ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΑΚΟΥ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΑΚΟΥ  (Πως οι τεχνολογίες blοckchain μετασχηματίζουν ριζικά τους κλάδους ενημέρωσης-ΜΜΕ και παραγωγής πνευματικών δικαιωμάτων, όπως η μουσική, το σινεμά κλπ).

Ο τομέας των media είναι πάντα καινοτόμος λόγω του νεανικού κοινού στο οποίο κυρίως απευθύνεται — αξιοποιώντας την πιο πρόσφατη και κορυφαία τεχνολογία για τη δημιουργία και τη διανομή περιεχομένου στη μάχη για "μάτια και αυτιά". Από μουσικά βίντεο εικονικής πραγματικότητας έως videogames, ταινίες blockbuster μέχρι ροή ειδήσεων , δεν υπάρχει έλλειψη τρόπων για να τραβήξουν την προσοχή μας. 
 
Φυσικά, η κάθε μεγάλη καινοτομία φέρνει πάντα μεγάλα εμπόδια και αναταράξεις. Και η βιομηχανία των "μέσων" έχει σίγουρα το μερίδιό της ευθύνης σε πολλά όπως ή ψηφιακή πειρατεία, οι ανακρίβειες πνευματικών δικαιωμάτων, το δόλιο περιεχόμενο και τα λανθασμένα δεδομένα (fake news), για να αναφέρουμε μόνο μια χούφτα από τις παθογένειες που εμφανίστηκαν και γιγαντώθηκαν μέσα στο λεγόμενο web2.0 από το 2007 μέχρι σήμερα.
 
Σε αυτό το χρονικό διάστημα το κυρίαρχο επιχειρηματικό μοντέλο στο ίντερνετ στηρίζεται στην υπερσυγκέντρωση προσωπικών δεδομένων των χρηστών "για να τους κατευθυνθεί κατάλληλη για τον καθένα διαφήμιση".
 
Την κατάντια αυτής της "μπιζνας" την ζήσαμε με τις αυθαιρεσίες και τις πράξεις χειραγώγησης (μέσω διαπλοκής με όποιον θέλει) του Ζουκενμπεργκ του Facebook , που δεν είναι η εξαίρεση. Με τον ίδιο τρόπο επιβιώνουν βγάζοντας κέρδη πολλών δισ$ και οι υπόλοιποι γίγαντες "διανομής περιεχομένου" χωρίς κανένα δικό τους περιεχόμενο, όπως η Google ή η Amazon αλλά και η Uber ή η Airbnb στην Δύση (και οι κινεζικές αντίστοιχες στην άλλη ζώνη), για να φυτοζωούν στην σκιά τους, τρεφομενα μόνο μέσω της διαπλοκής, και τα μη διαδραστικά ζόμπι της ενημέρωσης, όπως τα τηλεοπτικά κανάλια και ο "τύπος", που έχουν πλέον μια πολύ μικρή επίδραση και μόνο σε μεγάλες μη παραγωγικές ηλικίες.
 
Σε αυτόν τον τομέα μπαίνει τώρα δυναμικά το blockchain του αποκεντρωμένου "συστήματος καθολικού", που σας έχω φάει τα αυτιά το τελευταίο διάστημα . Αυτήν τη στιγμή, χρησιμοποιείται πιο έντονα στη διαχείριση εμπορικών σημάτων και δικαιωμάτων, αλλά οι εφαρμογές είναι πολλές. Για αρχή, η ηχογραφημένη διανομή μουσικής και ταινιών επιτρέπει στους καλλιτέχνες να πληρώνονται δίκαια και να διατηρούνται ακριβή δεδομένα για ροές και αγορές ψηφιακού περιεχομένου. Και η μάστιγα των «ψευδών ειδήσεων» μπορεί να εξαλειφθεί από την ικανότητα του Blockchain να προσδιορίζει την προέλευση μιας ιστορίας ή ενός γεγονότος – όπου όλοι οι κόμβοι συμφωνούν ομόφωνα και αυτόματα σε μια ενιαία πηγή αλήθειας, χωρίς να απαιτείται κάποιος "κεντρικός ελεγκτής", συνήθως ο ίδιος φωλιά διαπλοκής και χειραγώγησης. Επιπλέον, οι ταινίες που παράγονται από blockchain - όπως το No Postage Necessary - ανοίγουν νέους δρόμους εσόδων μέσω πληρωμών σε "κρυπτονομίσματα".
 
