ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : ΕΛΒΟ ναύτη, Ναυπηγεία αεροπόρο, ΕΑΒ λοκατζή, και ΕΑΣ οικολόγο...Μηχανικό Μυτιληνιό, τιμόνι Καλαματιανό και καπετάνιο Χιώτη.
ΕΛΒΟ: Από το Πολεμικό Ναυτικό με γερμανικές επιρροές νέος επικεφαλής ( ; ) που φαίνεται να έχει την σύμφωνη γνώμη των Ισραηλινών
Πολλές είναι οι γκρίνιες που ακούγονται για την εξέλιξη της φερόμενης ως «(γεω)πολιτικά υποκινούμενης» επένδυσης των Ισραηλινών στην ΕΛΒΟ.
Τη μια ακούγεται ότι… αποχωρεί ο Σάμι Κατσάβ, την άλλη ότι μεγάλο ισραηλινό “μαγαζί” ετοιμάζεται να μπει από την πίσω πόρτα για να σώσει την κατάσταση.. Γενικώς επικρατεί μια ομιχλώδης κατάσταση, η οποία προφανώς δεν είναι αυτή που προσδοκούσε η κυβέρνηση όταν επέλεγε τον τρόπο «εξεύρεσης επενδυτή» για την πάλαι ποτέ κραταιά αμυντική βιομηχανία.
Στα τελευταία «κουτσομπολιά» έρχεται να προστεθεί η φερόμενη ως επιλογή νέου επικεφαλής της εταιρείας, ο οποίος προέρχεται από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, με ένα όμως ιδιαίτερο και κάπως παράταιρο χαρακτηριστικό! Ενώ η ΕΛΒΟ αφορά το χερσαίο κομμάτι, ο νέος επικεφαλής προέρχεται από το Πολεμικό Ναυτικό!
Η φημολογία θέλει έναν ικανότατο αξιωματικό του Πολεμικού Ναυτικού, εν αποστρατεία, τον Κ.Α., να αναλαμβάνει τα ηνία! Αξιωματικός που έφτασε μέχρι κυβερνήτης υποβρυχίων και όσους και να ρωτήσαμε κακή κουβέντα για το ιστορικό του εν υπηρεσία δεν μας προέκυψε! Δεν παύει όμως να είναι “Englishman in new York” ή κατά το ελληνικότερον, «ψάρι στη στεριά»!
Κι εδώ αρχίζει η φημολογία! Ο εν λόγω βρέθηκε επί υπουργού Ευάγγελου Βενιζέλου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας στην ομάδα που προσπάθησε να επιλύσει το πρόβλημα με τα υποβρύχια στον Σκαραμαγκά!
Εκεί συνυπηρέτησε με τον σημερινό επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ, αντιναύαρχο ε.α. Αριστείδη Αλεξόπουλο! Στη συνέχεια, οι Γερμανοί που είχαν εκτιμήσει τις ικανότητές του, του πρόσφεραν δουλειά στην TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems), δηλαδή την «μαμά» των υποβρυχίων -που υποτίθεται πως κάποτε έγερναν- τα Type 214, κλάσης “Παπανικολής”!
Από εκεί φαίνεται πως τον «τσίμπησαν» οι νέοι ιδιοκτήτες της ΕΛΒΟ και τον «τρατολόγησαν» για να βγάλει τα «κάστανα από τη φωτιά». Τα ερωτήματα που συζητιούνται όμως στην αγορά, είναι αφενός εάν η επιλογή του σχετίζεται με την αμοιβαία εκτίμηση με τον σημερινό επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ και αφετέρου με την εμπλοκή του Σάμι Κατσάβ με τις μπίζνες των ναυπηγείων (Israeli Shipyards)!
Το τρίτο ζήτημα που φαίνεται να έχουν εντοπίσει οι «παρατηρητές», είναι οι μάλλον περίεργες σχέσεις «αγάπης και μίσους» των Γερμανών με τους Ισραηλινούς! Από τη μια επιδοτούν τις αγορές οπλικών συστημάτων του εβραϊκού κράτους από τη γερμανική αμυντική βιομηχανία (π.χ. κατά 30% την τελευταία ναυπήγηση των έξι κορβετών Sa’ar) και από την άλλη τρέμουν τις ικανότητές τους στην κατασκοπεία!
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μα η ΕΛΒΟ είναι βιομηχανία χερσαίων συστημάτων, με τον Ελληνικό Στρατό να διαθέτει κυρίως γερμανικά προϊοντα. Ακόμα κι αν υπάρχει περίπτωση μελλοντικής συνεργασίας σε χερσαία συστήγματα, δεν θα ήθελαν με τίποτα γερμανική τεχνογνωσία να πέσει σε ισραηλινά χέρια!
Οπότε το ερώτημα που θέτουν, είναι εάν η επιλογή του «γερμανοτραφούς» Κ.Α. σε εταιρία ισραηλινών συμφερόντων, στόχο έχει να παίξει τον ρόλο της γέφυρας ανάμεσα στα δυο κράτη και να δημιουργήσει προϋποθέσεις συνεργασίας. Καλά είναι όλα αυτά, όμως ο χερσαίος χαρακτήρας της ΕΛΒΟ, λογικά θα απαιτούσε πρόσωπο με παρόμοια χαρακτηριστικά, από τις τάξεις όμως του Στρατού Ξηράς! Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου