ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Δευτέρα, 24 Μαΐου 2021

Η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει τα συστήματα που πραγματικά έχει ανάγκη και ταυτόχρονα να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τεχνογνωσία και επιστροφή χρημάτων στην εγχώρια αγορά.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Το σήριαλ με τις φραγάτες πρέπει να τελειώνει κάποια στιγμή.Όλοι όσοι θα πάρουν την απόφαση για την επιλογή έχουν την υποχρέωση να παραδώσουν στο ναυτικό φρεγάτα με αυξημένες δυνατότητες αεράμυνας περιοχής και πολυστρωματική αεράμυνα. Δηλαδή ένα πλοίο με point defence, mid range defence και long range defence. 

Τέτοιες δυνατότητες μπορούν να φέρουν οι ολλανδικές sigma 115, οι ισπανικές F110, οι αγγλικές AH140 και ίσως οι γαλλικές FDI HN στην περίπτωση που οι Γάλλοι υιοθετήσουν ΚΑΙ έναν τετραπλό mid range πύραυλο επιφανείας - αέρος. Το μόνο πλοίο που δεν μπορεί και δεν θα μπορεί να αντιμετωπίσει τις απειλές που υπάρχουν και αυτές που μελλοντικά θα προκύψουν, είναι η αμερικάνικη MMSC, που αποτελεί εξελικτικό σχέδιο ενός περιπολικού παράκτιας μάχης που ονομάζεται LCS (Littoral combat ship). 

Το τελευταίο αντιμετωπίζει σωρεία μηχανολογικών και όχι μόνο μηχανολογικών προβλημάτων με κυριότερο και γνωστότερο, αυτό του κιβωτίου ταχυτήτων και του μειωτήρα που δεν του επιτρέπει να αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες, αφού το κιβώτιο καταστρέφεται και το πλοίο βγαίνει εκτός λειτουργίας. Το αμερικάνικο ναυτικό έχει απαιτήσει να μην ανεβαίνει η ταχύτητα πάνω από 10 κόμβους, έως ότου και ΑΝ λυθεί το πρόβλημα από την L.M και τη Renk που παρέχει το προβληματικό κιβώτιο ταχυτήτων της κλάσης Freedom LCS. 

Σημαντικό είναι να τονιστεί στην πολιτική ηγεσία πως αυτό το πλοίο έχει σταματήσει να το παραλαμβάνει το USN,έως ότου και ΑΝ λυθεί το πρόβλημα που προείπαμε. Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά που κανονικά θα έπρεπε να μην του επιτρέψουν εξ αρχής την είσοδο του στον διαγωνισμό, το ραντάρ TRS-4D Rotator δεν καλύπτει τις τωρινές απαιτήσεις γύρω από το θέμα της αντιμετώπισης των επιθέσεων κορεσμού και της πλήρης αξιοποίησης πυραύλων μεγάλης εμβέλειας (SM2), πόσο μάλλον τις μελλοντικές που θα προκύψουν. Το πρόβλημα των επιθέσεων κορεσμού προσπάθησαν να το λύσουν με την αντικατάσταση του αμερικάνικου πυραύλου essm blk 2, από τον αγγλοιταλικό πύραυλο camm-er και την τοποθέτηση ξεχωριστού συστήματος data link, που το TRS-4D Rotator δεν φέρει ενσωματωμένο στο ίδιο, ώστε να επιτυγχάνεται η αμφίδρομη ζεύξη μεταξύ του πυραύλου και του πλοίου. 

Και πάλι όμως αυτή η αλλαγή δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με την επιλογή ενός σημερινού κορυφαίου ραντάρ. Βλέπουμε λοιπόν την συνεχή προσπάθεια των Αμερικανών να προσπαθούν να μπαλώσουν τα προβλήματα της πρότασης του, η οποία κάθε άλλο παρά φρεγάτα δεν αποτελεί, αφού παρ' όλο που εκτοπίζει 4.500 τόνους, το σκαρί φέρνει μόνο 1 VLS MK-41, όταν όλες οι άλλες προτάσεις φέρουν 4 VLS MK-41 των 32 κελιών ή στην περίπτωση των γαλλικών FDI HN φέρουν 4 VLS Sylver των 32 κελιών, στους οποίους όμως εκτοξευτές μέχρι ώρας δεν έχει πιστοποιηθεί κάποιος τετραπλός πύραυλος (στο μέλλον ενδέχεται να πιστοποιηθεί η τετραπλή τοποθέτηση MRSAM σε κάθε κάνιστρο). 

Συνεχίζοντας υπάρχουν σοβαροί προβληματισμοί σχετικά με το εάν το 76άρι πυροβόλο είναι της κατηγορίας rapido ή strales, το οποίο τελευταίο επιθυμούμε διακαώς, αφού μπορεί να δράσει και σαν 2ο CIWS. Οι υποψίες προκύπτουν, έπειτα από την προσθήκη 3 κελιών VLS SCL για να τοποθετηθούν 3 ΜΟΝΟ VL ASROC, οι οποίοι αποτελούν τορπίλες τοποθετημένες μέσα σε εκτοξευόμενο πύραυλο, οι οποίοι ανοίγουν στον αέρα, στο επιθυμητό σημείο και απελευθερώνουν τις τορπίλες. Μιλάμε για ένα πλοίο 4.500 τόνων που το αποκαλούν φρεγάτα και δεν φέρει τορπιλοσωλήνες. Η τοποθέτηση λοιπόν των 3 VL ASROC, είτε μπορεί να έχει μειώσει τον φόρτο των πυρομαχικών του 76άρι strales είτε θα έχει οδηγήσει στην αντικατάσταση του από το απλό rapido. 

Πέραν όλων αυτών είναι η μόνη προτεινόμενη "φρεγάτα" που δεν φέρει σόναρ τρόπιδας και η μόνη που φέρει χαμηλών επιδόσεων συρόμενο σόναρ LFATS της L3HARRIS σε σχέση με το συρόμενο σόναρ CAPTAS-4 που προσφέρουν όλες οι άλλες προτάσεις. Όλα αυτά τη στιγμή που οι Τούρκοι ναυπηγούν 6 γερμανικά υποβρύχια type 214. H απουσία σόναρ τρόπιδας είναι μεγάλο λάθος, αφού στο περιβάλλον του Αιγαίου, σε δυσπρόσιτα σημεία δεν μπορεί το πλοίο να έχει συνεχώς ανεπτυγμένο το συρόμενο σόναρ. 

Όπως δεν μπορεί να βασίζεται ο ανθυποβρυχιακός αγώνας σε ένα ελικόπτερο MH-60R που μπορεί και κάποιες σε κάποιες περιπτώσεις να μην μπορεί να επιχειρήσει, είτε λόγω καιρικών συνθηκών, είτε εχθρικών απειλών, είτε της αρκετά ελληνικής περίπτωσης της έλλειψης ανταλλακτικών (Ας ελπίσουμε όλοι να μη ξανά συμβεί σε κανένα μέσο. Κανένα μέσο να μην κανιβαλίζεται για χάρη άλλων, επειδή οι πολιτικοί δεν ενδιαφερόντουσαν για την υπογραφή FOS).

Όταν λοιπόν  το μέλλον και η μοίρα του ΠΝ κρέμεται από τις υψηλές επιχειρησιακές απαιτήσεις και την ποιοτική υπεροχή έναντι του τούρκικου ναυτικού, επιβάλλεται να υπογράψετε με ιδιαίτερη σύνεση αποκομμένη από δήθεν πολιτικές υποσχέσεις για στήριξη στο ενδεχόμενο πολέμου. Οι ναύτες την στιγμή του πολέμου θα έχουν δίπλα τους μόνο τους πυραύλους και το υψηλό φρόνημα τους.
Ο διαγωνισμός γίνεται για την μέγιστη ποιοτική αναβάθμιση του ναυτικού και όχι για την διάσωση ενός αποτυχημένου project της LM . Η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει τα συστήματα που πραγματικά έχει ανάγκη και ταυτόχρονα να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τεχνογνωσία και επιστροφή χρημάτων στην εγχώρια αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: