ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΛΤΑ: ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ! ΦΙΛΑΚΙΑ.
Το πρώτο ηχηρό καμπανάκι έπεσε με εκεινα τα click away της 4ης Βιομηχανικής επαναστασης αλα Γκρεκ.
Αναμφισβήτητα οι τεχνολογίες πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών έχουν κάνει σήμερα "παιχνιδάκι" την αποστολή επιστολών ή το στήσιμο ενός e-shop, έτσι ώστε να προβάλλεται από εκεί και μέσω του διαδικτύου, η πραμάτεια του. Και από πίσω στο backoffice, να γίνεται ολοκληρωμένη η διαχείριση των παραγγελιών, επιστροφών, αποθέματος κλπ.
Έτσι, αν κάποιος προσπαθήσει να στήσει ηλεκτρονικό μαγαζί "κατά μόνας" θα χρειαστεί πάνω από 5.000ευρω. Κυρίως για κομπιούτορες, λογισμικά, φωτογραφίες και εκπαίδευση προσωπικού και άλλα τόσα, ίσως και παραπάνω, για να το κάνει γνωστό μέσα από τα social και τα media. Ακριβό σπορ για εποχές ύφεσης.
Όμως αυτά τα κόστη πέφτουν στα 300 με 500 ευρώ μόνο, αν το εγχείρημα γίνει ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ εντός ενός "ηλεκτρονικού mall" . Οικονομίες κλίμακας σε όλα τα χρειαζούμενα κομπιουτερικά και κεντρικό αποτελεσματικότερο marketing και διαφήμιση. "Ξυπνάτε και συνεργαστείτε", λυμένο είναι έτσι και αυτό το θέμα αλλά στου κουφού την βρόντα όσο θέλεις πόρτα! Κλέφτες θες να γίνουν μετά οι έμποροι εισαγομενες σχετικής τεχνολογίας;;
Το πραγματικά δύσκολο είναι στην μεταφορά του εμπορεύματος στον τελικό πελάτη μετά.
Καμία εταιρία courrier δεν είχε τις υποδομές για να αντιμετωπίσει την εκρηκτική αύξηση του όγκου διακινούμενων δεμάτων όπως στα lockdown, ενόσω οι εταιρίες logistics δεν έχουν τα μέσα και την οργάνωση για παραδόσεις door2door. Ο ιδιωτικός τομέας πιάστηκε ξεβράκωτος και το αόρατο χέρι της αγοράς έκανε την γνωστή παλινδρομικη κίνηση. Καθυστερήσεις, χάος και εκνευρισμοι, αυτό είναι what it delivers η ανυπαρξία υποδομών ενός συστήματος logistics που περιλαμβάνει και το last mile delivery
Ο μόνος φορέας που είχε τις υποδομές για να ανταπεξέλθει στην ζήτηση ήταν ο δημόσιος, ακόμα, ΕΛΤΑ.
Διαθέτει αυτοματοποιημενο ρομποτικό κέντρο διαλογής δεμάτων στον Άγιο Στέφανο, αλλά 7-8 κέντρα περιφερειακής διαλογής σε όλη την Ελλάδα, σχετικά καλό στόλο φορτηγών και μέσων παράδοσης και ευρύ, ακόμα, δίκτυο σημείων φυσικής επαφής με τον πελάτη (ταχυδρομικά γραφεία και αγροτικοί διανομείς).
Και ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει, λόγω αυτών, την ραχοκοκαλιά ενός εθνικού συστήματος logistics και courriers, με ολοκληρωμένη ΣΥΝΔΙΑΣΜΕΝΕΣ υπηρεσίες logistics και χρηματοοικονομικών συναλλαγών, το σημερινό γκουβέρνο αποφάσισε την παιρεταιρω συρρίκνωση του για καθαρά ιδεολογικο-καφρικους νεοφιλελε λόγους.
