MEIΔΙΑΣ ο Συγγράφων :
(Σωκρατίδης, Αριστείδης)
ΣΩ: Μια περσική παροιμία λέει: ¨Δεν θέλω να σου δώσω την κόρη μου ούτε να σε κάνω πελάτη μου ή οπαδό μου, γι αυτό θα σού είπω την πάσαν αλήθεια.¨
ΑΡ: Χα. Τρελαίνομαι γι αλήθειες. Λέγε λοιπόν.
ΣΩ: Όταν ο δημιουργός θεός έφιαξε τας ουσίας και τας αξίας ο αντιθεός εποίησε αντιστοίχως τας εξουσίας και τα αξιώματα.
ΑΡ: Ώπα! Σταμάτα, φίλε μου. Αυτό δεν είναι αλήθεια αλλά χρησμός. Για εξηγού.
ΣΩ: Η εξουσία προκύπτει απ’ τον βιασμό της ουσίας η οποία γίνεται η εξέδρα, το άσυλο του κακού και της ανομίας.
ΑΡ: Και το αξίωμα;
ΣΩ: Αυτό που αντικαθιστά και υποκρίνεται την αξίαν.
ΑΡ: Και αξία τί;
ΣΩ: Βλέπεις εκείνους τους φωτεινούς σηματοδότες;
ΑΡ: Βλέπω.
ΣΩ: Σε τι χρησιμεύουν;
ΑΡ: Ρύθμισι τάξεως και κυκλοφορίας, οχήματα και πεζοί, τι άλλο;
ΣΩ: Ε, αξίαι και νόμοι το ιδιο κάνουν, ρυθμίζουν τας κονωνικοπολιτικάς σχέσεις των ανθρώπων.
ΑΡ: Και το περιεχόμενο αυτών των νόμων και αξιών;
ΣΩ: Ό,τι άφησε κληρονομιά ο αθρώπινος πολιτισμός.
ΑΡ; Ο ελληνικός κατά βάσιν πολιτισμός.
ΣΩ: Σωστά.Αφού αυτοί ίδρυσαν πρώτοι πόλεις όταν οι άλλοι βάρβαροι λαοί ήσαν από τρωγλοδύτες και δενδρόβιοι μέχρι σκηνίτες. Η παγκόσμια αριστοκρατία του πνεύματος, και όχι μόνο, δεν έχει αντίρρησι σ’ αυτό..
ΑΡ:Μήπως απλά υπερασπιζόμεθα την οικίαν ημών μή και πέση και πλακώση μας;
ΣΩ: Γιατί θεωρείς εσύ πολιτισμόν άλλον ανώτερον ή αντιπροσωπευτικότερον του ελληνικού; Με την Ελλάδα αρχίζει και τελειώνει η αλήθεια του κόσμου.
ΑΡ: Και η ελληνική κληρονομιά στον άνθρωπο;
ΣΩ: Πατριδολατρία, προγονολατρία, ηρωολατρία, φυσιολατρία. Κυρίως το πρώτο.
ΑΡ: Πατριδολατρία γιατί;
ΣΩ: Διότι πατρίδος άνευ δεν έχει νόημα και αξία η ελευθερία, η αρετή, ο ανθρωπισμός και ο πολιτισμός. Διό και η υπεράσπισι αυτής αποτελεί, παρά τοις Έλλησιν διαχρονική ηρωική αξία, καθήκον και μέλημα.
ΑΡ; Αι αρχαίαι εθνικαί θρησκείαι νομίζω ήταν σύμφωνες μ’ αυτό. Αι νεώτεραι διεθνιστικαί δεν νομίζω τόσο. Την άνω Ιερουσαλήμ θεωρούν πατρίδα. Όσον δια την κάτω ¨γαία πυρί μειχθήτω¨.
ΣΩ: Ο ελληνικός αυτοκρατορικός πολιτισμός, και μέχρι της βυζαντινής μιξοβαρβάρου εποχής και εκδοχής του, δεν υπήρξε ποτέ θρησκειοκεντρικός όπως αντίστοιχοι των βαρβάρων πολιτισμοί. αλλά ελευθεροκεντρικός.
ΑΡ: Και τι σημαίνει αυτό;
ΣΩ; Κοίτα, η θρησκεία συμβιβάζεται, συμπλέει - και συγκυβερνά ενίοτε - με την δουλεία και τον εθνομηδενιστικό διεθνισμό-οικουμενισμό-κομμουνισμό. Η θρησκεία είναι μια ιδεολογία υποταγής. Και οι πιστοί της ιδεολόγοι, αθεράπευτα δηλαδή, δουλόφρονες.
ΑΡ: Ισχύει αυτό.
