ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

Ο Κινέζικός Δρόμος του Μεταξιού....μάλλον θα "κολλήσει" στην Ρωσσία.!!

Γράφει ο Λύκαστρος :

Η Κίνα εξαρτάται ενεργειακά  από άλλες χώρες, είναι μια χώρα χωρίς εξόρυξη , χωρίς πετρέλαιο, χωρίς ενέργεια και άλλους πόρους. Αυτός είναι ο λόγος που θέλει απεγνωσμένα να δημιουργήσει τον Silk Road. Ο Silk Road είναι το κύριο εργαλείο της Κίνας για την επιδίωξη στρατηγικής υψηλού επιπέδου στην Ευρώπη. Μια ματιά στον χάρτη θα δείξει ότι ξεκινά στην Κίνα και τελειώνει στην Ευρώπη! Τι μας θυμίζει αυτό;; Μα φυσικά τον χάρτη των κατακτήσεων του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά από την αντίθετη πλευρά. Δείτε και κάντε σύγκριση μεταξύ τους τις δύο  φωτογραφίες.


Η Κίνα έχει αυξήσει με σύνεση τα στρατηγικά της ενεργειακά αποθέματα μετά την κατάρρευση των  τιμών του πετρελαίου . Η Κίνα έχει τα μεγαλύτερα αποθέματα FOREXκαι τα εξαργυρώνει.
Κοιτάζοντας τον χάρτη, η Ρωσία είναι μια ιδανική χώρα διέλευσης για τον διάδρομο Belt and Road μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεργασία μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου, καθώς και την κοινή αντίθεσή τους στην Ουάσιγκτον, θα περίμενε κανείς μια στενή οικονομική ολοκλήρωση στο πλαίσιο αυτού του παγκόσμιου έργου υποδομής. Ωστόσο, αυτό όμως δεν συμβαίνει.!!
Παρά τη δημόσια δέσμευση και τα λόγια υποστήριξης σε αυτό το έργο από τους αρχηγούς των δύο κρατών, τα οποία ακούγονται συνεχώς στις συναντήσεις όπου συζητείται η πρωτοβουλία One Belt, στην πραγματικότητα, ουσιαστικά δεν γίνεται τίποτα για την από κοινού εφαρμογή του.
Ως επιβεβαίωση αυτής της προστιβής, θα  αναφέρουμε το γεγονός ότι ο επικεφαλής του υπουργείου Εξωτερικών της Ρωσσιας , Σεργκέι Λαβρόφ, αρνήθηκε να συμμετάσχει σε τηλεδιάσκεψη σχετικά με τις προοπτικές ενός διεθνούς έργου που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα. 

Το "One Belt and One Road" είναι χωρίς υπερβολή ένα μεγάλο έργο υποδομής. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο κύριος δικαιούχος είναι η Κίνα, η οποία κατασκευάζει μια διαδρομή για την παράδοση των αγαθών της (και όχι μόνο ) στην ευρωπαϊκή αγορά, η δεύτερη πιο σημαντική για την ίδια μετά την αμερικανική. Δεδομένου του "εμπορικού πολέμου" που εξαπολύθηκε από τον Πρόεδρο Τραμπ, η σημασία του "One Belt" έχει αυξηθεί και άλλο. Το θαλάσσιο φορτίο αποστολής είναι 20-30% φθηνότερο από το ξηρά.   Το πρωταρχικό καθήκον του έργου είναι να συνδέσει τις υπάρχουσες αρτηρίες μεταφορών σε ένα ενιαίο δίκτυο, να χτίσει αυτά που λείπουν και, το πιο σημαντικό, να εισαγάγει ένα τελωνειακό δίκτυο τελών. Τώρα ο αποστολέας πρέπει να πληρώσει για διαμετακόμιση μέσω κάθε χώρας, γεγονός που αυξάνει το κόστος εφοδιαστικής. Το Πεκίνο θέλει να δημιουργήσει ένα σύστημα μεταφοράς στο οποίο ένα εμπορευματικό εμπορευματοκιβώτιο να ταξιδεύει σιδηροδρομικώς, οδικά, σε ποτάμια και αεροπορικώς, και ο πελάτης πρέπει να πληρώσει μόνο για την αποστολή του. Η ιδέα είναι σίγουρα μεγάλη, αλλά υπάρχουν πολλές σημαντικές ανησυχίες.

 Από την άλλη πλευρά, υπάρχει επίσης σοβαρή κριτική για το One Way. Είναι πολύ σωστό να επισημάνουμε ότι η Κίνα κυριαρχεί στο έργο, θέτοντας τους κανόνες του παιχνιδιού και προωθώντας, πάνω απ 'όλα, τα δικά της εθνικά συμφέροντα. Υπάρχουν κατηγορίες ότι το Πεκίνο οδηγεί πολλά κράτη που εμπλέκονται στην κατασκευή του διαδρόμου μεταφορών σε "παγίδα χρέους". Πιστεύεται ότι η Κίνα μπορεί να μεταφέρει πλεονάζουσες και περιβαλλοντικά επιβλαβείς εγκαταστάσεις παραγωγής στο έδαφος των χωρών διέλευσης. Όσον αφορά τη «μεταφορά τεχνολογίας», για παράδειγμα, στη Λευκορωσία, το ευρέως διαφημιζόμενο βιομηχανικό πάρκο «Big Stone», σε γενικές γραμμές, μετατράπηκε σε κέντρο μεταφόρτωσης κινεζικών καταναλωτικών αγαθών στην Ευρώπη.

 Αλλά η αλήθεια είναι ότι σε αυτή τη μορφή, η Κίνα παίζει πραγματικά το πρώτο βιολί στο έργο, υπερασπιζόμενη τα συμφέροντά της. Δεν είναι τόσο μια διεθνής δομή με όργανα, όπου εκπροσωπούνται όλοι οι συμμετέχοντες, αλλά μάλλον οι σχέσεις της Κίνας με όλες τις χώρες διέλευσης, όπου το ίδιο το Πεκίνο δίνει τον ρυθμό. Και εδώ έχουν αρχίσοι και αναρωτιούνται οι Ρώσσοι   : "...Πρέπει να υποκλίνομαι στον ανατολικό γείτονα και να χορέψω στη μελωδία του;;;"
Και έχουν αρχίσει να το σκέφτονται και να επανεξετάζουν την συμμετοχή τους.

Υ.Γ Τι γινόταν αν ταυτόχρονα με την άρνηση των Ρώσσων να συμμετάσχουν   στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού...οι Αμερικάνοι μπλοκάρανε τα iPhone και τα φάρμακά τους στην Κίνα;;; Μια Λευκή Συνεργασία ..πιστεύω θα ήταν η ιδανική.

Δεν υπάρχουν σχόλια: