γυρνώντας ο Οδυσσέας από τον Κάτω Κόσμο , αφιέρωσε το Κράνος του στην Περσεφόνη η Δάειρα και τον Πλούτωνα (ξυνευνέτη).
Για το επίθετο Δάειρα το μόνο που λέγεται είναι ότι σχετίζεται με τις δάδες....που χρησιμοποιούνταν στα Ελευσινια Μυστήρια.

Ντάερα ή ντάουρα όμως σημαίνει την περιστρεφόμενη ή ΚΥΚΛΙΚΗ που λέγαμε και πιο πάνω. Η λέξη ντάερα ή ντάουρα με την σειρά της πηγάζει από την Ελληνική Δύρι (Ατλαντίς) Στρογγυλή και αυτή όπως οι σταύλοι του Αυγεία.
Η περιστρεφόμενη κοσμική Mandara...Mandara, μαντριά, Αυγείας, Ηρακλής, Άρμα-θεών......Αρ- Μα- Κεντούν.!!!

Η λέξη Μα-ντάρα προέρχεται βασικά από δύο λέξεις την Μα (Σελήνη) και την Ντάερα ή ντάουρα δηλαδή την περιστρεφόμενη ή κυκλική.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Εξαιρετική επιλογή το τραγούδι που ανέφερες...είναι από τα αγαπημένα μου ....όπως και ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης.

Σου στέλνω αυτό για μια απογευματινή μουσική ανάπαυλα.

https://www.youtube.com/watch?v=zTcu7MCtuTs

ΑΡΡΙΩΝ είπε...





Καταιγιστικός και πλημμυρίζων όπως πάντα φίλτατε.
Εύγε και είης αεί εύελπις και πεπροστατευμένος.


https://www.youtube.com/watch?v=qZP54bClDRw

Κατ Στήβενς, επικός τραγουδιστής, διογενές δαιμόνιον λαμπρόν μουσικόν στίγμα. Δυστυχώς άτυχος, η αυτοκαταστροφική κατάρα-μοίρα του Ναρκίσσου (δρόγες, εκφυλισμός, παράνοια και Ισλάμ αυτός) κατατρέχει την μεγάλη διασημότητα και τας μεγάλας διανοητικάς πτήσεις. Ύβρις-άτη-τίσις...



ΑΡΡΙΩΝ είπε...










ΑΚΑΘΕΚΤΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Αφιππεύσαμεν εις τους πρόποδας του φανταστικού.
(Εκδρομικοί νομάδες. Πεζοπόροι κολυμβηταί.
Νάρκισσοι εν αποστρατία, δορυφόροι του θαυμασμού!)
Εκεί κατεθέσαμεν την πανοπλίαν ημών. Γονυπετείς ηνάψαμεν
εν τωι της σελήνης βωμώι την νυκτερινήν πυράν του ενθουσιασμού.

Οι ακαριαίοι έρωτες ατελέσφοροι μανίαι,
αι δε των σωφρόνων φιλίαι πεζή μακαριότης.
Παθών ριπαί, συγκινήσεις αναίτιοι, ματαιότητος
άβυσσοι, αγχιθέοις προστασίας ανεπίτρεπττα.
Μόνον αι της ευτυχίας ηνθισμέναι αναπνοαί.
το τε της αθανασίας εκστατικόν ρίγος.



Ουκ έστι μείζον κακόν του έχειν δια τα χείρω την
καλυτέραν άποψιν δια δε τα καλλίτερα την χειροτέραν.
Απολώλεκας όλας τας πυξίδας και τας αγκύρας των άστρων.
Gli amici dove essere come I soldi. Non falsi.
Έλλην, το καλύτερο είδος ανθρώπου. Χατζηέλλην το χειρότερο.

Τις και τι αν είποι! Σκιάς εξάρτημα ο άνθρωπος.
Ειμαρμένης αναλώσιμον άθυρμα.
Εν πολλοίς απλήστως πάσχων, εν ολίγοις στερητικώς υποφέρων
Αγνώτις των πρώην, έρμαιον των παρόντων, χρεώστις των επομένων.

Αλλά όταν στρέφη άνω το βλέμμα και ουρανίας υψών χείρας
ο ούτος άθλιος οδίτης, όλος διάπυρος ικεσίας,
όλος το πλάτος της υπομονής, ευχάς αναπέμπων,
ουχί γυφτοεπαιτικώς βέβαια αλλά δια καθαράς καρδίας
και ακμαίου συνειδότος , τοις αθανάτοις και αωνίοις….
τότε ουκ ανωφελώς επιστρέφει ούτος οίκαδε
ουδέ άνευ δώρων αφανών και μουσικών, θείας γαλήνης
οράμασιν εμπεπλουτισμένος, ανθοστεφής θαυμάτων
τε και ως έμπλεως χαρίτων θεός απαυγάζων.