Αρχή σοφίας ελληνικών ονομάτων επίσκεψις.
Η ελληνική γλώσσα ομιλείτο πολύ πριν από την 2α π.Χ. χιλιετία και ευρίσκετο σε υψηλό επίπεδο τελειότητας.
Είναι η βασίλισσα των Γλωσσών.
Είναι η γλώσσα των Θεών.
«Ει Θεοί διαλέγονται, την των Ελλήνων γλώττη χρώνται»
(Κικέρων)
Όθεν άριστα λέγεται παρά τοις φιλοσόφοις
το τους μη μανθάνοντας ορθώς ακούειν ονομάτων
κακώς χρήσθαι και τοις πράγμασιν.
(Πλούταρχος)
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (134)
1) (Με το ¨στανιό¨ λέμε): ουσ. στανιό (το): Η ετυμολογία και η σημασία του.
2) επιθ. τρωγλοδύτης και λωποδύτης. Η ετυμολογία των.
3) επιθ. σεμνός (ο): Έχει μια αρχαία και νέα ερμηνεία η ετυμολογία της όμως δείχνει την αρχική και αληθινή του σημασία.
4) επιθ. απέριττος : Η ετυμολογία του.
5) Συμβεβλημένος, -η, -ον: τίνος ρ. μετοχή μέσου παρακειμένου είναι αυτή η μετοχή;
6) επιθ. ακαταπόνητος (ο): τα συνθετικά του και η σημασία του.
7) ρηματικά επίθ. εξαιρετέος, αμελητέος, -α, -ον: Τα συνθετικά των και η ερμηνεία των.
8) ουσ: κεραία (η): Η ετυμολογία του.
Οι απαντήσεις από το προηγούμενο Νο (133) ΕΔΩ.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αι απαντήσεις του Λεξιθήρος.
1) στανιό < (παραφθορά του ον.) σθένος = με το ζόρι, δια της βίας.
2) τρωγλοδύτης < τρώγλη + (εις)δύω. = ο κατοικών και τρώγων εις (σπηλαιώδη) τρώγλην. λωποδύτης < λωπή(= τσέπη) + εισδύω = ο κοινώς πορτοφολάς.
3) σεμνός (< μνήμη αναγραμματισμός) = αξιομνημόνευτος, διάσημος, υπερήφανος, (αρχαία σημασία και πιο σχετική με την ετυμολογία ), ταπεινός (η νέα σημασία, δηλαδή άλλα αντ’ άλλων…)
4) απέριττος < α (στερ.) + περιττός, (< περιστός, ρ. περισσεύω) = ο χωρίς κάτι περιττό, ο ουσιώδης, ουσιαστικός.
5) συμβεβλημένος, -η, -ον. του ρ. συμβάλλομαι (= συμφωνώ και συμμετέχω εις τι.) = ο συμβαλλόμενος, ο θέτων από κοινού με άλλον την κυρωτικήν υπογραφή του.
6) ακαταπόνητος < α (νευ) + κατά + πονώ (= κουράζομαι) = ακούραστος, ακατάβλητος.
7) εξαιρετέος, -α, -ον του ρ. εξαιρούμαι = ο που πρέπει να εξαιρεθή, αμελητέος, -α, -ον < α(νευ) + μέλημα = ο που πρέπει να μη του δοθή σημασία.
8) κεραία < ρίζα ακρ-, άκρ-η = το ακραίον τι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου