ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
Ο MUSK ΩΣ ...ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ (ή γιατί πλέον πρέπει να ανησυχούμε ότι θα μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι)
Όπως όλοι γνωρίζουν, συνέβη ένα αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσιγκτον την περασμένη Τετάρτη.
Ένα στρατιωτικό ελικόπτερο συγκρούστηκε με επιβατικό αεροσκάφος και σχεδόν 70 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Όταν συνέβη αυτή η σύγκρουση, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας ήταν χωρίς διοίκηση.
Ο Μασκ έβαλε τον Τραμπ να απολύσει τον πρώην διοικητή της FAA, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο αναεριας ναυσιπλοΐας, μόλις ανέλαβε τα καθήκοντά του, επειδή ο πρώην διοικητής της είχε ερευνήσει και είχε επιβάλει πρόστιμο σε μια από τις εταιρείες του Μασκ, τη Starlink.
Αυτό στα συστημικά ΜΜΕ εμφανίζεται ως μια καθαρή εκδίκηση. Δεν επρόκειτο, λέει, για αρμοδιότητες ή ακόμη και για πολιτικές πεποιθήσεις. Ο Έλον Μασκ ήταν απλά θυμωμένος με αυτόν τον τύπο που ερεύνησε την εταιρεία του και ήθελε να φύγει την πρώτη μέρα.
Την επομένη της συντριβής, οι υπάλληλοι της FAA -συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι δουλεύουν ήδη 10ωρα με πολύ μεγάλη έλλειψη προσωπικού- έλαβαν ένα email που τους ενθάρρυνε να παραιτηθούν και να βρουν δουλειά στον ιδιωτικό τομέα.
Τι υπάρχει όμως πίσω από αυτή την ιστορία:

Αυτή η "μεταρρύθμιση" οδήγησε στην εισβολή ετερογενών ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην FAA που εγκαταστάθηκαν από τους μεγάλους αεροπορικούς κατασκευαστές (Boing, Lockheed κλπ) για να είναι αυτά συμβατά με τα συστήματά των δικών τους αεροσκαφών (και όχι το αντίθετο).
Αποτέλεσμα:
Ο ελεγκτής στον Πύργο ελέγχου της Ουάσινγκτον στο τελευταίο αυτό αεροπορικό ατύχημα χειρίζονται άλλο σύστημα εναέριας κυκλοφορίας για το αεροπλάνο και άλλο για το ελικόπτερο, επικοινωνώντας με τους πιλότους τους στα κρίσιμα δευτερόλεπτα σε διαφορετικές συχνότητες. Οι πιλότοι δεν μπορούσαν να μιλήσουν ούτε μεταξύ τους.

Η κατάστασή στους αιθέρες προβλέπεται να γίνει ακόμα πιο πολύπλοκη (και επικίνδυνη) λόγω των ρομποτικών ιπταμένων taxi ή αυτοκίνητων, που ήδη έκαναν την εμφάνιση τους και αδειοδοτηθηκαν στην Κίνα (στην φώτο), την Μ. Βρετανία, το Dubai και αλλού. Μόνο που σε αυτές τις χώρες, όπως και σε όλη την ΕΕ, υπάρχουν ήδη σύγχρονοι κανονισμοί και συστήματα για να αναλάβουν και αυτόν τον ρόλο των αεροπορικών τροχονόμων. Στις ΗΠΑ ο Musk αντιδρά στο να υιοθετήσουν ανάλογοι κανονισμοί, θέλοντας να επιβάλει με το "έτσι θέλω" τα δικά του πρότυπα εντοπισμού και επικοινωνιών μέσω των δορυφόρων του στα drones, που βεβαίως δεν είναι συμβατά με τα υφιστάμενα για αεροπλάνα και ελικόπτερα και τα αντίστοιχα συστήματά ελέγχου!


Οι στρατιωτικού τύπου παρεμβολές στο σήμα του GPS (μέθοδοι jamming και spoofing) που αναπτύχθηκαν στις πρόσφατες θερμές συγκρούσεις στην Ουκρανία και την Μέση Ανατολή, "τρελαίνουν" τα ηλεκτρονικά, κάνοντας το πτητικό μέσο χαμένο στον χώρο. Σώθηκαν ήδη πτήσεις κοντά στο Ιράν (βλέπε στο ) μόνο λόγω της εμπειρίας των πιλότων που αναγκάστηκαν να αυτοσχεδιάσουν στον αέρα, όταν τίποτε δεν λειτουργούσε!
Τα δορυφορικά συστήματά Starlink του Mr X και τα αντίστοιχα συστήματά στα ρομποτικά του οχήματά (επίγεια ή εναέρια) ΔΕΝ περνάνε τα test ασφαλείας της FAA ή του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ για να καλύψουν και αυτά τα κενά.
Πως λύνεται το πρόβλημα, κατά την ρεμπουμπλικανική λογική τύπου Τραμπ ή Musk, που ενδιαφέρεται μόνο μην τους ξεπεράσουν οι Κινέζοι με τα ιπτάμενα ταξί τους;;

Αυτή είναι και η κρυμμένη αιτία πίσω από την "εκδίκηση" του Musk όταν άφησε την FAA ακέφαλη μια ημέρα πριν το σοβαρότερο αεροπορικό ατύχημα στις ΗΠΑ από το 2001.
Τι δεν καταλαβαίνεις;;
(Τα αμερικανά ούτε που θα το καταλάβουν όταν τους πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, με αυτούς που έμπλεξαν)
* ΕΔΩ...
1 σχόλιο:
Ανθρώπινα, πολύ ανθρώπινα όπως θα έλεγε ο Νίτσε. Σκατοανθρώπινα όπως θα λέγαμε ημείς.
Δημοσίευση σχολίου