ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022

Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ (Reloaded,Τσιφόρος style)

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ (Reloaded,Τσιφόρος style)
 
Ο παππούς ο Αριστοφάνης, ως γνωστόν, ήταν οπαδός του Αριστοκρατικού Κόμματος της Αρχαίας Αθήνας. Κάτι σαν ΝουΔου φανταστείτε το, χωρίς Άδωνι και Μητσοτάκη. Τινγκα όμως με οπαδούς εκ των Βορείων Προαστείων ορμώμενους, Ξέρεις αυτούς που είχανε κάνει φράγκα γερά από τα κόλπο γκρόσο τύπου Χρηματιστηριο της τότε εποχής και απεχθάνονταν τους πλεμπαίους της εποχής, που όντας περισσότεροι, έδιναν πάντα πλειοψηφία στους Δημοκρατικούς του Περικλή.
 
Μην φανταστείς την Εκάλη και τα πέριξ της σαν τα τότε Βόρεια Προάστεια. Γιδότοπος ήταν ακόμα το Best Friends της Πολιτείας, οι Αχαρνές (aka Μενίδι) ήταν τότε το προαστείο που μάζευε τους περισσότερους οπαδούς του Αριστοκρατικού σε στέκια που κανονίζονταν πως θα κλειστούν τα ντιλς με την Σπάρτη και το εμπόριο, για να έχουν να πορεύονται με τα χρυσά νομίσματα του Πέρση και πως οι εφοπλισμοι των τριηρων, για να βγουν οι προμήθειες Γιατί από εξ απανέκαθεν έτσι βγαίνει ο έτσι νοούμενος Πλούτος και δεν πάει να λέει ότι θέλει εκείνος ο χαζοχαρούμενος ο Ανταμ Σμιθ και τα νεοφιλελέ ζαβά που ανέλαβαν να τον εφαρμόσουν, μετά που έγινε το δολάριο παντοκράτορας και τα κάνανε στο τέλος αχταρμά.
 
Οι τότε Αχταρμείς, που κακώς τους είπανε Αχαρνείς, πάλι τα κάνανε αχταρμά, as expected από τας θεωρητικάς γραφάς. Μέχρι ατομική ειρήνη με την Σπάρτη πήγε και έκανε ένας από δαύτους, που έγινε γνωστός από τον Αριστοφάνη ως ήρωας της Ειρήνης. Μπούρδες, συνεκμετάλλευση με τους Πέρσες ήθελε να κάνει ο θεοπαιχτης, φτάνοντας την ΑΟΖ τους μέχρι και την Δήλο για να μοιραστούν μαζί του κάτι αποθέματα, όπως του είχαν τάξει.
 
Ότι όμως δεν κατάφερε ο εν λόγω προΣημιτικός της τότε εποχής, το κατάφερε ένας Μνησύλοχος κάνοντας τον λοιμωξιολογο στις Αντιεμβολιαζουσες ( για όποιον έχασε το προηγούμενο τεύχος του σχετικού κόμικ..ΕΔΩ)
 
Και κάνοντας τα αχταρμά και με τον τότε Κοβιδη που ταλαιπώρησε τους Αθηναίους, κατάφερε στο τέλος να χάσουν αυτοί τον πόλεμο και να γίνουν τα γιουσουφάκια των Σπαρτιατών. Τέλος έτσι και η αμφισβήτηση της παντοκρατορίας του ΔΝΤ των Περσών και των χρυσών τους από τα ασημένια τάλαντα του Περικλή (που για αυτά και κάτι καζίνο στην Ακρόπολη για να παίζουν πεσσούς οι Περσαι τουρίσται εγράφη αργότερα άλλο χρονογράφημα που θα το βρεις ΕΔΩ για να ξεστραβωθείς πίνοντας τον δεύτερο σου καφέ και έχοντας φτάσει έως εδώ).
 
Αφού την έκατσαν οι Αθηναίοι την βάρκα χάνοντας όλον τον στόλο τους, (που ενοχλούσε τον περσικό που έκανε τα logistics της τότε εποχής), τους κάθισαν και τους Αριστοκρατικούς στον σβέρκο ως εγκάθετους τοποτηρητές της Σπάρτης. Κάτι σαν ΔΝΤ εσωτερικού ένα πράγμα φαντάσου τους. Λιτότητα και μέλανες ζωμοί παντού, και επιδόματα πείνας με το Μέλανας Ζωμός Pass.
 
Και αυτοί οι Άριστοι άρχισαν να τρώνε αμέσως και τα πόμολα από κάθε τι δημόσιο, όσο οι άλλοι άρχισαν να την βγάζουν Σπαρτιάτικα.
 
Γιατί αν δεν φας πόμολο, ως γνωστόν και από τα αρχαία χρόνια, πλούτο δεν βλέπεις υπό τους εκάστοτε Αριστοκρατικούς υπηρεσίας και ας λέει ότι θέλει διαφορετικό επί αυτού εκείνος ο ιστορικά αγράμματος Άδωνις και οι συν αυτώ, (που κάνανε και δέκα χρόνια για να πάρουν πτυχίο αφού κόβονταν συνέχεια στην Ιστορία). Και έτσι ο Πλούτος πήγαινε στους κακούς και τους παντελώς άχρηστους, που μάλαμα πιάνουν και χώμα και ύφεση γίνονταν.
 
Έπεσε σε κατάθλιψη ο Αριστοφαν θέτοντας το ερώτημα "τι ψηφίζατε ρε... αγάπες", βγάζοντας την ουρά του απ έξω. Και είπε να γράψει πριν πεθάνει και την τελευταία του κωμωδία για να παιχτεί στο Αρχαίο Θέατρο, που καμία σχέση δεν έχει με το Ηρώδειο αφού βρίσκονταν ένα στάδιο ανατολικότερα, προς τα Αναφιώτικα. Και αντί για κωμωδία, του βγήκε χαρμολύπηση.
 
Στον Πλούτο ο Αριστοφάνης διακωμωδεί την κακή διανομή του Πλούτου, που, επειδή είναι τυφλός, πηγαίνει στους κακούς. Αλλά ένας χρηστός πολίτης, ο Χρεμύλος, μαζί με τον τετραπέρατο δούλο του Καρίωνα, περιθάλπουν τον τυφλό, τιμωρημένο από το Δία, θεό Πλούτο, που μικρός τυφλώθηκε για να αποφεύγει τους δίκαιους, τους σοφούς και τους έντιμους. Ο Θεός Πλούτος λοιπόν ξαναβρίσκει το φως του, μετά την γιατρειά που του προσφέρουν ο Χρέμυλος με τον δούλο του. Εκείνος δίνει τα πλούτη του στους αγαθούς και τους κακούς τους κάνει φτωχούς, πριν καταλήξει έτσι ο χορός σε happy end.
 
Αποτυπώνει έτσι ο παππούς Αριστοφάνης στη σκηνή ένα μωσαϊκό της κοινωνίας της εποχής , που στη δίψα της για πλούτο μοιάζει τόσο με τη δική μας. Η βασική αντίθεση, στην οποία στηρίζεται το έργο, προβάλλεται από τον επιρρηματικό αγώνα ανάμεσα στον Χρεμύλο και την Πενία, με την τελευταία να ενσαρκώνει την ανάγκη που οδηγεί τον άνθρωπο στην ανάγκη για καθημερινή δουλειά με απλήρωτες υπερωρίες και ρεπό για την επιβίωση. Ψιλοαυτοσαρκάζεται έτσι και τη φτώχεια των τελευταίων ημερών του Αριστοφάνη, που τις πέρασε με το να αναρωτιέται τι ήταν αυτό που πήγε στραβά και έγινε τόσο πολύ αχταρμάς στο δόγμα του ότι οι Άριστοι των Αχαρνών είναι οι καλοί και οι λοιποί πλεμπαιοι δημοκρατικοί του Περικλή, οι κακοί.
 
Γιατί στα λέω τώρα όλα αυτά, θα μου πεις.
 
Έτσι, χωρίς λόγο λέω, δεν έχει καμία σχέση ότι πριν τρία χρόνια σαν σήμερα την ξανακαναμε την κουτουράδα πέφτοντας στην ίδια λούμπα με τον Αριστοφάνη θεωρώντας τους δήθεν Άριστους άριστους, τον πλούτο τυφλό και το καλό με το κακό κάτι σαν το κόκκινο μαύρο στο καζίνο, την τύφλα μας.
 
Βλέπεις, δεν έχουμε προοδεύσει και πολύ από την εποχή του Χρεμυλου για να είναι κοινά αποδεκτό ότι τον Πλούτο τον παράγει η συλλογική γνώση που μοιράζεται δημοκρατικά και χωρίς στεγανά και όχι τα κρυφά ντιλακια στο Best Friends από τους γερασμένους κατσαπλιαδες καπιταλιστές του γιδοτοπου, που τώρα τον λένε Εκάλη.
 
Φιλών την ζερβοδεξιά σας
Καλημερίζω κατά τα ειωθότα μόνο τους κανονικούς ανθρώπους.

Και bonus pack οι Αχταρμείς, του ίδιου καλλιτέχνη, ΕΔΩ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: