Αρχή σοφίας ελληνικών ονομάτων επίσκεψις.
Η ελληνική γλώσσα ομιλείτο πολύ πριν από την 2α π.Χ. χιλιετία και ευρίσκετο σε υψηλό επίπεδο τελειότητας.
Είναι η βασίλισσα των Γλωσσών.
Είναι η γλώσσα των Θεών.
«Ει Θεοί διαλέγονται, την των Ελλήνων γλώττη χρώνται»
(Κικέρων)
Όθεν άριστα λέγεται παρά τοις φιλοσόφοις
το τους μη μανθάνοντας ορθώς ακούειν ονομάτων
κακώς χρήσθαι και τοις πράγμασιν.
(Πλούταρχος)
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (167)
1) ¨ κατ’ όψιν ¨, εν όψει¨. Ποια η διαφορά;
2) ¨ Λαύριον.¨ Κι όμως έχει σχέσι με το ενδημικό ιερό πουλί της περιοχής, σήμα κατατεθέν της.
3) ρ. αίρω (π.χ. την εμπιστοσύνη μου, τα επιβληθέντα μέτρα κ.λ.π. (πρβ. άρσις μέτρων) είναι το σωστό και όχι ¨άρω¨ από την υποτακτική αορ. (να) άρω. Γιατί;
4) επιθ. άγριος, αγροίκος (ο): η αρχική των σημασία.
5) Τα αρχαιοελλην. επιφωνήματα: ¨Βαβαί,¨ ¨Ίτε¨ πώς ομιλούνται παρεφρασμένα σήμερα;
6) το αρχ. επιθ. ¨ όλβιος¨ (π.χ. ¨όλβιος όστις ιστορίας έσχε μάθησιν¨) = ευτυχής , μακάριος, ετυμολογικώς τι σημαίνει;
7) τα ¨φυλάσσοντα αγροτεμάχια¨ είναι η σωστή έκφρασις ή ¨τα ¨φυλασσόμενα;¨ και το ¨παρόν¨ οικόπεδο ή το ¨παρών;¨
8) επιθ. ακαριαίος (ο): η ετυμολογία του.
Οι απαντήσεις από το προηγούμενο Νο (166) ΕΔΩ.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αι απαντήσεις του Λεξιθήρος.
1) ¨κατ’ όψιν¨ όπως κάτοψις = η εκ των άνω προς τα κάτω όψις όπως ενός κτηρίου.
2) Λαύριον < Γ- λαύριον < γλαύξ + όριον = χ - ώρος γλαυκών (πρβ. παροιμ. ¨κομίζεις γλαύκα εις Αθήνας¨…)
3) αίρω = αφ-αιρώ, καταργώ (πρβ. ν.ε. παίρνω < επαίρω < επί + αίρω.) ενώ ρ. άρω = καλλιεργώ (πρβ. άρ-οτρον, άρ-ουρα, αρ-ουραίος, άχθος αρούρης.) αορ. ήρα (όπως και ν.ε. επ-ήρα) υποτακτ. αορ.να άρω όπως ν.ε. ε-π-άρω. .
4) άγριος < αγρός, αγροίκος < αγρός + οίκος = ο κάτοικος αγρού, ο αγρότης χωριάτης και άξεστος.
5) αρχ. βαβαί, νεοελλ. βάι-βάι, μπά – μπά. αρχ. Ίτε , ν.ε. άιντε.
6) όλβιος < όλος + βίος = ο ολοκληρωμένος άρα και ευδαίμων βίος.
7) Φυλάσσονται φυσικά τα αγροτεμάχια δεν φυλάσσουν δια τεχνητής νοημοσύνης.
8) ακαριαίος < α + καιρός. = κάτι το συμβαίνον άμεσα, καίρια, πάνω στην ώρα, στον καιρό του όχι άκαιρα.
1 σχόλιο:
1) Το "κατ'όψιν" αναφέρεται σε κάτι που εξετάζουμε την μορφή του, ενώ το "εν όψει" είναι περισσότερο χρονικό, σημαίνει "όταν αυτό(το γεγονός) συμβεί".
3) Το αίρω είναι στο διηνεκές χρονικά, ενώ το "άρω" στιγμιαίο.
4)Προέρχονται από τη λέξη "αγρός", δηλαδή την ύπαιθρο, τα χωράφια , όχι την πόλη/άστυ , που οι κάτοικοι της είχαν πολλές αντιξοότητες και φυσικούς εχθρούς ν'αντιμετωπίσουν, συνεπώς ήταν πιό σκληροί στην συμπεριφορά τους. Ο "αγροίκος", είναι αυτός που μένει σε σπίτι (οίκο) στον αγρό.
5) "Βάι-βάι" και "Άντε/άιντε";;;;;
7) το "φυλασσόμενα"είναι το σωστό, γιατί το "φυλάσσοντα" είναι ενεργητική φωνή, θα έπρεπε δηλ. τα οικόπεδα να φυλάνε κάποιον/κάτι, και όχι το αντίθετο.
"Το παρόν" είναι το σωστό, γιατί είναι ουδέτερου γένους(ο παρών-τας,η παρούσα,το παρόν)..Αν και τώρα με τους ΛΟΑΤΚΙ+ αυτά είναι λίγο ασαφές, μπορεί κάποιο οικόπεδο ν'αυτοπροσδιοριστεί ως πυραυλάκατος
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ
Δημοσίευση σχολίου