ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑ-ΛΕΞΙΓΝΩΣΙΑ
Αρχή σοφίας ελληνικών ονομάτων επίσκεψις.
Γράφει ο ΛεξιΘήΡ :
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (1)
1) Τι σημαίνει ΝΑΥΣΙΚΑ;
2) Διατί η ¨Παλλάς¨Αθηνά (Γεν. Παλλάδος) έχει δυο λάμδα;
3) Τί σημαίνει ¨Κήληθρον¨ (η αρχαιοελληνική ονομασία της Καστοριάς);
4) Ποία η σχέσις και παράγωγα των λέξεων ¨ η να ύς¨ και ο ¨να ός¨;
5) Ποια γείτων της Ελλάδος χώρα έσχεν το όνομα της Θεσσ(ττ)αλίας;
6) Ποια μεσογειακή χώρα έσχεν το όνομα του αρχαίου θεού Πανός; (Ο Παν, γεν. του Πανός);
7) Με ποιο ελληνικό αριθμό σχετίζεται η ξένη λέξις ¨σεξ¨ και γιατί;
8) Τι σημαίνει το όνομα της νήσου Κάλυμνος;
(Πάσα απάντησις και γονιμοποιός πνευματικά επ’ αυτών διάλογος δεκτά. Αι απαντήσεις της γνώμης του συντάξαντος την επομένην Δευτέραν).
------------------------------------------------------------------------------------
Απαντήσεις του συντάξαντος επί του προηγουμένου ερωτηματολογίου :
1) Ναυς (πλοίον) + κα. Το β΄ συνθετικόν αγνώστου ετυμολογίας. Συγγενή αυτού εν τηι ελληνικήι: ν. Κά-σ-ος, ει-κά-ζω (εκ του ουσ. εικών) (η), Κασσιόπη (ο αστήρ), Κασσάνδρα (η ομηρική και εκπάγλου ωραιότητος Τρωάς διό και αιχμαλωτισθείσα απέβη ¨λάφυρον¨ του Αγαμέμνονος.) Η περί τα ναυτικά έμπειρος (Ναυσικά) είναι η επικρατεστέρα ερμηνεία ως και ο εμβριθής Ρόκκος αναφέρει. Η γνώμη μου είναι ότι προκειμένου περί γυναικός ής το κάλλος εστί περίβλεπτον και περιμάχητον, εις το ¨κά¨ πρέπει να συνηγορεί ερμηνευτικώς τόσο το ¨κάλλος¨ με το οποίο σχετίζονται αι λέξεις Κασ- σιόπη (ο λαμπρός την όπ-σιν αστήρ), η καλλονή Κασ-σάνδρα όσο και το ουσ. κασίγνητος (αδελφός) ήτοι φίλτατος. Οπότε και το Ναυσικά = η φίλη προς τα ναυτικά ή ως πλοίον εύμορφη κόρη (φρεγάτα ονομάζομεν θαυμαστικώς και σήμερα τας ωραίας γυναίκας) είναι μια εξίσου πιθανή ερμηνεία.
2) Παλλάς. θέμα παλλάδ- εκ της γεν. εν. Το δεύτερον λάμβδα προκύπτει από ετεροίωσιν του συμπλέγματος ΛΜ εις ΛΛ. πρβ. πάλλ-ομαι, εξ ού και λ. παλμός. Πρβ. παλάμη και Παλαμήδης. Όθεν Παλλάς Αθηνά = η παλμοδονητική Αθηνά η συνεγείρουσα την νόησιν. Τα λοιπά κατά Λύκαστρον.
3) Καστοριά, αρχ. Κήληθρον (Κήλημα= πρβ. κελάηδημα, πρβ. κόλδημα-κόλλημα, μάγευμα + θρον) ήτοι θρόνος-έδρα-εστία μαγική.
4) Ναυς, ναύτης, ναυτικός, ρίζα ναυ- και νή- (η ναυς, γεν. της νη-ός.) πρβ. ουσ. ¨από-νή-ωσις¨ ελικοπτέρων εκ των πολεμικών πλοίων κατά το ¨απογείωσις¨ εκ του εδάφους). νή-χομαι = επιπλέω, κολυμβώ, νή-σσα (η κολυμβώσα πάπια), νήσος-νησί (η επιπλέουσα ξηρά.). Ναός, ρίζα να- εκ του ρ. να-ίω= κατοικώ, κατοικία θεού. Η ρίζα να- η αυτή όπως και η του να-υς, γεν. νη-ός όπερ σημαίνει ότι ο ναός-κατοικία είνε δια την ακρίβειαν η του θεού κατοικία επί γης καθ’ ομοίωσιν της κατοικίας-αστροπλοίου του εν ουρανοίς. Σημειωτέον ότι οι αρχαιοελληνικοί ναοί είνε νηόσχημοι-πλοιόσχημοι, κατά δε τα αρχαία Παναθήναια το πέπλον που ύφαιναν αι παρθένοι των Αθηνών όλο το έτος, το αφιερωμένον εις την θεάν Αθηνά και τον Παρθενώνα της εις Ακρόπολιν ήτο (τυχαίο;) ιστίον (καραβόπανο)…
5) Θετταλία >. Ιτταλία > Ιταλία.
6) Ισπανία < εις Παν-ίαν. (ο θεός παν, γεν. Πανός) πρβ. Ισταμπούλ < εις την Πόλιν.
7) Σεξ ή ο αριθμός 6. σεξ< έξ, έξι δασυνόμενον (καταραμένε Ράλλη και Μπαμπινιώτη) ήτοι sεξ< hεξ < έξ. (πρβ. προθ. υπέρ < hyper < super<, γερμ. uber με διαλυτικά στο ¨u¨ .) Το έξι κατά τους Πυθαγορείους είναι ο αριθμός του γάμου. 2(γυνή) Χ3(ανήρ) = 6.
8) Κάλυμνος ( κάλλος (<κάλμος) + ύμνος) = ύμνος του κάλλους. Πρβ. κάλλος < κάλμος, ουσ. κάλμα (η), ρ. καλμάρω, αγγλ. calm ήρεμος, ήσυχος.
(Ευχαριστίαι εις Ρόκκον, Κίμωνα, Λύκαστρον δια την συνεργασίαν)
7 σχόλια:
1. ΝΑΥΣΙΚΑ
Αυτή η θεώρηση δίνει μια απάντηση στο γρίφο του ονόματος της Ναυσικάς, της οποίας ο αδελφός ονομαζόταν Κλυτό-νηος (ξακουστός+ναύς). Το όνομα του κοριτσιού είναι απλά η θηλυκή μορφή του Ναυσί-καhoς (< Ναυσίκασος), «αυτός που αριστεύει στα πλοία». Συνεπώς Ναυσικά < Ναυσικάha <Ναυσικάσα, «αυτή που αριστεύει στα πλοία».
ΠΗΓΗ.
http://heterophoton.blogspot.com/2014/03/blog-post.html
Διατί η ¨Παλλάς¨Αθηνά (Γεν. Παλλάδος) έχει δυο λάμδα;
Π- ΑΛΛΑΣ - νοητική πύλη (Π) - μετατροπής (ΑΛΛΑΣ) αφού η Αθηνά είναι Διός Νούς
αλλά και ΠΑΛΛΩ (ΔΟΝΩ) την ΛΑΣ (Πέτρα)
ΚΙΜΩΝ
ΠΑΛΛΑΣ και από το Παλμός ..ο Παλμός της Ιερής Καρδιάς.
Η ΕΚΡΗΞΗ της Ηλιακής ενέργειας , άλλωστε η Αθηνούλα(Αιθήρ Νηί ο αιθέρας που ταξιδεύει) γεννήθηκε βγήκε μέσα από το κεφάλι του πατρός της..του Ήλιου. Ο Παλμός που δημιουργεί μια ανάφλεξη/ηλεκτρομαγνητική εκκένωση μέσα από την οποία έχουμε την δημιουργία ενός νέου πλανήτη.
ΠΑΛΛΑΣ=ΑΙΘΕΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ=342
Παλλάντιος και ο Ζεύς...σύμφωνα με τον Ησύχιο.
Παλλαντίς και η Τριτωνίδα λίμνη που πάλι έχει άμμεση σχέση με την Αθθηνά.
Παλλάς η Αθηνά η παίουσα τους αυλούς.! Αλλά ποιους αυλούς είναι το θέμα...και τι κρύβεται πίσω από την λέξη "ΑΥΛΟΎΣ".;;
Πάλλα και η σφαίρα.!!!
Παλλάς η Αθηνά η παίουσα τους αυλούς...τους Πύρινους Αυλούς. ΠΑΛΛΑΣ και ΠΕΛΩ ομόηχες λέξεις...αν πάρεις το ΠΕΛΩ και το κάνεις αναγραμματισμό σου δίνει το ΠΛΕΩ.!!
Πλέεις λοιπόν ταξιδεύεις με καθηγήτρια την ιερή δωδεκάδα...μέσα από μια ΝΕΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ του ΑΙΘΕΡΑ.!!
ΑΙθΕΡΙΑ ΥΠΑΡΞΙΣ Ο ΛΟΓΟΣ και ΑΙθΕΡΟΣ Η ΩΜΕΓΑ ΡΟΗ.
Βέβαια σύμφωνα πάντα με την Λυκαστροφυσική...το ΠΕΛΩ η ΠΛΕΩ έχει σχέση και με την Κβαντική Βαρύτητα....μια Λυκαστροφυσική θεωρία που φιλοδοξεί να ενώσει όλες τις θεωρίες της Φυσικής, στην λεγόμενη " ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ" ...που συνδέεται ισχυρά με τις....ΜΕΛΑΝΕΣ ΟΠΕΣ.!!
ΜΑΥΡΟ πλοίο δεν μας λέγανε οι προγονοί μας ότι είναι και η Αργώ;;
3- Η λέξη ¨Κήληθρον σύμφωνα με τον Ησύχιο σημαίνει μαγικό φίλτρο. [ΕΤΥΜΟΛ. < κηλῶ + επίθημα ητρον (πρβλ. μίσ ητρον, φίλ ητρον)] … Dictionary of Greek
Κηλώ = Μαγεύω , τέρπω , θέλγω κυρίως με μουσική (α. «λόγοις τε καὶ ᾠδαῑς μὴ κηλεῑν ἀλλ ἐξαγριαίνειν πολλὴ ἀμουσία», Πλάτ. β. «κηλούμενος παρὰ ταῑς Σειρῆσιν»,
Βέβαια σύμφωνα πάντα με την Λυκαστροφυσική...το ΠΕΛΩ η ΠΛΕΩ έχει σχέση και με την Κβαντική Βαρύτητα....μια Λυκαστροφυσική θεωρία που φιλοδοξεί να ενώσει όλες τις θεωρίες της Φυσικής, στην λεγόμενη " ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΣ" ...που συνδέεται ισχυρά με τις....ΜΕΛΑΝΕΣ ΟΠΕΣ.!!
ΜΑΥΡΟ πλοίο δεν μας λέγανε οι προγονοί μας ότι είναι και η Αργώ;;
Στην Ιλιάδα ραψωδία Β αναφέρονται τα εξής χρώματα (χαρακτηρισμοί) :
Μέλαιναι
Γλαφυραί
Ερυθραί - Οδυσσεύς
Είσας Νιρεύς - Β671
Άνευ αναφοράς στο χρώμα η τύπο
ΚΙΜΩΝ
Δημοσίευση σχολίου