ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο 29 Αυγούστου 2020

Πολεμική Αεροπορία: Το ζήτημα της απόκτησης Rafale είναι υπαρκτό

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Ναι τα έχουμε ζητήσει, τώρα αν θα τα πάρουμε είναι ένα άλλο θέμα. Πάντως Rafale χωρίς Meteor (άρα AESA) & Scalp, στις επικρατούσες συνθήκες στη περιοχή δεν νοείται. Ένας λόγος παραπάνω, αν τα F-16 μετά την αναβάθμιση παραμείνουν χωρίς JASSM ή JSM & AARGM, εν όψει μάλιστα της συμφωνίας απόκτησης του 2ου συστήματος S-400 από τα μογγόλια. Πρέπει να ξέρουμε όμως ότι δεν υπάρχουν φθηνές λύσεις. Ότι πάρουμε θα το πάρουμε ακριβά και θα επιβαρύνει και τις επόμενες γενιές. Θα πρέπει λοιπόν να δούμε προσεκτικά τι μπορούμε να κάνουμε, μέσα από τα περιορισμένα διαθέσιμα κονδύλια. Η προμήθεια γαλλικών Α/Φ, αυτά απεδείχθησαν ικανότατα στο πεδίο. Ειδικά τα Mirage F1CG, και αποτέλεσαν το τελευταίο μαχητικό της ΠΑ το οποίο διασφάλισε την αεροπορική κυριαρχία στο Αιγαίο για όλη την δεκαετία του ‘80, καθώς κανένα άλλο αεροπλάνο της εποχής εκείνης δεν μπορούσε να του αντιπαρατεθεί επιτυχώς στην αναχαίτιση και την κλειστή αερομαχία. Τέλος, να πούμε ότι το ‘74 και το ‘96 οι υπερατλαντικοί σύμμαχοι δεν στάθηκαν στο πλευρό μας. Ακόμα και σήμερα, εκτός από δηλώσεις αλληλεγγύης και συμπαράστασης, δεν υπάρχουν άλλες κινήσεις. Μόνο “φιλικά χτυπήματα στην πλάτη”, για να πάμε σε “διάλογο” για τα δικά μας κυριαρχικά δικαιώματα…
Κατόπιν τούτων, νομίζω ότι όχι μόνο τεκμηριώνεται αλλά και επιβάλλεται η εξοπλιστική διαφοροποίηση, και όχι μόνο στην ΠΑ…
Το ζήτημα της απόκτησης μαχητικών Rafale πάντα ήταν στην εξοπλιστική ατζέντα της Πολεμικής Αεροπορίας η οποία γνώριζε εξ αρχής πως πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σχεδίαση με σύγχρονες τεχνολογίες αιχμής και κυρίως με τέτοια επιλογή συνοδεύονταν από στρατηγικά όπλα κρούσης.
Που όμως βρίσκεται το θέμα σήμερα;
Οι πληροφορίες μας διασταυρωμένες από ελληνικές και γαλλικές πηγές μιλούν πράγματι για ένα έντονο ενδιαφέρον μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας με τη γαλλική Dassault να ετοιμάζεται τις προσεχείς ημέρες να στείλει επίσημη προσφορά στη ΓΔΑΕΕ μέσω της DGA για10 νέα Rafale της τελευταίας γενιάς του αεροσκάφους. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν στον γράφοντα πως το θέμα διακινήθηκε ευθύς εξ αρχής σε πολύ υψηλό πολιτικό επίπεδο για να κρατηθεί ως επτασφράγιστο μυστικό και προφανώς να αποφευχθούν γραφειοκρατικές διαδικασίες και παρεμβάσεις τρίτων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες δεν υπάρχει ακόμα ειλημμένη απόφαση όμως υπάρχει μια άτυπη αρχική συμφωνία σε υψηλό επίπεδο μεταξύ της Ελληνικής και Γαλλικής κυβέρνησης. Παράλληλα, με το θέμα της απόκτησης δέκα υπερσύγχρονων Rafale προσφορά που θα καταθέσει η γαλλική κατασκευάστρια αεροναυπηγική εταιρεία τις προσεχείς ημέρες, η Γαλλική Αεροπορία θα παραχωρήσει και ένα μικρό αριθμό αεροσκαφών της αρχικής έκδοσης του Rafale. Το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται να υπάρξουν οι σχετικές τελικές αποφάσεις.
Αδιαμφισβήτητα, μια τέτοια απόφαση για την απόκτηση Rafale κινείται στη σωστή κατεύθυνση και ικανοποιεί πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ για ένα σύγχρονο δικηνητήριο μαχητικό με μεγάλη ακτίνα δράσης, μεταφοράς οπλικού φορτίου και τελευταίας γενιάς αισθητήρες και ηλεκτρονικά που το καθιστούν πραγματικό game changer στην ελληνοτουρκική διαμάχη.
Και είναι απολύτως λογικό η ΠΑ να θέλει Rafale καθώς οι Έλληνες χειριστές γνωρίζουν από πρώτο χέρι στις επιδόσεις και ικανότητες των Mirage 2000-5 Mk2 και τους στρατηγικούς ρόλους που εξυπηρετούν στο ελληνοτουρκικό ισοζύγιο δυνάμεων εξασφαλίζοντας εναέρια υπεροχή και στρατηγική κρούση.

ΠΗΓΗ






1 σχόλιο:

Simos είπε...

10 χρόνια F1CG στην 342ΜΠΚ. Το πιο παρεξηγημένο ά/φος της ΠΑ. Το ξύλο που έχει μοιράσει στους τούρκους απερίγραπτο. Και η κατάληξη; Αθόρυβα και ΑΝΑΡΜΟΣΤΑ να αφήσουν 25 μαχητικά στα χωράφια της τανάγρας να σαπίζουν από το 2003. Όταν ακόμα πετούσε C-47 στη θεσσαλονίκη μέχρι το 2008 και τα Dornier Do28 μέχρι το 2010. Είδα στη πίστα της Καμπούλ γαλλικό F1 το 2010 να εκτελεί αποστολές και αρρώστησα. Τόσο πολύ λυπήθηκα. Ευτυχώς ο κόσμος ψιλοαναγωρίζει τον πολύτιμο ρόλο που διαδραμάτισε το F1 στην μετεξέλιξη της ΠΑ στο σημείο που βρίσκεται, την συμβολή του σε αυτό που ελαφρά και χωρίς πολύ σκέψη σήμερα ονομάζουμε Ελληνική αεροπορική υπεροχή. Διότι ο απλός κόσμος δεν μπορεί να καταλάβει τι θυσίες έγιναν (και γίνονται) για να φτάσει σήμερα να καμαρώνει και να είναι υπερήφανος για τα Ελληνικά φτερά.