BLOCKCHAIN ΣΤΑ ΜΜΕ, ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
 
Η τεχνολογία ledger του Blockchain έχει την ικανότητα να ανατρέπει πλήρως όλα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα για τις βιομηχανίες των μέσων ενημέρωσης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το Blockchain, που είναι η κεντρική τεχνολογία επί του οποίας αναπτύσσεται και η επόμενη γενιά του internet, το λεγόμενο web3.0, χρησιμοποιείται επί του παρόντος για τη διάδοση πληρωμών δικαιωμάτων για μουσική, ταινίες και υπηρεσίες ροής ειδήσεων αλλά και ως μέσο για να σταματήσει η διάδοση των «ψευδών ειδήσεων» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εντοπίζοντας μια ενιαία πηγή αλήθειας.
 
Η άλλη του δυνατότητα, τα λεγόμενα "έξυπνα συμβόλαια" (smart contracts), απλοποιούν και εκδημοκρατίζουν με διαφάνεια όλες τις σχέσεις και τις μεταξύ τους συναλλαγές όσων εμπλέκονται σε μια αλυσίδα αξίας. Είτε αυτό αφορά μια τροφή ή μία είδηση, αδιάφορο.
 
Έτσι, μετά την επιτυχή λειτουργία του "ψαχτηριού" Brave, το ανάλογο του Chrome της Google, όπου "μπλοκάρονται" οι διαφημίσεις αλά web2.0 και τα κρυφά προγράμματα συλλογής προσωπικών δεδομένων, εμφανίστηκαν και τα πρώτα "εργαλεία-πλατφορμες" που ανταμείβουν δίκαια τους δημιουργούς περιεχομένου με την χρήση νέων ψηφιακών μέσων ανταμοιβής των χρηστών, που αντικρίζονται με τον χρόνο που δαπάνησαν για να δουν μια διαφήμιση που οι ίδιοι επέλεξαν. Να τα λέμε κουπόνια (tokens) αυτά τα νέα ψηφιακά μέσα συναλλαγών, αν δεν κατανοείτε ακόμα την έννοια των κρυπτογραφημένων ψηφιακών παγίων (κοινώς κρυπτονομισμάτων);; No problem! Κουπόνια.
 
Η "Διαφήμιση χωρίς μεσάζοντες" και το τελείωμα της ανάγκης να συλλέγουν τύποι τύπου Ζουκι προσωπικά δεδομένα χωρίς τον έλεγχο του χρήστη (που και αυτό γίνεται αδύνατο λόγω των τεχνολογιών blockchain) είναι το πρώτο ορόσημο, που ήδη το φτάσαμε. Αυτό είναι και το νέο επιχειρηματικό μοντέλο βιωσιμότητας του web3.0, αυτό που στηρίζεται στην επιβράβευση-πληρωμη του χρήστη για τον προσωπικό χρόνο που διαθέτει σε αυτό.
 
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τον αντίκτυπο του blockchain στα μέσα, δείτε πιο κάτω τις εταιρείες μουσικής ή διαχείρισης της ροής ειδήσεων μέσω του blockchain που ήδη εμφανίστηκαν Διαφορετικά πηγαίνετε στην τελευταία παράγραφο αυτού του σεντονιού, εκεί που έβαλα μία.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Συγκέντρωσα, και για την δική σας ενημέρωση, πληροφορίες για 9 εταιρείες (όλες με έδρα τις ΗΠΑ) που απεικονίζουν τις δυνατότητες εφαρμογών πολυμέσων και ειδήσεων με την χρήση των τεχνολογιών του blockchain.
 
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΜΕ BLOCKCΗΑΙΝ
 
Fluz fluz
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Το Fluz Fluz συνδυάζει το blockchain με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της. Η εταιρεία προσφέρει ανταμοιβές επιστροφής μετρητών για αγορές σε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, όπως Starbucks, Nike, Disney και Uber.
 
Για να μεγιστοποιήσουν τις ανταμοιβές επιστροφής μετρητών, οι χρήστες του Fluz Fluz πρέπει να προσκαλούν φίλους, να μοιράζονται περιεχόμενο και να αναπτύσσουν τα δίκτυά τους. Επεκτείνοντας τα δίκτυά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες μπορούν να κερδίσουν περισσότερο από 8% επιστροφή μετρητών σε προσωπικές και δικτυακές αγορές. 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Το Fluz Fluz προσφέρει επιλογές επιστροφής μετρητών κατά τις αγορές στο διαδίκτυο, στο κατάστημα ή με το Fluzpay — μια προπληρωμένη κάρτα υπολοίπου καταστήματος που βασίζεται σε κρυπτονομισμα. 
 
Steemit
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
Το Steemit είναι ένας αποκεντρωμένος ιστότοπος κοινωνικών μέσων που ανταμείβει τους χρήστες για τη δημιουργία περιεχομένου και την αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί διακριτικά STEEM για να δώσει κίνητρα κοινωνικοποίησης στην κοινότητα. Κάθε φορά που ένας χρήστης αλληλεπιδρά με την κοινότητα ή δημιουργεί περιεχόμενο, το blockchain της εταιρείας το καταγράφει στο αμετάβλητο αρχείο. Όσοι κατέχουν περισσότερα διακριτικά STEEM έχουν περισσότερη «Δύναμη Steem», η οποία τους επιτρέπει να αποφασίζουν για θέματα της κοινότητας και τις διανομές ανταμοιβών. 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Από τον Ιούνιο του 2018, το blockchain της Steemit έχει καταγράψει και πληρώσει περισσότερα από 60 εκατομμύρια δολάρια σε μέλη της κοινότητας που έχουν δημιουργήσει περιεχόμενο και έχουν αλληλεπιδράσει με άλλα μέλη. Επιπλέον, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ισχυρίζεται ότι έχει περισσότερους από 1 εκατομμύριο χρήστες.
 
Civil
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα ενημέρωσης:
Το Civil είναι ένα κοινοτικό δίκτυο δημοσιογράφων που χρησιμοποιούν το blockchain για να δημιουργήσουν διαφάνεια και εμπιστοσύνη. Στο δίκτυο του Civil, ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι δημιουργούν αίθουσες ειδήσεων όπου προσθέτουν και μοιράζονται το περιεχόμενό τους. Η τεχνολογία blockchain της εταιρείας διασφαλίζει ότι κάθε δημοσιογράφος έχει την πλήρη κυριότητα της δουλειάς του και η απόλυτη διαφάνειά της επιτρέπει στους χρήστες να εγκρίνουν ομόφωνα την αλήθεια του περιεχομένου, εξαλείφοντας αποτελεσματικά τις «ψευδείς ειδήσεις». 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Το Civil φιλοξενεί μια σειρά από εξέχοντα ανεξάρτητα και τοπικά ειδησεογραφικά πρακτορεία που παράγουν περιεχόμενο στον ιστότοπο που υποστηρίζεται από blockchain, συμπεριλαμβανομένων των Block Club Chicago , the Colorado Sun και FAQ NYC .
 
Sapien
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα ενημέρωσης:
Το Sapien είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτυωσης ειδήσεων που δίνει στους χρήστες τον έλεγχο των δεδομένων και του περιεχομένου. Αναρτώντας περιεχόμενο που η κοινότητα συμφωνεί ομόφωνα ότι ισχύει (ή αλληλεπιδρώντας με άλλα μέλη), οι δημιουργοί της Sapien κερδίζουν διακριτικά SPN που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε όλη την πλατφόρμα και την αγορά ειδών που διαφημίζονται εκεί..
Αντίκτυπος στον κλάδο: Από την κυκλοφορία, τα μέλη της κοινότητας της Sapien έχουν δημιουργήσει περισσότερα από 24.000 είδη ειδησεογραφικού περιεχομένου, έχουν δημοσιεύσει 42.000 σχόλια και έχουν κερδίσει 148.000 μάρκες/κουπινια SPN.
 
Rebel AI
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τα πολυμέσα.
Το blockchain της Rebel AI καθιερώνει την ταυτότητα του εκδότη και παρακολουθεί τις δαπάνες ή εισπράξεις της επωνυμίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη διαφήμιση. Το blockchain της εταιρείας που εκκρεμεί για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας θα δημιουργήσει την ταυτότητα του εκδότη σε σχέση με τη δημιουργία περιεχομένου, τη μουσική και τη διαφήμιση. Θα διαθέτει επίσης πορτοφόλια που χειρίζονται με ασφάλεια μελλοντικές συναλλαγές πληρωμής χρήσης των δικαιωμάτων το παραγωγού των μέσων (video, games, ήχος, κείμενο, κλπ) 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Η Rebel AI συνεργάστηκε με την αγορά συμβολαίων NYAD για να εξασφαλίσει μια διαφανή και νόμιμη αλυσίδα εφοδιασμού στις συναλλαγές συμβολαίων multimedia και αλλων ψηφιακών μέσων.
 
Dot Blockchain Media
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα ψυχαγωγίας:
Το Dot Blockchain Media είναι μια λύση διαχείρισης δικαιωμάτων για τη μουσική βιομηχανία.. Το blockchain της εταιρείας διατηρεί μια αμετάβλητη βάση δεδομένων με δικαιώματα καλλιτεχνών, εκδοτών και ετικετών, ώστε οι πληρωμές δικαιωμάτων να μπορούν να διασκορπίζονται δίκαια σε πραγματικό χρόνο. Η εταιρεία προσφέρει επίσης λύσεις blockchain για καλλιτέχνες για να συγχρονίσουν τα δικαιώματα συγγραφής τραγουδιών και εκτέλεσης με τη μουσική τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες ροής. Με την υδατογράφηση ενός τραγουδιού, το Dot Blockchain Media επιτρέπει στον ακροατή να έχει πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες παρασκηνίου ενώ καταγράφει τις πληρωμές ροής σε πραγματικό χρόνο στον καλλιτέχνη. 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Η Dot Blockchain Media ανακοίνωσε μια συνεργασία με την Cardstack , μια πλατφόρμα που συγκεντρώνει δεδομένα από πολλές πηγές και τα φέρνει κάτω από μια στέγη. Οι εταιρείες θα εργαστούν για τη χρήση του blockchain για την ακριβή πληρωμή των καλλιτεχνών με βάση τη ροή από δεκάδες πηγές μουσικής.δεσμευμένα μέσα για εφαρμογές blockchain.
 
Mediachain
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα media:
Το Mediachain χρησιμοποιεί blockchain για να συνδέσει αυτόματα τη μουσική με τον δημιουργό της και να παρέχει πληροφορίες φόντου σχετικά με τη μουσική. Η ανεξάρτητη, αποκεντρωμένη μουσική βιβλιοθήκη δίνει αυτόματα στον ακροατή πληροφορίες σχετικά με τον δημιουργό, τον παραγωγό και τους στίχους για να παρέχει μια πιο διαφανή εμπειρία ακρόασης.
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Η Spotify εξαγόρασε τη Mediachain το 2017 για να αναπτύξει τεχνολογία που αποδίδει καλύτερα τη μουσική σε κατόχους δικαιωμάτων και καλλιτέχνες των οποίων η δουλειά μεταδίδεται στην πλατφόρμα της.
 
Βinded
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα πολυμέσα:
Το Binded είναι μια τεχνολογία προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων blockchain για φωτογράφους. Οι φωτογράφοι ανεβάζουν τις εικόνες τους, οι οποίες αποθηκεύονται σε ένα θησαυροφυλάκιο πνευματικών δικαιωμάτων που προστατεύεται από ένα μοναδικό δακτυλικό αποτύπωμα που είναι αποθηκευμένο σε μια αλυσίδα μπλοκ. Μόλις μεταφορτωθούν και ασφαλιστούν οι εικόνες, οι καλλιτέχνες μπορούν να μοιραστούν τη δουλειά τους και να παρακολουθήσουν παρόμοιες εικόνες για να αποτρέψουν τυχόν παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων. 
 
Αντίκτυπος στον κλάδο:
Το Binded blockchain έχει καταγράψει και προστατεύσει περισσότερες από 350.000 εικόνες. Η εταιρεία έχει επίσης απλοποιήσει την εγγραφή πνευματικών δικαιωμάτων φωτογραφιών Instagram. Κάθε φορά που ένας χρήστης δημοσιεύει στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης, το προστιθέμενο hashtag ζητά την άμεση εγγραφή της φωτογραφίας. 
 
Vevue
Πώς χρησιμοποιεί το blockchain στα μέσα:
Το Vevue ανταμείβει τους δημιουργούς περιεχομένου βίντεο με κουπόνια VUE για τα πάντα, από ζωντανή ροή και απαντήσεις σε ερωτήσεις θαυμαστών έως την εκτέλεση σεμιναρίων και την τεκμηρίωση διαφορετικών εμπειριών εστιατορίων. Το Vevue εκχωρεί αυτόματα πνευματικά δικαιώματα στο περιεχόμενο που έχει ανεβάσει και ανταμείβει τους χρήστες με διακριτικά που μπορούν να ανταλλάσσονται με άλλο περιεχόμενο στον ιστότοπο.
 
Αντίκτυπος στον κλάδο: Η Vevue παρήγαγε No Postage Necessary , η πρώτη ταινία που ολοκληρώθηκε σε blockchain. Μαζί με άλλο περιεχόμενο που δημιουργείται από την κοινότητα, η ταινία μπορεί να προβληθεί στον ιστότοπο της εταιρείας. Απαιτούνται διακριτικά VU
--------------------------------------------------------------------------------------------
Φυσικά βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη όσα αφορούν την ενοποίηση των πιο έξυπνων τέτοιων εργαλείων, όπως τα πάνω ή μερικών ακόμα που βρίσκονται υπό ανάπτυξη σε όλο τον πλανήτη, μέσα σε νέες ολοκληρωμένες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης "χωρίς μεσάζοντες" (ανάμεσα τους και μια ελληνικής κατασκευής, ήδη σε φάση beta testing από οπαδούς μιας ιστορικής ομάδας της Γ Εθνικής, δημοσιογράφους και τμήμα ενός πολιτικού οργανισμού, που φαίνεται ότι κατανοεί την νέα εποχή που μπήκαμε...). 
 
Όμως είμαστε ήδη πολύ κοντά για να λεχθεί με σιγουριά και υπευθυνότητα ότι η τεχνολογία Blockchain είναι έτοιμη να ταρακουνήσει τον κλάδο και των ΜΜΕ και του θεάματος-ακροαματος με θετικό τρόπο αυτή την φορά: Δίνοντας δύναμη στους παραγωγούς τους και προστατεύοντας το κύρος του κλάδου της ενημέρωσης από τα fake news ή άλλες τεχνικές χειραγώγησης της κοινής γνώμης, όπως ισχύει σήμερα.
Έτσι, μετά τις "εταιρίες χωρίς διοίκηση" (DAO), τις συναλλαγές και την πίστη χωρίς Τράπεζες (DeFi), αρχίστε να συνηθίζετε και στην ιδέα και των ΜΜΕ χωρίς Αλαφουζους, Βαρδινογιάννηδες ή Μαρινάκη. Πλέον δεν απαιτούνται!
 
Και αυτό το επίτευγμα επιτυγχάνεται από πολύ λίγους οραματιστές και μερικές εκατοντάδες πιτσιρικάδες μέσα στα εργαστήρια ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Αυτοί πρώτα το φτιάχνουν και μετά μιλάνε γι αυτό. Όπερ, η πραγματική δύναμη της πολιτικής του 21ου αιώνα στην πράξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: