ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
Ο γίγαντας των μεταφορών/φορτηγών Yellow κατέβασε ρολά την Κυριακή, διακόπτοντας αμέσως τη λειτουργία του και αφήνοντας περίπου 30.000 εργαζόμενους χωρίς δουλειά.
Το κλείσιμο είναι το μεγαλύτερο όσον αφορά τις θέσεις εργασίας και τα έσοδα στον κλάδο των φορτηγών στις ΗΠΑ. Η εταιρεία, η οποία παντελόνιασε 700 εκατομμύρια δολάρια σε ομοσπονδιακά κεφάλαια αρωγής για τον COVID-19 το 2020, ετοιμάζεται να κηρύξει πτώχευση και βρίσκεται σε συζητήσεις για να πουλήσει το σύνολο ή μέρος της επιχείρησης.
Η σχεδόν 100χρονη εταιρεία είναι γνωστή για τις ανταγωνιστικές τιμές της και διαθέτει περισσότερα από 12.000 φορτηγά που μεταφέρουν φορτία σε όλες τις ΗΠΑ για μάρκες όπως η Walmart και η Home Depot. Προς το παρόν, φαίνεται ότι όλες οι θυγατρικές της Yellow μπορεί επίσης να έχουν κλείσει και αυτές. Η YRC Freight αντικατοπτρίζει την αγορά Yellow Transportation (που ιδρύθηκε το 1924 στην Οκλαχόμα Σίτι της Οκλαχόμα) και την επακόλουθη συγχώνευση με την Roadway (που ιδρύθηκε το 1930 στο Akron του Οχάιο). Η YRC Freight είναι η μεγαλύτερη θυγατρική της Yellow με εταιρική έδρα στο Overland Park, Kan. Άλλες θυγατρικές της Yellow περιλαμβάνουν τις Reddaway, Holland και New Penn.
Θα πούμε ότι δεδομένου του τεράστιου μεγέθους της Yellow, σε ορισμένες από τις θυγατρικές της όπως η Roadway και η New Penn, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει "διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας" που θα έκανε τον COVID να μοιάζει με παιδικό παιχνίδι.
Για σκεφτείτε λιγάκι. Η Υellow είναι φορέας LTL. Αυτό σημαίνει "Less-Than-Truckoad". Διαχειρίζονται πράγματα όπως παλέτες αποστολών. Έχουν 12.000 φορτηγά. Κάθε μέρα, κάθε φορτηγό χειρίζεται περίπου δέκα παραλαβές και δέκα παραδόσεις. (Μέση τιμή).
Αυτό σημαίνει ότι αύριο, περίπου 120.000 παραδόσεις δεν θα γίνουν. Άλλες 120.000 παραλαβές, δεν θα γίνουν. Τα καταστήματα δεν θα λάβουν προϊόντα. Τα εργοστάσια δεν θα πάρουν πρώτες ύλες ή ανταλλακτικά. Επίσης, δεν θα μπορούν να αποστέλλουν τελικά προϊόντα.
Κάντε τα μαθηματικά. Πόσο καιρό πριν αυτό γίνει μια πραγματική κατάρρευση στην αλυσίδα εφοδιασμού;; Υπάρχουν άλλοι φορτηγατζήδες;; Ναί. Μπορούν απλώς να παρέμβουν και να χαλαρώσουν;; ΟΧΙ! Οι γραμμές φορτηγών πρέπει να εξισορροπούν προσεκτικά τον εξοπλισμό τους με τις πραγματικές τους ανάγκες. Απλώς δεν υπάρχει αρκετή χωρητικότητα στο υπόλοιπο σύστημα για να απορροφήσει μια ξαφνική αλλαγή όπως αυτή.
Επιπλέον, ορισμένες γραμμές φορτηγών εξυπηρετούν μόνο ορισμένες γεωγραφικές περιοχές. Σε ορισμένα μέρη, όπου ίσως η YELLOW ήταν ο μόνος μεταφορέας, οι αποστολείς μπορεί απλώς να μην μπορούν να πάρουν έναν φορτηγατζή να τους έρθει! Καμία υπηρεσία. Καθόλου. Δεν μπορώ καν να αρχίσω να μαντεύω τον αντίκτυπο που θα έχει αυτό στην οικονομία και την αλυσίδα εφοδιασμού των ΗΠΑ. Και υποψιάζομαι ότι θα φανεί μέσα σε λίγες μέρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου