ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2021

ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ "ΣΚΑΣΕΙ' ΠΑΛΙ Η ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΦΟΥΣΚΑ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

ΑΠΟ ΤΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΝΑ "ΣΚΑΣΕΙ' ΠΑΛΙ Η ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΦΟΥΣΚΑ.

Ας υποθέσουμε ότι όλα βαίνουν καλώς και δεν έχουμε μια επανάληψη μιας κατάρρευσης τύπου Leman Brothers, όπως το 08, όταν κλονίστηκε όλη η παγκόσμια οικονομία όταν "έσκασαν" στεγαστικά δάνεια ύψους 600δισ στις ΗΠΑ. Τότε αυτά συμπαρέσυραν στον μηδενισμό περίπου 20φορες την αξία των δανείων σε τοξικά παράγωγα που είχαν δημιουργηθεί από τις τράπεζες από αυτά τα δάνεια.
 
Με λίγα λόγια μηδενίστηκε η αξία γκρι χρήματος (σε οποιοδήποτε νόμισμα) αξίας 10-12τρισ$. Περίπου τόσο χρειάστηκε να αναπληρωθεί μέσα στα επόμενα 10 χρόνια μέσω προγραμμάτων κρατικού δανεισμού (σε εμάς αυτή η ιστορία κόστισε 140δις€ μέσω του PSI).
 
Πριν λίγες ήμερες δόθηκε στην δημοσιότητα μια αποκαλυπτική μελέτη από την σουηδική Volvo, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης της πως θα υπογράψει την Συμφωνία της Γλασκώβης.
 
Τι λέει αυτή η μελέτη;
Πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πραγματικό όφελος για το περιβάλλον μετά από 110.000 χιλιόμετρα!
 
Στην μελέτη λήφθηκαν υπόψη από την εξόρυξη των πρώτων υλών, τις διαδικασίες παραγωγής, συντήρησης και τις συνθήκες οδήγησης ώστε να προκύψει το ενεργειακό αποτύπωμα άνθρακα (footprint) σε ένα κύκλο 200.000 χιλιομέτρων. Η σύγκριση έγινε ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό C40 Recharge και ένα αντίστοιχης απόδοσης XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης της ίδιας εταιρίας.
Σύμφωνα με την μελέτη η παραγωγή του C40 Recharge αφήνει έως και 70% περισσότερους ρύπους στο περιβάλλον από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παρά ταύτα, στο συνολικό χρόνο ζωής του αυτοκινήτου το footprint είναι σημαντικό καλύτερο από εκείνο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
 
Σημαντικός συντελεστής στην μελέτη είναι οι τρεις εκδοχές που παρουσιάζει με βάση τη μέση παγκόσμια παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και την συμμετοχή των ΑΠΕ σε αυτή.Τα 110.000 χιλιόμετρα αντιστάθμισης του footprint αφορούν στην χειρότερη εκδοχή με μία μέση παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, σε ένα σύστημα όπου συνεχίζουν να συμμετέχουν στην ηλεκτροπαραγωγή και σταθμοί ενέργειας απο ενώσεις του άνθρακα ή υδρογόνου που παράγεται από φυσικό αέριο (εκπέμπεται διοξείδιο του άνθρακα) και ΑΠΕ, περίπου όπως σήμερα.
 
Αν η παραγωγή ενέργειας έχει μεγάλη αναλογία σε ΑΠΕ τότε το σημείο «απόσβεσης» των ρύπων γίνεται στα περίπου 77.000 χιλιόμετρα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων με χρήση ενέργειας αποκλειστικά από ΑΠΕ, τότε το αντιστάθμισμα έρχεται στα περίπου 48.000 χιλιόμετρα.
 
Το πόρισμα της μελέτης είναι πως η τωρινή μέθοδος παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δη των μπαταριών είναι πολύ πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον από όσο τα σημερινά αυτοκίνητα. Το συμπέρασμα είναι πως για να είναι επωφελές ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το περιβάλλον θα πρέπει να παράγεται με ενέργεια μόνο από ΑΠΕ. Στο μέλλον όλες οι διαδικασίες παραγωγής θα πρέπει να βελτιωθούν, ειδικότερα από την στιγμή που οι κατασκευαστές θα σταματήσουν να διαθέτουν συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, λέει, από το 30.
Και λες εσύ, ουάου ωραία, να το κάνουμε! Όλα από ΑΠΕ, ωραία ιδέα!
 
Στην μελέτη είναι βέβαιο ότι θα υπολόγισαν τότε (που δεν το δημοσιοποίησαν όμως) και τι σημαίνει ακόμη αυτό το "όλα από ΑΠΕ":
 
- Στα μέταλλα και την ενέργεια εξόρυξης που απαιτείται γι' αυτές τις κολοσσιαίες επενδύσεις ύψους 3-4 φορές το παγκόσμιο ΑΕΠ που θα απαιτηθούν για την κατασκευή των κατάλληλων ενεργειακών πάρκων με φωτοβολταϊκά ή ανεμογεννήτριες. Προκύπτει δηλαδή ένας νέος κύκλος δανεισμού ύψους 230τρισ$ περίπου για να εγκατασταθούν συστήματα παραγωγής ηλεκτρισμού από ΑΠΕ με ωφέλιμο χρόνο ζωής 20-25 χρόνια.
 
- Τόσα σπάνια μέταλλα που απαιτούνται γι αυτές τις τεράστιες επενδύσεις δεν υπάρχουν όμως στον πλανήτη είτε να εξορυχθουν είτε να ανακυκλωθούν. 

- Το κόστος της απόσβεσης αυτών των επενδύσεων (και οι τόκοι και συντήρηση τους) θα επιβαρύνει προφανώς την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. 
 
Έτσι, για την περίπτωση της Ελλάδας πχ, υπολογίζεται ότι το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας φόρτισης για μία απόσταση 100km από τα 0,43€ σήμερα θα εκτιναχθεί στην περιοχή των 15-17€! Περίπου αντίστοιχη αύξηση προκύπτει για κάθε χώρα του πλανήτη. 35 φορές πάνω το κόστος ενέργειας για κίνηση ή για άλλες χρήσεις (οικιακή, παραγωγή βιομηχανικών ειδών και τροφής κλπ). Όταν το κόστος ενέργειας συμμετέχει σήμερα γύρω στο 30% κάθε τροφής, αντιλαμβάνεται κανείς τι σημαίνει 10πλασιασμος των τιμών των τροφών;;
 
Άρα:
- Η θα πρέπει να αυξηθεί το παγκόσμιο εισόδημά κατά 35.000% μέχρι το 30 ή
- Ο πλανήτης όλος χρεοκοπεί!
 
Και τότε θα τεθούν σε διακινδύνευση και τα τρέχοντα δάνεια ύψους 300τρσ$ όσο και τα νέα ύψους 230τρισ$ που θα χρειαστούμε για να τα κάνουμε "όλα από ΑΠΕ". Δηλαδή θα κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή από δάνεια 1000 φορές περισσότερα από όσα έσκασαν το 08 Το μέγεθος της φούσκας των τοξικών παραγωγών τότε (απ' όπου κυρίως κερδίζουν οι τράπεζες και οι ελίτ) θα πλησιάζει τα 15.000τρισ$, όσο 200 σημερινά παγκόσμια ΑΕΠ!!!
 
Γιατί όλος αυτός ο παραλογισμός;;
Χωρίς αυτόν τον νέο κύκλο υπερδανεισμού κρατών επιχειρήσεων και νοικοκυριών, κινδυνεύουν ΤΩΡΑ να καταρρεύσουν οι τράπεζες και να κερδίσει τελικά η Κίνα, που είναι σχετικά πιο τεχνολογικά έτοιμη να κινήσει την οικονομία της και εξωτραπεζικά, χωρίς να πέσει έστω και μια ντουφέκια.
 
Όσο για μας:
Καλά θα κάνουμε να ΜΗΝ ακολουθήσουμε αυτόν τον μονόδρομο που, με μαθηματική ακρίβεια, οδηγεί στον γκρεμό με εκείνο το "όλα από ΑΠΕ".

Υ.Γ Για διαβαστερούς: Όλη η πρωτότυπη μελέτη της Volvo ΕΔΩ.

Υ.Γ 1 Μελέτη της Μackinsey πάλι με μισές αλήθειες (αποκρύπτεται το ύψος του πλούτου που εκφράζεται με άυλα τραπεζικά προϊόντα και παραπροϊόντα). Έτσι επικεντρώνεται η προσοχή στην φούσκα του real estate μόνο..ΕΔΩ.

Υ.Γ 2 To κόστος της κρίσης του 08 ΕΔΩ. Μέχρι το 11, είχε φτάσει τα 10,5τρισ$

Δεν υπάρχουν σχόλια: