Γράφει ο ΑΡΡΙΩΝ :
Είδον, είδον και αγαλλιάσας επανείδον τας εωθινάς σημαίας
ψηλά αναπεπταμένας, τας σημαίας του έθνους και της τιμής,
ένιωσα δε την υψηλήν άρρητον υπερσυγκίνησιν
εκείνην της πνευματικής αφής μιας ιδανικής υπερπραγματικότητος.
Αρετής πνοή, ψυχής εορτή.
Και τι, ει σπανίζουσιν πλέον αι των ηρώων αξίαι και θυσίαι
ώσπερ και οι καθαροί Έλληνες; Τούτο ουδόλως σημαίνει
δι’ αυτά το μη υπάρχειν και άρχειν. Εις πείσμα των ωργισμένων
καιρών οι ουρανοί ορίζουσιν και καθορίζουσιν το διηνεκές.
Θάρρος και αυτοεμψύχωσις , το άλας της γης. Η του θεού σφραγίς
εις το αμβρόσιον βάπτισμα των κυττάρων, την ολυμπίαν χημείαν των γονιδίων.
Το έσω και έξω κάλλος, το ελληνικόν, αυτό πέπρωται
και πάλιν σώσειν και θεοτικώς ανυψώσειν τα ανθρωπίνως
εκπεσόντα. Αεί πεποιθότες.
Εξηντλημένοι, υμείς, του αγαθού τούτο σκέφθητε:
Και το κακόν μαχόμενον καθ’ ημών εξήντληται πολλαπλασίως.
Και οι χορηγοί αυτού αντιθεοί ωσαύτως.
Νίκη τε και μνημοσύνη και πειθώ εδόξασαν το γένος ημών.
Όπως μέλλουσιν τούτο και πάλιν. Κύκλος γαρ
τα πάντα και το αρχαίον υπερτερεί και κατηχοί το νέον.
Τα δε δεινά του κόσμου τούτου τοις ηρωικώς
εξεγηγερμένοις και σκεπτομένοις μαχητά.
Προς τούτοις και εν μειδίαμα του Υψίστου αρκεί
του αποσβέσαι αυτά όπως το του ηλίου νεύμα
τα βάρβαρα στίφη των νεφών.
Ενεδυνάμωσαν τον εισβολέα Οθωμανόν φοβούμενοι
τον γηγενή λαόν και την έδρα γην του θεού του λαού αυτού,
την εκδίκησιν της ιστορικής μνήμης του λαού αυτού
και της αρχαιολογικής μνήμης της ιεράς γης αυτού.
Μνήμης ουρανίας πατρικής τα ιερά της οποίας ίχνη
αφικνούνται μέχρις εις τα χαλκά επίπεδα των αθανάτων.
Μνήμης ήτις ευλογείται εν τοίς ακοιμήτοις ναοίς των άστρων.
Ένθα ο γήινος κύκλος της ιστορίας και του ανθρώπου τελειούται.
Και ει εδώ οράς λαθραίους ανθρώπους και λαθραία χρήματα.
Τραπεζικά πλυντήρια βρώμικων κεφαλαίων
και θρησκευτικά τοιούτα βρώμικων πνευμάτων.
Αλλέως όμως λειτουργεί τα ουράνια δκαστήρια.
Άδικοι και πονηροί ανεξαιρέτως μένουσιν έξω.
Κατά δε την βαρύτητα έκαστος των εγκλημάτων αυτού
αναλόγως βυθίζεται εις τον συμπαντικόν άφεγγον βόθρον.
Εκεί ευδοκιμήσεται μετά των συγγενών αυτού βορβορολυμάτων
δια το μη μολύνειν δια της παρουσίας του το αγνόν φως
της υγείας, του κάλλους και της καθαρότητος.
Οι ελληνόσοφοι μήστορες πάντως εις τούτο συνομολογούσιν:
ότι, του Έλληνος ιστορικώς αναβαθμιζομένου, συμπαθώς
και η ανθρωπότης ανάγεται, υποβαθμιζομένου δε τούτου,
ώσπερ και νυν, την κατιούσαν και αυτή τιμωρητικώς άγει.
Είπατέ μοι λοιπόν, τις έστιν δικαιότερος, τις ευγενέστερος
και φιλανθρωπότερος θεός άλλος, ιστορικώς και πολιτισμικώς
αποδεδειγμένος, ει μη ο της Ελλάδος θεός και οι θεοί και ήρωες
απόστολοι του λόγου αυτού καθώς οι ιστορικοί τίτλοι
και τα θρησκευτικά διπλώματα αυτού, εθνικά και χριστιανικά,
προσμαρτυρούσι και ευλόγως αποδεικνύουσιν;
Το προμαχείν άλλωστε υπέρ της εθνικής ελευθερίας
και ευνομίας εστίν, ούτως ή άλλως, η φυσική θρησκεία
γης τε και ουρανού, η θρησκεία των θρησκειών,
η επιτομή των αρετών, και η οδός της ειρήνης.
της ευδαιμονίας και της παγκοσμίου αδελφοσύνης.
Και ει ζητείτε λόγους και θαύματα, αδελφοί μου,
έχω καγώ λέγειν. Και γαρ εώρακα ποτέ, εις Άργους ανατολάς,
Έλληνας θεοείκελους αληθινούς. αιθερίας πρωίας άγγελοι,
νομίσματα της αφθαρσίας, αγλαϊσματα του αωνίου.
Θάμβος δε και δέος ιερόν κατέλιπον προχωρούντες οπίσω αυτών.
Ώστε εκστατικώς ορώντων χαμηλοφώνως είπεν τις:
¨Υπάρχουσιν εισέτι Έλληνες, το αρχαίον ανθρώπινον είδος,
άρα υπάρχει συνέχεια,υπάρχει μνήμη και υπάρχει θεός….
Και υπάρχουσιν τέλος τα εις τον αιώνα βιωσόμενα
και εις ουρανούς υψωθησόμενα χρυσά γένη των ηρώων,
των ημιθέων, των αγχιθέων και των ισοθέων,
τα εσόμενα νέα γένη των της πρώτης τάξεως θεών αθανάτων!¨
Είδον, είδον και αγαλλιάσας επανείδον τας εωθινάς σημαίας
ψηλά αναπεπταμένας, τας σημαίας του έθνους και της τιμής,
ένιωσα δε την υψηλήν άρρητον υπερσυγκίνησιν
εκείνην της πνευματικής αφής μιας ιδανικής υπερπραγματικότητος.
Αρετής πνοή, ψυχής εορτή.
Και τι, ει σπανίζουσιν πλέον αι των ηρώων αξίαι και θυσίαι
ώσπερ και οι καθαροί Έλληνες; Τούτο ουδόλως σημαίνει
δι’ αυτά το μη υπάρχειν και άρχειν. Εις πείσμα των ωργισμένων
καιρών οι ουρανοί ορίζουσιν και καθορίζουσιν το διηνεκές.
Θάρρος και αυτοεμψύχωσις , το άλας της γης. Η του θεού σφραγίς
εις το αμβρόσιον βάπτισμα των κυττάρων, την ολυμπίαν χημείαν των γονιδίων.
Το έσω και έξω κάλλος, το ελληνικόν, αυτό πέπρωται
και πάλιν σώσειν και θεοτικώς ανυψώσειν τα ανθρωπίνως
εκπεσόντα. Αεί πεποιθότες.
Εξηντλημένοι, υμείς, του αγαθού τούτο σκέφθητε:
Και το κακόν μαχόμενον καθ’ ημών εξήντληται πολλαπλασίως.
Και οι χορηγοί αυτού αντιθεοί ωσαύτως.
Νίκη τε και μνημοσύνη και πειθώ εδόξασαν το γένος ημών.
Όπως μέλλουσιν τούτο και πάλιν. Κύκλος γαρ
τα πάντα και το αρχαίον υπερτερεί και κατηχοί το νέον.
Τα δε δεινά του κόσμου τούτου τοις ηρωικώς
εξεγηγερμένοις και σκεπτομένοις μαχητά.
Προς τούτοις και εν μειδίαμα του Υψίστου αρκεί
του αποσβέσαι αυτά όπως το του ηλίου νεύμα
τα βάρβαρα στίφη των νεφών.
Ενεδυνάμωσαν τον εισβολέα Οθωμανόν φοβούμενοι
τον γηγενή λαόν και την έδρα γην του θεού του λαού αυτού,
την εκδίκησιν της ιστορικής μνήμης του λαού αυτού
και της αρχαιολογικής μνήμης της ιεράς γης αυτού.
Μνήμης ουρανίας πατρικής τα ιερά της οποίας ίχνη
αφικνούνται μέχρις εις τα χαλκά επίπεδα των αθανάτων.
Μνήμης ήτις ευλογείται εν τοίς ακοιμήτοις ναοίς των άστρων.
Ένθα ο γήινος κύκλος της ιστορίας και του ανθρώπου τελειούται.
Και ει εδώ οράς λαθραίους ανθρώπους και λαθραία χρήματα.
Τραπεζικά πλυντήρια βρώμικων κεφαλαίων
και θρησκευτικά τοιούτα βρώμικων πνευμάτων.
Αλλέως όμως λειτουργεί τα ουράνια δκαστήρια.
Άδικοι και πονηροί ανεξαιρέτως μένουσιν έξω.
Κατά δε την βαρύτητα έκαστος των εγκλημάτων αυτού
αναλόγως βυθίζεται εις τον συμπαντικόν άφεγγον βόθρον.
Εκεί ευδοκιμήσεται μετά των συγγενών αυτού βορβορολυμάτων
δια το μη μολύνειν δια της παρουσίας του το αγνόν φως
της υγείας, του κάλλους και της καθαρότητος.
Οι ελληνόσοφοι μήστορες πάντως εις τούτο συνομολογούσιν:
ότι, του Έλληνος ιστορικώς αναβαθμιζομένου, συμπαθώς
και η ανθρωπότης ανάγεται, υποβαθμιζομένου δε τούτου,
ώσπερ και νυν, την κατιούσαν και αυτή τιμωρητικώς άγει.
Είπατέ μοι λοιπόν, τις έστιν δικαιότερος, τις ευγενέστερος
και φιλανθρωπότερος θεός άλλος, ιστορικώς και πολιτισμικώς
αποδεδειγμένος, ει μη ο της Ελλάδος θεός και οι θεοί και ήρωες
απόστολοι του λόγου αυτού καθώς οι ιστορικοί τίτλοι
και τα θρησκευτικά διπλώματα αυτού, εθνικά και χριστιανικά,
προσμαρτυρούσι και ευλόγως αποδεικνύουσιν;
Το προμαχείν άλλωστε υπέρ της εθνικής ελευθερίας
και ευνομίας εστίν, ούτως ή άλλως, η φυσική θρησκεία
γης τε και ουρανού, η θρησκεία των θρησκειών,
η επιτομή των αρετών, και η οδός της ειρήνης.
της ευδαιμονίας και της παγκοσμίου αδελφοσύνης.
Και ει ζητείτε λόγους και θαύματα, αδελφοί μου,
έχω καγώ λέγειν. Και γαρ εώρακα ποτέ, εις Άργους ανατολάς,
Έλληνας θεοείκελους αληθινούς. αιθερίας πρωίας άγγελοι,
νομίσματα της αφθαρσίας, αγλαϊσματα του αωνίου.
Θάμβος δε και δέος ιερόν κατέλιπον προχωρούντες οπίσω αυτών.
Ώστε εκστατικώς ορώντων χαμηλοφώνως είπεν τις:
¨Υπάρχουσιν εισέτι Έλληνες, το αρχαίον ανθρώπινον είδος,
άρα υπάρχει συνέχεια,υπάρχει μνήμη και υπάρχει θεός….
Και υπάρχουσιν τέλος τα εις τον αιώνα βιωσόμενα
και εις ουρανούς υψωθησόμενα χρυσά γένη των ηρώων,
των ημιθέων, των αγχιθέων και των ισοθέων,
τα εσόμενα νέα γένη των της πρώτης τάξεως θεών αθανάτων!¨
5 σχόλια:
Ωραία όλα αυτά.
Πάμε τώρα και στο πρακτικό μέρος...που κάθε μέρα γίνεται μάχη και κάθε μέρα παραμένει το μείον μπροστά,δηλαδή χασούρα.Με καθόλου,ή μικρές νίκες δεν μπορείς να κερδίσεις σε έναν μεγάλο πόλεμο...Οι δυνάμεις και ο χρόνος παρουσίας τελειώνει.
Φίλε, και φίλοι μου, έκαστος εις το είδος του και εις το ¨εφ’ ώι ετάχθη.¨
Υπομονή και ετοιμότης εστί η πεμπτουσία της προσωπικής αρετής. Προέχει δε η επιδίωξις της προσωπικής αυτοτελειοποιήσεως μέσω τη επιτεύξεως της ατομικής πληρότητος και αυτάρκειας. Το εθνικώς γαρ ευδαιμονείν εξαρτάται εκ πολλών, το προσωπικώς ευδαιμονείν όμως εστί αποκλειστικώς προσωπική υπόθεσις.
¨Ζήσε ηρωικώς ήτοι ως αποκλειστικώς υπεύθυνος για την τύχην όλης της ανθρωπότητος και αποκλειστικόν καθήκον έχων ωσεί μόνος του σώσαι αυτήν¨ απεφάνθη εξέχων νεοέλλην συγγραφεύς.
Και όντως έστω και μια ανημμένη λαμπάς δύναται μεταλαμπαδεύσαι το αναστάσιμον φως εις μυρίας εσβησμένας.
Ώμεν ουν ημείς η τοιαύτη φωταγωγός, έστω και εν τω μικρώ κύκλω ημών, λαμπάς και δια τα υπόλοιπα μη μεριμνώμεν ως αν είημεν αθάνατοι και μικροψύχως απελπιζώμεθα, πράγματα τα οποία ¨γούνασι θεών κείται ¨ως αν έλεγεν και ο θείος Όμηρος.
Όσον αφορά δε τας ενθουσιώδεις ποιητικάς και φιλοσοφικάς πτήσεις ενίων ως και παρ’ εμού, ας μη σκανδαλιζώμεθα αναγιγνώσκοντες, επηρεασμένοι και παρασυρόμενοι από το κλίμα της εθνικής κατήφειας και παρακμής και ενδίδοντες εις τα αρνητικά και μηδενιστικά αισθήματα του κατωτέρου ημών εαυτού, παίζοντες ούτω το παιχνίδιον του σκοτεινού αντιπάλου. Διότι αυτό ούτος επιδιώκει. την καταπτόησν, ηττοπάθειαν, κάμψιν και νέκρωσιν του ηθικού και εθνικού φρονήματος.
Ο ηθικός γαρ και εθνικός αγών δεν είνε χρηματιστήριον βραχυπροθέσμων τοποθετήσεων και συντόμων κερδών. Ο ούτως σκεπτόμενος και αγωνιζόμενος εις λάθος χώρον συντάσσεται και αγωνίζεται και ουχί εις τον στίβον της ουρανίας αρετής και των Ηρακλείων βασάνων μετά των αναλόγων μεγαλοψύχων βραβείων φυσικά.
Αλλά ας προσπαθώμεν ως καθαροί Έλληνες και γνήσια τέκνα θεών, δια της θετικής ημών σκέψεως επωφεληθήναι το κατά δύναμιν παντός ωραίου και θετικού και μη δειλιάζωμεν αφέντες την τυχούσαν πικρίαν και απογοήτευσιν του παρόντος κατακλύσαι και αμαυρώσαι το άριστον εκείνο μέρος της ψυχής ημών εις ό απευθύνεται και όπερ τρέφει και θεραπεύει η θεά μούσα των ποιητών, των καλλιτεχνών και των φιλοσόφων.
Εν πλανητικήι γαρ φυλακήι, δι’ ορισμένους, και ως ποινήν τινά αποτίοντες ζώμεν …
Ο ¨Δον Κιχώτης¨ έν εκ των αριστουργημάτων της παγκοσμίου λογοτεχνίας και της δυτικής ελευθεροφρόνου και ελληνοπνεύστου ψυχής, ο του Ισπανού Ομήρου Θερβάντες, εγράφη εν τη φυλακή. Αναγιγνώσκοντος δε του συγγραφέως, προκεχωρημένην εσπέραν τινα, αποσπάσματα ένια του έργου του εις τους ομοκοίτους συνδεσμώτας αυτού δια το διασκεδάσαι και ψυχαγωγήσαι αυτούς όπως και εαυτόν, ο είς εκ των ακροατών του εσχολίασεν σκωπτικά και απορριπτικά τα εξιστορούμενά του. ¨Μα είναι εκτός πραγματικότητος.¨ (Not realistic.)
Μετ’ ου πολύ δε, τον εν τωι κελλίωι θόρυβον αυτών ο διανυκτερεύων νυκτοφύλαξ αντιληφθείς, εν ώρα πεπερασμένηι του βραδινού σιωπητηρίου, επιδραμών εν οργή και ξυλοκοπήσας αγρίως και προς σωφρονισμόν των υπολοίπων τον ημέτερον σκώπτην, απεχώρησεν. Υπομειδιάσας τότε ο συγγραφεύς και στραφείς προς τον έτι βογγούντα συνδεσμώτην αυτού υπεψιθύρισεν αυτώ . ¨Φάγε νυν πραγματικόν ξύλο.¨ (Eat reality…)
Αγαπητε και σοφε φιλε μην ανησυχεις και υπομονη θα κανουμε και ετοιμοι θα εμοιστε οταν ερθει η ωρα.Ο εχθρος δεν θα τα καταφερει ουτε αυτην την φοραν.Με τα εμψυχωτικα σου κειμενα με συγκρατεις,καταστελλεις τον θυμο μου,με εμπνεεις με καλοσυνη μεσα μου,σε αντιθεση με ολες τις ψυχες που συναντησα και ξεχασα στο περασμα του χρονου,εσενα θα σε κουβαλαω μαζι μου.
Να εισαι παντα καλα φιλε μου. Μου εστειλες σχολιο οταν το ειχα αναγκει.
Γραφω απο κινητο και κανω λαθη. Αναγκη ηθελα να γραψω. Και ειμαστε.Απορω πως γραφουν ολοκληρα κειμενα απο το κινητο .
Ακριβέ μου, ομόθυμε φίλε.
Χαίρε και υγίαινε.
Συγκινούμαι και χαίρομαι αποβαίνων, έστω και δια λόγων, χρήσιμος τοις ανθρώποις
πόσο μάλλον αγάλλομαι επί τοις φιλτάτοις.
Ότι δει γαρ πάντας ημάς εννοήσαι το ότι Έλλην εστί η ζώσα αλήθεια, ο ομφάλιος λώρος ουρανού και γης, θνητού ανθρώπου και αθανάτου θεού, το ζων και αυταπόδεικτον θαύμα της ιστορίας και του πολιτισμού. Αυτό, το θαύμα τω θαυμάτων, και ουχί απλώς το οιοδήποτε αμφιλεγόμενον και εμπορεύσιμον θαύμα θρησκείας τινος. Θαύμα όπερ γεννά όλους τους ήρωας, ημιθέους και θεούς του πολιτισμού. Το δε θαύμα ού κατανοείται μόνον αλλά συμβολοποιείται και λατρεύεται ιερώς και ιδιωτικώς παρ’ εκάστου εις τα απόρρητα άδυτα της ψυχής αυτού.
Και το θαύμα αυτό κρίνει και κρινεί πάντας ημάς, ζώντας και νεκρούς.
Η δε Ελλάς αυτή εστί ο ιερός ναός των ουρανίων αθανάτων, αιωνία πατρίς των πατρίδων και έθνος των εθνών. Διο και ελύσσαξαν αυτήν εξολοθρεύσαι και αφανίσαι από προσώπου γης ως μνήμην και ιδέαν ομού μετά του αυτόχθονος Έλληνος άνθους αυτής (αν-ήρ, άν-θ-ρωπος, άν-θ-ος) πάσαι αι δυνάμεις του σκότους.
Δηλονότι ει έσωσάν σε, καθαρέ Έλλην, τηλικούτον διαχρονικώς και αχαρίστως πολεμούμενον, γενοκτονούμενον, φθονούμενον και αδικούμενον, τα φυλετικά σου αντισώματα σε έσωσαν και ουχί τα θρησκευτικά σου. Και ουχ ό,τι συ κατέχεις την αλήθειαν αλλά η αλήθεια κατέχει εσέ και δια σού εργάζεται και δημιουργεί, ών εσύ η ζώσα αλήθεια του θεού και του ανθρώπου.
Συμπέρασμα: Αμαρτάνεις προς θεόν; Πταίσμα. Ανθρωπίνως απρόσβλητος ο θεός. Αμαρτάνεις προς θρησκείαν; Μη σοβαρόν. Ο γαρ θεός εις ουδεμίαν θρησκείαν ανήκει.
Αμαρτάνεις προς τον Έλλληνα; Ασυγχώρητος. Αμαρτάνεις γαρ και προς εαυτόν και προς πατρίδα, και προς θεόν και προς άνθρωπον...
Υ.Γ.
Υπάρχουσι αγαθοποιά πνεύματα και καθαραί δυνάμεις παντού ολόγυρα εις την ατμόσφαιραν ημών, πνεύματα και δυνάμεις ηεροειδείς και αόρατοι, εντεταλμέναι και πανέτοιμοι παρά του παναγάθου Πατρός συνδραμείν και εμψυχοίν τους καθαρούς την καρδίαν Έλληνας ήρωας ως αναγνωρίζουσαι τους φιλοδικαίους συμμαχητάς αυτών.
Ου γαρ παντοδύναμον το κακόν αλλά ακουσίως γυμναστής, εκπαιδευτής και τελειοποιητής αυτό εν σοφία του αγαθού.
Δημοσίευση σχολίου