Αλλά για να είμαστε και δίκαιοι, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑς * αντιλήφθηκε τις δυνατότητες του κοιμισμένου μας γίγαντα ως βασικής υποδομής ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών και logistics, αλλά και ως βασικής υποδομής για τις νέου τύπου χρηματοοικονομικες υπηρεσίες που απαιτεί το εμπόριο του 21ου αιώνα (έκδοση ψηφιακών μέσων συναλλαγών, πιστοποίηση ηλεκτρονικά διακινούμενων εγγράφων κλπ). Ούτε κανείς ειδε σοβαρά τις ευκαιρίες ανάπτυξης του σε όλη την Βαλκανική, αναπτύσσοντας προς αυτές τις κατευθύνσεις και τεχνολογίες τον ΕΛΤΑ και παρά τις εισηγήσεις "από τα κάτω" (έβαλα και εγώ το χεράκι μου τότε, ως πρώην ταχυδρομικός υπάλληλος της πληροφορικής του, όταν στήθηκε η Ταχυπληρωμη το 86-89 για να εισπράττεται και ο ΦΠΑς για να μπούμε στο ευρώ, την εποχή δηλαδή που οι τράπεζες αδυνατούσαν να το κάνουν).
Όλες οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ, μέχρι σήμερα, έκαναν περισσότερο crisis management του μπάχαλου και των χρεών που είχαν αφήσει τα προηγούμενα μνημόνια υπό την επωδό "λεφτά δεν υπάρχουν" (αφού ούτε το κράτος πληρώνει τον ΕΛΤΑ για τις υπηρεσίες που του παρέχει). Και χάθηκε έτσι πάλι μια ευκαιρία!
Όταν αποφασίσουμε ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα του ενός πράγματα ταυτόχρονα, πχ να περπατάμε και να μασάμε και τσίχλα, χωρίς να ακούμε τι λένε οι ιδεοληψίες της αγοράς ή τα golden boys των κάθε λογής στοών της, τότε ίσως την επόμενη φορά τα πάμε καλύτερα. Την προηγούμενη, σε αυτόν τον τομέα, δεν έγιναν πολλά.
Τώρα περίμενε "μπας και στείλει" τώρα ο νεοφιλελε ορυμαγδός κάποια πάνσοφη συνταγή σωτηρίας των ΕΛΤΑ, της αρχαιότερης υπηρεσιας του Ελληνικού Κρατους, μέσω της συρρίκνωσης ενός βασικού εθνικού δικτύου προς μια προδιαγεγραμμενη ιδιωτικοποίηση του, σαν μια ακόμη πρώτη παγκόσμια "πρωτοτυπία". Χωρις σχέδιο και όραμα, όπως όπως για να φτάνει κάπως το "γράμμα" των λογαριασμών της κινητής και των ενεργειακών παροχών. Και αυτό μόνο.
Φιλάκια
(Παγκόσμιας ημέρας ένεκα)
* Ο
ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε τον ΕΛΤΑ με (τεχνητό) χρέος, αφού ποτέ το κράτος δεν
πλήρωσε τις υποχρεώσεις του, στα 85εκ, και τον παρέδωσε με χρέος 125εκ. Ο μέγας Πιερακακης και ο Πατσης, το εκτιναξαν στα 235εκ...Το colpo grosso συνεχίζεται.
5 σχόλια:
Από χρόνια ψιθυρίζεται ότι ο Μαρινάκης αγοράζει την ACS. Οπότε η λαίλαπα από τη Σούδα προβλέπεται να αφανίσει και τα ταχυδρομεία.
Καλημέρα , δυστυχώς στην Ελλάδα για να κερδοσκοπίσει ο ιδιωτικό τομέας πρέπει να ξεπουληθεί το δημόσιο χωρίς αντίστοιχες υποδομές . Και κάνεις υποψήφιος δεν μιλά για χρηστή διαχείριση και ανανέωση κρατικών μονοπωλίων για ανάπτυξη . Τα Ελτα όπως και το ταχυδρομικό ταμιευτήριο είναι χοντρά εγκλήματα . Και με υπο-ανάπτυξη αναπτύσσονται acs-γενική ταχυδρομική-speedex-courier center-DHL κτλ . Χρειάζεται μια κρατική ραχοκοκκαλιά για την έκρηξη όπως λες των παραδόσεων , ειδικά τα Χριστούγεννα τα δέματα είναι έξω από τα καταστήματα courier στοίβες , χωρίς την απαραίτητη προσοχή και ποιότητα και αν σε βρουν να στο παραδώσουν και να μην είναι χτυπημένο αν είναι εύθραυστο . Εδώ στο Ηράκλειο βγαίνουν μόνο τα μηχανάκια από κάποιους να μην πω ονόματα και τοιχοκολλούν ειδοποιητήρια ότι και καλά πέρασαν και δεν σε βρήκαν και να πας να το πάρεις . Επίσης από τα Ελτα το 7-3 δεν βολεύει κανέναν , δεν έχουν απογευματινό ωράριο ούτε μια λύση τύπου box με ένα κωδικό σε sms θυρίδες να το παίρνεις μόνος σου 24 ώρες . Ούτε με επικοινωνία να βοηθούν γειτονικά μαγαζιά σε συνεννόηση με τον πελάτη απόθεση γραμμάτων - μικροδεμάτων για εξυπηρέτηση των εργαζομένων που δεν προλαβαίνουν το πρωί . Μην πω για το κόστος και τις άδειες από drone για διανομή ή το καλοκαίρι σε μικρές πόλεις ή πεζοδρόμους διανομή με ποδήλατα από παιδιά λυκείου για χαρτζηλίκι 1-2 ευρώ ανά διαδρομή άμα είναι να γλιτώσεις χρόνο του πήγαινε , βενζίνη παρκάρισμα κτλ όσοι ξέρουν βασικά μαθηματικά . Κλασσικά το κράτος φεσώνει με ημέτερους και εξυπηρέτηση κομμάτων και μετά είναι ζημιογόνο . Συν για την ώρα τουλάχιστον πιο πολύ εμπιστοσύνη έχω στο σκανάρισμα των δεμάτων από το κράτος και όχι από ιδιώτη που θα δίνει πληροφορίες σε ανταγωνιστές , τι στέλνεις που και τι ποσότητα & με τι συχνότητα .
Τα δε golden boys πλέον θυμίζουν και φέρνουν αποτελέσματα του ΚΚΕ .
kakos04
@ Ανώνυμος 6 Ιουλίου 2023 στις 6:39 μ.μ.
Ο όμιλος Μαρινάκη εξαγόρασε την Courier Center (www.courier.gr), το έτος 2021.
Το Shopflix.gr ανήκει επίσης στον όμιλο Μαρινάκη.
Steve
Εδώ στη νήσο που είναι μικρή και βλέπεις τι γίνεται,παρατήρησα τα εξής: Πρόπερσυ τέτοια εποχή βγήκε η εθελούσια έξοδος για τα ΕΛΤΑ, ρώτησα τους 2 υπαλλήλους -που είχαν πάνω από 20 χρόνια , αν θα φύγουν και αν τους συμφέρει.
Εφυγαν και οι 2.Από τότε, σε διάστημα 20 μηνών περίπου, έχουν υπογράψει σύμβαση πάνω από 20 άτομα, και αυτό γιατί με το που τελειώνει η σύμβαση τους μετά από 3-4 μήνες, δεν ανανεώνουν. Τελικά τους τελευταίους 6, έχει μείνει μία μόνον υπάλληλος, η οποία πέρυσι είχε παραιτηθεί, αλλά τελικά γύρισε και έχει κλείσει 1,5 χρόνο, γιατί έχει 5 παιδιά και έχει έξοδα,μάλιστα την είδα να έχει πιάσει και απογευματινή δουλειά.
Απ'ότι ρώτησα κάποιους γνωστούς μου που δούλεψαν καννά 3μηνο, τα λεφτά ήταν μουφά, γύρω στα 4-500€, και ο διανομέας έπρεπε να πληρώνει από την τσέπη του την βενζίνη, κάτι που είναι τρελλό, γιατί εδώ είναι πανάκριβη.
Ξενοδόχωφ
Έχει αξιοπρεπές δίκτυο η συγκεκριμένη; Ή θα το στήσει ο Μαρινάκης; Αμφιβάλλω για αμφότερα. Την ACS θέλει (απ' όσο γνωρίζω) που έχει μεγάλο δίκτυο για να την παντρέψει με το Άργος και να πράξει τα γραφόμενα στο άρθρο.
Δημοσίευση σχολίου