ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2020

Στο πρόγραμμα ανάπτυξης νέου ελικοπτέρου μέσης μεταφορικής ικανότητας του NATO η Ελλάδα

 ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Πολλά λόγια ακούω αλλά δεν έχει έρθει ούτε βίδα ακόμη.!!!! Όσο θα πάρουνε οι μικροεπιχειρηματίες, τις επιδοτήσεις και τις επιστροφές φόρων που έχει τάξει το Κούλι, άλλο τόσο θα πάρει και ο Ε.Σ όπλα. Η αιτιολογική βάση είναι ήδη έτοιμη. Ότι το κανόνι θα σκάσει σύντομα, είναι σίγουρο, πότε ακριβώς δεν ξέρουμε μόνο. Και αυτήν την φορά η κανονιά θα ακουστεί όχι μόνο για την Ελλάδα , αλλά για όλον τον πλανήτη...και η κανονιά θα ακουστεί μέχρι και στον διπλανό γαλαξία.!!!

Μια θετική για τη χώρα μας εξέλιξη προέκυψε την Πέμπτη. Όπως ανακοίνωσε το NATO, πέντε (5) κράτη-μέλη της Συμμαχίας, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας υπέγραψαν συμφωνία πρόθεσης (Letter of Intent) για την ανάπτυξη ενός ελικοπτέρου νέας γενιάς για το NATO. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το νέο ελικόπτερο θα είναι διαθέσιμο για τις χώρες του ΝΑΤΟ από το 2035. Εκτός της Ελλάδας, στο πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται NGRC (Next-Generation Rotorcraft Capability), συμμετέχουν η Γαλλία, η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η Ιταλία.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι πέντε (5) εταίροι θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν «μια εντελώς νέα γενιά ελικοπτέρων η οποία θα αντικαταστήσει μια σειρά ελικοπτέρων μέσης μεταφορικής ικανότητας από το 2035». Το πρόγραμμα αποφασίστηκε σε τηλεδιάσκεψη τον περασμένο Οκτώβριο. Να σημειωθεί ότι η συμφωνία πρόθεσης που υπογράφηκε δεν είναι δεσμευτική, που σημαίνει ότι όποια χώρα επιθυμεί μπορεί να αποχωρήσει από το πρόγραμμα. Ωστόσο, η συμμετοχή μιας νέας χώρας στο πρόγραμμα απαιτεί την έγκριση των συμμετεχόντων.

Η ανακοίνωση δεν αναφέρει τίποτα για το κόστος του προγράμματος ή τα βιομηχανικό μερίδιο της κάθε χώρας, ούτε το λεπτομερές χρονοδιάγραμμα (εκτός του έτους διαθεσιμότητας του νέου ελικοπτέρου). Ωστόσο, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι το βιομηχανικό μερίδιο θα είναι ευθέως ανάλογο του καταβαλλόμενου κόστους από κάθε χώρα. Το νομικά δεσμευτικό Μνημόνιο Κατανόησης (Memorandum of Understanding), το οποίο θα περιλαμβάνει και την αρχική μελέτη αντίληψης (Initial Concept Study) αναμένετε να υπογραφεί το 2022.

Στο μεταξύ, τα κράτη-μέλη του NATO θα καταθέσουν επίσημα τις επιχειρησιακές τους απαιτήσεις, οι οποίες θα κατηγοριοποιηθούν και θα αποτελέσουν το αντικείμενο της αρχικής μελέτης αντίληψης. Στη συνέχεια θα αποφασιστούν οι τελικές ικανότητες και δυνατότητες που θα έχει το νέο ελικόπτερο και με βάση αυτές τις αποφάσεις θα προχωρήσει η ανάπτυξη του. Στόχος η ικανοποίηση όσο το δυνατό περισσότερων συμμαχικών απαιτήσεων έτσι ώστε να αυξηθούν οι εμπορικές προοπτικές του ελικοπτέρου. Το νέο ελικόπτερο δεν θα αναπτυχθεί μόνο στην μεταφορική έκδοση, αλλά και σε άλλες εκδόσεις όπως ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης και ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Την σχετική ανακοίνωση μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ

ΠΗΓΗ


Δεν υπάρχουν σχόλια: