FDI -Τα μειονεκτήματα.
1- Το περιορισμένο εκτόπισμα των 4400 τόνων, ακόμα και αν δεν επιδρά στους όρους πλεύσης/καιρού, καθιστά σχεδόν απαγορευτική την όποια σκέψη για αναβάθμιση/προσθήκη οπλισμού. Βρίσκεται στο απολύτως κατώτατο όριο βάρους/μεγέθους που μας αφορά.
2- Ο περιορισμένος φόρτος -παρά τον ικανοποιητικό αριθμό κελιών- που οφείλεται στην δυσανεξία των Γάλλων να πιστοποιήσουν mica ή/και camm σε 4αδες ή έστω 2αδες. Διαμορφώσεις πχ με 8 aster30 και 24 mica ng κρίνονται από οριακά επαρκείς έως οριακά ικανοποιητικές. Συνιστούν συμβιβασμό.
3- Το κόστος κτήσης, όχι απόλυτα αλλά συγκριτικά, προσιδιάζει σε μεγαλύτερο καράβι. Ακόμα κι αν οι νέες ναυπηγήσεις κοστίζουν (βλ και t26), πόσο μάλλον όταν ενσωματώνουν την αιχμή της τεχνολογίας, το 1+ δις ευρώ ανά πλοίο δεν είναι σε καμιά περίπτωση ανταγωνιστικό (βλ FREMM-IT).
4- Το κλειστό σύστημα μάχης. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι η συνεργασία με τον κατασκευαστή θα είναι άψογη καθ όλη τη διάρκεια της ζωής του πλοίου (που σπάνια είναι), θα υπάρχει πάντα κόστος πιστοποίησης για οτιδήποτε ζητηθεί. Λόγω του 1 βέβαια δεν ως κρίνεται ισχυρό μειονέκτημα.
5- Η πρόωση. Ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα έχουν παρθεί τα κατάλληλα μέτρα, σε κάθε περίπτωση το CODAD υπολείπεται της δυνατότητας ηλεκτρικής πρόωσης, λαμβάνοντας υπόψη τον ανθυποβρυχιακό αγώνα.
6- Συμπέρασμα: Για το ιστολόγιο, η FDI δεν είναι το ιδανικό πλοίο για το ΠΝ, ούτε καν το καλύτερο του διαγωνισμού. Αποτελεί συμβιβασμό, ίσως "έντιμο", αλλά απέχει και από τις ανάγκες και από τις δυνατότητες άλλων πλοίων όπως η FREMM-IT ή μια σωστά εξοπλισμένη AH140 (IV.H).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου