ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2030

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2030 (Μια πρώτη κριτική και στο δικό μας Στρατηγικό Σχέδιο Ενέργειας και Κλίματος που ανακοινώθηκε χθες)
 
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο:
 
Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ "ΠΡΑΣΙΝΗΣ" ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΦΟΝ ΠΡΟΕΔΡΕΣΣΑ ΜΑΣ
 
🔸Το 2020, στην ΕΕ κυκλοφορούσαν 246.3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα.(19 Ιαν 2022, ACEA) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,9%.
🔸 Ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει 0,20 KWh ανά km.
🔸 Κάθε χρόνο, η απόσταση που διανύει ένα επιβατικό αυτοκίνητο στην ΕΕ είναι, κατά μέσο όρο 11,300 km (Εurostat, 2021).
 
✔️Άρα απαιτούνται συνολικά πρόσθετες 556.663.800.000 ηλεκτρικές kWh (556,6TWh) για να ηλεκτροκινηθεί η ΕΕ
 
🔹Το 2021, ο ηλεκτρισμός που παρήχθη στην ΕΕ από ΑΠΕ έφτασε τις 1068 TWh, καλύπτοντας, λέει, το 34% των συνολικών αναγκών της Ένωσης για ηλεκτρισμό. Αυτή παρήχθη από μια εγκατεστημένη ισχύ 189GW φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών..
 
🔹Οι συνολικές ανάγκες για ηλεκτρισμό στην ΕΕ είναι σήμερα περίπου 3500 TWh. Άρα θα απαιτηθούν 4056TWh ηλεκτρική ενέργεια για να τα κάνουμε όλα τα τουτού "πράσινα" στην ΕΕ και να ηλεκτροδοτηθούμε (αν είναι να ζεσταθούμε κιόλας και να κινήσουμε και την βιομηχανία, θα απαιτηθούν πάνω από 10.000ΤWh...)
 
Άρα
 
✔️Στις 8760 ώρες που έχει ο χρόνος, κάθε εγκατεστημένη GW ΑΠΕ παράγει 5.762 GWh μόνο (διαθεσιμότητα 65,7%, τα υπόλοιπα "αργία" λόγω καιρού). Στοιχείο προφανώς ανακριβές, όταν στην Ελλάδα που έχει ιδανικές συνθήκες, η αντίστοιχη απόδοση είναι γύρω στο 21%. Έστω όμως ότι είναι έτσι όπως τα λένε οι επίσημες στατιστικές της Κομισιόν και με τις οποίες λαμβάνει αποφάσεις.
 
✔️Για να ηλεκτροκινηθούμε μόνο θα απαιτηθούν πρόσθετα πάρκα ΑΠΕ ισχύος 528,87GW και περίπου 4.000GW για αποθήκευση ενέργειας, για να την έχουμε διαθέσιμη 24ωρες το 24ωρο και παντός καιρού ως εφεδρεία για να μπορούν να σταθεροποιηθούν τα δίκτυα.
 
🔹Το συνολικό κόστος αντικατάστασης του Ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνητα (μέσο κόστος 30.0000€) ανέρχεται σε 7,38τρισ €. Πληρωτέα αυτά μέχρι το 2028, λέει.
 
🔹 Το συνολικό κόστος εγκατάστασης των απαιτούμενων μονάδων ΑΠΕ και μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, (ως του φτηνότερου "πράσινου" τρόπου αποθήκευσης ενέργειας σήμερα, που δεν απαιτεί σπάνια μέταλλα από άλλους πλανήτες για μπαταρίες), με μέσο κόστος εγκατάστασης 1,1εκ€/ΜWh, είναι αλλά 5τρισ€ (για εγκαταστάσεις με μέση διάρκεια ζωής 20 χρόνια).
 
🔹 Η υποδομή των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διπλασιαστεί τουλάχιστον για να φτάνει η απαιτούμενη πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια παντού. Κόστος;; Εκτός που δεν φτάνει όλος ο διαθέσιμος χαλκός του πλανήτη, δεν χωράνε και τα νούμερα στο κομπιουτεράκι μου.
 
🔹 Το ετήσιο κόστος απόσβεσης αυτών των ενεργειακών επενδύσεων για αυτοκίνητα και μονάδες ΑΠΕ μόνο είναι 738δισ€+250δισ€= περίπου 1τρισ€/χρόνο Δηλαδή το 1/14 (7%) του σημερινού ΑΕΠ της ΕΕ. (από το 3,5% που ήταν το 2020 η συμμετοχή όλου του κλάδου ενέργειας ιδιοκαταναλωσης στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ)
 
✔️ Όπερ σημαίνει, (και χωρίς να υπολογίζονται αλλά κόστη, όπως για τα δίκτυα, για συντήρηση εγκαταστάσεων και τόκους δανείων) ότι το 2030 θα μας κοστίζει η ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή και το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο, τουλάχιστον το διπλάσιο απ' ότι κόστιζε πριν από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης τον Ιούνιο του 21
 
Σε Ελληνικό επίπεδο, σύμφωνα και με το νέο ΕΣΕΚ που δημοσιεύτηκε σήμερα (βλέπε στο * λεπτομέρειες) προβλέπονται ακριβώς τα ίδια ( αν και κατ αναλογία) με τα πιο πάνω ευρωπαϊκά πρασινάλογα με πολιτικές αντίστοιχου αχταρμά. Επιπρόσθετα όμως:
 
🔺️Θα γεμίσει με ανεμογεννήτριες εκτός και όλα τα κορφοβούνια και τις θάλασσες!
 
🔺️Δεν προβλέπει ούτε ένα σέντσι έσοδα από την εκμετάλλευση των ελληνικών κοιτασμάτων φυσικού αερίου!
 
Που θα πάνε αυτά τα 30δις που χάνουμε ήδη κάθε χρόνο;; (στο ** οι υπολογισμοί)
"Καπου"! Μόνο για εσωτερική ενδογενη ανάπτυξη δεν θα πάνε. Ίσως σε κάποιο νέο μνημόνιο ή σε καμία "συνεκμετάλλευση" με τον κουμπάρο απέναντι. Έχει και αυτός χορηγούς του για να θρέψει (πριν την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια προς τα BRICS). Εκεί ακριβώς που τα στέλνει το σχέδιο "Πισσαριδη " και η εξωτερική πολιτική του ΕΛΙΑΜΕΠ/ένθεν κακείθεν Σημητισταν.
 
🔺️Λειτουργεί σαν μοχλός για μια ακόμη μεγάλη αφαίμαξη εισοδημάτων/ αναδιανομή προς τα πάνω, μέσω της λειτουργίας του εδώ καρτέλ ενέργειας και των πολύ ψηλών ενεργειακών φόρων. 
 
Πως θες τώρα να λειτουργήσει κυρία προεδρέσσα μας (και εσείς πετεινά του εδω δάσους) η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με τους νόμους προσφοράς και ζήτησης, για να δω κάτι;;
 
Δηλαδή το πόσα κιλά δούλεμα μας κάνετε τώρα για να σώσουμε εκπομπές τόσου διοξειδίου του άνθρακα όσο εκλύχθηκε μόνο από την περσινή πυρκαγιά στο δάσος της Δαδιάς.
 
* Το νέο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ που τεκμηριώνει όλα τα πιό πάνω ΕΔΩ .
(Πάρτε ένα κομπιουτεράκι και κάντε λίγη στοιχειώδη αριθμητική)

** Πόσο μας κοστίζει όλο αυτό;; ΕΔΩ και καρατσεκαρισμένο.


Δεν υπάρχουν σχόλια: