ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Αυτό που καταλαβαίνει ο κάθε ελεύθερα σκεπτόμενος είναι ότι ο Μίμης περνάει γύρους (see what I did there?) όπως τους πέρναγε η Νότια Κορέα στο Μουντιάλ του 2002.
Σώπα ρε.... outsider η LCS.... έναν έναν πετάει έξω πρωτοκλασάτους παίκτες. Για να δούμε πόσα πλοία θα βγάλουμε έξω για να μείνει μέσα το Gamidi.! Ζούμε μεγάλες στιγμές και προπάντων μαγικές. Εδώ έχουμε πλοίο εντός σε άρνησης παραλαβής από τον αρχικό χρήστη με μια ντουζίνα χαρακτηριστικών επιδόσεων κατωτέρων από πρώην απαράβατους όρους...έτσι και έβγαλαν εκτός την ΑΗ θα έχουμε θέματα. Όταν η υποτέλεια των πολιτικών της χώρας σου, είναι χειρότερη ακόμη και από της Ινδονησίας. Αν είμαστε αποικία να το βάλουμε στο επίσημο όνομα του κράτους. Δημοκρατία της αμερικανικής αποικίας της Ελλάδας. ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΤΑΜΟΠΛΟΙΟ ΗΡΘΕ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΤΑΜΙΑ. Όπως θα έλεγαν και οι πουρκουάδες...."Désacraliser le mont Olympe pour vendre des chalutiers en aluminium. Mon Dieu !" Αυτό είναι που λένε ...Κοιμήθηκα πρωθυπουργός και ξύπνησα Φώφη.
Η αρμόδια επιτροπή του Πολεμικού Ναυτικού έχει ήδη πάρει τις πρώτες απαντήσεις πάνω σε «καυτά» ερωτήματα-διευκρινίσεις ενώ εκκρεμούν ακόμη και άλλα δεδομένα καθοριστικά για την τελική επιλογή.
Ραγδαίες φαίνεται ότι θα είναι οι εξελίξεις τις επόμενες εβδομάδες στο «καυτό» ζήτημα των καινούργιων Ελληνικών φρεγατών. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές έως τα τέλη Ιουλίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει ακόμη περισσότερο το τοπίο. Με την επιλογή της τελικής τετράδας των προτάσεων που προκρίνονται για να διεκδικήσουν το πρόγραμμα-μαμούθ των 5 δις ευρώ το οποίο αφορά τέσσερις καινούργιες φρεγάτες, αναβάθμιση των ΜΕΚΟ και μεταχειρισμένα πλοία ενδιάμεσης λύσης.
Από τις 5 Ιουνίου όταν πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου «κύλησε αρκετό νερό στο αυλάκι» με τα Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού να συνεχίζουν την αξιολόγηση των έξι προτάσεων οι οποίες παραμένουν στο «τραπέζι» έπειτα από την απόρριψη της Ισπανικής F-110 και της Γερμανικής A-300. Zητήθηκαν επιπλέον στοιχεία και διευκρινίσεις επί των προτάσεων οι οποίες αφορούν τόσο τεχνικά θέματα διαμόρφωσης των πλοίων όσο και άλλα ζητήματα τα οποία αφορούν είτε τα χρονοδιαγράμματα, είτε άλλες παραμέτρους μιας πιθανής συμφωνίας. Ενεργό ρόλο τις διαπραγματεύσεις έχει φυσικά και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων η οποία προχωρά σε συνεχείς επαφές με όλες τις ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Η αρμόδια επιτροπή του Πολεμικού Ναυτικού έχει ήδη πάρει τις πρώτες απαντήσεις πάνω σε «καυτά» ερωτήματα-διευκρινίσεις ενώ εκκρεμούν ακόμη και άλλα δεδομένα καθοριστικά για την τελική επιλογή. Η οποία δεν θα αφορά μόνο ένα πλοίο αλλά η πρόθεση των Επιτελών είναι να καταλήξουν σε μια τελική λίστα υποψηφίων πλοίων με πλήρη και αναλυτική αξιολόγηση για κάθε ένα. Λίστα η οποία θα τεθεί υπόψη της πολιτικής ηγεσίας όπως άλλωστε αποφασίστηκε την 5η Ιουνίου με τον Πρωθυπουργό να δίνει την κατεύθυνση ότι το ζήτημα της ενίσχυσης του Στόλου μπαίνει στην τελική ευθεία.
Έτσι έως τα τέλη Ιουλίου η λίστα αξιολόγησης των υποψηφίων για το Πολεμικό Ναυτικό φρεγάτες αναμένεται να επικαιροποιηθεί με όλα τα νέα στοιχεία τα οποία έχουν προκύψει. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις έξι προτάσεις οι οποίες βρίσκονται υπό αξιολόγηση οι τέσσερις φαίνεται να προκρίνονται σε ένα άτυπο τελικό «final four». Ενώ όπως έγινε και τον περασμένο μήνα δύο από τις προτάσεις φαίνεται να «χάνουν έδαφος» και να μένουν εκτός «ναυμαχίας» πλην συγκλονιστικού απροόπτου. Οι ισχυρές υποψηφιότητες που συγκροτούν έως τώρα την τετράδα του «final four» φαίνεται ότι είναι αυτές της Ολλανδικής Damen με την Sigma, της Γαλλικής Naval Group με την Belhara, της Ιταλικής Fincantieri με την Fremm και της Αμερικανικής Lockheed Martin με την MMSC(HF2). Για διαφορετικούς λόγους οι οποίοι δεν αφορούν κυρίως τη διαμόρφωση των προτεινόμενων πλοίων φαίνεται ότι έξω από την τελική μάχη μένουν τόσο η πρόταση των Άγγλων για την Arrowhead140 όσο και των Γερμανών για την A-200.
Και οι έξι «μνηστήρες» πάντως θα δώσουν ηχηρό παρών στην αμυντική έκθεση DEFEA2021 η οποία θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα. Και εκεί οι ενδιαφερόμενες εταιρείες πέρα από την προβολή των προτάσεών τους αναμένεται να προχωρήσουν σε νέες επαφές. Την ίδια ώρα το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει την απάντηση των Ολλανδών για τις μεταχειρισμένες φρεγάτες Μ.
Ως θετική εξέλιξη πάντως για την εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων στο πρόγραμμα των καινούργιων φρεγατών αποτιμάται η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την επικράτηση του σπουδαίου εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Με δεδομένο πλέον ότι όλοι οι ‘’μνηστήρες’’ οι οποίοι δηλώνουν θετική στην ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα γνωρίζουν που πρόκειται να απευθυνθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου