ΜΕΙΔΙΑΣ Ο συγγράφων :
(Σωκρατίδης, Ευτυχίδης)
ΕΥΤ: Ελεύθερον άνθρωπο ζητώ.
ΣΩ: Άνεργον εννοείς ή ληστήν.
ΕΥΤ: Διανοούμενον γίνεται;
ΣΩ: Αυτός είτε πετά εις τα σύννεφα είτε υπηρετεί κόμματα πολιτικά και θρησκευτικά ή απλώς πτωχοπρόδρομος. Και η πενία ο χειρότερος σύμβουλος και τύραννος της αληθείας.
ΕΥΤ: Ελεύθερον πνεύμα γίνεται;
ΣΩ: Ελεύθερον ως προς τι;
ΕΥΤ: Δια το δίκαιον, την αλήθεια, την αρετήν… αυτά.
ΣΩ: Δεν έμαθες, φαίνεται, τα νεώτερα των Θερμοπυλών; Οι Μήδοι διαβεβήκασι την Ανοπαίαν τελικά προ καιρού ικανού. Η Ελλάς εάλω αβρααμικώς και μετ’ αυτής η μισή ανθρωπότης.
ΕΥΤ; Και η άλλη μισή;
ΣΩ; Αυτή εαλώκει σχεδόν εξ υπαρχής και από χέρι.
ΕΥΤ: Οιονεί ¨προσδοκώ ανάστασιν φανατικών νεκρών¨ δηλαδή.
ΣΩ: Χα Κοίτα ο άνθρωπος γεννάται, κατά το μείζον και έλαττον, νάρκισσος και εγωπαθής. Πλην όμως αι αιώνιαι και αδιατάρακτοι νόμοι, αξίαι και κανόνες της συμπαντικής φύσεως και οι ρυθμοί της ζωής διδάσκουν αυτόν εν καιρώ δια του σοφού χρόνου το μέτρο, το σέβας και την καθολικήν συμπάθειαν.
ΕΥΤ: Πλην όμως και η αλήθεια όπως και η σοφία καθυστερούν νομίζω απελπιστικά.
ΣΩ: Κι αυτό είναι μια αλήθεια που όμως δεν αναιρεί την προηγουμένη.
ΕΥΤ: Πολλά τα δεινά, τα κακά.
ΣΩ: Που όμως ο άνθρωπος οφείλει είτε προσπαθείν διορθώνειν είτε υπομένειν, την ανάγκην αρετήν ποιούμενος .Ή μήπως αυτό το τελευταίο δεν αποκαλύπτει το μεγαλείον και την μοναδικότητα της ανθρωπίνης φύσεως και του ανθρωπίνου είδους;
ΕΥΤ: Το ηρωικό και φιλάνθρωπον αυτό ήθος συναντά πράγματι τον άνθρωπο με τον φιλάνθρωπο θεό δημιουργό του.
ΣΩ: Όντως το ήθος αυτό, και στάσι ζωής θωρακίζει μας και εμπνέει έναντι των δοκιμασιών της ζωής, των διακυμάνσεων της τύχης και της ρευστότητος εν γένει των ανθρωπίνων πραγμάτων.
ΕΥΤ: Όχι και τόσο εύκολο αυτό.
ΣΩ: Απαιτεί γενναιότητα, ευστροφία, ευγένεια και υπομονή.
ΕΥΤ: Αλλά και η πολεμική αρετή δεν είναι η συμπύκνωσις του ηρωισμού;
ΣΩ: Και σαφώς είναι, αν και δεν εξαντλείται απαραίτητα αυτού. Ενίοτε γαρ για πολλούς και πτωχούς το επιλέγειν φέρειν εις πέρας το βαρύ φορτίον της ζωής ισοδυναμεί ηρωικώς προς αρκετάς πολεμικάς αυτοθυσίας.
ΕΥΤ: Και ο έρως όμως θέλει ηρωισμόν, αρετήν και τόλμην όπως η Κάλβειος ελευθερία νομίζω.
ΣΩ: Όταν δεν είναι απλά τυφλόν πάθος και παθητική λατρεία. ναι. Γιατί εδώ εκδηλούνται και δοκιμάζονται τα ηθικοπνευματικά εφόδια, ανακλαστικά και αντοχαί της ανθρωπίνης προσωπικότητος, η βούλησις, η κρίσις και ο χαρακτήρ, όπως και επιβραβεύεται ή ζημιούται αναλόγως ο άνθρωπος αυτός, εάν αστοχήση ερωτικώς, ακόμα και με απώλειαν της ζωής ή της ελευθερίας του.
ΕΥΤ: Υπάρχουν φυσικά και οι πνευματικοί έρωτες;
ΣΩ; Οι πιο ακραίοι και επικίνδυνοι είναι αυτοί, όντος του διακυβεύματος αυτών μεγίστου.
ΕΥΤ: Λόγω αυτής της επικινδυνότητος ως φαίνεται οφείλεται το, λαϊκώς και ευρέως διαδεδομένον δια τα γράμματα, σε μεγάλη δόσι τρελαίνειν τον φιλομαθή όπως άλλωστε και η θρησκεία.
ΣΩ: Αι ανεκπλήρωτοι προσδοκίαι και τα αυθάδη όνειρα που αναμένουν ορισμένοι απ’ αυτά τρελαίνουν. Μη λάθωμεν ότι ο άνθρωπος γεννάται νάρκισσος και ατομοκεντρικός. Κάθε επιλογή όμως και η ερωτική δέον δοκιμάζεσθαι ώστε συμβαδίζειν προς την καθημερινότητα και την πραγματικότητα. Αυτό λέγεται αληθής μετριοφροσύνη και ταπεινοφροσύνη. Και όταν λέγομεν πραγματικότητα εννοούμεν το πραγματικόν-αληθές και όχι το συμβατικόν-αληθές.
ΕΥΤ: Κατείληφα. Τα κατά συνθήκην και αμοιβαίως αποδεκτά, πολιτικά και θρησκευτικά, ψεύδη. Πλην όμως αλλέως εννοεί η θρησκεία την ταπεινοφροσύνη.
ΣΩ; Το συμμορφούσθαι εις το συμβατικόν αληθές του θρησκευτικού δόγματος;
ΕΥΤ: Προφανώς.
ΣΩ: Άκου κι αυτό: Διόρθωνε τον ιερέα, αλλά μην απομακρύνεσαι από αυτόν, επειδή η Εκκλησία είναι πιο σημαντική από όλα τα υπόλοιπα, επειδή ο Θεός μόνο την Εκκλησία εμπιστεύθηκε, όχι τα κράτη και τους πολιτισμούς. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Επίσκοπος Οχρίδος.)
ΕΥΤ: Τι σημαίνει αυτό;
ΣΩ: Πάντως όχι ταπεινότητα και μετριοπάθεια αλλά μάλλον μισαλλοδοξία, φανατισμό, υποκρισία και απολυτότητα.
ΕΥΤ: Θεοκρατία τύπου Ιράν και δυτικόν μεσαίωνα εννοείς.
ΣΩ: Πάντως εκβήναι καλό τι απ’ αυτό το πνεύμα λόγου αποκλείεται, και μάλιστα όταν αυτό προβάλλεται ως απόλυτο και αδιαμφισβήτητο, εκ πνεύματος θεού αποσταλέν, ρησκευτικόν δόγμα.
ΕΥΤ; Οπωσδήποτε.
ΣΩ; Θες ακούσαι κι αυτό;
ΕΥΤ; Το οποίον;
ΣΩ: Αυτό. Το ¨ Ένα είν’ το κόμμα. Και τα εικονίσματα του Λένιν και Στάλιν ψηλά. Η κομματική κομμουνιστική ορθοδοξία uber alles. (Άγιος Χαρίλαος Φλωράκης ο κονσερβοσφαγεύς.)
ΕΥΤ: Συγκοινωνούντα κομμουνιστικά δοχεία ή ού;
ΣΩ: Πονηρούλη!
ΕΥΤ: Κοινός τόπος. Γλαύκα εις κομμουνιστικάς Αθήνας κομίζω.
ΣΩ: Τι άλλο είποιμι; Πέραν τούτου η τάλαινα επιστήμη επαίρει τας χείρας αυτής εις παράδοσιν.
ΕΥΤ: Πάντως εμείς διατηρούμε απτόητοι, ευλαβώς, ευπειθώς και θαυμαστώς, ξενοκρατικήν Βουλήν, εθνομηδενιστικήν θρησκείαν, τάξιν και ασφάλειαν.
ΣΩ: Και ύστερα διερωτώμεθα ¨ τα εκβάλλω αριστερά, τα εμβάλλω δεξιά, τί έχουσι τα έρημα και ψοφούσι;¨
ΕΥΤ: Τις πταίει;
ΣΩ: Ότι κάνει νιάου νιάου εν τη κεραμοσκεπή. Το αργό δηλητήριο της θρησκευτικής δουλικότητος και μοιρολατρίας ενεργεί, σταθερά και ύπουλα, διαβρωτικά σπάζοντας τα νεύρα της ψυχής και τους αρμούς της κριτικής σκέψεως. Αντίο ελευθερία, τόλμη και αλήθεια.
ΕΥΤ: Α, τί μού θύμησες τώρα. Ευσεβής πατήρ, κόρη νεαρά, παιδιόθεν στο κατηχητικό δια το αποκτήσαι ηθικάς αρχάς. Κόρη: Μπαμπά όταν μεγαλώσω θέλω να παντρευτώ τον Ιησού. Πατήρ έντρομος: Κόρη μου, συμφωνώ, αλλά, επί του παρόντος, τέρμα το κατηχητικό. Απεφοίτησες.
ΣΩ: Παν μέτρον άριστον.
ΕΥΤ: Η υπερβολική έφεσις και προσκόλλησι (εξ ού και κόλλημα και κόλασις) σε κάθε ενασχόλησι και διατριβή ναρκώνει, αποβλακώνει και σκοτώνει.
ΣΩ;; Ωριμότης γαρ και σοφία εις τούτο έγκειται. Το γνωρίζειν εγκαίρως αποσύρεσθαι όπως και στα τυχερά παίγνια πριν οι έρωτες και αι γοητείαι αυταί εκπέσωσι εις ανεξέλεγκτα, άγρια και αυτοκαταστροφικά πάθη και ελλείμματα.
ΕΥΤ: Συνιστώ την αρχαιοελληνική γραμματεία. Ακένωτος και άδολος πηγή εμπνεύσεως και αληθείας καθαράς και μη νενοθευμένης. Αφ’ ότου εξέλιπαν οι ηγεμονικοί εκείνοι αρχαίοι Έλληνες σοφοί ο κόσμος πλέον πορεύεται τυφλός.
ΣΩ: Απωλέσθη ο γνώμων της σοφίας και της αρετής και αντεκαταστάθη από την θολή και μηδενιστική σοφιστική της πολιτικοθρησκευτικής δουλοτυραννικής εξουσίας.
ΕΥΤ: Δυστυχώς. Αν και νομίζω ότι αι προηγηθείσαι του σημερινού ολοκληρωτικού αβρααμικού μονοθεϊσμού εθνικαί θρησκείαι ήταν πιο εξευγενισμένες, είχαν ένα άλλο, βρε παιδί μου, εκλεπτυσμένο και κοσμοπολίτικο ανεκτικό πνεύμα.
ΣΩ; Ο Αισχύλος και ο Προμηθεύς του θα είχον μάλλον αντίθετον άποψι.
ΕΥΤ: Ίσως επειδή δεν είχε γνωρίσει τα σημερινά χειρότερα;
ΣΩ: Μάλλον γιατί αυτές να προετοίμασαν το έδαφος, παρέδωσαν το δαχτυλίδι διαδοχής ώστε να επικρατήση το νεώτερο και χειρότερο, το σημερινό θρησκευτικό σύστημα.
ΕΥΤ: Ναι αλλά δεν σού κάνει εντύπωσι το μη έχουν γεννηθή άλλες νέες θρησκείες μετά την επικράτησι του τρισκελούς αβρααμικού μονοθεϊσμού (Ιουδαϊσμός, χριστιανισμός, ισλαμισμός); Και άρα να υποθέσωμεν έχειν μας την τέλεια θρησκεία γι αυτό και δεν προέκυψε ανάγκη νέων;
ΣΩ; Υπομονή. Αι θρησκείαι είναι ο μακροβιότερος κοινωνικός θεσμός. Ενώ πολιτικά καθεστώτα, κράτη και αυτοκρατορίαι διαρκούν από ένα αιώνα μέχρι μια χιλιετία το πολύ, αι θρησκείαι αλλάζουν ανά αστρικό ζώδιο, ανά δυο χιλιάδες χρόνια και.
ΕΥΤ: Χμ. Αλλά πώς;
ΣΩ: Φροντίζουν τα μυστικά σκοτεινά πανάρχαια ιερατεία γι αυτό τα οποία κυβερνούν και κατευθύνουν εκ του παρασκηνίου, γηίνου αλλά και εξωγηίνου, την ταλαίπωρο ανθρωπότητα.
ΕΥΤ: Εξωγηίνου είπας; Γενού αναλυτικότερος.
ΣΩ: Ας κλείσωμεν εδώ, φίλτατε, όπου ανοίξαμε το θέμα και δι’ άλλην ώραν, θέμα ούτως ή άλλως τεράστιο και χρήζον Δηλίου. ως αν έλεγεν και ο αρχαίος συνώνυμος πρόγονος, κολυμβητού.
ΕΥΤ: Κρίμα όμως γιατί αφορά και φωτίζει την πάσα αλήθεια που είναι το οξυγόνο του πνεύματος.
ΣΩ: Δεν αντέχει πολλή αλήθεια ο άνθρωπος, φίλτατε, ούτε κι όλες οι στιγμές είναι κατάλληλες για την αποκάλυψι αυτής. Θέλει ειδική προετοιμασία. Ξέρουν απ’ αυτά τα ιερατεία. Αλλέως και πέραν ενός ανεκτού σημείου πληγώνει αυτή η αλήθεια αθεράπευτα και σκοτώνει, κακόν αντί καλού προκαλούσα. .
ΕΥΤ: Ναι αλλά η σοφία εκεί έγκειται, στο μυείν χωρίς το σκοτώνειν.
ΣΩ: Η σοφία μαθαίνει στο αίσθημα λογικήν επιδέχεσθαι και εις την λογικήν ομοίως συναίσθημα. Δείχνει τον δρόμο της αληθείας αλλά από κει και πέρα σε αφήνει άγειν αυτόν τον δρόμον μόνος σου. Η αλήθεια και η αρετή γεννούν πόνους και ευθύνας όπως ένας θηλαστικός τοκετός.
ΕΥΤ: Κατείληφα. Έκαστος έχει την ψυχή του χώρια.
ΣΩ: Ο δρόμος των ηρώων. Αλλά εξωκοίλαμε νομίζω. Πόθεν παρεξέβημεν.
ΕΥΤ: Αν το νυν θρησκευτικόν σύστημα είναι το καλύτερο υπάρξαν ή το αντίθετο.
ΣΩ; Χμ! Βλέπεις γύρω σου να έγινε ο κόσμος καλύτερος; Μάλλον όχι. Υπάρχει τεράστιο ηθικό πρόβλημα και έλλειμμα εκεί έξω και ποιος άλλος είη δυνατόν ευθύνεσθαι κυρίως γι αυτό ή αι παντοδύναμοι θρησκείαι;
ΕΥΤ: Ότι έχει ένα χάλι αδιόρθωτο ο κόσμος σήμερα ουδείς αν ηρνείτο μετά όρκου.
ΣΩ: Και άρα για το μη μπορεί άλλη νεωτέρα θρησκεία δημιουργηθήναι και διαδεχθήναι τις υπάρχουσες αυτές αυτό ίσως να οφείλεται απλά στο γεγονός του αποκλείεσθαι υπάρχειν χειρότερες αυτών.
ΕΥΤ: Χειρότερες ως προς τί;
ΣΩ: Εννοώ τόσον σε επίπεδο θεοκρατικού μονοκομματικού ολοκληρωτισμού, δογματικής απολυτότητος και μισαλλοδοξίας, όσον και αστυνομεύσεως, καταπιέσεως, τρομοκρατήσεως και εθνογενοκτονήσεως των λαών.
ΕΥΤ: Τον μεσαίωνα εννοείς; Αλλά αυτός παρήλθεν.
ΣΩ: Νομίζεις. Για ρώτα και το Ισλάμ και τους λαθροεισβολείς που έρχονται μετά δωρεάν κατοικιών και επιδομάτων, παραβιάζοντες ανοικτάς εθνικάς θύρας παρά ξενοδούλων και εθνοπροδοτών πολιτικών, πανεπιστημιακών και ιερωμένων; Δεδομένου ότι οι παλιές αμαρτωλές σχέσεις και συγκατοικήσεις όπως Ορθοδοξίας και Ισλάμ ου λανθάνονται εύκολα από τα ιερατεία που διαχειρίζονται τας αμαρτίας ημών ενώ δια τα δικά των εθνοπροδοτικά εγκλήματα, (οι πόλεμοι είναι κυρίως, και εμφανώς ή αφανώς, θρησκευτικοί), δεν λογοδοτούν σε κανένα ει μη στον δικό τους διορισμένο θεό. Δηλαδή ¨Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει¨. ή ¨κάνε με θεό να σε κάνω προφήτη¨.
ΕΥΤ; Ακρότητες όμως γίνονται και θα γίνονται πάντα. Δεν είμαστε κοινωνία αγγέλων. Άρα μη περιμένειν και θρησκείες αγγελικές. Δια πυρός και σιδήρου αλλά και εμφυλίων πολέμων επιβάλλεται κάθε νέο πολιτικό και θρησκευτικό καθεστώς. Δεν γίνονται δεκτό αυτό με ζητωκραυγάς και μετά βαϊων και κλάδων φοινίκων όπως εις τα θρησκευτικά μυθιστορήματα.
ΣΩ; Μα όταν σφάζονται γενοκτονικώς τα εννέα δέκατα ενός πληθυσμού και επιβάλλεται δια της βίας εις το υπόλοιπο εν δέκατον επιζών η νέα θρησκευτική πίστι (Σκυθόπολις, Ευρώπη, Αμερική κ.λ.π.)… Και όταν σού λένε ¨ο μη μεθ’ ημών καθ’ ημών εστί¨, και ημείς μεν οι της κρατούσης νέας θρησκείας είμαστε οι πραγματικοί και προς αιώνιον παράδεισον πιστοί, οι δε πιστοί των άλλων θρησκειών ή καμιάς, είναι άπιστοι και δαιμονικοί και προς αιωνίαν κόλασιν, άξιοι άρα και για το ¨κατασφάξατε αυτούς¨... Και προς τούτοις δούλον σε βαπτίζει, και δούλον σε νυμφεύει και θάπτει… υπάρχει άραγε σατανικότερον θρησκευτικό σύστημα ώστε να καταπέσει περαιτέρω η κακόμοιρη η ανθρωπότης; Ή μάλλον τον θρησκευτικόν πάτον εξύσαμεν και κολλήσαμεν ήδη προ πολλού;
ΕΥΤ: Σωστό, αν παραδεχθώμεν ότι το απόλυτο κακό κυβερνά τον κόσμο αρχαιόθεν, ο δε μονοθεϊστικός θρησκευτικός ολοκληρωτισμός συνιστά ιστορικώς το ιδανικότερο εργαλείο του κακού, εργαλείο καθυποταγής και εκμεταλλεύσεως της ανθρωπότητος. Ισχύει αυτό όμως;
ΣΩ; Λίγοι θα έλεγαν το αντίθετο. Αν και όλοι οι παραδεχόμενοι την κυριαρχία του κακού αυτού επιρρίπτουν ο εις επί του άλλου την ευθύνη τούτου.
ΕΥΤ; Και η ρίζα αυτού του κακού;
ΣΩ; Η νομή της εξουσίας, το άψυχο χρήμα που τρώει ψυχές και ο δοξαστικός φακός της αναγνωρισιμότητος και της δόξης ο τρώγων συνειδήσεις.
ΕΥΤ: Χρήμα, έρως και δόξα κινούν όμως τον τροχό της ιστορίας.
ΣΩ: Όλες αι θρησκείες πάντως είναι ασιατικής προελεύσεως, αν κάτι μαρτυρά αυτό.
ΕΥΤ: Εξ ανατολών το σκότος και τα βδελυρά γένη πρωτίστως.
ΣΩ: Εκεί πάντως κρύβονται τα πιο σκοτεινά και ανίερα σατανικά μυστικά της ανθρωπότητος. Την ημέρα δε που θα αποκαλυφθώσι αυτά ο κόσμος θα σεισθή και θα γυρίση κυριολεκτικώς ανάποδα.
ΕΥΤ: Και το φως εξ ανατολών κι αυτό.
ΣΩ: Διαβαίνοντας πάντως αι ανατολικαί αυταί θρησκείαι από τον ηυλογημένο αυτό τόπο, την ιεράν Ελλάδα προς την Δύσι, επάθαιναν και παθαίνουν, αι παλαιαί περισσότερο αλλά και αι νέαι, κάτι σαν ηθικοπνευματική μετάλλαξι. Ημερώνουν και ωμορφαίνουν και γίνονται φιλικαί προς τον άνθρωπο και την χαρά της ζωής, έως και καθαρά εθνοπατριωτικαί. .
ΕΥΤ: Είναι γεγονός αυτό. Το κλίμα, η φύσις, ο θεός της Ελλάδος επιδρά θαυμαστώς ευεργετικά εις τον άνθρωπο, μεταλλάσσει τα άγρια και σκαιά σε ιερά φιλάνθρωπα αισθήματα και συνειδήσεις. Δεν είναι τυχαίο άρα ότι ο σπουδαιότερος και ανυπέρβλητος πολιτισμός της ανθρωπότητος εγεννήθη και ήκμασε εδώ.χρησιμεύσας ως πρότυπον δι’ όλην την πεπολιτισμένην ανθρωπότητα.
ΣΩ: Εμ! Δια τούτο και αι σκοτειναί δυνάμεις του παναρχαίου ιστορικού παρασκηνίου έλαβαν έκτοτε έκτακτα μέτρα ίνα μη παρουσιασθή πάλιν εις την χώραν αυτήν το αυτό πολιτισμικόν φαινόμενον της ελευθερίας και του γνησίου ανθρωπισμού. Εκ παραλλήλου αι τελευταίαι διεθνιστικαί αβρααμικαί θρησκείαι που δημιούργησαν είχαν, καθαρά και δογματικά, πολιτισμοκλαστικό, μισελληνικό και εθνομάχο, ελληνοφοβικό, λογοφοβικό και σκοταδιστικό χαρακτήρα. Καμιά ανοχή για ελευθερία, διάλογο, φιλοσοφία και Έλληνα άνθρωπο, πράγματα ιερά που όμως τα αντιμετωπίζουν όπως τον ίδιον τον τρισκατάρατον.
ΕΥΤ; Η ελληνική, ηρωική και απελευθερωτική, σκέψις και ψυχή πάντα κατετρόμαζε τους τυράννους και θρησκευτικούς δουλεμπόρους της ανθρωπότητος. Ο τόπος αυτός υπήρξε ανέκαθεν τόσον η κοιτίς των θεομάχων και ανθρωπιστών ηρώων όσον και ο τάφος των τυράννων.
ΣΩ; Προφανώς. Διότι η θεία αποστολή του διαχρονικού ουρανίου Έλληνος είναι το εξημερώνειν, εκπολιτίζειν και απελευθερώνειν δια της φιλοσοφίας την ψυχήν της ανθρωπότητος, την ωραίαν κοιμωμένην του μύθου, αυτήν που ο εχθρός της, το προαιώνιο κακό, επιδιώκει μανιωδώς σκλαβώνειν και εκβαρβαρίζειν μέσω της δουλοτυραννικής μετεκτροπής της θρησκείας.
ΕΥΤ: Και πράγματι αυτή η απελευθερωτική επίδρασι της ελληνικής γλώσσης και παιδείας παγκοσμίως είναι που συνετέλεσε ώστε όλο και ολιγότεροι να εμπιστεύονται πλέον τα ξύλινο λόγο και την μονολιθική σκέψι των δουλοτυραννικών αυτών θρησκειών.
ΣΩ; Στην ελληνοπεπαιδευμένη Δύσι αυτό βέβαια γιατί ως προς την Ανατολή ¨άφες αυτά υπάγειν¨…
ΕΥΤ: Ελελεύ, ελελεύ! Η Ελλάς εν τάφω, γερμανόδουλο προτεκτοράτο, λαθροαπόπατος της Ευρώπης, προς αντικατάστασι πληθυσμού και αφανισμόν… η αφελής πελατειακή εκλογική ψήφος ημών γυρίζει ως μπούμεραγκ εναντίον μας.
ΣΩ; Εν τούτοις η ελληνική ελευθέρα φιλοσοφική σκέψις και άνευ ενικών και θρησκευτικών αποκλεισμών και περιορισμών, συνεχίζειν πλήττειν και αποκαθαίρειν λυτρωτικά τον ανθρώπινο νου από τον τοξικό, δογματικό, το παραλογικό στοιχείο της πολιτικοθρησκευτικής εξουσίας. .
ΕΥΤ: Υπάρχει ένα πνεύμα νευροπαραλυτικής και υπνωτιστικής, μαγικής υποβολής στους λατρευτικούς τύπους και ψαλμούς, την μονοτονία και την επανάληψι φράσεων και λατρευτικών κινήσεων της θρησκείας που σταδιακά και σαν αργό δηλητήριο νεκρώνουν την βούλησι και μετατρέπουν τον πιστόν σε ανδράποδο ήτοι άβουλο πειθήνιο όργανο των καθοδηγητών του.
ΣΩ: Όπως το τοποθετείς είναι. Δηλονότι οι φανατικοί πάσης μορφής υπολειτουργούν πνευματικά, εκπαιδευόμενοι υπακούειν, αυτόματα και τυφλά και χωρίς καμιά αξιολογική και κριτική επεξεργασία, σε ερεθίσματα, μηνύματα, συνθήματα, σύμβολα και εικόνες του πομπού όπως οι σκύλοι, ανίκανοι διακρίναι και αναγνωρίσαι τι είναι προς ζημίαν αυτών ή προς όφελός.
ΕΥΤ: Πνευματικά παχύδερμα, ο ¨δια Χριστόν σαλός¨, ξέρω. Αυτό φυσικά για όσους έχουν πάρει μεγάλη θρησκευτική δόσι. Γιατί η θρησκευτικότης των πολλών, συντηρητικών και καλοπροαιρέτων πολιτών είναι τυπική, τυπολατρική.
ΣΩ: Και σχεδόν εξαντλείται εις το θεατρικό και κοινωνικό μέρος της θρησκείας , τους εθιμικούς ηθικούς και διατροφικούς κανόνες και το κοινωνικό πρωτόκολλο των υποχρεωτικών τελετών και μυστηρίων.
ΕΥΤ: Πράγματι οι πολλοί από ένστικτο αυτοσυντηρήσεως αποφεύγουσι τα θρησκευτικά ¨βαθέα του σατανά¨.
ΣΩ: Απεχθάνονται τον θρησκευτικό έλεγχο και καταπίεσι που είναι ο εξονυχιστικότερος και σκληρότερος όλων.
ΕΥΤ; Στενάχωρον πάντως πράγμα η θρησκεία κυρίως δι’ Έλληνας, φιλέλληνας και φιλοσόφους.
ΣΩ; Φιλόσοφοι. Μόνο στα χαρτιά και τα πτυχία πια. Κάτι σαν ακριβοπληρωμένους ακαδημαϊκούς καθηγητικούς τίτλους ευγενείας. Όλοι αυτοί πληρώνονται ακριβά για το μη λέγειν την αλήθειαν ή δια το λέγειν. Αν δεν την αγνοούν δηλαδή κιόλας.
ΕΥΤ: Διανοούμενοι του πολιτικού και του θρησκευτικού θερμοκηπίου για πανεπιστήμια- ταχυφαγεία σανοφάγων. Γι αυτό ένας Νίτσε, Κοραής ή Βολταίρος κάθε διακόσια χρόνια τουλάχιστον. .
ΣΩ: Και ένας Σωκράτης κάθε δυο χιλιάδες.
ΕΥΤ: Σκλάβοι των φιλοδοξιών, της οικονομικής επιβιώσεως και επιτυχίας. Πού καιρός για μελέτη, γνώσι, αλήθεια και γνήσιο διαφωτισμό και ανθρωπισμό!
ΣΩ; Έχουν βάλει το πνεύμα των στον αυτόματο θρησκευτικό ή πολιτικό πιλότο της όσο το δυνατόν ακόπου και δια πλαγίων μέσων αποκτήσεως αγαθών. Και το κορμί τους μαγνητισμένο εις το έωλο και ανέφικτο, το ξέφρενο και φαύλο κυνήγι της λαγνείας και των υλικών απολαύσεων.
ΕΥΤ: Το χρήμα, ο ακόρεστος υλισμός.
ΣΩ; Μόνο που το χρήμα λύνει μεν όλα τα προβλήματα, ουχί όμως και ευλόγως, εκείνα που δημιουργεί το ίδιο. Και τα οποία είναι όπως αι της Λερναίας ύδρας κεφαλαί. Ένα αποκόπτεις, δέκα προκύπτουσι.
ΕΥΤ; Ευδαίμονες άρα οι φιλόσοφοι μόνο;
ΣΩ: Κατά μίαν πολύ πολύ βαθείαν έννοιαν ναι.
ΕΥΤ: Αν και ολίγοι πάντα.
ΣΩ; Φθάνουν πάντως να δείχνουν τον δρόμο. Ως οι μόνοι όντως ελεύθεροι φωτοδόται. Είεν αεί ηυλογημένοι!
ΕΥΤ: Ελεύθερος, ελευθερία πώς προκύπτουν και λειτουργούν αυτά;
ΣΩ; Ελευθερία, ο απωλεσθείς παράδεισος του πραγματικού, η περικαλλής του Έλληνος ανθρώπου φυσική πραγματικότης. Θα στοιχειώνει πάντα τα πλανερά όνειρα της ανθρωπότητος.
ΕΥΤ: Εν ουρανοίς αυτά. Αλλά εδώ κάτω βασιλεύουν οι ηλλοτριωμένες προσωπικότητες της εξουσιαστικής γραφειοκρατίας. Έτοιμοι για την πιο μεγάλη προδοσία της αθωότητος.
ΣΩ; Δαίμονες που κυνηγούν τον πνευματικό ίσκιο τους.
ΕΥΤ: Αναγνωρισιμότης, δημοσιότης, δημοφιλία, οι θεοί του κόσμου τούτου.
ΣΩ: Και το πολιτικόν κόστος πού το βάζεις;
ΕΥΤ: Νάρκισσοι παντού. Τι σού είναι ο άνθρωπος!
ΣΩ: Ο εκπεσών ο πάλαι ποτέ ισομέτοχος της πολιτικής αρχής, ελεύθερος ήρως άνθρωπος.
ΕΥΤ: Αιωνία του η μνήμη.
ΣΩ: Από πολίτης πελάτης, πελάτης των πολιτικών και θρησκευτικών κομμάτων, των φαύλων σφετεριστών και υποκαταστάτων της αρχαιοελληνικής εκκλησίας του δήμου.
ΕΥΤ: Δημοκρατία ερήμην του δήμου.
ΣΩ: Και ερήμην των εθνικών νόμων των θεσπισθέντων υπό των αυτοχθόνων της πόλεως. Διότι οσάκις οι αριθμοί προδίδουν ποιότητα και εντοπιότητα γεννούν δημοκρατίες εθνοαυτόχειρες, δημοκρατίες προδοτών μη αυτοχθόνων.
(συνεχίζεται)
(Σωκρατίδης, Ευτυχίδης)
ΕΥΤ: Ελεύθερον άνθρωπο ζητώ.
ΣΩ: Άνεργον εννοείς ή ληστήν.
ΕΥΤ: Διανοούμενον γίνεται;
ΣΩ: Αυτός είτε πετά εις τα σύννεφα είτε υπηρετεί κόμματα πολιτικά και θρησκευτικά ή απλώς πτωχοπρόδρομος. Και η πενία ο χειρότερος σύμβουλος και τύραννος της αληθείας.
ΕΥΤ: Ελεύθερον πνεύμα γίνεται;
ΣΩ: Ελεύθερον ως προς τι;
ΕΥΤ: Δια το δίκαιον, την αλήθεια, την αρετήν… αυτά.
ΣΩ: Δεν έμαθες, φαίνεται, τα νεώτερα των Θερμοπυλών; Οι Μήδοι διαβεβήκασι την Ανοπαίαν τελικά προ καιρού ικανού. Η Ελλάς εάλω αβρααμικώς και μετ’ αυτής η μισή ανθρωπότης.
ΕΥΤ; Και η άλλη μισή;
ΣΩ; Αυτή εαλώκει σχεδόν εξ υπαρχής και από χέρι.
ΕΥΤ: Οιονεί ¨προσδοκώ ανάστασιν φανατικών νεκρών¨ δηλαδή.
ΣΩ: Χα Κοίτα ο άνθρωπος γεννάται, κατά το μείζον και έλαττον, νάρκισσος και εγωπαθής. Πλην όμως αι αιώνιαι και αδιατάρακτοι νόμοι, αξίαι και κανόνες της συμπαντικής φύσεως και οι ρυθμοί της ζωής διδάσκουν αυτόν εν καιρώ δια του σοφού χρόνου το μέτρο, το σέβας και την καθολικήν συμπάθειαν.
ΕΥΤ: Πλην όμως και η αλήθεια όπως και η σοφία καθυστερούν νομίζω απελπιστικά.
ΣΩ: Κι αυτό είναι μια αλήθεια που όμως δεν αναιρεί την προηγουμένη.
ΕΥΤ: Πολλά τα δεινά, τα κακά.
ΣΩ: Που όμως ο άνθρωπος οφείλει είτε προσπαθείν διορθώνειν είτε υπομένειν, την ανάγκην αρετήν ποιούμενος .Ή μήπως αυτό το τελευταίο δεν αποκαλύπτει το μεγαλείον και την μοναδικότητα της ανθρωπίνης φύσεως και του ανθρωπίνου είδους;
ΕΥΤ: Το ηρωικό και φιλάνθρωπον αυτό ήθος συναντά πράγματι τον άνθρωπο με τον φιλάνθρωπο θεό δημιουργό του.
ΣΩ: Όντως το ήθος αυτό, και στάσι ζωής θωρακίζει μας και εμπνέει έναντι των δοκιμασιών της ζωής, των διακυμάνσεων της τύχης και της ρευστότητος εν γένει των ανθρωπίνων πραγμάτων.
ΕΥΤ: Όχι και τόσο εύκολο αυτό.
ΣΩ: Απαιτεί γενναιότητα, ευστροφία, ευγένεια και υπομονή.
ΕΥΤ: Αλλά και η πολεμική αρετή δεν είναι η συμπύκνωσις του ηρωισμού;
ΣΩ: Και σαφώς είναι, αν και δεν εξαντλείται απαραίτητα αυτού. Ενίοτε γαρ για πολλούς και πτωχούς το επιλέγειν φέρειν εις πέρας το βαρύ φορτίον της ζωής ισοδυναμεί ηρωικώς προς αρκετάς πολεμικάς αυτοθυσίας.
ΕΥΤ: Και ο έρως όμως θέλει ηρωισμόν, αρετήν και τόλμην όπως η Κάλβειος ελευθερία νομίζω.
ΣΩ: Όταν δεν είναι απλά τυφλόν πάθος και παθητική λατρεία. ναι. Γιατί εδώ εκδηλούνται και δοκιμάζονται τα ηθικοπνευματικά εφόδια, ανακλαστικά και αντοχαί της ανθρωπίνης προσωπικότητος, η βούλησις, η κρίσις και ο χαρακτήρ, όπως και επιβραβεύεται ή ζημιούται αναλόγως ο άνθρωπος αυτός, εάν αστοχήση ερωτικώς, ακόμα και με απώλειαν της ζωής ή της ελευθερίας του.
ΕΥΤ: Υπάρχουν φυσικά και οι πνευματικοί έρωτες;
ΣΩ; Οι πιο ακραίοι και επικίνδυνοι είναι αυτοί, όντος του διακυβεύματος αυτών μεγίστου.
ΕΥΤ: Λόγω αυτής της επικινδυνότητος ως φαίνεται οφείλεται το, λαϊκώς και ευρέως διαδεδομένον δια τα γράμματα, σε μεγάλη δόσι τρελαίνειν τον φιλομαθή όπως άλλωστε και η θρησκεία.
ΣΩ: Αι ανεκπλήρωτοι προσδοκίαι και τα αυθάδη όνειρα που αναμένουν ορισμένοι απ’ αυτά τρελαίνουν. Μη λάθωμεν ότι ο άνθρωπος γεννάται νάρκισσος και ατομοκεντρικός. Κάθε επιλογή όμως και η ερωτική δέον δοκιμάζεσθαι ώστε συμβαδίζειν προς την καθημερινότητα και την πραγματικότητα. Αυτό λέγεται αληθής μετριοφροσύνη και ταπεινοφροσύνη. Και όταν λέγομεν πραγματικότητα εννοούμεν το πραγματικόν-αληθές και όχι το συμβατικόν-αληθές.
ΕΥΤ: Κατείληφα. Τα κατά συνθήκην και αμοιβαίως αποδεκτά, πολιτικά και θρησκευτικά, ψεύδη. Πλην όμως αλλέως εννοεί η θρησκεία την ταπεινοφροσύνη.
ΣΩ; Το συμμορφούσθαι εις το συμβατικόν αληθές του θρησκευτικού δόγματος;
ΕΥΤ: Προφανώς.
ΣΩ: Άκου κι αυτό: Διόρθωνε τον ιερέα, αλλά μην απομακρύνεσαι από αυτόν, επειδή η Εκκλησία είναι πιο σημαντική από όλα τα υπόλοιπα, επειδή ο Θεός μόνο την Εκκλησία εμπιστεύθηκε, όχι τα κράτη και τους πολιτισμούς. (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Επίσκοπος Οχρίδος.)
ΕΥΤ: Τι σημαίνει αυτό;
ΣΩ: Πάντως όχι ταπεινότητα και μετριοπάθεια αλλά μάλλον μισαλλοδοξία, φανατισμό, υποκρισία και απολυτότητα.
ΕΥΤ: Θεοκρατία τύπου Ιράν και δυτικόν μεσαίωνα εννοείς.
ΣΩ: Πάντως εκβήναι καλό τι απ’ αυτό το πνεύμα λόγου αποκλείεται, και μάλιστα όταν αυτό προβάλλεται ως απόλυτο και αδιαμφισβήτητο, εκ πνεύματος θεού αποσταλέν, ρησκευτικόν δόγμα.
ΕΥΤ; Οπωσδήποτε.
ΣΩ; Θες ακούσαι κι αυτό;
ΕΥΤ; Το οποίον;
ΣΩ: Αυτό. Το ¨ Ένα είν’ το κόμμα. Και τα εικονίσματα του Λένιν και Στάλιν ψηλά. Η κομματική κομμουνιστική ορθοδοξία uber alles. (Άγιος Χαρίλαος Φλωράκης ο κονσερβοσφαγεύς.)
ΕΥΤ: Συγκοινωνούντα κομμουνιστικά δοχεία ή ού;
ΣΩ: Πονηρούλη!
ΕΥΤ: Κοινός τόπος. Γλαύκα εις κομμουνιστικάς Αθήνας κομίζω.
ΣΩ: Τι άλλο είποιμι; Πέραν τούτου η τάλαινα επιστήμη επαίρει τας χείρας αυτής εις παράδοσιν.
ΕΥΤ: Πάντως εμείς διατηρούμε απτόητοι, ευλαβώς, ευπειθώς και θαυμαστώς, ξενοκρατικήν Βουλήν, εθνομηδενιστικήν θρησκείαν, τάξιν και ασφάλειαν.
ΣΩ: Και ύστερα διερωτώμεθα ¨ τα εκβάλλω αριστερά, τα εμβάλλω δεξιά, τί έχουσι τα έρημα και ψοφούσι;¨
ΕΥΤ: Τις πταίει;
ΣΩ: Ότι κάνει νιάου νιάου εν τη κεραμοσκεπή. Το αργό δηλητήριο της θρησκευτικής δουλικότητος και μοιρολατρίας ενεργεί, σταθερά και ύπουλα, διαβρωτικά σπάζοντας τα νεύρα της ψυχής και τους αρμούς της κριτικής σκέψεως. Αντίο ελευθερία, τόλμη και αλήθεια.
ΕΥΤ: Α, τί μού θύμησες τώρα. Ευσεβής πατήρ, κόρη νεαρά, παιδιόθεν στο κατηχητικό δια το αποκτήσαι ηθικάς αρχάς. Κόρη: Μπαμπά όταν μεγαλώσω θέλω να παντρευτώ τον Ιησού. Πατήρ έντρομος: Κόρη μου, συμφωνώ, αλλά, επί του παρόντος, τέρμα το κατηχητικό. Απεφοίτησες.
ΣΩ: Παν μέτρον άριστον.
ΕΥΤ: Η υπερβολική έφεσις και προσκόλλησι (εξ ού και κόλλημα και κόλασις) σε κάθε ενασχόλησι και διατριβή ναρκώνει, αποβλακώνει και σκοτώνει.
ΣΩ;; Ωριμότης γαρ και σοφία εις τούτο έγκειται. Το γνωρίζειν εγκαίρως αποσύρεσθαι όπως και στα τυχερά παίγνια πριν οι έρωτες και αι γοητείαι αυταί εκπέσωσι εις ανεξέλεγκτα, άγρια και αυτοκαταστροφικά πάθη και ελλείμματα.
ΕΥΤ: Συνιστώ την αρχαιοελληνική γραμματεία. Ακένωτος και άδολος πηγή εμπνεύσεως και αληθείας καθαράς και μη νενοθευμένης. Αφ’ ότου εξέλιπαν οι ηγεμονικοί εκείνοι αρχαίοι Έλληνες σοφοί ο κόσμος πλέον πορεύεται τυφλός.
ΣΩ: Απωλέσθη ο γνώμων της σοφίας και της αρετής και αντεκαταστάθη από την θολή και μηδενιστική σοφιστική της πολιτικοθρησκευτικής δουλοτυραννικής εξουσίας.
ΕΥΤ: Δυστυχώς. Αν και νομίζω ότι αι προηγηθείσαι του σημερινού ολοκληρωτικού αβρααμικού μονοθεϊσμού εθνικαί θρησκείαι ήταν πιο εξευγενισμένες, είχαν ένα άλλο, βρε παιδί μου, εκλεπτυσμένο και κοσμοπολίτικο ανεκτικό πνεύμα.
ΣΩ; Ο Αισχύλος και ο Προμηθεύς του θα είχον μάλλον αντίθετον άποψι.
ΕΥΤ: Ίσως επειδή δεν είχε γνωρίσει τα σημερινά χειρότερα;
ΣΩ: Μάλλον γιατί αυτές να προετοίμασαν το έδαφος, παρέδωσαν το δαχτυλίδι διαδοχής ώστε να επικρατήση το νεώτερο και χειρότερο, το σημερινό θρησκευτικό σύστημα.
ΕΥΤ: Ναι αλλά δεν σού κάνει εντύπωσι το μη έχουν γεννηθή άλλες νέες θρησκείες μετά την επικράτησι του τρισκελούς αβρααμικού μονοθεϊσμού (Ιουδαϊσμός, χριστιανισμός, ισλαμισμός); Και άρα να υποθέσωμεν έχειν μας την τέλεια θρησκεία γι αυτό και δεν προέκυψε ανάγκη νέων;
ΣΩ; Υπομονή. Αι θρησκείαι είναι ο μακροβιότερος κοινωνικός θεσμός. Ενώ πολιτικά καθεστώτα, κράτη και αυτοκρατορίαι διαρκούν από ένα αιώνα μέχρι μια χιλιετία το πολύ, αι θρησκείαι αλλάζουν ανά αστρικό ζώδιο, ανά δυο χιλιάδες χρόνια και.
ΕΥΤ: Χμ. Αλλά πώς;
ΣΩ: Φροντίζουν τα μυστικά σκοτεινά πανάρχαια ιερατεία γι αυτό τα οποία κυβερνούν και κατευθύνουν εκ του παρασκηνίου, γηίνου αλλά και εξωγηίνου, την ταλαίπωρο ανθρωπότητα.
ΕΥΤ: Εξωγηίνου είπας; Γενού αναλυτικότερος.
ΣΩ: Ας κλείσωμεν εδώ, φίλτατε, όπου ανοίξαμε το θέμα και δι’ άλλην ώραν, θέμα ούτως ή άλλως τεράστιο και χρήζον Δηλίου. ως αν έλεγεν και ο αρχαίος συνώνυμος πρόγονος, κολυμβητού.
ΕΥΤ: Κρίμα όμως γιατί αφορά και φωτίζει την πάσα αλήθεια που είναι το οξυγόνο του πνεύματος.
ΣΩ: Δεν αντέχει πολλή αλήθεια ο άνθρωπος, φίλτατε, ούτε κι όλες οι στιγμές είναι κατάλληλες για την αποκάλυψι αυτής. Θέλει ειδική προετοιμασία. Ξέρουν απ’ αυτά τα ιερατεία. Αλλέως και πέραν ενός ανεκτού σημείου πληγώνει αυτή η αλήθεια αθεράπευτα και σκοτώνει, κακόν αντί καλού προκαλούσα. .
ΕΥΤ: Ναι αλλά η σοφία εκεί έγκειται, στο μυείν χωρίς το σκοτώνειν.
ΣΩ: Η σοφία μαθαίνει στο αίσθημα λογικήν επιδέχεσθαι και εις την λογικήν ομοίως συναίσθημα. Δείχνει τον δρόμο της αληθείας αλλά από κει και πέρα σε αφήνει άγειν αυτόν τον δρόμον μόνος σου. Η αλήθεια και η αρετή γεννούν πόνους και ευθύνας όπως ένας θηλαστικός τοκετός.
ΕΥΤ: Κατείληφα. Έκαστος έχει την ψυχή του χώρια.
ΣΩ: Ο δρόμος των ηρώων. Αλλά εξωκοίλαμε νομίζω. Πόθεν παρεξέβημεν.
ΕΥΤ: Αν το νυν θρησκευτικόν σύστημα είναι το καλύτερο υπάρξαν ή το αντίθετο.
ΣΩ; Χμ! Βλέπεις γύρω σου να έγινε ο κόσμος καλύτερος; Μάλλον όχι. Υπάρχει τεράστιο ηθικό πρόβλημα και έλλειμμα εκεί έξω και ποιος άλλος είη δυνατόν ευθύνεσθαι κυρίως γι αυτό ή αι παντοδύναμοι θρησκείαι;
ΕΥΤ: Ότι έχει ένα χάλι αδιόρθωτο ο κόσμος σήμερα ουδείς αν ηρνείτο μετά όρκου.
ΣΩ: Και άρα για το μη μπορεί άλλη νεωτέρα θρησκεία δημιουργηθήναι και διαδεχθήναι τις υπάρχουσες αυτές αυτό ίσως να οφείλεται απλά στο γεγονός του αποκλείεσθαι υπάρχειν χειρότερες αυτών.
ΕΥΤ: Χειρότερες ως προς τί;
ΣΩ: Εννοώ τόσον σε επίπεδο θεοκρατικού μονοκομματικού ολοκληρωτισμού, δογματικής απολυτότητος και μισαλλοδοξίας, όσον και αστυνομεύσεως, καταπιέσεως, τρομοκρατήσεως και εθνογενοκτονήσεως των λαών.
ΕΥΤ: Τον μεσαίωνα εννοείς; Αλλά αυτός παρήλθεν.
ΣΩ: Νομίζεις. Για ρώτα και το Ισλάμ και τους λαθροεισβολείς που έρχονται μετά δωρεάν κατοικιών και επιδομάτων, παραβιάζοντες ανοικτάς εθνικάς θύρας παρά ξενοδούλων και εθνοπροδοτών πολιτικών, πανεπιστημιακών και ιερωμένων; Δεδομένου ότι οι παλιές αμαρτωλές σχέσεις και συγκατοικήσεις όπως Ορθοδοξίας και Ισλάμ ου λανθάνονται εύκολα από τα ιερατεία που διαχειρίζονται τας αμαρτίας ημών ενώ δια τα δικά των εθνοπροδοτικά εγκλήματα, (οι πόλεμοι είναι κυρίως, και εμφανώς ή αφανώς, θρησκευτικοί), δεν λογοδοτούν σε κανένα ει μη στον δικό τους διορισμένο θεό. Δηλαδή ¨Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει¨. ή ¨κάνε με θεό να σε κάνω προφήτη¨.
ΕΥΤ; Ακρότητες όμως γίνονται και θα γίνονται πάντα. Δεν είμαστε κοινωνία αγγέλων. Άρα μη περιμένειν και θρησκείες αγγελικές. Δια πυρός και σιδήρου αλλά και εμφυλίων πολέμων επιβάλλεται κάθε νέο πολιτικό και θρησκευτικό καθεστώς. Δεν γίνονται δεκτό αυτό με ζητωκραυγάς και μετά βαϊων και κλάδων φοινίκων όπως εις τα θρησκευτικά μυθιστορήματα.
ΣΩ; Μα όταν σφάζονται γενοκτονικώς τα εννέα δέκατα ενός πληθυσμού και επιβάλλεται δια της βίας εις το υπόλοιπο εν δέκατον επιζών η νέα θρησκευτική πίστι (Σκυθόπολις, Ευρώπη, Αμερική κ.λ.π.)… Και όταν σού λένε ¨ο μη μεθ’ ημών καθ’ ημών εστί¨, και ημείς μεν οι της κρατούσης νέας θρησκείας είμαστε οι πραγματικοί και προς αιώνιον παράδεισον πιστοί, οι δε πιστοί των άλλων θρησκειών ή καμιάς, είναι άπιστοι και δαιμονικοί και προς αιωνίαν κόλασιν, άξιοι άρα και για το ¨κατασφάξατε αυτούς¨... Και προς τούτοις δούλον σε βαπτίζει, και δούλον σε νυμφεύει και θάπτει… υπάρχει άραγε σατανικότερον θρησκευτικό σύστημα ώστε να καταπέσει περαιτέρω η κακόμοιρη η ανθρωπότης; Ή μάλλον τον θρησκευτικόν πάτον εξύσαμεν και κολλήσαμεν ήδη προ πολλού;
ΕΥΤ: Σωστό, αν παραδεχθώμεν ότι το απόλυτο κακό κυβερνά τον κόσμο αρχαιόθεν, ο δε μονοθεϊστικός θρησκευτικός ολοκληρωτισμός συνιστά ιστορικώς το ιδανικότερο εργαλείο του κακού, εργαλείο καθυποταγής και εκμεταλλεύσεως της ανθρωπότητος. Ισχύει αυτό όμως;
ΣΩ; Λίγοι θα έλεγαν το αντίθετο. Αν και όλοι οι παραδεχόμενοι την κυριαρχία του κακού αυτού επιρρίπτουν ο εις επί του άλλου την ευθύνη τούτου.
ΕΥΤ; Και η ρίζα αυτού του κακού;
ΣΩ; Η νομή της εξουσίας, το άψυχο χρήμα που τρώει ψυχές και ο δοξαστικός φακός της αναγνωρισιμότητος και της δόξης ο τρώγων συνειδήσεις.
ΕΥΤ: Χρήμα, έρως και δόξα κινούν όμως τον τροχό της ιστορίας.
ΣΩ: Όλες αι θρησκείες πάντως είναι ασιατικής προελεύσεως, αν κάτι μαρτυρά αυτό.
ΕΥΤ: Εξ ανατολών το σκότος και τα βδελυρά γένη πρωτίστως.
ΣΩ: Εκεί πάντως κρύβονται τα πιο σκοτεινά και ανίερα σατανικά μυστικά της ανθρωπότητος. Την ημέρα δε που θα αποκαλυφθώσι αυτά ο κόσμος θα σεισθή και θα γυρίση κυριολεκτικώς ανάποδα.
ΕΥΤ: Και το φως εξ ανατολών κι αυτό.
ΣΩ: Διαβαίνοντας πάντως αι ανατολικαί αυταί θρησκείαι από τον ηυλογημένο αυτό τόπο, την ιεράν Ελλάδα προς την Δύσι, επάθαιναν και παθαίνουν, αι παλαιαί περισσότερο αλλά και αι νέαι, κάτι σαν ηθικοπνευματική μετάλλαξι. Ημερώνουν και ωμορφαίνουν και γίνονται φιλικαί προς τον άνθρωπο και την χαρά της ζωής, έως και καθαρά εθνοπατριωτικαί. .
ΕΥΤ: Είναι γεγονός αυτό. Το κλίμα, η φύσις, ο θεός της Ελλάδος επιδρά θαυμαστώς ευεργετικά εις τον άνθρωπο, μεταλλάσσει τα άγρια και σκαιά σε ιερά φιλάνθρωπα αισθήματα και συνειδήσεις. Δεν είναι τυχαίο άρα ότι ο σπουδαιότερος και ανυπέρβλητος πολιτισμός της ανθρωπότητος εγεννήθη και ήκμασε εδώ.χρησιμεύσας ως πρότυπον δι’ όλην την πεπολιτισμένην ανθρωπότητα.
ΣΩ: Εμ! Δια τούτο και αι σκοτειναί δυνάμεις του παναρχαίου ιστορικού παρασκηνίου έλαβαν έκτοτε έκτακτα μέτρα ίνα μη παρουσιασθή πάλιν εις την χώραν αυτήν το αυτό πολιτισμικόν φαινόμενον της ελευθερίας και του γνησίου ανθρωπισμού. Εκ παραλλήλου αι τελευταίαι διεθνιστικαί αβρααμικαί θρησκείαι που δημιούργησαν είχαν, καθαρά και δογματικά, πολιτισμοκλαστικό, μισελληνικό και εθνομάχο, ελληνοφοβικό, λογοφοβικό και σκοταδιστικό χαρακτήρα. Καμιά ανοχή για ελευθερία, διάλογο, φιλοσοφία και Έλληνα άνθρωπο, πράγματα ιερά που όμως τα αντιμετωπίζουν όπως τον ίδιον τον τρισκατάρατον.
ΕΥΤ; Η ελληνική, ηρωική και απελευθερωτική, σκέψις και ψυχή πάντα κατετρόμαζε τους τυράννους και θρησκευτικούς δουλεμπόρους της ανθρωπότητος. Ο τόπος αυτός υπήρξε ανέκαθεν τόσον η κοιτίς των θεομάχων και ανθρωπιστών ηρώων όσον και ο τάφος των τυράννων.
ΣΩ; Προφανώς. Διότι η θεία αποστολή του διαχρονικού ουρανίου Έλληνος είναι το εξημερώνειν, εκπολιτίζειν και απελευθερώνειν δια της φιλοσοφίας την ψυχήν της ανθρωπότητος, την ωραίαν κοιμωμένην του μύθου, αυτήν που ο εχθρός της, το προαιώνιο κακό, επιδιώκει μανιωδώς σκλαβώνειν και εκβαρβαρίζειν μέσω της δουλοτυραννικής μετεκτροπής της θρησκείας.
ΕΥΤ: Και πράγματι αυτή η απελευθερωτική επίδρασι της ελληνικής γλώσσης και παιδείας παγκοσμίως είναι που συνετέλεσε ώστε όλο και ολιγότεροι να εμπιστεύονται πλέον τα ξύλινο λόγο και την μονολιθική σκέψι των δουλοτυραννικών αυτών θρησκειών.
ΣΩ; Στην ελληνοπεπαιδευμένη Δύσι αυτό βέβαια γιατί ως προς την Ανατολή ¨άφες αυτά υπάγειν¨…
ΕΥΤ: Ελελεύ, ελελεύ! Η Ελλάς εν τάφω, γερμανόδουλο προτεκτοράτο, λαθροαπόπατος της Ευρώπης, προς αντικατάστασι πληθυσμού και αφανισμόν… η αφελής πελατειακή εκλογική ψήφος ημών γυρίζει ως μπούμεραγκ εναντίον μας.
ΣΩ; Εν τούτοις η ελληνική ελευθέρα φιλοσοφική σκέψις και άνευ ενικών και θρησκευτικών αποκλεισμών και περιορισμών, συνεχίζειν πλήττειν και αποκαθαίρειν λυτρωτικά τον ανθρώπινο νου από τον τοξικό, δογματικό, το παραλογικό στοιχείο της πολιτικοθρησκευτικής εξουσίας. .
ΕΥΤ: Υπάρχει ένα πνεύμα νευροπαραλυτικής και υπνωτιστικής, μαγικής υποβολής στους λατρευτικούς τύπους και ψαλμούς, την μονοτονία και την επανάληψι φράσεων και λατρευτικών κινήσεων της θρησκείας που σταδιακά και σαν αργό δηλητήριο νεκρώνουν την βούλησι και μετατρέπουν τον πιστόν σε ανδράποδο ήτοι άβουλο πειθήνιο όργανο των καθοδηγητών του.
ΣΩ: Όπως το τοποθετείς είναι. Δηλονότι οι φανατικοί πάσης μορφής υπολειτουργούν πνευματικά, εκπαιδευόμενοι υπακούειν, αυτόματα και τυφλά και χωρίς καμιά αξιολογική και κριτική επεξεργασία, σε ερεθίσματα, μηνύματα, συνθήματα, σύμβολα και εικόνες του πομπού όπως οι σκύλοι, ανίκανοι διακρίναι και αναγνωρίσαι τι είναι προς ζημίαν αυτών ή προς όφελός.
ΕΥΤ: Πνευματικά παχύδερμα, ο ¨δια Χριστόν σαλός¨, ξέρω. Αυτό φυσικά για όσους έχουν πάρει μεγάλη θρησκευτική δόσι. Γιατί η θρησκευτικότης των πολλών, συντηρητικών και καλοπροαιρέτων πολιτών είναι τυπική, τυπολατρική.
ΣΩ: Και σχεδόν εξαντλείται εις το θεατρικό και κοινωνικό μέρος της θρησκείας , τους εθιμικούς ηθικούς και διατροφικούς κανόνες και το κοινωνικό πρωτόκολλο των υποχρεωτικών τελετών και μυστηρίων.
ΕΥΤ: Πράγματι οι πολλοί από ένστικτο αυτοσυντηρήσεως αποφεύγουσι τα θρησκευτικά ¨βαθέα του σατανά¨.
ΣΩ: Απεχθάνονται τον θρησκευτικό έλεγχο και καταπίεσι που είναι ο εξονυχιστικότερος και σκληρότερος όλων.
ΕΥΤ; Στενάχωρον πάντως πράγμα η θρησκεία κυρίως δι’ Έλληνας, φιλέλληνας και φιλοσόφους.
ΣΩ; Φιλόσοφοι. Μόνο στα χαρτιά και τα πτυχία πια. Κάτι σαν ακριβοπληρωμένους ακαδημαϊκούς καθηγητικούς τίτλους ευγενείας. Όλοι αυτοί πληρώνονται ακριβά για το μη λέγειν την αλήθειαν ή δια το λέγειν. Αν δεν την αγνοούν δηλαδή κιόλας.
ΕΥΤ: Διανοούμενοι του πολιτικού και του θρησκευτικού θερμοκηπίου για πανεπιστήμια- ταχυφαγεία σανοφάγων. Γι αυτό ένας Νίτσε, Κοραής ή Βολταίρος κάθε διακόσια χρόνια τουλάχιστον. .
ΣΩ: Και ένας Σωκράτης κάθε δυο χιλιάδες.
ΕΥΤ: Σκλάβοι των φιλοδοξιών, της οικονομικής επιβιώσεως και επιτυχίας. Πού καιρός για μελέτη, γνώσι, αλήθεια και γνήσιο διαφωτισμό και ανθρωπισμό!
ΣΩ; Έχουν βάλει το πνεύμα των στον αυτόματο θρησκευτικό ή πολιτικό πιλότο της όσο το δυνατόν ακόπου και δια πλαγίων μέσων αποκτήσεως αγαθών. Και το κορμί τους μαγνητισμένο εις το έωλο και ανέφικτο, το ξέφρενο και φαύλο κυνήγι της λαγνείας και των υλικών απολαύσεων.
ΕΥΤ: Το χρήμα, ο ακόρεστος υλισμός.
ΣΩ; Μόνο που το χρήμα λύνει μεν όλα τα προβλήματα, ουχί όμως και ευλόγως, εκείνα που δημιουργεί το ίδιο. Και τα οποία είναι όπως αι της Λερναίας ύδρας κεφαλαί. Ένα αποκόπτεις, δέκα προκύπτουσι.
ΕΥΤ; Ευδαίμονες άρα οι φιλόσοφοι μόνο;
ΣΩ: Κατά μίαν πολύ πολύ βαθείαν έννοιαν ναι.
ΕΥΤ: Αν και ολίγοι πάντα.
ΣΩ; Φθάνουν πάντως να δείχνουν τον δρόμο. Ως οι μόνοι όντως ελεύθεροι φωτοδόται. Είεν αεί ηυλογημένοι!
ΕΥΤ: Ελεύθερος, ελευθερία πώς προκύπτουν και λειτουργούν αυτά;
ΣΩ; Ελευθερία, ο απωλεσθείς παράδεισος του πραγματικού, η περικαλλής του Έλληνος ανθρώπου φυσική πραγματικότης. Θα στοιχειώνει πάντα τα πλανερά όνειρα της ανθρωπότητος.
ΕΥΤ: Εν ουρανοίς αυτά. Αλλά εδώ κάτω βασιλεύουν οι ηλλοτριωμένες προσωπικότητες της εξουσιαστικής γραφειοκρατίας. Έτοιμοι για την πιο μεγάλη προδοσία της αθωότητος.
ΣΩ; Δαίμονες που κυνηγούν τον πνευματικό ίσκιο τους.
ΕΥΤ: Αναγνωρισιμότης, δημοσιότης, δημοφιλία, οι θεοί του κόσμου τούτου.
ΣΩ: Και το πολιτικόν κόστος πού το βάζεις;
ΕΥΤ: Νάρκισσοι παντού. Τι σού είναι ο άνθρωπος!
ΣΩ: Ο εκπεσών ο πάλαι ποτέ ισομέτοχος της πολιτικής αρχής, ελεύθερος ήρως άνθρωπος.
ΕΥΤ: Αιωνία του η μνήμη.
ΣΩ: Από πολίτης πελάτης, πελάτης των πολιτικών και θρησκευτικών κομμάτων, των φαύλων σφετεριστών και υποκαταστάτων της αρχαιοελληνικής εκκλησίας του δήμου.
ΕΥΤ: Δημοκρατία ερήμην του δήμου.
ΣΩ: Και ερήμην των εθνικών νόμων των θεσπισθέντων υπό των αυτοχθόνων της πόλεως. Διότι οσάκις οι αριθμοί προδίδουν ποιότητα και εντοπιότητα γεννούν δημοκρατίες εθνοαυτόχειρες, δημοκρατίες προδοτών μη αυτοχθόνων.
(συνεχίζεται)
3 σχόλια:
IN MEMORIAM
Επί τω θανάτω της αισθαντικής ποιητρίας ακαδημαϊκού
ΚΙΚΗΣ ΔΗΜΟΥΛΑ
Η ΓΛYKΥΤΑΤΗ ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΣ
(Από την συλλογή αυτής ¨Αναερείπωση¨)
Τρισάγια κάθε τόσο
γιὰ νὰ δοθεῖ ἡ ὑπηκοότητα νεκροῦ
στὸν κεκοιμημένον δοῦλόν σου.
Ὕψιστε, τί ἐννοεῖς
ἄλλο νεκρὸς καὶ ἄλλο δοῦλος.
Κι ἀπὸ πότε ἐπιτρέπεται
νὰ κοιμοῦνται ἔτσι βαθιὰ
ἀτιμώρητοι οἱ δοῦλοι.
Τὸν κεκοιμημένον δοῦλόν σου.
Θέ μου, ἂν ἀπελευθερώνει ὁ θάνατος
ὅπως μᾶς τὸ ὑπόσχεται παρήγορη
ἡ γλυκύτατη ἀβεβαιότης, ἐσὺ
γιατί τὸν θὲς ντὲ καὶ καλὰ δουλέμπορο;
Τὸν κεκοιμημένον.
Περὶ ὕπνου πρόκειται, Κύριε;
Μὰ τοῦ κολλάει ὕπνος τοῦ νεκροῦ
ἔτσι εὔκολα νυστάζει ἡ ἀπώλεια τῆς ζωῆς;
Ἐδῶ ἐμεῖς, δοῦλοι τοῦ ἀπάνω κόσμου ἀκόμα
κι ὅμως ποιὸς κλείνει μάτι
ἂν δὲν τὸν νανουρίσει ὅπως ξέρει
μόνο ἡ γιαγιά του ἡ ἀβεβαιότης
μὲ τὴ γλυκεῖα της ρόδινη ἀφύπνιση.
Κύριε, μήπως ὅταν ἐνέκρινες
αὐτοὺς τοὺς ἀνελέητους ἀνταγωνιστικοὺς ψαλμοὺς
ἤσουν ἀκόμη ἄνθρωπος;
Κύριε, μήπως ὅταν ἐνέκρινες
αὐτοὺς τοὺς ἀνελέητους ἀνταγωνιστικοὺς ψαλμοὺς
ἤσουν ἀκόμη ἄνθρωπος;
οχι δεν ηταν ανθρωπος Αρριωνα γαϊδουρογαϊδαρος ητανε...
ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ
Απλώι λόγωι τους πάντας εχθαίρω θεούς, (975)
όσοι παθόντες εύ κακούσι μ' εκδίκως.
(Απλά τους πάντας εχθρεύομαι θεούς
όσοι ευεργετηθέντες από με κατατρέχουσι αδίκως.)
Αισχύλος. (Προμηθεύς δεσμώτης.)
Δημοσίευση σχολίου