ΣΩ: Ο ελληνισμός όμως ουδέποτε συμπλέει με την δουλεία ή την εθελοδουλία. Γιατί θεωρεί τον φόβο και την βία του πολιτικοθρησκευτικού ολοκληρωτισμού ίδιον ανδραπόδων και αγέλης ζώων και ουχί κοινωνίας ελευθέρων και αυτονόμων ανθρώπων-πολιτών. Και για τον λόγο αυτό αφ’ ότου επεκράτησε ο ολοκληρωτικός πολιτικοθρησκευτικός μονοθεισμός ο ελληνισμός εξέλιιπε από το ιστορικόν προσκήνιον.
ΑΡ; Ελευθερία ή θάνατος λοιπόν.
ΣΩ: Βίος ανελεύθερος (όπως και ανεξέταστος) ου βιωτός ανθρώπω. Η ελευθερία της πατρίδος είναι ο βασικός ¨ουκ άνευ¨ όρος δια την επίτευξι και της κοινωνικοπολιτικής και προσωπικής του ανθρώπου ελευθερίας μέσω της οποίας και μόνο αυτός ο άνθρωπος δύναται ανεμποδίστως και αφόβως εκδιπλώνειν και αναπτύσσειν το θείαν δυναμικήν του πνεύματός του.
ΑΡ; Και ο θεός, οι θεοί;
ΣΩ: Κατά μίαν έννοιαν αυτοί αποτελούν αντικατοπτρισμό και προβολή της ανθρωπίνης πνευματικότητος εις το ουράνιον κάτοπτρον του υπερφυσικού. Έκαστος λαός επινοεί και εννοεί τον θεόν του κατ’εικόνα κα ομοίωσιν του πολιτισμικού επιπέδου και πνευματικότητός του. Γι’ αυτό οι μεν Έλληνες θεοί είναι γενικά εξωστρεφείς, περικαλλείς και αρμονικοί όπως και ο Έλλην και το γεωφυσικό κλιματικό του περιβάλλον, ενώ οι βάρβαροι τόσο τερατώδεις.και τρομακτικοί πλήρεις μυστικιστικής νευροπαραλυτικής εσωστρέφειας όσο και το ερημικόν ή άγριον κλιματικώς και γεωφυσικώς περιβάλλον των δημιουργών του.
ΑΡ: Μιλάς για τους αρχαίους θεούς φυσικά και όχι για τους νέους.
ΣΩ: Μα δεν υπάρχουν θεοί άλλοι πέραν εκείνων. Εκείνοι υπήρξαν οι αυθεντικοί αντιπροσωπευτικοί θεοί, γεννήματα ανάλογα του βαθμού πνευματικότητος των εθνοφυλών οι οποίοι τους εγέννησαν. Και τους οποίους ανέδειξε και καθιέρωσε και μια αντίστοιχος τοπική εθνοφυλετική θρησκεία.
ΑΡ: Και οι θεοί των σημερινών θρησκειών;
ΣΩ: Πρόκειται για καθαρά τεχνητούς θεούς, εγκεφαλικούς, αφηρημένους, ουτοπικούς, βιομηχανοποιημένα είδωλα μιας στυγνής πολιτικοθρησκευτικής γραφειοκρατικής εξουσίας. Η βαρειά πολυεθνική βιομηχανία παραγωγής θρησκευτικών προϊόντων προς υποχρεωτικήν μαζικήν κατανάλωσιν.
ΑΡ; Και πώς λέγεται αυτό το μαζικοποιημένο και παγκοσμιοποιημένο πολιτικοθρησκευτικό χυλοπροϊόν;
ΣΩ; Αυτοκρατορία, οικουμενισμός-κομμουνισμός, παγκοσμιοποίησις, αυτό. Η θρησκεία της εξουσίας και του αυτοκράτορος. Και μόνο οι Έλληνες διείδαν την ευεργετικήν αξίαν και σημασίαν των τοπικών εθνικών θρησκευτικών εθίμων και λατρειών γι αυτό επί της αυτοκρατορικής των εποχής και κυριαρχίας ου μόνο δεν επεδίωξαν την κατάργησί των όπως αργότερα ο ολοκληρωτικός μονοθεϊσμός αλλά τις ενίσχυσαν κιόλας..
ΑΡ; Όντως θρησκευτικός ανταγωνοστικός προσηλυτισμός επί αρχαιότητος δεν υπήρχε.
ΣΩ: Διο και αληθής πολυπολιτισμός μόνο τότε υπήρξε. Σήμερα αυτό που έχομε είναι ομογενοποίησι άρα μαζικοποίησι και άρα βαρβαρότητα.
ΑΡ: Ναι αλλά επιστροφή εις τας εθνικάς θρησκείας είναι ουτοπία ή τουλάχιστον αφελής αναχρονισμός;
ΣΩ: Άνθρωπέ μου δέον όπως εννοήσωμεν όλοι κάποτε ότι συμβολικήν και ηθικοψυχολογικήν αξίαν έχουν θεοί και θρησκείαι, το δε πνευμματικόν και πολιτικόν αποτέλεσμα είναι αυτό που μετρά. Όπου ελευθερία, εκεί πολιτικός πολτισμός και ευδαιμονία όπου δε ανελευθερία πολιτικοθρησκευτικός ολοκληρωτικός μεσαίων.Το σημερινόν ηθικοπνευματικόν σύστημα έχει αποτύχει παταγωδώς τόσον ως θρησκεία όσον και ως πολιτική. Ο άκρατος ωφελιμισμός, υλισμός και καταναλωτισμός είναι η πραγματική θρησκεία και θεός όλων των συγχρόνων θρησκειών και κοινωνιών. Αντί εκκλησίας του δήμου και ελευθέρων φιλοσοφικών σχολών, επιβεβλημένη εκκλησία των προκαθορισμένων προσευχών και υποχρεωτική παιδεία πνευματικής περιτομής. Η επανάληψις, αναμάσημα παπαγαλία, και μάλιστα επί του θρησκευτικού πεδίου, είναι τοξική, ψυχονευροπαραλυτκή και εγκεφαλοπλυντική.
ΑΡ: Αυτό είναι δυστυχώς η αλήθεια.
ΣΩ: Στην αρχαιότητα οι άνθρωποι ήσαν σε γενικαίς γραμμαίς φυσικότεροι, πιο ελεύθεροι και εξυπνότεροι και γι αυτό πιο ευδαίμονες. Είχαν την δυνατότητα του αλλάζειν κατά βούλησιν θρησκευτικάς προτιμήσεις όπως ο σημερινός φίλαθλος αθλητικάς ποδοσφαιρικάς κ.λ.π. ομάδας ή του είναι οπαδός ταυτοχρόνως σε δύο θρησκείες όπως σήμερα ο ποδοσφαιρόφιλος σε δυο ομάδες, , μια της πόλεώς του και μία εκ των μεγάλων ομάδων του εθνικού κέντρου…
ΑΡ: Χα, γούστο θα είχε.
ΣΩ: Οι ανθρωπογενείς αρχαίοι φυσικοί θεοί είχαν εκτός του θρησκευτικού και γνωσιακόν περιεχόμενον, θρησκείαι των άστρων κ.λ.π. Οι σημερινοί μόνο εξουσιαστικήν σκοπιμότητα υποκρύπτουν. ¨ Κάνε με θεό σου, να σε κάνω υπήκοο-δούλο μου.¨ Ή όχι;
ΑΡ: Δημιούργημα του ανθρώπου άρα ο θεός;
ΣΩ: Και γιατί όχι;
ΑΡ: Και δεν αθεϊζει αυτό;
ΣΩ: Καθόλου. Το ότι ο θεός αυτός προέρχεται εκ του ανθρωπίνου πνεύματος δεν σημαίνει ότι δεν έχει πνευματικήν υπόστασιν και αξίαν ή ότι δια τούτο δέον θεωρείσθαι ολιγότερον πραγματικός και σεβαστός. Ο άνθρωπος το τελειότερον πλάσμα του θεού δεν θεωρείται; Πνευματική σχέσι ,πατρός και υιού δεν υπάρχει; Ε, καθάπερ ο θεός δικαιούται πλάθειν γηίνους ανθρώπους γιατί και ο άνθρωπος να μην δικαιούται πλάθειν ουρανίους θεούς; Πού η αθεϊα;
ΑΡ; Ο άνθρωπος αντικαθιστά τον θεόν;
ΣΩ: Δεν αντικαθιστά αλλά συμπληρώνει το έργο του.θεού του. Το γνήσιον και ελεύθερον θρησκευτικό συναίσθημα γεφυρώνει νοσταλγικά την απόστασι ανθρώπου και θεού.
ΑΡ: Τέλος πάντων.
ΣΩ: Οι θεοί είναι τα άνθη του ανθρωπίνου πνεύματος και ο εθνοφυλετικός πολτισμός ο ιδιαίτερος καρπός του.
ΑΡ: Χμ! Άρα ¨ήθος ανθρώπωι, ού μόνον δαίμων, αλλά και θεός¨…
ΣΩ: Ακριβώς. Γιατί άλλον, πιο επιτυχημένο και τελειότερο θεό διαμορφώνει ο ελεύθερος και ελευθέρως σκεπτόμενος εύχαρις άνθρωπος άλλον δε ο δουλοπρεπής και εν φόβω και εν τρόμω και εν διαρκή μυστικιστική σκυθρωπή εσωστρεφεία τελών βάρβαρος. .
ΑΡ: Εκάς άρα θεών βαρβάρων άρα.
ΣΩ: Ορατοί δια γυμνού οφθαλμού. Αι εικόναι των ωσεί σάβανα και αι αυλαί των μυρίζουσαι νεκρίλα και ψυχοπάθεια. Και αλί μόνον εις τους εκζητούντας βοήθειαν εις ψυχοπαθών λέσχας, τας την νόσον ως ίασιν πωλούσας. .
ΑΡ: Χμ! Και ο ιδανικός άνθρωπος και πολίτης τίς;
ΣΩ: Ο πολίτης της χρυσής πολιτείας του ηλίου το ουράνιον έχων πολίτευμα ψυχής, Και ο την του ηλίου χρυσήν στολήν των θεών ενδυθείς και εμφανισθείς. Αυτός και ως θνητός θεός πολιτεύεται εις τας οδούς της πόλεως αυτού και οι παρά το πλευρόν αυτού ώσπερ θεοί ομόλογοι αυτού.
ΑΡ: Ωραία η ποίησις αλλά γιατί το, και τόσο, κακό που επικρατεί και μαστίζει τον κόσμο;
ΣΩ: Μήπως ίνα παραδειγματίζη και συμμμορφώνη τον κόσμο;
ΑΡ: Πολύ και απλοϊκό, ηθικολογικό δεν ακούγεται αυτό;
ΣΩ: Καθόλου; Εκκολαπτήριον και γυμναστήριον θεών η γη των θνητών. Θα είχε ουσία και αξία το φως άνευ του σκότους όπως και η αρετή χωρίς την κακία;
ΑΡ: Χμ… Σωστά Να φέγγει προς τί;
ΣΩ: Και το άλλο. Δεν βλέπεις πόσο κακό κάνει στον άνθρωπο η πολλή καλοπέρασι και ευμάρεια; δεν εκμαυλίζει και διαφθείρει;
ΑΡ: Αμή; Όλο την δύναμιν και τας ηδονάς του πλούτου του ο πλούσιος σκέπτεται και επιδιώκει και γι αυτό κορεσμόν ουκ έχει. .
ΣΩ: Ο πλούτος όμως λύνει όλα τα προβλήματα εκτός αυτών που δημιουργεί το ίδιο. Και τα οποία δεν είναι και ολίγα.
ΑΡ; Σοφό αυτό. .
ΣΩ: Άσε που το χρήμα έχει πολλούς εραστάς και διεκδικητάς όπως και η δόξα και η εξουσία άρα και την μεγίστη ανασφάλεια..
ΑΡ:Κι αυτό παραδεκτέον.
ΣΩ: Οπότε ανασφάλεια και πρόβλημα διαχειρίσεως του πλούτου του έχει κι ο πλούσιος, ανασφάλεια και πρόβλημα διαχειρίσεως της πενίας του κι ο φτωχός. Ποσά ανάλογα. Βάλε και τον φθόνον και εμφύλια μίση και πολέμους που δημιουργεί και αντιμετωπίζει ο πλούτος… Κι έπειτα πολύ πιο εύκολα παρεκτρέπεται εις την πλεονεξίαν και την ύβρι ο μη γνωρίσας έχων την άσχημη και αμείλικτη πλευρά της ζωής, της τύχης και τη πραγματικότητος, ο αβρός πλούσιος παρά ο πένης.
ΑΡ: ¨Απειρόκακοι¨ ήτοι οι μη έχοντες εμπειρίαν του κακού, κατά Θουκυδίδην.
ΣΩ; Το κακό υπάρχει παντού. Αν και μόνο το όντως κακό είναι κακό.
ΑΡ: Όντως κακό τί; ; .
ΣΩ: Εννοώ το λανθάνον και μη αντιληπτό κακό. Γιατί το εμφανές κακό προειδοποιεί και ως παράδειγμα όν προς αποφυγήν αποβαίνει κατά μίαν έννοιαν χρήσιμον, κίνητρον παράγων αρετής.
ΑΡ: Και πού κρύβεται αυτό το όντως κακό;
ΣΩ; Έλα ντε; Αφού όλη η δυσκολία, τραχύτης, πείρα και σοφία της ζωής γύρω απ’ αυτό το θέμα εστιάζει. Και ο ευρών αμείβεται και παρά θεών και παρ’ ανθρώπων.
ΑΡ: Αλλά κάθε απορία έχει και εξήγησι.Εξηγήσου λοιπόν.
