ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Δευτέρα 15 Απριλίου 2019

Πρόταση της ΕΕΛΕΑΑ για ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα του FCAS

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Μια πάρα πολύ καλή πρόταση, αντί για το πανάκριβο F-35, σε συνδυασμό με  ταυτόχρονη εξαπόλυση πολύ μεγάλου αριθμού μη επανδρωμένων αεροχημάτων χαμηλού κόστους, εγχώρια κατασκευασμένων, ορισμένα εκ των οποίων θα φέρουν κάποια μορφή οπλικού φορτίου, έστω και χωρίς περίπλοκα συστήματα τελικής σκόπευσης. Η ταυτόχρονη εμφάνιση πολλών στόχων θα δημιουργούσε κορεσμό και πανικό και ενδεχομένως θα οδηγούσε στην ενεργοποίηση των S-400 (αν τα πάρουν οι Τούρκοι) και την συνακόλουθη εξαπόλυση πυραύλων (προφανώς πολλαπλάσιου κόστους), για την αντιμετώπιση των στόχων... Υπάρχουν  πρόσφατες αναφορές εξαπόλυσης πυραύλου Patriot (με κόστος της τάξης του 1 εκ. δολ.) για αναχαίτιση φθηνού UAV (με κόστος 1000 δολ.)...

Από Σάββας Δ. Βλάσσης, πηγή: doureios.com
Την συμμετοχή της Ελλάδας στο πρόγραμμα του Νέου Ευρωπαϊκού Μαχητικού Αεροσκάφους, προτείνει η Ένωση Ελληνικών Εταιριών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ) με επιστολή της προς τον ΥΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη και τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο στις 22 Μαρτίου.
Στην επιστολή, σημειώνεται η συμφωνία Γερμανίας και Γαλλίας για την ανάπτυξη του Μελλοντικού Αεροπορικού Συστήματος Μάχης (FCAS) που θα ανταποκρίνεται στην λεγομένη 6η γενεά μαχητικών αεροσκαφών, με προοπτική εντάξεως σε υπηρεσία περί το 2040. Παρίσι και Βερολίνο έχουν εκφράσει την επιθυμία εντάξεως και άλλων χωρών στο πρόγραμμα, με την Ισπανία να εμφανίζεται η πρώτη εξ αυτών που εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Στην δισέλιδη  επιστολή της η ΕΕΛΕΑΑ υποστηρίζει: “Η απόφαση συμμετοχής στο υπόψη πρόγραμμα από την αρχική του φάση θα έχει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα για την άμυνα και την ασφάλεια της χώρας αφού θα:
-Συμμετάσχει από την αρχική φάση στο πρόγραμμα και θα μπορέσει να συμβάλει στη διαμόρφωση των επιχειρησιακών απαιτήσεων του αεροσκάφους.
-Είναι από τις πρώτες αεροπορικές δυνάμεις στην Ευρώπη που θα αποκτήσει ένα σύγχρονο μαχητικό νέας γενιάς σε ανταγωνιστική τιμή.
-Εξασφαλίζει την ασφάλεια της προμήθειάς του (security of supply).
-Εξασφαλίζει την υποστήριξη του αεροσκάφους σε όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής.
-Δώσει την δυνατότητα σταδιακής και προγραμματισμένης διάθεσης πόρων σε μακροχρόνιο ορίζοντα, με αναλογική κατανομή στις συμμετέχουσες χώρες.
-Επιστραφεί στην χώρα ποσοστό πάνω από 80% του κόστους συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Επίσης, η απόφαση συμμετοχής στο συνεργατικό αυτό πρόγραμμα από την αρχική φάση ανάπτυξης του αεροσκάφους, θα δώσει τη δυνατότητα ενεργού εμπλοκής της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, η συμμετοχή της οποίας θα αποφέρει στην χώρα τα παρακάτω σημαντικά οφέλη: 
-Διατήρηση κρίσιμων βιομηχανικών και τεχνολογικών υποδομών.
Στήριξη των εξαγωγών και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας αμυντικής
βιομηχανίας.
Παραγωγική εξειδίκευση σε προϊόντα υψηλού τεχνολογικού επιπέδου.
Προώθηση και δημιουργία κοινοπραξιών – συνεργασιών.
-Ενίσχυση της απασχόλησης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
-Μόνιμη εμπλοκή/ συμμετοχή στην υποστήριξη του αεροσκάφους όλων των χρηστών καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής.
Αύξηση των θέσεων εργασίας και ενίσχυση της εγχώριας οικονομίας“.

Η ΕΕΛΕΑΑ τονίζει ότι ο ίδιος ο Αρχηγός της Ισπανικής Αεροπορίας δήλωσε ότι η επιθυμία συμμετοχής ως εταίρος και όχι ως απλός πελάτης, εξαρτήθηκε καθοριστικώς από το προσφερόμενο επίπεδο βιομηχανικής συμμετοχής. Τέλος, επισημαίνεται η σημασία της λήψεως αποφάσεως για συμμετοχή από το αρχικό στάδιο του προγράμματος, δεδομένου ότι έτσι μεγιστοποιούνται τα οφέλη και πλεονεκτήματα.
Με δεδομένη την οικονομική αντίληψη της παρούσης κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, όσο και το “όραμά” της για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία και την ανάπτυξη της χώρας γενικότερα, η πρόταση της ΕΕΛΕΑΑ πέφτει στο κενό. Θα χρειαστεί η πρόταση να επαναληφθεί σε μια άλλη κυβέρνηση, με σοβαρά πρόσωπα και προσωπικότητες, τα οποία θα μπορούν να συσχετίσουν ευθέως την Εθνική Άμυνα με την Οικονομία και την Ασφάλεια. Μια κυβέρνηση η οποία θα έχει την βούληση να διαχειριστεί όλη αυτή την πρόκληση, ιδρύοντας ένα Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας που θα “μιλάει την ίδια γλώσσα”, τόσο με το ΥΠΕΘΑ όσο και με το Υπουργείο Οικονομίας.

πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια: