ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ. Μέρος ΣΤ΄(9)
(Ωδάρχης, Αρρίων, Μειδίας, Αγριμέδων)
Πολιτισμός σημαίνει πόλις. Και πόλις ίσον μόνιμος κατοικία και εργασία όπου και τάφοι, μνημεία και έργα προγόνων και προπατόρων που γράφουν ιστορία, φιλοσοφία, τέχνη και θρησκεία, με ανθρώπινη εθνική ταυτότητα. Είναι άστυ – αστήρ που κοσμεί την γη όπως ο αστήρ τον ουρανό.
Πώς καταντήσαμε, Λοχία, έ: Κι εσύ δημοκρατία, μοντέρνος δούρειος ίππος αλώσεως των εθνικών κεκτημένων, πολιτικών και κρατικών δικαιωμάτων μας και ελευθεριών!
Ένας νεοβάρβαρος ο κοσμοπολίτης καπιταλίστας της σήμερον. Δεν είναι; φευγαλέος σκηνίτης και φερέοικος που μετακινείται παντού σαν άγριο ζώο και δεν ανήκει πουθενά, δεν πιστεύει πουθενά και δεν δένεται ανθρώπινα πουθενά. Μια κινητή πολυτελής έρημος.
Δεν έχουν πνεύμα θεού οι βάρβαροι. Για την ακρίβεια έχουν μόνο χοϊκό πνεύμα. Ένα πνευματικό χαρταετό προσκυνούν και λατρεύουν που τους εξαγριώνει αντί εξημερώνειν. Γι αυτό δεν αγαπούν τους θεοφόρους Έλληνες που βλέπουν στον άνθρωπο άνθρωπο ένα πρόσωπο του φιλόξενου θεού.
Πίστις υγιής και αληθής δεν υπάρχει όταν δεν ¨συγχωρεί,¨ δεν υπολογίζει, δεν αφήνει χώρον εις την διαφορετικότητα. Ακόμα και την απιστίαν του άλλου.
Όλα περικλείουν διπλή ερμηνεία και έχουν διπλή ανάγνωσι. Ο παράδεισος του ενός κόλασις του άλλου. Το μέγιστον κακό εις το μέγιστον καλό θέλει να κρύβεται. (δια το ψυχάς αλιεύειν.) Διό και επιβάλλεται το εξεταστικώς δυσπιστείν και απιστείν. (δια τους ορθοφρονούντας.)
Το πλήθος προτιμά το ουράνιο κουτόχορτο, την κολακευτική εν ουρανοίς προβολή της αβελτερίας και υποχονδρίας του. Η υπερβατική ψευδοαυτοϊκανοποίησι του βάρβαρου νάρκισσου.
Το μη πιστεύειν πάντως σε μια μετά θάνατον ζωή είναι ό,τι χειρότερο, ένα ηθικό και πνευματικό πραξικόπημα. Αδικεί γαρ την ηθική τάξι και αλήθεια κάνοντας κακό και εις τον παρόντα βίο.
Είναι επειδή κρίνει μικροσκοπικά εξισώνοντας ευεργέτην και εγκληματία, τίμιον και προδότη, εργατικόν και ακαμάτη. Δεν δίνει δηλαδή στην αιώνια ψυχή που απέτυχε μια δεύτερη έστω ευκαιρία του επανορθώσαι ούτε και και στην επιτυχούσα την αξία της επιβεβαιώσαι.
Αλλά αν υπάρχει μεταθανάτια ζωή δεν είναι εύλογο γι αυτήν και το μη εξαντλείσθαι σε ένα μόνο σωματοποιημένο βίο; Μα δεν είμεθα μαθημένοι έτσι! Υπάρχει τρόπος. Μνημολογικός ανασχηματισμός συνειδήσεως λέγεται. Γιατί κάπου μείναμε, από καιρό αρκετό, στην μέση...
Η Δίκη είναι γένους θηλυκού. Έχει τα εξεταστικά μάτια της γυναίκας, βλέπει και πίσω από τυφλοπάνια και προσωπεία.
Υπάρχει διπλή ανάγνωσις και ερμηνεία των πραγμάτων. Όλα έχουν και κρύβουν σκοτεινές κρυφές γωνίες. Όλα όμως τελικά τα δοκιμάζει και αξιολογεί το φως.
Τί σημαίνει διπλή ανάγνωσις των πραγμάτων; ¨Προσκυνείτε τον θεόν¨ όπερ έχει και την κυριολεκτικήν του σημασίαν αλλά και μεθερμηνευόμενον την μυστικήν τοιαύτην ¨μην ενοχλείτε την εξουσίαν.¨ Ααυτό σημαίνει διπλή ανάγνωσις εννοιών και πραγμάτων. Και ο νοών εννοεί.
Από θέσεως κύρους και ισχύος θεού κυβερνώσι και εισακούονται ώσπερ θεοί ακόμα και οι πιο απάνθρωποι τύραννοι και δυνάσται. Επειδή οσάκις δεν αποφασίζει ο θεός λειτουργούν αντ’ αυτού τύχη και ανάγκη.
Ουρανός γεννά και τρέφει τα αθάνατα, γαία δε τα καταθνητά. Όταν ο θεός κατασκηνώνει στο προαύλιο γίνεται μεγάλη χαρά στο σπίτι. Γιορτή λέγεται η χαρά αυτή που εις όλους ως διαμελισμένος θεός ακτινοβόλος ήλιος Απόλλων, Διόνυσος, Μίθρας, Ιησούς εις όλους κοινωνείται και διαμοιράζεται.
Πολλά ακούοντες ολίγα βλέπομε, πολλά μαθαίνοντας ελάχιστα κατανοούμε. Στοχασμός πολύς αμβλύνει τον νουν και εκθηλύνει το συναίσθημα. Υπομονή εν αρχή μεν κάματος, εν τέλει δε καθαρά και η αρίστη ηδονή.
Υγεία το πρώτον. Δίνει παράτασι σε όλα τα καλά και ωφέλιμα. Και δεν βλάπτει τόσο η έλλειψις αυτής όσο η σπατάλη της.
Το αίμα είναι αίμα. Έχει τους δικούς του μυστικούς διαδρόμους. Ζηλεύει και φθονεί ίσως το κοντινό και όμαιμον αλλά δύναται κατά φύσιν φιλείν αυτό, περισσότερο και διαρκέστερα, παντός ξένου άλλου.
Οι κοιμώμενοι, ει και πολλοί, οιονεί νεκροί ενεργούν. Οι δε γυμναζόμενοι και προετοιμαζόμενοι, ει και ολίγοι, πολλαπλώς και κραταιώς ισχύουσι.
Ανίστασο ούν και μη καθηλωμένος μένε κάτω από εικονίσματα ελέγχου συνειδήσεων. Νίκα, μοναδικός γενού πιστεύων ότι και είς άριστος μόνο ει κρατηθείη εις την αριστείαν του, ολόκληρα έθνη, ολόκληρη την ανθρωπότητα εμπνεύσαι ευπορεί και συνεγείραι του συναριστεύσαι μετ’ αυτού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου