ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Που ακούστηκε ξανά, να είμαστε από τις μεγαλύτερες ναυτικές χώρες και να μην έχουμε ναυπηγεία.!!!! Κανονικά θα έπρεπε μέχρι αεροπλανοφόρα να κατασκευάζουμε. Αυτοκτονίες... Lockdown... Αιγαίο... Δεν πρόκειται για κυβέρνηση... Για εταιρεία δολοφόνων πρόκειται...Δολοφονούν από έθνος και έναν έκαστο ατομικά..μέχρι ναυπηγεία . Η δύναμη της Ελλάδος βρίσκεται στην θάλασσα. Διαθέτει το μεγαλύτερο εφοπλιστικό λόμπι παγκόσμια. Με αυτό συνεργάτη και σύμμαχο να ελέγχει όλες τις θαλάσσιες μεταφορές από και προς την Μεσόγειο. Με υποδομές στον τουρισμό μας και με ιχθυοκαλλιέργειες αρχικά παράκτιες στις χιλιάδες βραχονησίδες και εν συνεχεία ανοιχτής θαλάσσης που θα τάιζαν τον μισό πλανήτη, η Ελλάδα θα γινόταν ένα από τα πιο ασφαλή και σημαντικά κράτη του πλανήτη.!!
Αντιόπη Σχοινά
Σταυρόλεξο για έμπειρους λύτες εξελίσσεται για την κυβέρνηση η υπόθεση πώλησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, μιας και με βάση τα τελευταία δεδομένα, αλλά και το χαμηλό τίμημα που προσφέρθηκε από την μια ουσιαστική προσφορά, θέτουν σε σοβαρό προβληματισμό τον ειδικό εκκαθαριστή αλλά και το Υπουργείο Οικονομικών στο οποίο θα εισηγηθεί ο τελευταίος.
Η διαδικασία προβλέπει ότι ο ειδικός εκκαθαριστής θα εισηγηθεί στο υπουργείο Οικονομικών, το οποίο και θα αποφασίσει εάν θα κάνει δεκτή την προσφορά ή θα κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο, και οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται άμεσα.
Αναπόφευκτες άλλωστε θεωρούνται οι νομικές επιπλοκές εάν απορριφθεί η προσφορά και κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, ενώ σε αντίστοιχα μονοπάτια μπορεί να οδηγήσει και η ανακήρυξη πλειοδότη σε αυτό το τίμημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν το απόγευμα της Παρασκευής, η προσφορά από την Pyletech Shipyards, του Ομίλου North Star Group του Θεόφιλου Πριόβολου, κινήθηκε στα 15,1 εκατ. ευρώ, ενώ η προσφορά από την ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, ύψους 1 εκατ. ευρώ, έγινε μόνο και μόνο για να έχει τη δυνατότητα ο όμιλος να παρεμβαίνει στον διαγωνισμό.
Όπως δε σημειώνει σε σχετική ανακοίνωση η τελευταία, «η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, όπως ενημερώσαμε τους αρμόδιους την 10-12-2020, αλλά και με ειδικό δεσμευτικό υπόμνημα εντός του φάκελου / προσφοράς που υποβάλλαμε την 11-10-2020, ήταν «μη ανταγωνιστική» και συμβολικού χαρακτήρα. Ο μοναδικός λόγος που το πράξαμε, όπως δηλώσαμε και επεξηγήσαμε στην προσφορά μας, ήταν για να διατηρήσουμε το έννομο δικαίωμα παρακολούθησης και επέμβασης στην διαδικασία, όπου και όταν αυτό απαιτηθεί».
Πάντως και η προσφορά της Pyletech Shipyards, του Ομίλου North Star Group, δεν φαίνεται να έχει προκαλέσει ιδιαίτερη ικανοποίηση στην κυβέρνηση και είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να μη γίνει δεκτή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο υπονόησε και ο νομικός σύμβουλος των εργαζομένων στα ναυπηγεία, σύμφωνα τουλάχιστον με την πρώτη ανακοίνωση του σωματείου των εργαζομένων «Τρίαινα».
Η Pyletech Shipyards με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι θα επενδύσει πάνω από 700 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια στα ναυπηγεία και για την δημιουργία περισσότερων από 1.600 άμεσων και 6.000 έμμεσων θέσεων εργασίας. Διευκρίνισε δε ότι κατέθεσε «μια δίκαιη και επωφελή για την απασχόληση και την εθνική οικονομία πρόταση» ,
Από την πλευρά του ο Ομιλος ONEX σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι ήδη έχει αποκτήσει τα ναυπηγεία Νεώριου Σύρου με αξία εξαγοράς μέσα από διαδικασία εξυγίανσης περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διαπραγματεύεται την αξία απόκτησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μέσω διαδικασίας εξυγίανσης περί τα 270 εκατομμύρια ευρώ.
Καταλήγοντας ότι «Ως εκ τούτου, αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε αποδεδειγμένα τις αξίες των Ναυπηγείων της Πατρίδας μας, κάτι το οποίο, αν η διαγωνιστική διαδικασία ικανοποιούσε τις ελάχιστες απαιτήσεις μας, θα είχαμε την δυνατότητα για άλλη μια φορά, μέσα από μία ανταγωνιστική προσφορά μας, να καταθέσουμε ένα τίμημα αντάξιο του μεγαλύτερου ναυπηγείου της Χώρας και ενός από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου, τίμημα που δεν μπορεί φυσικά να υστερεί των προηγούμενων ιστορικά καταγεγραμμένων αξιών που προαναφέραμε».
Με την τροπή που έλαβε ο διαγωνισμός, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι μπορεί να υπάρξει εμπλοκή και στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για το εμπορικό κομμάτι, επιφάνειας 332 στρεμμάτων που διαθέτει στο χώρο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τιμή εκκίνησης στα 55 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό καθώς οι δύο διαγωνισμοί τρέχουν παράλληλα και είναι άμεσα συνδεδεμένοι λόγω των αδειών λειτουργίας του ναυπηγείου αλλά και των δεξαμενών ναυπήγησεvn εκ των οποίων η δεξαμενή 5 αποτελεί το κυριότερο asset.
Ειδικότερα στην χθεσινή προκήρυξη της ΕΤΑΔ, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «πριν από την έναρξη της διαδικασίας πώλησης του Ακινήτου, που αποτελεί τμήμα των (πρώην ενιαίων) Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η ΕΤΑΔ ως ιδιοκτήτρια του οικείου τμήματος, αιτήθηκε τον διαχωρισμό της υφιστάμενης άδειας λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ως προς το τμήμα, το οποίο αφορά το προς πώληση Ακίνητο, αίτημα το οποίο εκκρεμεί στις αρμόδιες αρχές».
Και συνεχίζει: «Επισημαίνεται ότι η ΕΤΑΔ ουδόλως υπόσχεται την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχωρισμού της υφιστάμενης άδειας λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές, πριν ή μετά τη μεταβίβαση του Ακινήτου στον Οριστικό Πλειοδότη του Διαγωνισμού, ούτε υπόσχεται τη μεταβίβαση του Ακινήτου με άδεια λειτουργίας ναυπηγείου, η απόκτηση της οποίας εναπόκειται αποκλειστικά στον νέο ιδιοκτήτη του Ακινήτου. Προς διευκόλυνση του τελευταίου, σε περίπτωση που της ζητηθεί κατά τη μεταβίβαση, η ΕΤΑΔ θα διαβιβάσει στον αγοραστή τον πλήρη φάκελο της υποβληθείσας αίτησης διαχωρισμού της υφιστάμενης άδειας λειτουργίας, όπως θα έχει διαμορφωθεί έως την ανάδειξη του Οριστικού Πλειοδότη, καθώς και τη σχετική αλληλογραφία με τις αρμόδιες αρχές».
Ας σημειωθεί ότι τα χρέη των ναυπηγείων σε Δημόσιο, Τράπεζες και εργαζόμενους υπολογίζονται σε 250-300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε παλιότερη έκθεση κατάσχεσης η περιουσία των ναυπηγείων αξιολογούνταν σε περισσότερο από 900 εκατομμύρια ευρώ.
Παράλληλα οι εργαζόμενοι στο Σκαραμαγκά σε ανακοίνωση του σωματείου «Τρίαινα» ζητάνε να κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος και σημειώνουν ότι εγείρονται τεράστια ερωτήματα και υπόνοιες ότι πρόκειται για μεθοδευμένη διαδικασία, καθώς η αξία των ναυπηγείων είναι υπερπολλαπλάσια του προσφερόμενου τιμήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου