ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2024

Η μεγάλη μερίδα του κόσμου έχασε την επαφή με την ελληνική παιδεία.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Βάτραχοι Αριστοφανής
 
ΔΙΟ. Αισχύλε! Εσύ τί λες;  
ΑΙΣ. Γιά πες μου πρώτα,
η πόλη τώρα ποιούς διαλέει; τους άξιους;
ΔΙΟ. Κάθε άλλο· τους μισεί φριχτά· οι αχρείοι
της αρέσουν.  
ΑΙΣ. Μη λες πως της αρέσουν·
τους βγάζει με κακή καρδιά· πώς όμως
μπορεί κανείς να σώσει τέτοια πόλη
που δεν της κάνει ούτε παλτό ούτε κάπα;
ΔΙΟ. Αν θέλεις τον Επάνω Κόσμο, βρες το.
ΑΙΣ. Εκεί θα το εξηγήσω· εδώ δε θέλω.
ΔΙΟ. Όχι· από δω το φως σου να τους στείλεις.
ΑΙΣ. Του εχθρού τη χώρα για δική τους πρέπει
και τη δική τους για εχθρική να κρίνουν
 
Τώρα θα μου πεις... ...ντάξ αλλά, ο Αριστοφάνης πέφτει βαρύς σε ένα λαό με iq μικρότερο από του μέσου Μογγόλου...η μεγάλη μερίδα του κόσμου έχασε την επαφή με την ελληνική παιδεία.
 
Η πτώση μας αυτή ξεκίνησε  από την γλωσσική "μεταρρύθμιση" πτώση του 1976 επί κυβερνήσεως Ν.Δειμικοκρατίας . όπου πήγαμε από την καθαρεύουσα στην δημοτική, δηλαδή από εκεί που χρησιμοποιούσαμε 150.000 λέξεις, επιλέξαμε να χρησιμοποιούμε μόλις 3.000 λέξεις με βασική την λέξη μαλάκα... και αμέσως μετά με την δεύτερη τονική "μεταρρύθμιση" πτώση, του 1982 επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, όπου από το πολυτονικό πήγαμε στο μονοτονικό σύστημα... εκεί μπερδέψαμε εννοιολογικά από τον τονισμό και τα μπούτια μας, μέσα σε αυτές τις 3.000 λέξεις.  Να σκεφτεί κανείς ότι η ομηρική έχει 3.000.000 εκ. λέξεις.
 
Την δεκαετία του 1990 περάσαμε στην "ελεύθερη" τηλεόραση και σε μεγάλα πνευματικά άλματα με το Ciao Antenna, την Λάμψη, το Καλημέρα Ζωή, Ερωτοδικείο με Μιχαλονάκου κ.λ.π. μετά το 2000 ήρθαν μαζικά τα κινητά τηλέφωνα... μετά το 2010 ήρθε μαζικά το διαδίκτυο... και μετά το 2020 ήρθαν μαζικά τα εμβόλια. 
 
Όταν κάποιος δεν ξέρει τον λόγο που πεθαίνει, είναι γιατί έχει πεθάνει προ πολλού, ψυχή τε και πνεύματι.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Kαλημέρα κ.Λύκαστρε.
Συμφωνώ, επαυξάνω και συμπληρώνω ότι πολύ κακό έχει κάνει και ο Σημίτης με την επιβολή της αγοράς από όλους τους μαθητές του λεξιλόγιου του Μπαμπινιώτη, όπου επίσημα πλέον γράφονται τα "Πολ,Ανα,αΦτί,τρένο,μοτοσΗκλέτα".
Ετσι ορθογραφικώς καταργούνται οι νόμοι της γραμματικής στη λέξη "Πολ" μιας και το "ω" υποδήλωνε την ύπαρξη μακρού φωνήεντος (το "au"), που θα οδηγούσε στην ελληνική εκδοχή του ονόματος, το "Παύλος".Χάνεται έτσι και το πλεονέκτημα της ορθής ορθογραφίας της αρχικής γλώσσας, όπως και στη λέξη "τραίνο"(train)στη δε λέξη "μοτοσηκλέτα", μιλάμε για πλήρη αποδόμιση κάθε εννοιλογικής συνοχής αφού η σύνθετη λέξη του αγγλόφωνου "μότορ"(=μηχανή,-ισμός")+Σάηκλ(=αντιδάνειο από το ελληνικό "κύκλος", το σχήμα δηλαδή της ρόδας) δεν έχει μέσα της το "υ",που σου θυμίζει τον κύκλο σε όποια γλώσσα και αν το διαβάσεις πλιν τον Μπαμπινιώτικον(είπα ν'απλοποιήσω και γω την ορθογραφία όπως ο κίριος καθιγιτίς στο βιβλίο του-ωπ, μου ξέφυγε το "υ"),οπότε χάνεται το ενδεικτικό στοιχείο της ορθογραφίας, που θα σε οδηγήσει στην κατανόηση της λέξης και εννοιλογικά, πέρα από την ανορθογραφία και στην γλώσσα απ'όπου προήρθε η λέξη .
Άφησα τελευταία τη λέξη αφτί.Η λέξη "αυτί" είναι τα σύγχρωνα ελληνικά και προέρχεται από τη λέξη "ώτο"(όχι ο Ρεχάγκελ, όχι ο Μπίσμαρκ,ούτε ο 1ος σύχρονος με την Αμαλία.......),αλλά η λέξη που μας άφησε κληρονομιά ως νεκρή γλώσσα κατά την Ρεπούση, τις λέξεις αυτίτιδα, αυτομυτολαιμολόγος,αν και πρέπει να ομολογήσω ότι την λέξη "ενώτια", την έχουμε κάνει "σκουλαρίκια",ένα δίκιο , το έχει η καθηγήτρια.Αν και έχουν περάσει τα χρόνια, και ποτέ δεν ΄'ημουν καλός στη γραμματική και το συντακτικό, αν θυμάμαι καλά το "υ" στη λέξη "αυτί",γιατί αντικαθιστά ένα άλλο μακρύ σύμφωνο, το "ω".(και αντίθετα το "ω" τα α+υ στο "Παύλος"και a+u στο "Paul").Θα είχε ενδιαφέρον και ένα σχόλιο από τον Λεξιθήρα.
Κλείνοντας, το σχόλιο-έστω και ακούσια- δείχνει άλλον ένα αίτιο της φτωχής παιδείας που μας χαρακτηρίζει,οι καθηγητές.
Νομίζω πως όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι πρώτα δημ.υπάλληλοι, και μετά δάσκαλοι.
Οι κύκλοι που απεργάζονται την υποβάθμιση της παιδείας εντέλουν τους πολιτικούς να ψηφίσουν νόμους, οι μεγαλόσχημοι καθηγητές γράφουν τα βιβλία που οι αδιάφοροι (στην καλύτερη)καθηγητές και δάσκαλοι διδάσκουν τα παιδιά του τικ τοκ και του φέησμπουκ.
Μιας και έχουμε επέτειο αύριο, επαναλαμβάνω ότι πριν 10 χρόνια που κοίταξα το βιβλίο σύγχρονης ιστορίας της 4ης δημοτικού, ο 2ος παγκόσμιος είναι σε 2 σελίδες (μέγεθος μισό Α4 η καθεμία, με 2 πλα'ι'νά πλαίσια με φωτογραφίες , δηλ το κυρίως κείμενο ήταν 1,5 σελίδα σύνολο), το ένα μάλιστα από τα πλαίσια, αναφερόταν στην Άννα Φράνκ, λες και εδώ την περνάγαμε ζάχαρη, και δεν είχαμε Δίστομα, Καμμένα,Χωρτιάτες,Βιάννου-μάχη της Κρήτης,Ρούπελ.
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Καλημέρα κ.Ξενοδόχε...έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά που να το βρείς θα μου πεις.Το μόνο που θα συμπληρώσω είναι ....ότι η πολιτική είναι η τέχνη της εξαπάτησις και του δόλου. Ευτυχώς στην Ελλάδα με αυτό το αλλοπρόσαλλο είδος τον γηγενή κάτοικο που υπάρχει... δεν χρειάζεται και μεγάλη προσπάθεια για να τον εξαπατήσεις... μιας και πρώτιστα από μόνος του θέλει απεγνωσμένα να εξαπατηθεί!...το 90% των ανθρώπων θέλει απεγνωσμένα να εξαπατηθεί... αλλά επιλέγει αυτόν που θα τον εξαπατήσει.