Αρχή σοφίας ελληνικών ονομάτων επίσκεψις.
Η ελληνική γλώσσα ομιλείτο πολύ πριν από την 2α π.Χ. χιλιετία και ευρίσκετο σε υψηλό επίπεδο τελειότητας.
Είναι η βασίλισσα των Γλωσσών.
Είναι η γλώσσα των Θεών.
«Ει Θεοί διαλέγονται, την των Ελλήνων γλώττη χρώνται»
(Κικέρων)
Όθεν άριστα λέγεται παρά τοις φιλοσόφοις
το τους μη μανθάνοντας ορθώς ακούειν ονομάτων
κακώς χρήσθαι και τοις πράγμασιν.
(Πλούταρχος)
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (91)
1) αγγλ. Plus (= το σύμβολον του πολλαπλασιασμού.) Κι όμως είναι ελληνικότατο.
2) χειροπέδη, τροχοπέδη (η): τί σημαίνουν;
3) άγουρος. Ποιας λέξεως είναι παραφθορά;
4) συνεπής; Τα συνθετικά και η σημασία της λέξεως.
5) επιθ. εγερσίνοος (ο): Η ετυμολογία και σημασία του.
6) Γιατί το ανίατος τονίζεται στο ¨γιώτα¨ ενώ τα αμαξιτός, προσιτός στο ¨όμικρον; ¨
7) επιθ. φιλότιμος σημαίνει ¨φίλος των αξιωμάτων¨ στην αρχαιοελληνική, το ¨φιλότιμο¨ όμως (κανονικά έπρεπε να λέγεται α-φιλότιμον) εις την νέαν ελληνικήν σημαίνει το αντίθετο. Γιατί;
8) μεράκι (το): Πόθεν προέρχεται και τί σημαίνει;
Οι απαντήσεις από το προηγούμενο Νο (90) ΕΔΩ.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αι απαντήσεις του Λεξιθήρος.
1) πρβ. ελλ. πολλα-πλάσ-ια, πολλα-πλασ-ιασμός.
2) χειρο-πέδη < χειρ+ πιέζω. τροχοπέδη < τροχός (<τρέχω) + πιέζω.
3) άγουρος < άωρος= πρώιμος, ανώριμος.
4) επιθ. συνεπής (ο). < συν + έπος (πρβ. απαρμφ. αορ. Β΄ειπείν, ενεστ. λέγειν) = ο τηρών-κρατών τον λόγον του.
5) αρχ.ελλ. επιθ. εγερσίνοος (ο) < εγείρω + νους = ο διεγείρων, αφυπνίζων τον νουν, σκέψιν.
6) αν-ίατος < άνευ + ιώμαι (= θεραπεύομαι, πρβ., ίασις, ιατρός) ενώ αμαξ-ιτός (ρημ. επίθετο) < άμαξα + ιτός (< ίω= τρέχω, πρβ. ίτε (εμπρός) παίδες Ελλήνων) το αυτό και το προσ+ιτός.
7) επιθ. φιλότιμος = αξιωματ-ικός (<φιλώ (= αγαπώ) + τιμή = φίλος των αξιωμάτων και των τιμών που εξ αυτών απορρέουν. Εις την αρχαίαν ελλ. δλδ. το ¨τιμή¨ έχει την έννοιαν της υλικής τιμής-αξίας για κάποιον ενώ εις την νέαν ελλ. Την έννοιαν αισχύνης, αντίστοιχον της αρχ. ελλην. αιδούς (η αιδώ), [πρβ. ομηρικόν ¨αιδώς (= ντροπή, χάθηκε το φιλότιμο ) Αργείοι!}
8) μεράκι < αρχ.ελλ. ουσ. ίμερος (ο) = η ευγενής, η εκλεκτή (Κ.Καβάφης) συγκίνησις – οίστρος.
4 σχόλια:
Καλησπέρα σας.
1)Συγγνώμη αλλά απ'τ'αγγλικά που ξέρω το plus είναι το σύμβολο της πρόσθεσης,και το θυμάμαι από μία αφίσα - ένθετο των Joy Division ατο 12'' του "Atmosphere" (ονόματι "plus & nun"- δηλ."σύν και πλήν"), κι έτσι μπορούμε να πούμε ότι το "πλάς" προέρχεται από το ελληνικό "πλέον"
2) Αν και δεν γνωρίζω την ετιμολογία των λέξεων, ξέρω ότι και τα δύο σημαίνουν εμπόδιο . το πρώτο στα χέρια (δεσμά), το 2ο στα πόδια, και κατ'επέκτασιν στην πορεία/σχέδια/απόπειρα για κάτι
6) το ανίατος είναι το "α" στερητικό + "ίαση"(= θεραπεία), δηλ. αυτό που δεν επιδέχεται γιατρειάς.Οι άλλες 2 λέξεις τονίζονται στην κατάληξη που απλά υποδηλώνει το γένος της λέξης, δεν είναι 2ο συνθετικό - αυτόνομη λέξη
7)Πάλι χωρίς να είμαι σίγουρος , νομίζω γιατί το 2ο συνθετικό είναι η λέξη τιμή(όχι η πώλησης, αλλά π.χ. ανδρική)
Δεν μας λέτε και τις απαντήσεις του προηγούμενου, να δώ αν πέρασα τη βάση στο τέστ;;;
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ
Κοιτάω την ετυμολογία της λέξης φίλος που σημαίνει "αγαπώ", και ντρέπομαι που μίλαγα με έναν Ρώσσο το 18 και μου έλεγε πως στο σχολείο τους έμαθαν ότι η λέξη φιλοσοφία σημαίνει "αγάπη για τη σοφία", εγώ του έλεγα ότι είναι διακείμεθα θετικά Λόβ αυτός,φρέντ εγώ.
Πρέπει να του στείλω ημέηλ, να ζητήσω συγγνώμη, πήγα και σε Κλασσικό Πρότυπο λύκειο τρομάρα μου
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ
Φίλε Ξενοδόχε τόσο εσύ όσο και ο Σκύθης φίλος σου...κάπου μπερδεύεστε.
Η λέξη ΑΓΑΠΗ βγαίνει από το ΆΓΩ ΤΟ ΠΑΝ και δεν έχει καμία σχέση με την χριστιανική έννοια του όρου η με την λέξη φιλία.
Κριός και Αιγόκερος αλληλοσυνδέονται, αλληλοσυμπληρώνονται στα μαγνητικά πεδία ως προς την έκφραση του θείου λόγου, επιτελούν το ίδιο σχέδιο, με διαφορετικό τρόπο, ο πρώτος ως μήτρα, ο τιμωρούμενος αίρων τις αμαρτίες, ο δε δεύτερος ως ενδιάμεσος μέσος Ουρανού και Ανθρώπων, δικάζων αυτές.Σίγουρα ο Κριός μπορεί να είναι το Α Ω, αλλά ο Αιγόκερος είναι το Κ Ο με ότι και αν σημαίνει αυτό για το γίγνεσθαι στο γαλαξία.
Βασική λέξη κλειδί του Αρνού είναι η Αγάπη, (μέρος της συχώρεσης), του δε Έριφου η Κατανόηση (μέρος της δικαιοσύνης). Η συχώρεση δεν έχει καμία σχέση με την απόδοση δικαιοσύνης, ομοίως δε και η κατανόηση δεν έχει καμία σχέση με την αγάπη, σύμφωνα με τον «Παλαιό Λόγο». Φιλία και Αγάπη δύο διαφορετικά πράγματα αν και με μερικές φορές αλληλένδετα.
Οι πρόγονοι μας φίλε Ξενοδόχε περισσότερο μιλούσαν για Έρωτα παρά για Αγάπη...για αυτούς στην θέση της Αγάπης υπήρχε η Φιλότητα...και αυτό γιατί πολύ ορθά γνωρίζανε ότι .....
Ο Έρωτας είναι ο δρόμος του ανθρώπου προς τον Θεό.
Η Αγάπη είναι ο δρόμος του Θεού προς τον άνθρωπο
Περίεργος η διαστρέβλωση αυτή του όρου/έννοιας της "αγάπης" άρχισε με την εισβολή ξένων και δη ασιατικών σοφιστικών ιδεολογημάτων,στον Ελληνικό χώρο,με την άφιξη των πρώτων Ατλαντογενών τμημάτων..μετά την καταβύθιση της Ατλαντίδας.
Δημοσίευση σχολίου