ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Η ψηφιοποίηση της ποντοπόρου ναυτιλίας και το blockchain στον ΟΛΘ! (behind the scenes): ΜΕΓΆΛΗ ΤΡΙΚΥΜΊΑ, ΥΠΕΡΟΧΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Η ψηφιοποίηση της ποντοπόρου ναυτιλίας και το blockchain στον ΟΛΘ! (behind the scenes): ΜΕΓΆΛΗ ΤΡΙΚΥΜΊΑ, ΥΠΈΡΟΧΗ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ!

H μέχρι τώρα διαχρονική επιτυχία της, ας την πούμε "ελληνικής" εμπορικής πoντοπόρου ναυτιλίας, βασίζεται σε δύο μόνο παράγοντες :

- Στον πολύ κλειστό κύκλο των οικογενειών που διαφεντεύουν το 20% του παγκόσμιου στόλου. Απαραίτητη προϋπόθεση, ως φαίνεται, για να διακινείται γρήγορα και με ασφάλεια η "πληροφορία", πριν από τον όποιο ανταγωνισμό για το πότε αγοράζουν και πότε πουλάνε τα καράβια τους όλοι μαζί. Σε αντίθεση με τους Γερμανούς, που την πάτησαν τα τελευταία 15 χρόνια δύο φορές, οι ελληνόφωνοι συνάδελφοι τους αγοράζουν πάντα στην πτώση και πουλάνε όλο τους τον στόλο στην άνοδο. Αυτή είναι η πραγματική τους δουλειά, όλα τα άλλα, τα διαδικαστικά, τα διεκπεραιώνουν agents, ship managers και dealers. 
 
Δεν μπαίνεις σε αυτόν τον κλειστό κύκλο, από την εποχή που μονοπωλούσε η ελληνική ναυτιλία το εμπόριο σιταριού στις Παραδουνάβιες ούτε σαν νύφη, τον Πουθου μπάρμπα να έχεις! 
 (Τεκμηρίωση: Ν. Δερτιλη, "Ιστορία του ελληνικού κράτους 1828-1929, Παν. Εκδόσεις Κρήτης)
 
- Στο ότι δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους πουθενά. Κάτι λίγα, λέει, στις offshores, τίποτα στο City του Λονδίνου ή σε καμία παραλιακή Ζυρίχη, απ' όπου κυρίως κάνουν τα κονε με τις Τράπεζες που τους χρηματοδοτούν τις αγορές (όλοι ακολουθούν πλέον το business model Ωνάση "πως να κάνεις λεφτά με τα λεφτά των άλλων"). Εδώ, όπου κρατούν κάποια γραφεία και τις φαμίλιες τους για να αφοδεύουν ελεύθερα, σχεδόν τίποτα. Άντε να πληρώσουν με το ζόρι μόνο τίποτα ΕΝΦΙΕΣ. Βάλθηκαν και αυτόν τον φόρο να τον μειώσουν οριζοντίως με το που βγήκε ο Κουλης, όπως τους βολεύει, και να ρυθμίσουν και κάτι ψιλόδάνεια που είχαν κάνει και τα κοκκίνισαν. Ζωάρα! 
 
Και έρχεται τώρα ο IMO, o International Maritime Organization, και τους βάζει δύσκολα. Ψηφιοποίηση καθολική, λέει, στην ναυτιλία το νέο guideline και "πράσινα καύσιμα" στα καράβια το Global trend. Άντε τώρα να κρύψεις την πληροφορία όταν αυτή είναι ψηφιακή.
 
Εντός αυτού του πλαισίου και η προχθεσινή ανακοίνωση του ΟΛΘ:
Γίνεται το πρώτο ελληνικό λιμάνι που υιοθετεί τις τεχνολογίες blockchain για την διαχείριση των φορτίων! (Δες την είδηση ΕΔΩ ..Ουπς!Μήπως έχω τώρα την προσοχή σας;;).
Αντιπαρέρχομαι εδώ την επί μέρους κριτική σε ειδικά τεχνικά θέματα όπως τι είδους blockchain και αποκέντρωση πάει να κάνει ο Σαββίδης στον ΟΛΘ (ακολουθώντας πιστά τις κινεζικές συνταγές που του επιβάλλονται έξωθεν για σαφείς γεωπολιτικούς λόγους) πάνω σε κεντροποιημενα συστήματα της ΙΒΜ και της Μaersk, και μένω στο αποτέλεσμα:
 
Ο ΟΛΘ γίνεται μέρος ενός δικτύου 200 λιμανιών, μέχρι τώρα, που μέσω των τεχνολογιών blockchain εισάγουν ένα νέο τρόπο (και ένα ψηφιακό "νόμισμα" αντί του δολαρίου) για τις συναλλαγές όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας που εξυπηρετούν. Σε αυτή οι πλοιοκτήτες είναι ένας ακόμα κόμβος, όπως και οι υπόλοιποι forwaders, agents κλπ.
 
Και εχεστίκασι εξ' ετούτου ήδη απάνω τους πατόκορφα οι εφοπλιστές! "Και τώρα τι κάνουμε με αυτά που ξέραμε;;"είναι το γενικότερο trend που παίζει στα κλειστά meetings.
 
Και σαν να μην έφτανε αυτή η συμφορά, βγαίνει τώρα και αυτός ο κομμουνισμένος ο Μπάϊντεν και λέει "παγκόσμιος φόρος 15% (τουλάστιχον) πληρωταίος εκεί που κάνεις δουλίτσες. Αρούμπες, Virgin Islands και Λιβεριοπαναμάδες τέλος, δεν έχουν πλέον κανένα νόημα. Άντε τώρα να κρύψεις και μαύρα σε δημόσια General Ledger του blockchain...
 
Μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο, τα "Γαλλικά" που ξέφυγαν στον"πολύ" Λασκαρίδη, χορηγό μέγα του σημερινού γκουβέρνου και της φαμίλιας του πουθου, που του ξέφυγε επειδή δεν προχωράει γρήγορα η αδειοδότηση ενός καζίνο, το νο2 στην Αθήνα-στο Μαρούσι, μόνο ως δείγμα αγωνίας και πανικού μπορεί να ερμηνευτεί! 
 
Έτσι εξηγείται ίσως και το όψιμο ενδιαφέρον άλλων για στεριανές δουλειές, τώρα που γυρίζει. Τίποτα ανεμογεννήτριες και τα λοιπά πράσινα άλογα, μπας και σωθούν εκεί κάμποσα και κρυφτούν επενδυτικά.
 
Συνειδητοποιούν απότομα τα κακομαθημένα της Εκάλης και των Περιχώρων ότι είναι παντελώς ανίκανοι να ελέγξουν το μοιραίο επερχόμενο μέσω του ανίσχυρου να επιβάλει τα συμφέροντά τους ΠουθουΚούλη. Ο ίδιος και ο νεοφιλελευθερισμός που τους είχε βολέψει τόσα χρόνια είναι ήδη παρελθόν! Από την μια.
 
Δεύτερη κατραπακιά αυτό με το blockchain. Από που να φυλαχτούν, οεο;;
Και, όχι τυχαία, το γύρισαν στο άναρχο-νεοφιλελευθερισμό, πιο "αριστερά" και από τον Ρουβίκωνα, με την "χεσμένο τον έχουμε" τροχειοδεικτική βολή που ρίχτηκε πριν λίγους μήνες. Που είχε και μπόλικη δόση εθνομηδενισμού, χαρακτηριστικό και αυτό γνώρισμα των εθνικών ευεργέτων των παγουρίνο, των εραστών των "ελεύθερων αγορών", τόσο όσο όμως όσο αυτές βρίσκονται εντός της απόλυτης κλειστότητας των οικογενειών τους και της διαπλοκής τους με τις τοπικές εξουσίες. 
 
Τώρα πρέπει να αποφασίσουν που θέλουν να φορολογούνται εκείνο το global 15% (και χάρη τους κάνει ο Μπάϊντεν, όταν οι Αμερικανικές πολυεθνικές θα φορολογούνται με 28%) . Και με ποιο τρόπο θα αρχίσουν να εφαρμόζουν τα κομμουνιστικά τύπου Καστοριαδη με αποκεντρώσεις στην μπίζνα που έμαθαν να κάνουν. Κόλαση!
 
Προσωπικά δεν θα εκπλαγώ αν κάποιοι από αυτήν την επιχειρηματική φάρα ετοιμάζουν ήδη για να δώσουν βιογραφικό για να γραφτούν στο Κομμουνιστικο Κόμμα της Κίνας, μπας και γλυτώσουν λίγους φόρους έναντι κάποιων συμβολαίων χτισίματος νέων πλοίων στην Σανγκάη. Τουλάχιστον εκεί το ψηφιακό γουάν συνεχίζει να το εκδίδει η κεντρική τράπεζα της Κίνας από δάνεια, κατά τα ειωθότα, ξερωγώ...
 
"Μεγάλη τρικυμία, υπέροχη κατάσταση" είχε πει ο Τιμονιέρης Μάο. Προσυπογράφων!
 
Και εντός αυτού του πλαισίου, του blochainization των πάντων, υπογράφτηκε πριν 2 ώρες και η ανάληψη από ελληνική εταιρία, της ψηφιοποίησης και με τέτοιες τεχνολογίες, του αγροτικού Τομέα της φίλης Αρμενίας. Έξω πάμε καλά!
 
Υ.Γ Σκληρό  το πόκερ με τα λιμάνια. Και αφορούν κυρίως το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης!
(Στόχος του Σαββίδη, μετά την εξαγορά 2 inland terminals στην Βουλγαρία (για τον ΟΛΘ του βεβαίως), ενεργειακό hub και κατάληξη του διαδρόμου 16 της ΕΕ Αλεξανδρουπολης-Αγιας Πετρουπολης).
Καθόλου τυχαία και η εκεί παρουσία τώρα σοβαρού στρατού του Θειου Σαμ...)
Κατά τα άλλα: ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ! Και το Οιδιπόδειο και το blockchain κλπ.
 
Υ.Γ1  Φαίνεται ότι τα Χοντρά Κεφάλαια αλλάζουν χέρια, με πρωτοβουλία φυσικά του Κεφαλαίου. Σε ποιους ελάχιστους θα καταλήξουν τελικά;;; Αυτή η ερώτηση είναι απάντηση αξίας πολλών δισ!
Δεν λέω σε ποιο νόμισμα, γιατί αυτά σε λίγο δεν θα υπάρχουν! Για πλάκα λέτε να ανταλλάσσει τώρα τα ωραία του δολάρια ο Μπιλ Γκεητς με 24εκ στρέμματα αγροτικής γης;;
 

 

 

1 σχόλιο:

Μμ2 είπε...


Χάνουν και οι ελέφαντες κάποτε τα πατήματά των
για να χαίρονται και τα μερμήγκια το ανάστημά των....

Κάθε λιμάνι και καημός
κάθε καημός και δάκρυ
είναι η ζωή του καθενός
θάλασσα δίχως άκρη.

https://www.youtube.com/watch?v=PhSQzEKz2gc