ΣΩ: Πρόκειται για το μέσα μας μη συνειδητό κακό, ο τυραννόδουλος βάρβαρος και το άπληστο θηρίο του εσωτερικού μας κόσμου. Αυτό ανοίγει τας θύρας της πολιτικής και θρησκευτικής προδοσίας και στο έξω κακό, την έξωθεν βαρβαρότητα του εισβάλλειν και κυριαρχείν πάνω μας.
ΑΡ: Μέτρον και σωτηρία άραγευπάρχει;
ΣΩ; Είπαμε.Το των Ελλήνων ηρώων ήθος και παιδεία της φυσιολατρίας, πατριδολατρίας, ηρωολατρίας, προγονολατρίας,
ΑΡ: Και οικουμενισμός, παγκοσμιοποίησις, διεθνισμός, κομμουνισμός;
ΣΩ: Χμ Παρακμιακή πολιτικοθρησκευτική ιδεολογία, αόριστος και αφηρημένη, κατάλληλος μόνο για μετακινούμενες και ληστρικές ορδές βαρβάρων και απεθνικοποιημένους, εκπεφυλισμένους λιποτάκτες και προδότες του πατριωτικού καθήκοντος.
ΑΡ: Πίκρα.
ΣΩ: Η αλήθεια πικραίνει όπως το πικρό φάρμακο της σωτηρίας. Στο χέρι σου είναι επιλέγειν.Ο δρόμος της αρετής, ελεύθεροι, ήρωες, Έλληνες. Ο δρόμος της κακίας, δουλοτύραννοι, βάρβαροι’
ΑΡ: Δουλοτύραννοι, τί νεολογισμός κι αυτός. Δούλος και τύραννος ναι αλλά δουλοτύραννος;
ΣΩ: Επειδή κατ’ ουσίαν δεν υπάρχει μόνο δούλος ή μόνο τύραννος στην πυραμίδα της κοινωνικής ιεραρχίας. Ο δούλος προς τους ανωτέρους του γίνεται αναγκαστικά τύραννος καταπιεστικός στους κατωτέρους του για να ισορροπή κάπως ψυχολογικά. Και ο τύραννος δούλος των παθών του.
ΑΡ; Ισορροπή είπες;
ΣΩ: Βλέπεις τί γίνεται εις τα μεσαιωνικά ισλαμικά καθεστώτα. Ο πολιτικά καταπιεσμένος πολίτης μεταχειρίζεται νομιμοποιημένα την συμβία του όπως και το γυναικείο φύλο γενικώς ως ζώον προς εκτόνωσί του ξεσπώντας πάνω της,
ΑΡ: Και ο αγαθός ποιος είναι και πώς εκτονώνει και ισορροπεί.
ΣΩ: Ο ελευθερόφρων μήτε τύραννος ή δούλος κανενός αυτός,κατέχει το άριστο ανθρώπινο μέτρο αναπτύσσων έτσι την ανωτέραν θείαν του φύσιν. Δουλεία δε και τυραννία, τα αριστοτελικά άκρα.
ΑΡ: Κι όμως ο Έλλην φοβάται σήμερα να υψώση το πνευματικό, ιστορικό και πολιτισμικό του ανάστημα. Έχει πεισθεί ότι είναι ασυγχώρητος ρατσισμός-φυλετισμός κάτι τέτοιο.
ΣΩ; Κι όχι μόνο σήμερα. Από εποχής επικρατήσεως του μονοθεϊσμού ισχύει αυτό. Ο Έλλην ευρίσκεται υπό συνεχή και συστηματικόν γενοκτονικόν διωγμόν και συκοφαντίαν από τις δυνάμεις του επικρατούντος κακού. Αν και ένα ελεύθερο, ανοικτό, φιλοσοφικό σύστημα σκέψεως, πολιτικής ισονομίας και κοσμικού πολιτισμού, χωρίς πολιτικοθρησκευτικά δόγματα και αποκλεισμούς, καμιά σχέσι δεν δύναται έχειν με τον ρατσισμό-φυλετισμό;
ΑΡ: Χα. Έλληνες, παντού Έλληνες. Βαρετό δεν ακούγεται; Όπως το ¨δίκαιος Αριστείδης¨ ο Αθηναίος τότε, ο συνονόματος.
ΣΩ: Θεϊκό μάλλον. Και απαιτεί ανάλογες θεϊκές υποχρεώσεις και καθήκοντα.Ποιος είπε ότι και οι θεοί δεν έχουν κι αυτοί ανάλογα ολύμπια βάσανα και καθήκοντα. Οι συμπαντικοί νόμοι της ζωής, θνητής όσο αιώνιας, είναι αμείλικτοι και καθολικοί χωρίς χάρες και εξαιρέσεις. .
ΑΡ: Άρα καλά περνάμε γενικά και ως θνητοί και μη διαμαρτυρώμεθα. Και οι αθάνατοι δεν περνούν καλύτερα. Χα,χα!
ΣΩ: Μα γι αυτό οι Έλληνες επίστευαν στον φθόνο των θεών που επικρέμαται πάνω απ’ την ανθρώπινη ευτυχία. Ακόμα και οι θεοί αβασκαίνουν. Αφού τα δικά τους βάσανα δέον είναι αναλογικά μεγαλύτερα, θεικών διαστάσεων!
ΑΡ:Ούφ! Έλληνες λοιπόν. Ουκ έστι περίπτωσις διαφυγής.απ’ αυτούς.
ΣΩ: Υιός φυλή θεού είπαμε αλλά χωρίς πολιτικοθρησκευτικούς και εθνικούς ρατσισμούς και αποκλεισμούς. Ελευθέρα τόσο η είσοδος όσο και η έξοδος. Μεγάλο βάρος δόξης αλλά και ευθύνης κομίζει αυτό το όνομα. Τι να κάνωμε; Και ο δυνάμενος χωρείτω.
ΑΡ:; Το πιστεύεις αυτό που λες;
ΣΩ: Κοίταξαι. Και Έλλην ει μη ήμην, Έλλην την πολιτικοθρησκευτικήν και πολιτισμικήν συνείδησιν ήμην αν. Έλλην δηλοί, ανθρώπινον πνεύμα και αρετή εις το έσχατον όριον αναπτύξεως των. Δεν έχει παραπάνω.
ΑΡ: Θυμίζει τους Καβαφικούς στίχους: ¨ … ελληνικός. / Ιδιότητα δεν έχει η ανθρωπότης τιμιωτέραν/ εις των θεών ευυρίσκοντια τα πέραν.¨ Ναι, αλλά πώς δικαιολογείται η σημερινή παρακμή μας, γαμώτο! ;
ΣΩ: Συ είπας. Ακμή και παρακμή. Παρακμή σημαίνει φτώχεια, διχόνοια, γκρίνια, προδοσία και γενιτσαρισμός Οι Έλληνες είναι θεϊκά ευφυείς λόγω προικισμένου φυσικού περιβάλλοντος, κλίματος και διατροφής. Ο τόπος είναι αρχαιόθεν περιούσιος και παράγει όπως τα νοστιμώτερα προϊόντα και το άριστον είδος ανθρωπίνης πανίδος. Ευφυείς μεν οι Έλληνες αλλά και ποικίλης, διαφορετικής ευφυίας. Ευχή και κατάρα.Η διαφορετικότης-προσωπικότης αυτή ως ατομισμός και εγωισμός αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα της φυλής. Και γαρ εν ομονοία συνιστά μέγιστον προτέρημα που τον καθιστά αήττητον και ισόθεον ήρωα. Εν διχονοία τούτο αποβαίνει το μέγιστον ελάττωμα. Δια τούτο όστις θα ενώση τόσον ατομιστάς ανθρώπους όσον οι Έλληνες, είτε ως ηγέτης όπως ο Μ. Αλέξανδρος είτε ως ιδεολογία, δύναται ούτος οδηγήσαι εις εκπληκτικά αλεξανδρινά, πολεμικά και πολιτιμικά, έπη τους Έλληνας.
ΑΡ: Όπερ και επ’ ουδενί, όπως είναι φυσικό, θα επιτρέψωσι αι μεγάλαι δυνάμεις, εχθροί και άσπονδοι σύμμαχοι φίλοι. Και δι’ όσο οι Έλληνες εξαρτώνται απ’ αυτούς άλλο τόσο.Αλλά πάμε παρακάτω. Και οι θεοί των Ελλήνων. Ισχύουν αυτοί ή εξέλιπον οριστικά. ;
ΣΩ: Δεν αρκεί μόνο τους ανθρώπους πιστεύειν στο θεό. οφείλει κι ο θεός πιστεύειν εις την ουρανίαν τάξιν και αρμονίαν και κατ’ επέκτασιν εις τον ελεύθερο, και εν δυνάμει θεό, άνθρωπο εάν ή πραγματικός θεός.
ΑΡ: Ω, πολύ ανεβάζεις τον άνθρωπο και πολύ κατεβάζεις τον θεό νομίζω.
ΣΩ: Κι όμως ο θεός ανέκαθεν στέλλει και για να εξυψώση ισοθέως τον άνθρωπο, τους γιούς του, ήρωες,ημιθέους στην ιστορία μας. Ο δε κόσμος ως φυσικότατο πράγμα αποδέχεται ευχάριστα αυτούς τους θεολογικούς μύθους.
ΑΡ: Μάλιστα….
ΣΩ: Οι θεοί φωτογραφίζουν το ανθρώπινο παρελθόν και μέλλον. Αθάνατοι θεοί είναι οι ουράνιοι πατέρες των θνητών ανθρώπων, προελθόντες πιθανόν και αυτοί εκ θνητών, εν καιρώ αποθανατισθέντων, ανθρώπων.
ΑΡ: Απίστευτο ακούγεται αν και μη απίθανο.
ΣΩ: Η οντολογική φυσιολογία το διδάσκει. Ο βιολογικός και εξελικτικός ανθρώπινος προκαθορισμός μάς οδηγεί εις την αθανασίαν. Όπως δια την θνητή των ανθρώπων ζωήν ίσως αποτελεί την αναγκαίαν προπαιδείαν και μαθητείαν της μελλούσης αυτών αθανασίας μέσω ενός κύκλου εκπληρώσεως αναγκαίων θανάτων και γεννήσεων.
ΑΡ: Έστω. Και το περίφημον αίμα της εθνοφυλής;
ΣΩ: Έχει κι αυτό την σημασία του. προέχει όμως το πνευματικόν αίμα-βάπτισμα-ιδέα ως προϊόν της ελευθέρας ανθρωπίνης βουλήσεως και προαιρέσεως. Γιατί αυτό, το πνευματικόν αυτογνωσιακόν βάπτισμα, αποτυπώνει, διαμορφώνει και σφραγίζει οριστικώς την συνειδησιακήν ταυτότητα και προσωπικότητα του ανθρώπου.
ΑΡ: Και η μαζική του θρησκευτικού βαπτίσματος ταυτότης;
ΣΩ: Η της αγέλης και ανάγκης αυτή. Ανάγκα γαρ και οι θεοί πείθονται. .
ΑΡ: Έλα τώρα. Καμιά ηθική αξία δηλαδή δεν ενέχει η θρησκευτική ταυτότης; Ούτε και μεταφυσική;
ΣΩ: Προφανώς και δεν ισχύουν εν ουρανοίς τοιαύτα θρησκευτικά διαβατήρια της εξουσιαστικής δουλείας και ανάγκης. Η ανθρωπιστική ταυτότης των ελευθέρων φιλοσόφων, των ιδανικών Ελλήνων, είναι ο μόνος τιμητικός ανθρώπινος τίτλος επί γης και ο μόνος πιθανώς που ακολουθεί, εάν ακολουθή, τον άνθρωπον και μεταθανατίως. Ότι εξεταστικόν λόγον κρίσεως οφείλουσι δούναι αι ψυχαί των θανόντων εις τους δικαίους κριτάς των ουρανών.
ΑΡ: Την φημιζομένην υπό των θρησκειών. κρίσιν των ψυχών εννοείς;
ΣΩ: Ακριβώς..
ΑΡ: Πολλοί δηλονότι για μεταθανάτια κρίσι των ψυχων ομιλούν αλλά για το περιεχόμενο αυτής αοριστία και αφηρημένα πράγματα.
ΣΩ: Ε, φυσικά και δεν πρέπει αφοράν η κρίσις αυτή τα εδώ νομιζόμενα, τα τετριμμένα, τρομοκρατικά και υποχόνδρια που διαδίδουν αι διάφοραι θρησκείαι, τα αποβλέποντα εις την εκμετάλλευσιν του ανθρωπίνου πόνου, φόβου και αγωνίας και μόνον.
ΑΡ: Αλλά;
ΣΩ: Φιλοσοφίας εξετάσεις δίνουν εκεί αι ψυχαί, καταθέτουσαι τας σχηματισθείσας γνώμας, κρίσεις και πεποιθήσεις αυτών επί παντός πεδίου του ανθρωπίνως επιστητού.
ΑΡ: Το ηθικοπνευματικό οπλοστάσιο εκάστης ψυχής επιδεικνύεται και αξιολογείται γενικώς.εκεί εννοείς.
ΣΩ; Σαφώς. Και ούτω αι των ανθρώπων ψυχαί ερωτώμενοι και απαντώντες, το ανάλογον λαμβάνουσι ποιοτικόν ηθικόν βαθμόν και δι’ αυτού εις το οικείον του ήθους και του πνεύματος αυτών ουράνιον κλίμα και ενδιαίτημα ανάγονται ή κατάγονται. Και εξ αυτών αι μεν τέλειαι ψυχαί ως ήλιοι εις το αίθριον στερέωμα ερριζωμέναι καταστερούνται, την άνω ηλυσίαν μοίραν των αγαθών και τον άνω χορόν των αθανάτων κερδίζουσαι. Άλλαι πάλι, δια την αγάπην προς τον άνθρωπον .και ίνα μη μένωσι ούτοι αιωνίως πεπλανημένοι και καταδεδικασμένοι, κάτω αδελφικώς στρέφονται πάλιν προς την οικείαν γένεσιν και ενσάρκωσιν, επιμελούμενοι και απεργαζόμενοι ολοθύμως την διάσωσιν και και εξελικτικήν θεοποίησιν της ανθρωπότητος. Είναι οι λεγόμενοι ήρωες και αγαθοδαίμονες, πνεύματα αγαθά και φιλοπόλιδα τα οποία τους αγαθούς και καλοπροαιρέτους εμπνέουν και εκ των κακών αποτρέπουν, τους δε συνειδητά κακούς είτε εμφανώς είτε αφανώς, εγκαίρως ή μακροπροθέσμως, τιμωρούν. Εκ των οποίων αυτών προέρχονται οι αγαθοί κυβερνήται και φιλόθεοι νομοθέται, οι τε στρατηλάται και φιλόσοφοι ευπατρίδες. Όπως και όσοι, αδόλως και μετά παρρησίας, τον αληθή ειρηνοποιόν λόγον διαδίδοντες εις την αρετήν και τα καλά έργα συνεγείρουσι και κατευθύνουσι τους λαούς.
ΑΡ; Αι θρησκείαι όμως….
ΣΩ; Κι αυτές κρίνονται και κολάζονται εις την ουράνιαν κρίσι πώς όχι; .
ΑΡ: Πρώτη φορά το ακούω αυτό.
ΣΩ: Μάθε λοιπόν ότι διεθνιστικαί, οικουμενιστικαί θρησκείαι δια την κόλασι προορίζονται καθ’ όσον το πατριωτικό καθήκον τους προδίδουσι, το βασικόν αυτό παλλάδιον της αρετής κι ηθικής ποιότητος των ανθρώπων με το πρόσχημα της πανανθρώπινης αλληλεγγύης.
ΑΡ: Τόση πέρασι δηλαδή έχει στην ουράνια θεία Δίκη το αμύνεσθαι περί πάτρης;
ΣΩ:Να φαντασθής ότι τους θεούς δεν ενδιαφέρει η βλασφημία και η αθεϊα των ανθρώπων προς το πρόσωπό τους,
ΑΡ: Σοβαρολογείς;
ΣΩ: Αλλά μάλλον το διασκεδάζουν και χαριεντίζονται με τα νεύρα ή το πείσμα των δημιουργημάτων τους όπως ο πατέρας που δέχεται γελών τα βρεφικά γρονθοκοπήματα του γόνου του. Αλλά την προδοσία προς την πατρίδα και την ελευθερία της ουδόλως συγχωρούσι αλλά τιμωρούσι και κολάζουσι, σκληρά και αμείλικτα, τους αισχρούς παραβάτες.
ΑΡ: Την επί γης αποκτηθείσα ουράνια ψυχική προίκα μας, αυτήν την μόνην αθάνατον, και τα μάτια μας λοιπόν….
ΣΩ: Ο επενδύσας κατά τον θνητόν του βίον σε αιώνιες αξίες και ιδανικά, ο και εις κλίμα ηθικής υγείας, αληθείας και ελευθερίας πολιτευθείς, εις παρόμοιον κλίμα μεταθανατίως εικός εστίν υπάγειν, εις την άνω πηγήν του καθαρού φωτός και παντός αγαθού.
ΑΡ: Και ο κακώς και ανηθίκως πολιτευθείς;
ΣΩ: Αυτός έλκεται προφανώς από το αντίστοιχον νοσηρόν και σκοτεινόν κλίμα της βαρύτητος, αγόμενος κάτω εις τας σκοτεινάς στυγείας οπάς, τον αηδή απόπατο των αποβλήτων του σύμπαντος.
ΑΡ: Αηδιάζω…
ΣΩ: Διο και προσέχειν μας χρειάζεται, κατά τον βίον τούτον, ώστε φρονίμως, αθλητικώς και υγιώς ζην και τα αιώνια εφόδια της ψυχής εκζητούντες Υπ’ όψιν γαρ δέον έχειν ότι ενοικιασταί εφήμεροι του κόσμου τούτου εσμέν μόνον, και ουδόλως ιδιοκτήται. Ύψωνε λοιπόν ο πνεύμα σου καθ’ εκάστην ευχόμενος προς τους αγνούς ουρανούς. Διότι εκεί ευρίσκονται αι μεγάλαι των θριάμβων και κατορθωμάτων και θριάμβων δυνάμεις, άνθρωπε, εκεί και μόνο το ανεξάντλητον θάρρος και η αήττητος πίστις.
1 σχόλιο:
Άριστη διατηποσεις
Δημοσίευση σχολίου